MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021

zoeken in:
Ronde 1 - Ladder 44:

Puntentelling: 4-3-2-1

22 Supertramp - Fool's Overture
16 Antimatter - Stillborn Empires +1
12 Mike Rutherford - At the End of the Day +4
11 Genesis - The Lamia +3
10 Eloy - Escape To The Heights
9 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival
8 Mostly Autumn - White Rainbow
2 Transatlantic - The Whirlwind +2

Nieuwe ladder vanaf vrijdag 30 april 19:00 uur

90

Aproxis schreef:

Zagato zei het hierboven al, het zijn allemaal vrij lieve liedjes, maar dat zijn voor mij vaak wel de nummers die je emotioneel raken. The Raven is daar geen uitzondering op. Ik heb zelden zo'n mooi slotnummer op een album horen staan. Het is een beetje geleend vanuit de prog-rock qua opbouw, misschien iets minder intens, maar het raakt des te meer om de een of andere reden. Uiteraard, zonder twijfel, meer dan welke ladder tot heden, krijgt dit nummer van mij de volle mep.

Amen !

Ronde 1 - Ladder 44:

24 Supertramp - Fool's Overture 2
16 Antimatter - Stillborn Empires
15 Genesis - The Lamia 4
12 Mike Rutherford - At the End of the Day
10 Eloy - Escape To The Heights
10 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival 1
8 Mostly Autumn - White Rainbow
5 Transatlantic - The Whirlwind 3

Nieuwe ladder vanaf vrijdag 30 april 19:00 uur

The Lamia ( Tony Banks ) en die epic van Trans is ook geweldig.

Ronde 1 - Ladder 44:

27 Supertramp - Fool's Overture +3
18 Antimatter - Stillborn Empires +2
15 Genesis - The Lamia
12 Mike Rutherford - At the End of the Day
12 Mostly Autumn - White Rainbow +4
11 Eloy - Escape To The Heights +1
10 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival 1
5 Transatlantic - The Whirlwind

Nieuwe ladder vanaf vrijdag 30 april 19:00 uur.

110

Ronde 1 - Ladder 44:

31 Supertramp - Fool's Overture +4
21 Antimatter - Stillborn Empires +3
17 Genesis-- The Lamia +2
13 Mike Rutherford - At the End of the Day +1
12 Mostly Autumn - White Rainbow
11 Eloy - Escape To The Heights
10 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival

110

Ronde 1 - Ladder 44:

34 Supertramp - Fool's Overture +3
25 Antimatter - Stillborn Empires +4
19 Genesis-- The Lamia +2
13 Mike Rutherford - At the End of the Day
11 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival +1

Al eens eerder genoemd maar door een Supertramp verslaafde huisgenoot in mijn studentenhuis heb ik nogal een antipathie tegen Supertramp opgebouwd (wat ik dan probeerde te compenseren met Sepultura) maar dit nummer is echt prima.

Zagato schreef:

Al eens eerder genoemd maar door een Supertramp verslaafde huisgenoot in mijn studentenhuis heb ik nogal een antipathie tegen Supertramp opgebouwd (wat ik dan probeerde te compenseren met Sepultura)

Ach dat kun je niet vaak genoeg vertellen

Rudi S schreef:
(quote)

Ach dat kun je niet vaak genoeg vertellen

Ik heb Sepultura wel eens live gezien en dacht tot halverwege het concert dat de songs in het Portugees werden aangekondigd, droeg wel bij aan de beleving zullen we maar zeggen.

Ronde 1 - Ladder 44:

35 Supertramp - Fool's Overture +1
27 Antimatter - Stillborn Empires +2
22 Genesis-- The Lamia +3
13 Mike Rutherford - At the End of the Day
11 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival
9 Transatlantic - The Whirlwind +4

Lastige ladder dit. Ik kan het niet aanzien dat één van de muzikale hoogtepunten in mijn afgelopen 15 jaar onderaan staat. Er zit zoveel moois in dit epos, dat kan iet anders dan 4 punten opleveren. Daarna werd het moeilijk. Ik heb The Lamia altijd een heel fijn nummer gevonden, heb best genoten van Mark Kelly's Marathon (behalve van de bandnaam.... wie heeft dat verzonnen?), dit nummer van Antimatter was voor mij één van de ontdekkingen van de vorige ladders, de progladder heeft me ook een heel ander perspectief op het werk van Supertramp gegeven (zag het vroeger als een band die wat hitjes had en hoog zong, niet als prog), ik ben een enorme fan van Smallcreep's Day (het beste soloalbum van Mike en bij de top van de rest van de band en een van de weinige albums die als het gewoon door Genesis was opgenomen, als Genesis album niet negatief was opgevallen) en ook dit nummer van Mostly Autumn is fijn.

Uiteindelijk toch maar voor deze volgorde gegaan, waarbij met name het puntloos laten van Mark Kelly en Mike Rutherford me niet meeviel. Uiteindelijk na een aandachtige extra luisterbeurt toch vastgesteld dat dit nummer van Mike me van de hele kant A het minste doet en met name het ritme met af en toe irriteert. Net of niet helemaal past. En dat het met de hele kant A zeker tot punten had geleid maar op zichzelf net niet (zou kant A niet gewoon als één nummer genomineerd moeten worden, net als The Whilrwind....?) en bij Mark Kelly ik gewoon pas punten ga geven als hij een fatsoenlijke bandnaam bedenkt voor zijn volgende album.

meesterdch schreef:
.., heb best genoten van Mark Kelly's Marathon (behalve van de bandnaam.... wie heeft dat verzonnen?), ...

Ik gok Mark Kelly zelf....

meesterdch ik deel jouw onbegrip wat betreft The Whirlwind ( 3 van mij, de 4 punten waren voor The Lamia) maar ik vind het wel een onding om in een ladder mee te nemen, kost toch gauw een middag om het een beetje te doorgronden.
Wat betreft Mark Kelly, hij is toch een fanatieke hardloper.

Ronde 1 - Ladder 44:

39 Supertramp - Fool's Overture + 4
27 Antimatter - Stillborn Empires
25 Genesis-- The Lamia +3
14 Mike Rutherford - At the End of the Day +1
11 Transatlantic - The Whirlwind +2

Zo, ik sta in de file, met puin, bij de OLAZ dus tijd zat.. Supertramp is hier geweldig ! The Lamia is gewoon een aspect van mijn grote liefde voor The Lamb. Is Transatlantic hier zo lang dan Rudi S ? En tsja, Rutherford met het gladste nummer van een verder overig meesterwerk. Mike & the Mechanics heb ik nooit zo begrepen. Lijkt voortgevloeid uit 'At the End of the Day'.

Zo, nu verder hier wachten in de kleine maar langdurige file.. Misschien helpt één nummertje van Transatlantic wel om de tijd hier te doden. Of geheel 'A Farewell tot Kings'.

meneer schreef:

. Is Transatlantic hier zo lang dan Rudi S ?

1 uur en 17 minuten is toch ook niet echt kort, om het een beetje fatsoenlijk te kunnen beoordelen adviseer ik meerdere luisterbeurten.

Rudi S schreef:
1 uur en 17 minuten is toch ook niet echt kort, om het een beetje fatsoenlijk te kunnen beoordelen adviseer ik meerdere luisterbeurten.

de link die hier door SBube is neergezet laat het gehele album Transatlantic - The Whirlwind van 1 uur en 17 minuten horen. Op de Spotify Ladder lijst van Finidi heb je alleen de overture van 9 minuten en 53 seconden. Vraag is nu natuurlijk welke versie moet becijferd worden Casartelli ? Op pagina 1 van deze Ladder staat idd de verwijzing naar de link van de YT clip die niet werkt. Of misschien zie ik iets over het hoofd ?

Ronde 1 - Ladder 44:

41 Supertramp - Fool's Overture + 2
27 Antimatter - Stillborn Empires
29 Genesis-- The Lamia +4
15 Mike Rutherford - At the End of the Day +1
14 Eloy - Escape To The Heights +3
11 Transatlantic - The Whirlwind

Mooie ladder, had nog wel meer punten uit willen delen

meneer schreef:
(quote)

de link die hier door SBube is neergezet laat het gehele album Transatlantic - The Whirlwind van 1 uur en 17 minuten horen. Op de Spotify Ladder lijst van Finidi heb je alleen de overture van 9 minuten en 53 seconden. Vraag is nu natuurlijk welke versie moet becijferd worden Casartelli ? Op pagina 1 van deze Ladder staat idd de verwijzing naar de link van de YT clip die niet werkt. Of misschien zie ik iets over het hoofd ?

Even speurwerk in een van de vorige ladders verricht, de spelleider zei er toen over:

Casartelli schreef:
Spock's Beard doet met een flauw nummer mee en over die 78 minuten Transatlantic zullen we het maar helemaal niet hebben.

Dus ik denk dat het volledige album inderdaad bedoeld is, zo herinner ik me het ook (belachelijk lange zit was het altijd, die ik tegenwoordig skip want ik vind 'm niks). Aangepast in Spotify, voor het gemak van het bijhouden van de spotify uri's zou het mooi zijn als het nummer niet door gaat

Casartelli (moderator)
Het gaat bij The Whirlwind inderdaad om het hele album/nummer. Verder dan een moreel appèl op de deelnemers om het qua lengte niet te veel te overdrijven heb ik als spelleider nooit willen gaan.

Kijk, dat is dan ook weer duidelijk. Dank allebei (en ook zeker voor het speurwerk).

Casartelli schreef:

Verder dan een moreel appèl op de deelnemers om het qua lengte niet te veel te overdrijven

Waar komt toch altijd maar weer die haat tegen The Flower Kings vandaan

Rudi S schreef:

Wat betreft Mark Kelly, hij is toch een fanatieke hardloper.

Zeer zeker!

Welk nummer van Transatlantic moeten we nu luisteren? Want ik ga niet een heel album vergelijken met 1 nummer

Casartelli (moderator)
Aproxis schreef:
Welk nummer van Transatlantic moeten we nu luisteren? Want ik ga niet een heel album vergelijken met 1 nummer
In lijn met de regel
Casartelli schreef:
- Voor de afbakening van de nummers: in principe is één nummer één nummer als het als zodanig hier op MuMe in een tracklist staat. Afwijking hiervan alleen met goede argumenten.
is indertijd het hele album als één nummer genomineerd. Ik zie dat we toen deze zelfde discussie ook al gevoerd hebben.

Dus tja, het hele album it is. Dat mag, volgens de regels. Mocht je daar iets van vinden en dat mee willen nemen in je beoordeling, dan mag dat ook, volgens de regels.

In dat geval ga ik het niet meenemen in mn beoordeling (vind het eerste nummer al niet fijn). Dan kunnen we wel ieder conceptalbum in zn geheel gaan nomineren en dan wordt een ladder per dag gewoon te veel werk. Als ik dit album bekijk dan heb ik ook het idee dat vrij gemakkelijk voor een enkel nummer kan worden gekozen en volgens mij is dat ook verstandiger, omdat je dan daadwerkelijk het sterkste stuk kunt kiezen. Maar goed dat is natuurlijk mijn mening.

Excuses overigens dat ik een vraag stelde die blijkbaar al was beantwoord. Ik zat nog op pagina 115...

Ronde 1 - Ladder 44:

45 Supertramp - Fool's Overture + 4
29 Antimatter - Stillborn Empires +2
29 Genesis-- The Lamia
18 Mike Rutherford - At the End of the Day +3
15 Eloy - Escape To The Heights +1
11 Transatlantic - The Whirlwind

Ronde 1 - Ladder 44:

45 Supertramp - Fool's Overture
33 Antimatter - Stillborn Empires +4
29 Genesis-- The Lamia
18 Mike Rutherford - At the End of the Day
15 Eloy - Escape To The Heights
14 Mostly Autumn - White Rainbow +2
14 Transatlantic - The Whirlwind +3
12 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival +1

180

Fijne ladder, waarbij ik het nummer van Mike Rutherford het minste vond, ook deze van Genesis en Supertramp behoren niet tot mijn favorieten van die bands, de rest was zeer prettig om te beluisteren, ik zit overigens nog halverwege The Whirlwind, maar mijn beoordeling kan ik ook nu al geven, maar helaas geen punt meer over voor Eloy. Drie van de 4 minste nummers lijken rechtstreeks door te gaan, jammer. De 4de, Antimatter, is dan wel het nummer dat idd met kop en schouders er hier bovenuit steekt.

Aproxis schreef:
In dat geval ga ik het niet meenemen in mn beoordeling (vind het eerste nummer al niet fijn). Dan kunnen we wel ieder conceptalbum in zn geheel gaan nomineren en dan wordt een ladder per dag gewoon te veel werk. Als ik dit album bekijk dan heb ik ook het idee dat vrij gemakkelijk voor een enkel nummer kan worden gekozen en volgens mij is dat ook verstandiger, omdat je dan daadwerkelijk het sterkste stuk kunt kiezen. Maar goed dat is natuurlijk mijn mening.

Excuses overigens dat ik een vraag stelde die blijkbaar al was beantwoord. Ik zat nog op pagina 115...

Volgens wiki:
The main album, while indexed into twelve tracks, is considered one song. It is represented as one track on the band's third and fourth live album Whirld Tour 2010: Live in London and More Never Is Enough: Live In Manchester & Tilburg 2010 respectively.

Ronde 1 - Ladder 44:

45 Supertramp - Fool's Overture
33 Antimatter - Stillborn Empires +3
33 Genesis-- The Lamia +4
16 Mostly Autumn - White Rainbow +2
16 Eloy - Escape To The Heights +1
14 Transatlantic - The Whirlwind
12 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival

In deze ladder vind ik het lastig om 4 nummers punten te geven. Ik zou bijna willen dat ik hier gewoon 2 nummers punten kon geven, die het wat mij betreft echt verdienen. Ik begrijp de uitleg over Transatlantic en respecteer de regels. Met de toevoeging van SBube begrijp ik ook dat iemand het volledige album heeft genomineerd. Ik vraag mij af of dat een verstandige keuze is als je graag zou willen dat een deel van het album in de top 300 komt en weet niet of dat in het verleden al is gelukt. Door tijdgebrek ga ik niet het volledige album luisteren, dus ik heb er, na het eerste nummer te hebben beluisterd, links en rechts wat passages van beluisterd en moet veronderstellen dat het niet mijn ding is. Er zullen vast passages op staan die wel mooi zijn, die vier sterren kunnen krijgen, maar als geheel is het voor mij nu onvoldoende. Maar een album kun je haast niet binnen een paar uur doorgronden, dus wie weet in de toekomst, maar denk het niet.

Onbetwiste nummer 1 is Genesis met misschien wel mijn favoriete nummer van de band ooit. Perfecte opbouw, spanning, en wat voor mij heel erg knap is, is dat het nummer eigenlijk overgaat in stukken die je niet verwacht, maar ze klinken uiteindelijk toch heel natuurlijk. Ik denk niet dat een band dat ooit nog heeft weten te bereiken bij mij. Wat een topper, grandioos echt waar,

Antimatter begint mij steeds beter te bevallen en ik denk zelfs dat ik gewend begin te raken aan de lichte vibrato in de stem, die ik eerder nog niet helemaal geweldig vond. Goed nummer dat nergens geforceerd klinkt en toch wel zijn eigen geluid heeft.

Vanaf hier wordt het lastig en moet de puntjes bij elkaar worden gesprokkeld door de overgebleven acts. Degene die het er dan nog het beste vanaf brengt is Mostly Autumn. Het klinkt best aardig maar ik vind de eerste helft van het nummer niet bij de tweede helft passen. Afzonderlijk klinkt het best aardig, maar niet bijzonder. Eerste deel is een simpele PF kopie dat mij nog best wel pakt, maar door die overgang raken ze me wel kwijt. Desondanks 2 punten.

Laatste punt gaat naar Eloy, maar ik vind de klanken eigenlijk niet zo heel mooi, te 80'ies. Ik heb meer met het oudere werk van Eloy.

Supertramp klink vanouds irritant, het lukt ze echt niet bij mij, of ik niet bij hen misschien. Er is in ieder geval geen klik. Mike Rutherford doet mij absoluut niets en ik vind het maar saai. Ik moet dan ook wel bekennen dat ik weinig sympathie heb voor de genesis bandleden die na het vertrek van Hackett verder zijn gegaan. Rutherford vond dat waarschijnlijk prima, als mediocre gitarist, zodat hij uit de schaduw van Hackett kon opstaan. Ik kan weinig met het pad dat Genesis daarna is gaan bewandelen, maar ik leefde dan ook niet in die tijd. Waarschijnlijk was het nodig om te kunnen blijven voortbestaan ofzo, maar Marillion had vrij kort daarna toch wel aardig wat succes met goede muziek.

Transatlantic heb ik al besproken en Mark Kelly doet mij voor alsnog ook nog niet zo veel. Dat laatste kan in de toekomst nog wel komen, maar pas nadat ik door het voor mij onbekende werk van Marillion heen ben.

Casartelli (moderator)
Als curiositeit wijs ik nog even op het lijstje met de langste en kortste nummers uit de vorige editie. Binnen vier maanden weten we wat eraan veranderd is.

Ronde 1 - Ladder 44:

47 Supertramp - Fool's Overture +2
37 Antimatter - Stillborn Empires +4
33 Genesis-- The Lamia
19 Eloy - Escape To The Heights +3
17 Mostly Autumn - White Rainbow +1
12 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival

beziRonde 1 - Ladder 44:

47 Supertramp - Fool's Overture
38 Antimatter - Stillborn Empires +1
37 Genesis-- The Lamia +4
19 Mostly Autumn - White Rainbow +2
19 Eloy - Escape To The Heights
15 Mark Kelly's Marathon - Twenty Fifty One (II) Arrival +3

Ergens is iets fout gegaan met de telling; ik kom nu op 207 punten maar ik zie zo niet waar het mis is gegaan Casartelli

Gast
geplaatst: vandaag om 19:57 uur

geplaatst: vandaag om 19:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.