menu

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021

zoeken in:
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
meneer schreef:
Ik ben die Notulen ministerraad 2019 | Vergaderstuk | Rijksoverheid.nl van het kabinet eens aan het doorlezen en daarbij de aankomende Ladders aan het beluisteren. Dan is dat nummer ‘Even The Spirits are Afraid’ van The Gathering weleens echt even lekker !

Zit meer spanning in dan in die notulen
Ik ben bovenaan begonnen, maar het werd al snel een Ctrl-F op "sensibiliseren". Dat stuk is de moeite waard.

Even the Spirits Are Afraid heb ik toevallig van 't weekend nog in de albumcontext gehoord. Dat dat het topstuk was, was wel bekend, maar de rest van het album beviel me ditmaal ook beter. Dus tja, wat zal ik ervan zeggen: ook een aanrader.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

18 Roxy Music - A Song for Europe +4
15 Archive - Heart Beats +1
14 Opeth - Deliverance +3
11 Porcupine Tree - Even Less
9 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
8 Alquin - Revolution's Eve
4 Spock's Beard - Day for Night
1 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

80

Drie absolute topstukken. Heart Beats haalt het niet helemaal bij Archives hoogtijdagen, maar een mooie opleving mag het anno 2019 wel genoemd worden. Oude PT-favoriet Even Less kwam net tekort voor een puntje, maar dat scheelde niet veel. De andere drie nummers zijn wiskundig gezien inferieur.

avatar van meesterdch
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

20 Roxy Music - A Song for Europe +2
15 Porcupine Tree - Even Less +4
15 Archive - Heart Beats
14 Opeth - Deliverance
10 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +1
8 Alquin - Revolution's Eve
7 Spock's Beard - Day for Night +3
1 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

90

Het nummer waarbij het PT-kwartje bij mij ooit viel en waar ik nog steeds niet genoeg van kan krijgen is de absolute nummer 1 van deze ladder. Nummer twee mijn favoriete progband in mijn studententijd Spock's Beard. Ik weet dat ik Day for Night destijds een minder album vond dan de drie voorgangers. Maar het titelnummer blijft een topnummer met alle elementen die SB zo geweldig maakt. De andere twee puntenpakkers vond ik lastiger. Ik ken de naam Roxy Music natuurlijk, maar nooit echt naar geluisterd. Dit nummer beviel me wel en gaat er dus met twee punten vandoor. Mike Oldfield dan maar voor het laatste punt. Blijft een aanstekelijke melodie, al kan het me nooit de complete speeltijd boeien.

avatar van Bravejester
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

20 Roxy Music - A Song for Europe
19 Porcupine Tree - Even Less +4
17 Opeth - Deliverance +3
15 Archive - Heart Beats
10 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
8 Alquin - Revolution's Eve
8 Spock's Beard - Day for Night +1
3 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful +2

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

100

Bij mij viel het kwartje voor Even Less en Porcupine Tree in het algemeen tijdens dit 1e concert van PT voor mij als voorprogramma voor Marillion: Porcupine Tree Concert Setlist at Heineken Music Hall, Amsterdam on May 26, 2001 | setlist.fm En pas nu, 20 jaar later dreig ik toch af te haken van de Steven Wilson Train....

En wat betreft de grunts van Mikael Åkerfeldt ... I got used to it!

avatar van Papartis
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

22 Porcupine Tree - Even Less +3
20 Roxy Music - A Song for Europe
17 Opeth - Deliverance
17 Archive - Heart Beats +2
12 Alquin - Revolution's Eve +4
10 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
9 Spock's Beard - Day for Night +1
3 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur.

110

avatar van El Stepperiño
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

25 Porcupine Tree - Even Less +3
20 Roxy Music - A Song for Europe
17 Opeth - Deliverance
19Archive - Heart Beats +2
12 Alquin - Revolution's Eve
10 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
10 Spock's Beard - Day for Night +1
7 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful +4

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur.

Ditmaal vanuit Leeuwarden, vanuit de airbnb in het centrum. Een welkom weekje vakantie en even een midweek weg uit alle chaos in het verpleeghuis. En wat schetst mijn verbazing? Dat jullie één van de absolute parels van PT links laten liggen. Noem mij een fanboy, noem het wiskundig inferieur , maar ik vind dit werkelijk subliem! Ach, gelukkig doet mijn mening er ook toe, dan toch tenminste puntsgewijs

Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

29 Porcupine Tree - Even Less +4
23 Roxy Music - A Song for Europe +3
17 Opeth - Deliverance
19Archive - Heart Beats
12 Alquin - Revolution's Eve
12 Spock's Beard - Day for Night +2
10 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
8 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful +1

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur.

Ook aangenaam verrast door Roxy Music.

avatar van Rudi S
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

32 Porcupine Tree - Even Less 3
25 Roxy Music - A Song for Europe 2
21 Opeth - Deliverance 4
20 Archive - Heart Beats 1
12 Alquin - Revolution's Eve
12 Spock's Beard - Day for Night
10 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
8 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur.

avatar van ProGNerD
Outlaw104 schreef:
...Vergezelde het 25-jarig jubileum overzicht op, ja je verzint het niet, 25.

Zal dat album binnenkort 's gaan checken om een beetje een beeld te krijgen van hun overige werk; ben erg benieuwd...

avatar van vigil
ProGNerD schreef:
(quote)

Zal dat album binnenkort 's gaan checken om een beetje een beeld te krijgen van hun overige werk; ben erg benieuwd...

Fantastisch overzicht hoor daar niet van maar als jij Archive wil checken kan je dat wat mij betreft toch beter met de albums doen en met name met de 4 (5 als CC als 2 bekijkt) albums vanaf 2002 t/m 2009 of te wel You Look all the Same to Me, Noise, Lights en het Controlling Crowds tweetal.

avatar van Zagato
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

33 Porcupine Tree - Even Less +1
28 Roxy Music - A Song for Europe +3
25 Opeth - Deliverance +4
22 Archive - Heart Beats +2
12 Alquin - Revolution's Eve
12 Spock's Beard - Day for Night
10 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
8 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur.

De keuze voor de eerste plaats was een lastige, kies ik voor het hier onder druk staande prog metal of voor een fantastisch nummer van Roxy Music? De keuze had elk moment anders kunnen uitvallen. Archive bevalt hier ook erg goed. Een ladder zonder Steven Wilson zou ook wel eens leuk zijn

avatar van Noordpool
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

37 Porcupine Tree - Even Less +4
28 Roxy Music - A Song for Europe
25 Opeth - Deliverance
24 Archive - Heart Beats +2
12 Alquin - Revolution's Eve
12 Spock's Beard - Day for Night
11 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +1
11 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful +3

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

160

avatar van Bonk
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

39 Porcupine Tree - Even Less +2
29 Opeth - Deliverance +4
28 Roxy Music - A Song for Europe
27 Archive - Heart Beats +3
13 Spock's Beard - Day for Night +1
12 Alquin - Revolution's Eve
11 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
11 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

170

avatar van divart
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

40 Porcupine Tree - Even Less +1
32 Roxy Music - A Song for Europe 4
30 Archive - Heart Beats +3
29 Opeth - Deliverance
13 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
13 Spock's Beard - Day for Night
12 Alquin - Revolution's Eve
11 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

180

avatar van meneer
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

44 Porcupine Tree - Even Less +4
32 Roxy Music - A Song for Europe
32 Archive - Heart Beats +2
29 Opeth - Deliverance
16 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +3
14 Spock's Beard - Day for Night +1
12 Alquin - Revolution's Eve
11 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

190

Bijzonder blijft Mike Oldfield met al zijn oudere nummers. Tubular Bells heeft een mooie opbouw en ik vind de gesproken introducties van de instrumenten altijd bijzonder. Spock’s Beard is gewoon die-hard Morseprog wat ik soms goed pruim. Op de één of andere manier kan ik dan weer wel Archive goed hebben, de andere keer weer niet. Ik heb de band vroeger heel veel als push muziek in de sportschool gebruikt en het komt nu dan ook wat vermoeiend over. Alsof ik moet gaan bewegen (ik ga zo trouwens eens lekker een stukje wielrennen, zonder muziek).

Geniet van je vrije dagen El Stepperiño ! Respect en verdiend !

avatar van Outlaw104
vigil schreef:
(quote)

Fantastisch overzicht hoor daar niet van maar als jij Archive wil checken kan je dat wat mij betreft toch beter met de albums doen en met name met de 4 (5 als CC als 2 bekijkt) albums vanaf 2002 t/m 2009 of te wel You Look all the Same to Me, Noise, Lights en het Controlling Crowds tweetal.
Dat is natuurlijk nog een betere optie, heel stiekem zou ik ook nog het 2e album Take My Head even testen, staan voor mij toch een paar kleppers op. Ze stonden ten tijde van dat album nog wel duidelijk in dubio, welke kant ze op zouden gaan.
Wees bij Archive wel voorbereid, dat ze alle kanten kunnen opvliegen. Een meeslepend prognummer wordt net zo makkelijk opgevolgd door een nummer met een rapper achter de microfoon.
Het genre wordt gekscherend ook wel eens omschreven als:
triphopelectronicprogrockavantgardepostrockshoegaze

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Fantastisch overzicht hoor daar niet van maar als jij Archive wil checken kan je dat wat mij betreft toch beter met de albums doen en met name met de 4 (5 als CC als 2 bekijkt) albums vanaf 2002 t/m 2009 of te wel You Look all the Same to Me, Noise, Lights en het Controlling Crowds tweetal.
Outlaw104 schreef:
Dat is natuurlijk nog een betere optie, heel stiekem zou ik ook nog het 2e album Take My Head even testen, staan voor mij toch een paar kleppers op. Ze stonden ten tijde van dat album nog wel duidelijk in dubio, welke kant ze op zouden gaan.
Wees bij Archive wel voorbereid, dat ze alle kanten kunnen opvliegen. Een meeslepend prognummer wordt net zo makkelijk opgevolgd door een nummer met een rapper achter de microfoon.
Het genre wordt gekscherend ook wel eens omschreven als:
triphopelectronicprogrockavantgardepostrockshoegaze
Ja, als we zo gaan beginnen... dan hoort debuutplaat Londinium er ook wel bij, onder meer (maar zeker niet alleen maar) vanwege het schitterende titelstuk. Die sla ik wel hoger aan dan Take My Head... en misschien ook nog wel hoger dan het meeste van de beide Controlling Crowdsen.

avatar van Outlaw104
The Mod has spoken

avatar van vigil
Terug naar de beginvraag, hij wil wat van ze checken en ik heb zojuist democratisch met mezelf besloten dat mijn tips het beste zijn. Zeker gezien het werk wat hij nu van ze kent en waar hij klaarblijkelijk meer van wil leren kennen. Dat onze mod Londinium beter vind is een leuke toevoeging tot het verhaal maar niet meer dan dat

avatar van ProGNerD
vigil schreef:
Terug naar de beginvraag, hij wil wat van ze checken en ik heb zojuist democratisch met mezelf besloten dat mijn tips het beste zijn. Zeker gezien het werk wat hij nu van ze kent en waar hij klaarblijkelijk meer van wil leren kennen. Dat onze mod Londinium beter vind is een leuke toevoeging tot het verhaal maar niet meer dan dat

Dank voor jullie tips. Ik denk dat ik begin bij Controlling Crowds; in feite maakt het ook niet heel veel uit waar ik begin. Als ik het interessant genoeg vind, komt het vanzelf allemaal wel aan de beurt.

Is met mijn recente "Rush-studie" ook gebeurd, die verliep ongeveer zo: Moving Pictures, Permanent Waves, Signals, Grace Under Pressure, Power Windows, Counterparts, Clockwork Angels, Snakes & Arrows, Hold Your Fire, Hemispheres, Vapor Trails, Test for Echo, Presto, Roll the Bones

(alleen hun vroege jaren 70 werk ben ik nog niet aan toe gekomen...)

avatar van SBube
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

46 Porcupine Tree - Even Less +2
32 Roxy Music - A Song for Europe
32 Archive - Heart Beats
29 Opeth - Deliverance
17 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +1
17 Spock's Beard - Day for Night +3
15 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful +4
12 Alquin - Revolution's Eve

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

200

Geen erg indrukwekkende ladder en dan stond het beste nummer ook nog onderaan en eigenlijk zou dat de enige zijn, die ik echt zou willen zien in de volgende ronde en die gaat het dan waarschijnlijk niet redden. Archive doet me helemaal niks, die stem van Opeth verpest alles, Alquin is me te gedateerd, heeft de tand der tijd niet goed doorstaan, Roxy Music is het ook niet, die PC aan kop is veel en veel minder als die andere, Mike Oldfield is heel even leuk, maar daarna ... boring! Spock's Beard kan er dan nog mee door!

avatar van Rogyros
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

50 Porcupine Tree - Even Less +4
33 Archive - Heart Beats +1
32 Roxy Music - A Song for Europe
29 Opeth - Deliverance
19 Spock's Beard - Day for Night +2
18 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful +3
17 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
12 Alquin - Revolution's Eve

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

210

Niet echt een boeiende ladder. Opeth raakt mij helemaal kwijt met dat gegrunt. Vreselijk, terwijl ik het muzikaal wel goed vind.
Bij Tubular Bella heb ik altijd fijne herinneringen aan Bassie en Adriaan. Maar ik kan het veel beter hebben als achtergrondmuziek. Als ik er actief naar luister, dan mis ik wat hij naartoe wil. Ik kan er slecht een lijn in ontdekken en ook verder raak ik er niet van op tilt.

Spock's Beard was dan wel weer een verrassing. Vaak vind ik het too much. Te geforceerd prog willen maken. Zo komt het vaak op mijn over, maar dat was bij dit nummer zeker niet!

avatar van Aproxis
ProGNerD schreef:
(quote)

Dank voor jullie tips. Ik denk dat ik begin bij Controlling Crowds; in feite maakt het ook niet heel veel uit waar ik begin. Als ik het interessant genoeg vind, komt het vanzelf allemaal wel aan de beurt.

Is met mijn recente "Rush-studie" ook gebeurd, die verliep ongeveer zo: Moving Pictures, Permanent Waves, Signals, Grace Under Pressure, Power Windows, Counterparts, Clockwork Angels, Snakes & Arrows, Hold Your Fire, Hemispheres, Vapor Trails, Test for Echo, Presto, Roll the Bones

(alleen hun vroege jaren 70 werk ben ik nog niet aan toe gekomen...)


Wat mij betreft ben je dan ook met het beste werk van Rush begonnen. A Farewell to Kings vind ik ook geweldig. Ik moet nog een keer gaan stemmen, maar het is lastig om ze langs een lat te leggen.

avatar van Finidi
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

50 Porcupine Tree - Even Less
37 Archive - Heart Beats +4
33 Roxy Music - A Song for Europe +1
29 Opeth - Deliverance
20 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful +2
20 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +3
19 Spock's Beard - Day for Night
12 Alquin - Revolution's Eve

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

Pfoe, matige ladder. Ik dacht echter dat Archive tegenwoordig niks boeiends meer maakte, maar deze is toch wel fijn, hoor!

avatar van Aproxis
Ronde 1 - Ladder 41:

Puntentelling: 4-3-2-1

52 Porcupine Tree - Even Less +2
40 Archive - Heart Beats +3
33 Roxy Music - A Song for Europe
30 Opeth - Deliverance +1
24 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful +4
20 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
19 Spock's Beard - Day for Night
12 Alquin - Revolution's Eve

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

De 4 punten gaan zonder twijfel naar Porcupine Tree, en dan wel naar The Start of Something Beautiful. Wat is dat toch een prachtig nummer. Vooral het laatste deel, vanaf zeg maar 4:50, blijft mij nog altijd kippenvel geven. Zoiets wekt Even Less niet echt bij mij op. Het is een mooi nummer, maar het is niet een nummer waar ik naar uitkijk als ik naar een PT concert kijk of album luister. Zodra het nummer voorbij komt, weet ik wel meteen weer wat het nummer zo goed maakt en daarom krijgt Even Less ook nog steeds 2 punten.

Archive heeft mij al meerdere keren verbaasd deze ladder en ook nu doet dat het weer met een prachtig nummer. Het begint met al metren met de prachtige, warme vrouwenstem. Daar hou ik meer van dan de vrouwen die zo schel klinken omdat ze alleen hard en hoog willen zingen. In combinatie met het simpele piano pingeltje, klinkt het klein en kwetsbaar en weet je met de tijd op de klok dat het ergens naartoe werkt. Dan komt uiteindelijk de chaos gevolgd door een mooi gebalanceerd eind waar je eigenlijk een soort van mix hoort van de elementen die het nummer hebben opgebouwd. Deels chaos/maar door de strijkers ook rust. Archive gaat op mijn luister/koop lijstje en zal als een van de eersten aan de beurt zijn nadat ik wat meer tijd heb. Wat fijn die combinatie tussen rock en electronic, die archive over verschillende nummers laat horen, zonder dat het een radiohead kloon wordt/is.

Spock’s beard begint voor mij al met vreselijke synthesizer geluiden en als de stem erin komt dan gaan mn nekharen op, niet positieve manier, overeind staan. Vervolgens valt het even mee en begin ik zelfs mn hoofd wat op de maat te bewegen. Het slot van het nummer vond ik zelfs best goed. Helaas niet goed genoeg voor punten.

En daardoor gaat, jawel hoor, Opeth met grunts, er vandoor met het laatste puntje. De grunts blijven eeuwig zonde, maar gelukkig is ook een groot gedeelte van het nummer zonder. Misschien kan ik het beter verteren zonder die lange grunt uithalen of hoe je dat dan ook mag noemen. Buiten de grunts om vind ik het geweldig(Blijkbaar is dit het nummer dat ik laatst per ongeluk in andere ladder luisterde, waarop Bravejester mij wees via pm). Tegen het eind van het nummer vind ik het wel even iets te langdradig worden. Nummers als Leper Affinity vind ik -als je de grunts wegdenkt- wel nog iets beter.

Roxy Music valt ook net buiten de punten. Op zich een prachtig nummer, maar heb het niet zo op de vibrato stem. Doet me een beetje denken aan volkszangers......

Mike Oldfield duurt me allemaal te lang tegenwoordig, het is net allemaal te traag om de spanning vast te houden.

Alquin is naar mijn mening niet goed oud geworden. De kwaliteit hoor je nog wel, maar er is zoveel beters te vinden. Helaas weer geen punten voor een band van eigen bodem.


avatar van vigil
Ronde 1 - Ladder 42:

Puntentelling: 4-3-2-1

4 Genesis - Driving the Last Spike
3 The Gathering - Even the Spirits Are Afraid
2 Clepsydra - Travel of Dream
1 Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
Led Zeppelin - The Battle of Evermore
Earth and Fire - Wild and Exciting
Caravan - Nine Feet Underground
Pattern-Seeking Animals - Stars Along the Way

Nieuwe ladder vanaf woensdag 28 april 19:00 uur

Ja, ik moet mijn Zwitserse vrienden met de verse vis op de hoes toch weer eens wat vaker draaien!

avatar van Brunniepoo
Ronde 1 - Ladder 42:

Puntentelling: 4-3-2-1

5 Genesis - Driving the Last Spike 1
7 The Gathering - Even the Spirits Are Afraid 4
2 Clepsydra - Travel of Dream
1 Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
Led Zeppelin - The Battle of Evermore
2 Earth and Fire - Wild and Exciting 2
3 Caravan - Nine Feet Underground 3
Pattern-Seeking Animals - Stars Along the Way

Nieuwe ladder vanaf woensdag 28 april 19:00 uur

ja, Pattern-Seeking Animals doet me niet zoveel, maar verder is het weer allemaal genieten allemaal vandaag!

avatar van willemdeux
Ronde 1 - Ladder 42:

Puntentelling: 4-3-2-1

7 The Gathering - Even the Spirits Are Afraid
6 Genesis - Driving the Last Spike 1
5 Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing 4
5 Caravan - Nine Feet Underground 2
3 Led Zeppelin - The Battle of Evermore 3
2 Earth and Fire - Wild and Exciting
2 Clepsydra - Travel of Dream
Pattern-Seeking Animals - Stars Along the Way

Nieuwe ladder vanaf woensdag 28 april 19:00 uur

3 0

avatar van Bravejester
Ronde 1 - Ladder 42:

Puntentelling: 4-3-2-1

9 Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing +4
9 Genesis - Driving the Last Spike +3
9 The Gathering - Even the Spirits Are Afraid +2
5 Caravan - Nine Feet Underground
3 Earth and Fire - Wild and Exciting +1
3 Led Zeppelin - The Battle of Evermore
2 Clepsydra - Travel of Dream
Pattern-Seeking Animals - Stars Along the Way

Nieuwe ladder vanaf woensdag 28 april 19:00 uur

40

De eerste 2 nummers waren direct wel duidelijk maar verassend genoeg belanden de andere punten dit keer op eigen bodem! En dat nog wel op Koningsdag!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:07 uur

geplaatst: vandaag om 14:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.