MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Matty Groves, mooie aanvulling.

Ronde 1 - Ladder 68:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Nick Drake - Northern Sky [21] 656
2. Elvis Costello & The Attractions - I Want You [947] 516
3. The National - England [336] 492
4. The Nits - Nescio [1117] 487
5. Tool - Schism [229] 481
6. Queen - Bohemian Rhapsody [660] 471
7. The National - The System Only Dreams In Total Darkness [1260] 403
8. Neil Diamond - Girl, You'll Be A Woman Soon [1347] 402
9. Bob Marley & The Wailers - Redemption Song [849] 400
10. Aretha Franklin - Respect [900] 398
11. Nick Drake - Place To Be [1282] 375
12. Damien Rice - Eskimo [1754] 359
13. Tricky - Overcome [1812] 352
14. The Pretenders - Brass In Pocket [1859] 314
15. Holy Holy - You Cannot Call for Love Like a Dog [SBube] 292

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Weyes Blood - Andromeda [1916] 277
17. Van Morrison - You Don't Pull No Punches, But You Don't Push The River [1591] 262
18. The Nits - Adieu Sweet Bahnhof [1759] 255
19. Maurizio - Domina [Carl Craig's Mind Mix] [Gyzzz] 232
20. Ichiko Aoba - Mars 2027 [123poetertjes] 176

76 stemmers deze ronde.
Alle afvallers liggen er definitief uit.

Oef, dit moet wel een van de minste uitslagen tot nu toe zijn. 5 toppers eruit en veel matige nummers door.

Weyes Blood ligt nu volledig uit de ladder

Koenr schreef:
Oef, dit moet wel een van de minste uitslagen tot nu toe zijn. 5 toppers eruit en veel matige nummers door.

Is niet best inderdaad. We kunnen ook wel concluderen dat de Ladder nog niet klaar is voor de geniale techno van Carl Craig, nu na At Les ook Domina het niet haalt...

Erg jammer van Maurizio, maar viel te verwachten. Toch meer een nummer voor de dance puristen denk ik, zal door de meute als saai bestempeld worden. Andromeda vind ik wel echt een verrassing en ontzettend zonde.

M’n favo Van The Man eruit

Andromeda en Van the Man

stardust_be schreef:

stardust_be schreef:

Lag de andere er ook al uit?

Hopelijk komt ze snel terug..Nomineren maar volgend jaar.

Maakte me over Maurizio/Carl Craig uiteraard geen illusies gezien het feit dat er hoogstens 3 house- / technoplaten in de ladder staan. Vind 232 eigenlijk wel een nette score - hopelijk heeft iemand er wat moois mee ontdekt!

Los daarvan wel jammer dat 5 van de beste 10 tracks uit de ladder uitgeschakeld zijn.

Bizar wel dat Weyes Blood - toch geen kleine naam - volledig is weggebonjourd. Ook tamelijk bizar dat in 2021 en 2020 niemand de moeite heeft genomen om Movies te nomineren

Tot gisteren was het enige noemenswaardige wapenfeit van Holy Holy één week op #1 staan in de MuMeAfrekening (2015). Dat ze het nu ternauwernood hebben gered zal eerder liggen aan het feit dat sommige fans van Weyes Blood en Van zijn vergeten te stemmen.

Mijn top-3 eruit

Maurizio en Ichiko waren verwacht, maar hoe kunnen Van Morrison en Weyes Blood hier nou zo laag scoren? En dan dat Holy Holy waar ik echt niets interessants aan kan ontdekken wel door.

Gretz schreef:
Ook tamelijk bizar dat in 2021 en 2020 niemand de moeite heeft genomen om Movies te nomineren

Mijn excuses Geert, maar jij moet ook je excuses aanbieden dan. Hoe hebben wij deze evergreen, dit meesterwerk over het hoofd kunnen zien, Geert?

Holy Holy - You cannot call for love like a dog

Als je hier de reacties zo leest, zou je toch bijna een hertelling eisen

Jammer van The Nits - Adieu Sweet Bahnhof

Johnny Marr schreef:
(quote)

Mijn excuses Geert, maar jij moet ook je excuses aanbieden dan. Hoe hebben wij deze evergreen, dit meesterwerk over het hoofd kunnen zien, Geert?

Ik snap het ook niet, maar tot nu toe zijn al m'n nieuwe nominaties die ik nog essentiëler vond door

Een ladder met een duidelijk verschillende mening tussen de altijd gelijk hebbende harde kern en de wat minder spraakzame meestemmers.

Gyzzz schreef:
Maakte me over Maurizio/Carl Craig uiteraard geen illusies gezien het feit dat er hoogstens 3 house- / technoplaten in de ladder staan. Vind 232 eigenlijk wel een nette score - hopelijk heeft iemand er wat moois mee ontdekt!

Mijn fijnste ontdekking tot nog toe! Bedankt!

dynamo d schreef:
Jammer van The Nits - Adieu Sweet Bahnhof

Zeg maar letterlijk adieu tegen het sweet bahnhof

Ik ben hilarisch, hé?

Dit moet een vergissing zijn, één van Van The Mans mooiste nummers voortijdig uitgeschakeld! =/

Gyzzz schreef:

Het nummer Dominas dat op More Songs About Food and Revolutionary Art staat, is dat nu eigenlijk gewoon een bewerking van deze remix?

Domina is oorspronkelijk een nummer van Die Dominas, een wat absurdistische groep met o.a.
Manuel Göttsching die in 1981 welgeteld 1 EP gemaakt heeft. Voor Maurizio's M-Series hebben zowel Maurizio als Carl Craig een variatie hierop gemaakt. Die van Carl Craig (C. Craigs Mind Mix) is met enige goede wil nog wel te herleiden tot het origineel (Die Wespendomina), maar de Maurizio-mix heeft er al weinig meer mee te maken. Wel zijn beide variaties m.i. briljant en overstijgen ze het (overigens ook gewoon leuke) origineel mijlenver.

De Carl Craig versie is later in verkorte vorm inderdaad teruggekomen op More Songs [...] als 'Dominas'. Past goed op het album wat mij betreft maar doet losstaand wel afbreuk aan de lange versie met het prachtig meanderende einde.

Dank je voor de achtergrondinformatie, Gyzzz, leuk om te lezen.

Gretz schreef:
Tot gisteren was het enige noemenswaardige wapenfeit van Holy Holy één week op #1 staan in de MuMeAfrekening (2015). Dat ze het nu ternauwernood hebben gered zal eerder liggen aan het feit dat sommige fans van Weyes Blood en Van zijn vergeten te stemmen.
Nogal verheugd, bemerk ik dat mijn invloed hier op MuMe weer wat stijgende is. Yippie
Poeha schreef:
Ronde 1 - Ladder 68: [09/03/2021] You Cannot Call for Love Like a Dog wat een toffe ontdekking, de fijnste tot nu toe (The War on Drugs-niveau)

1. Neil Diamond - Girl, You'll Be A Woman Soon
2. Holy Holy - You Cannot Call for Love Like a Dog

Ronde 1 - Ladder 69:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Joy Division - Love Will Tear Us Apart [40] 930
2. Pixies - Where Is My Mind? [130] 693
3. This Mortal Coil feat. Kim Deal en Tanya Donelly - You And Your Sister [592] 524
4. Jeff Buckley - Hallelujah [345] 471
5. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next [466] 443
6. Snow Patrol - Chasing Cars [1415] 426
7. Muse - Hysteria [882] 420
8. The Decemberists - The Mariner's Revenge Song [1580] 409
9. Aaliyah - Are You That Somebody? [1944] 387
10. The Velvet Underground - Sweet Jane [1098] 378
11. The Sound - Skeletons [Sillah] 364
12. Bert Jansch - Needle of Death [1670] 354
13. The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl [1029] 354
14. Simon & Garfunkel - The Only Living Boy In New York [1777] 342
15. Dinosaur Jr. - Freak Scene [1434] 341

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. The National - Pink Rabbits [1582] 303
17. Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco [danny de punk] 296
18. Otis Redding - That's How Strong My Love Is [1269] 278
19. Eels - P.S. You Rock My World [1788] 240
20. Dragonforce - Through The Fire And Flames [Onweerwolf] 47

80 stemmers deze ronde.
The National gaat het wel redden, Arctic Monkeys zitten precies op het randje van wel / niet doorgaan, de overige 3 sneuvelen.

Aaliyah ze wordt steeds populairder, lijkt het wel

Otis daarentegen...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.