MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021

zoeken in:
Ronde 1 - Ladder 40:

Puntentelling: 4-3-2-1

35 Pink Floyd - Sheep +4
26 Porcupine Tree - The Sky Moves Sideways Phase One +2
23 Riverside - The Curtain Falls +1
20 Fish - Goldfish and Clowns
17 The Pineapple Thief - The Final Thing on My Mind +3
13 Tool - Fear Inoculum (+3: correctie TONYLUNA)
9 Focus - Hamburger Concerto (+1: correctie TONYLUNA)
7 Lunatic Soul - Blood on the Tightrope

Nieuwe ladder vanaf maandag 26 april 19 uur

150

Uitstekende ladder! Tool doet me over het algemeen weinig en dat is nu niet anders. Ik kan de eerste albums van Focus prima waarderen, maar Hamburger Concerto vind ik niet zo goed. Verder gaat het van goed tot heel erg goed. Fish valt voor mij helaas net buiten de punten, maar ik vind het een puik nummer.

Zagato schreef:
(quote)

Het is je goed recht om niet meer op mij te willen reageren maar het heeft te maken met je woordkeuze. Ik geef in de voorbeelden die jij noemt aan dat het naar mijn mening iets is. Jij presenteert het min of meer als een feit:

In deze ladder liggen de nummers mijlenver uit elkaar
Ik neem aan dat iedereen hier wel hoort dat de verschillen hier met de overige bands wel erg groot zijn

Ik dacht overigens dat ik aan het discussiëren was maar blijkbaar niet.

Volgens mij gooi je een discussie dicht als je zo zwaar tilt aan het feit dat ik hierboven vond dat jij er -naar mijn mening- met jouw mening de bands iets te kort doet. Misschien was ik aan het begin wat te stellig, maar volgens mij nuanceer ik het vervolgens (of probeer ik mijn reactie luchtig te eindigen) nog wat door te stellen dat ik veel naar de bands luister en daardoor misschien wat gemakkelijker onderscheid maak tussen de bands die jij eenheidsworst noemt. Andersom heb ik dat dan weer sneller met progmetal, waar jij wat makkelijker de verschillen hoort. Ik begrijp overigens alsnog wel dat je de bands veel raakvlakken vindt hebben, maar in deze ladder, met deze nummers, vond ik dat wel een gewaagde opmerking, aangezien de bands waarschijnlijk niet veel verder van elkaar af zullen liggen met andere nummers.

Nogmaals ik accepteer ieders mening, ik vind verschillende meningen zelfs leuk, maar wel als dat wordt onderbouwd. Dat lijkt me nog belangrijker/leuker als je een afwijkende mening hebt. Enerzijds kun je daarmee mensen tot een ander inzicht brengen en de horizon van die personen verbreden en anderzijds kan de rest misschien beter aangeven waarom zij het tegendeel vinden en daaruit ontstaan naar mijn mening leuke discussies. Dat lukte ons overigens eerder wel, en daardoor luister ik inmiddels wel nog steeds naar TesseracT. Ik neem je mening namelijk wel degelijk serieus en probeer er zelfs iets mee te doen.

Edit: Wat betreft de zang kan ik overigens alleen zeggen dat het een kwestie van smaak is. Ik ben wel gecharmeerd van de zang van Wilson, Soort, Duda en ook Gilmour heeft een fijn geluid naar mijn mening.

Casartelli is het misschien handig om een progladder 21 , discussie-topic te openen want nu staan de opeenvolgende lijstjes wel erg van elkaar verwijderd?

Of Aproxis en Zagato gaan via PM verder. Dit lijkt inmiddels toch wel een beetje op slowchat.

Rogyros schreef:

13 Tool - Fear Inoculum (+3: correctie TONYLUNA)
9 Focus - Hamburger Concerto (+1: correctie TONYLUNA)
.

Goed gezien. Sorry hé

No problemo, TONYLUNA.

Ronde 1 - Ladder 40:

35 Pink Floyd - Sheep
30 Porcupine Tree - The Sky Moves Sideways Phase One +4
23 Riverside - The Curtain Falls
20 Fish - Goldfish and Clowns
19 The Pineapple Thief - The Final Thing on My Mind +2
16 Tool - Fear Inoculum +3
9 Focus - Hamburger Concerto
8 Lunatic Soul - Blood on the Tightrope +1

Nieuwe ladder vanaf maandag 26 april 19 uur

IJzersterke ladder, kill your darlings-gevoel heb ik op dit moment wel. Behalve Focus en Fish is het mij eigenlijk om het even wie er doorgaat, maar ik heb toch een volgorde weten aan te brengen.

Side-note: laten we alsjeblieft genieten van elkaars meningen, onze persoonlijke prog top 300 ziet er allicht heel anders uit maar dan houdt het spel en het sociale gedeelte snel op. En mijn favorieten worden ook geregeld op stellige wijze neergesabeld, alsof ze wiskundig gezien inferieur zijn aan andere nummers, maar goed, dat is slechts iemands mening

Ronde 1 - Ladder 40:

35 Pink Floyd - Sheep
30 Porcupine Tree - The Sky Moves Sideways Phase One
27 Riverside - The Curtain Falls +4
21 Fish - Goldfish and Clowns +1
19 The Pineapple Thief - The Final Thing on My Mind
18 Tool - Fear Inoculum +2
11 Lunatic Soul - Blood on the Tightrope +3

Nieuwe ladder vanaf maandag 26 april 19 uur.

170

Rudi S schreef:
Casartelli is het misschien handig om een progladder 21 , discussie-topic te openen want nu staan de opeenvolgende lijstjes wel erg van elkaar verwijderd?

Rogyros schreef:
Of Aproxis en Zagato gaan via PM verder. Dit lijkt inmiddels toch wel een beetje op slowchat.

Het voelt wel een beetje of ons de mond gesnoerd wordt Zo van: snel terug in het gareel en vooral stemmen op SW of Riverside relateerde acts.

ProGNerD schreef:
(quote)

Sunsets on Empire

Na z'n debuut en z'n afscheidsalbum het 3e album van Fish dat ik ben gaan luisteren en best kan waarderen...

'Sunsets on Empire' is samen met dat debuut ('Vigil in a Wilderness of Mirrors') en Thirteenth Star toch wel de 3 sterkste solo-albums van Fish!

Zagato schreef:

Het voelt wel een beetje of ons de mond gesnoerd wordt Zo van: snel terug in het gareel en vooral stemmen op SW of Riverside relateerde acts.

Zeker niet, maar wij hebben wel vaker bij (prog)lijstjes een aparte discusciepagina dat is voor beide items overzichtelijker, tja nu heb ik ook alweer 2 teksberichten hier geplaatst

Was het al iemand opgevallen dat de origineel geplaatste youtube-link van deze niet werkte, de onderstaande wel:

En van deze was het een link naar een live-uitvoering, hier de studio-versie:

Ronde 1 - Ladder 40:

38 Pink Floyd - Sheep +3
29 Riverside - The Curtain Falls +2
23 The Pineapple Thief - The Final Thing on My Mind +4
21 Fish - Goldfish and Clowns
19 Tool - Fear Inoculum +1
11 Lunatic Soul - Blood on the Tightrope

Ronde 1 - Ladder 40:

42 Pink Floyd - Sheep +4
29 Riverside - The Curtain Falls
23 The Pineapple Thief - The Final Thing on My Mind
22 Fish - Goldfish and Clowns +1
22 Tool - Fear Inoculum +3
11 Focus - Hamburger Concerto +2

190

Focus.. Wat ontzettend knap zit de muzikale orchestratie hier in elkaar. Soms keihard de concurrentie met Yes, soms zo Nederlands (‘Den Uil zit in den Olmen’ komt hier ook gewoon even naar voren). Toch ook Bach cantates. Het is echt een knap in elkaar gezet nummer waar ook de Hammond een mooie rol speelt. Maar dan trekt van Leer even van leer met het o-zo-typisch Nederlandse jaren 70 gepriet-praat gezang. Alsof Ome Willem en zijn Geitenbreiers even om de hoek komen kijken.Ergens snap ik de tijdsgebonden inval zeker wel maar ik trek dat wat minder. Maar daarna wordt het nummer zo vakkundig schitterend opgebouwd met die snerpende gitaar. Dat mag best weleens wat meer respect (en Vaderlandse Trots) hebben. Stukje Gereformeerde Psalm , zo herkenbaar.. Afsluitend het Prog Walhalla in.. Wat Goed !

Waren wel bijzondere jaren hoor die jaren 70. Ook voor de Prog. En ik was kind en huppelde wat mee.. Goede herinneringen

Ronde 1 - Ladder 40:

43 Pink Floyd - Sheep +1
31 Riverside - The Curtain Falls +2
26 Tool - Fear Inoculum +4
25 Fish - Goldfish and Clowns +3
11 Focus - Hamburger Concerto

200

Hier waren geen slechte nummers bij, al vond ik Focus dan idd wel de minst goede, de beste 2 voor Tool en Fish, jammer dat eentje van de 2 niet rechtstreeks door gaat, The PineApple Thief en Porcupine Tree vond ik deze keer idd vergelijkbaar, maar kwamen net niet in de punten.

Ronde 1 - Ladder 40:

46 Pink Floyd - Sheep +3
34 Porcupine Tree - The Sky Moves Sideways Phase One +4
32 Riverside - The Curtain Falls +1
28 Tool - Fear Inoculum +2
25 Fish - Goldfish and Clowns
11 Focus - Hamburger Concerto

210

Deze werkt wel

deze ook

Ronde 1 - Ladder 41:

3 Porcupine Tree - Even Less +3
2 Opeth - Deliverance +2
Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful
Roxy Music - A Song for Europe
Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
4 Archive - Heart Beats +4
Spock's Beard - Day for Night
1 Alquin - Revolution's Eve +1

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19 uur

10

Archive is echt een ontdekking voor mij sinds deze ladder competitie en ik vind dit echt een erg bijzonder nummer !

De 2e en 3e plek zijn vervolgens niet heel moeilijk; de laatste punt is wel een beetje verrassend voor Alquin: in Ronde 0 voor het eerst gehoord en nu voor de 2e keer: klinkt erg lekker...

Ronde 1 - Ladder 41:

6 Porcupine Tree - Even Less 3
4 Opeth - Deliverance 2
1Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful 1
Roxy Music - A Song for Europe
4 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) 24
4 Archive - Heart Beats
Spock's Beard - Day for Night
1 Alquin - Revolution's Eve

Nieuwe ladder vanaf dinsdag 27 april 19:00 uur

Casartelli (moderator)
El StepperiƱo schreef:
Side-note: laten we alsjeblieft genieten van elkaars meningen, onze persoonlijke prog top 300 ziet er allicht heel anders uit maar dan houdt het spel en het sociale gedeelte snel op. En mijn favorieten worden ook geregeld op stellige wijze neergesabeld, alsof ze wiskundig gezien inferieur zijn aan andere nummers, maar goed, dat is slechts iemands mening
Amen. Een beetje onderbouwing van de punten en een beetje interactie helpen mee het hier interessant te houden. En volgens mij is iedereen volwassen genoeg om het primaire proces niet helemaal onder de teksttapijten te laten verdwijnen.

Ronde 1 - Ladder 41:

7 Opeth - Deliverance +3
6 Porcupine Tree - Even Less
5 Archive - Heart Beats +1
4 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
4 Spock's Beard - Day for Night +4
2 Roxy Music - A Song for Europe +2
1 Alquin - Revolution's Eve
1 Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful

30

Ronde 1 - Ladder 41:

11 Opeth - Deliverance +4
6 Porcupine Tree - Even Less
6 Archive - Heart Beats +1
4 Spock's Beard - Day for Night
4 Roxy Music - A Song for Europe +2
4 Alquin - Revolution's Eve +3

Ronde 1 - Ladder 41:

11 Opeth - Deliverance
10 Archive - Heart Beats +4
9 Porcupine Tree - Even Less +3
6 Roxy Music - A Song for Europe +2
5 Alquin - Revolution's Eve +1

Eens met ProGNerD over het bijzondere nummer van Archive. Was even bang dat ze het verleerd waren na de Controlling Crowds delen, maar dit is toch wel weer een heerlijke trip. Vergezelde het 25-jarig jubileum overzicht op, ja je verzint het niet, 25.

Ze zouden 'm een lintje moeten geven, de nomineerder hiervan.

Casartelli schreef:
(quote)
Amen. Een beetje onderbouwing van de punten en een beetje interactie helpen mee het hier interessant te houden. En volgens mij is iedereen volwassen genoeg om het primaire proces niet helemaal onder de teksttapijten te laten verdwijnen.

Wel is het handig om wat meer selectief te quoten, dus hetgeen waarop je een reactie geeft en niet andere stukken tekst laat staan de huidige stand e.d. Een pagina heeft 30 berichten en daarin maakt het niet uit hoe lang het bericht is dus het scheelt enorm bij t scrollen

Ronde 1 - Ladder 41:

11 Opeth - Deliverance
12 Archive - Heart Beats 2
10 Porcupine Tree - Even Less 1
10 Roxy Music - A Song for Europe 4
5 Alquin - Revolution's Eve
7 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) 3

Ronde 1 - Ladder 41:

14 Roxy Music - A Song for Europe 4
14 Archive - Heart Beats 2
11 Opeth - Deliverance
11 Porcupine Tree - Even Less 1
8 Alquin - Revolution's Eve 3
7 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)

Zagato schreef:
(quote)

(quote)

Zand erover dan maar? Ik lees je stukjes sowieso te graag en ik kan het sowieso niet laten om te reageren. Ik zal beloven genuanceerder te zijn als ik reageer als jij belooft dat je me gelooft dat ik met mijn reacties geen kwade bedoelingen heb en graag de discussie opzoek

Ik ben die Notulen ministerraad 2019 | Vergaderstuk | Rijksoverheid.nl van het kabinet eens aan het doorlezen en daarbij de aankomende Ladders aan het beluisteren. Dan is dat nummer ‘Even The Spirits are Afraid’ van The Gathering weleens echt even lekker !

Zit meer spanning in dan in die notulen

Aproxis schreef:
(quote)

Zand erover dan maar? Ik lees je stukjes sowieso te graag en ik kan het sowieso niet laten om te reageren. Ik zal beloven genuanceerder te zijn als ik reageer als jij belooft dat je me gelooft dat ik met mijn reacties geen kwade bedoelingen heb en graag de discussie opzoek

Geen noodzaak voor zand. Zoals ik al zei ik dacht dat we gewoon aan het discussiëren waren.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:58 uur

geplaatst: vandaag om 03:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.