MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Wat een uitslag
Gelukkig Het Zesde Metaal nog gewoon door.

Teunnis schreef:
Wat een uitslag
Gelukkig Het Zesde Metaal nog gewoon door.

Die last minute stem van jou was niet geheel onbelangrijk hierin.

Die was er ook bijna niet geweest. Stond met mijn fiets op het pontje in IJmuiden en bedacht me nog net op tijd te stemmen. Fijn dat het de moeite waard was.

Pfoe, Tessellate net door zeg. Laten we even opletten volgende keer hè

HZM dan

Cosmic Dancer

Jammer daar waren we bijna van HZM af

luigifort schreef:
Iedereen behalve ik

Jij bent sowieso nooit tevreden

C'mete

Cosmic Dancer man man

Zesde Metaal bijna uitgeschakeld
En dat Cosmic Dancer het niet haalt is een raadsel. Had die in de top 10 verwacht door de hernieuwde interesse na de cover van Cave.

AstroStart schreef:
Zesde Metaal bijna uitgeschakeld
En dat Cosmic Dancer het niet haalt is een raadsel. Had die in de top 10 verwacht door de hernieuwde interesse na de cover van Cave.
Op YouTube zie ik dat die cover 500k views heeft, dat gaat het verschil niet maken lijkt me.

chevy93 schreef:
(quote)
Op YouTube zie ik dat die cover 500k views heeft, dat gaat het verschil niet maken lijkt me.

Nee klopt, maar hier in de MuMeBubbel is er best wel wat aandacht voor geweest (oa hoog in de Afrekening).

Zijn dat mijn gedachten of ligt het niveau v/d laatste twee ladders + die van vanavond/morgen (en vooral die van morgen) behoorlijk laag?

Behoorlijk hoog bedoel je, neem ik aan!?

De ladder van vandaag is sowieso één van de sterkste van het hele jaar. Pharcyde + Public Enemy + Bill Withers + Songs: Ohia + Fela Kuti en nog een boel ander moois.

Dan vrees ik ervoor dat die ladders toch niet echt mijn ding zijn. Soms heb ik toch echt het idee dat qua muziek ik op een andere planeet leef.

[Al was Pharcyde wel nog goed, en Songs: Ohia viel nog mee, beiden kregen dan ook punten]

TornadoEF5 schreef:
Dan vrees ik ervoor dat die ladders toch niet echt mijn ding zijn. Soms heb ik toch echt het idee dat qua muziek ik op een andere planeet leef.

Dit is natuurlijk ook nog steeds ronde 1 (die nu bijna afgelopen is), naarmate we verder in het jaar komen worden de ladders (al zal het altijd voor iedereen persoonlijk blijven natuurlijk) normaal gesproken steeds sterker.

El Ninjo schreef:
(quote)

Dit is natuurlijk ook nog steeds ronde 1 (die nu bijna afgelopen is), naarmate we verder in het jaar komen worden de ladders (al zal het altijd voor iedereen persoonlijk blijven natuurlijk) normaal gesproken steeds sterker.

Dat begrijp ik wel, maar als het grote merendeel van de sterke nummers er in ronde 1 en 2 eruitvliegen, omdat de usual suspects dan overblijven, dan denk ik niet dat de kwaliteit zodanig veel zal verhogen doorheen het jaar (uit mijn perspectief). Uitzonderingen zijn er altijd, die zijn er nu ook al, die zullen er op het einde van het jaar ook zijn. Maar het overgrote deel ligt me niet, en dat was bij de top 32 van vorig jaar niet anders het geval na die even te checken (hoewel er ook veel nummers zijn die ik niet ken of niet goed genoeg ken).

De hip hop nummers die genomineerd zijn vaak wel leuk en goed, maar ik ontbreek echt perspectief en kadering, omdat ik nauwelijks hip hop luister en enkel wat gangstanummers ken van vroeger ("rap"). Dat kunnen de uitschieters van het genre zijn, of dat kan gewoon al de standaard zijn binnen het genre (indien dat laatste het geval is, moet ik dringend meer hip hop luisteren). Maar dat geldt dus voor meer genres.

Veel overschatte groepen en overschatte nummers die aan bod komen. En van veel groepen staan er in de lijst ook gigantisch veel nummers in de lijst, want ik heb de top 2000 van vorig jaar eens overgelopen. Arcade Fire 14 nummers (waarvan 2 in de top 10!), U2 en Muse 12 nummers is bijna belachelijk, en in AF's geval nog eens zeker gezien hun (vrij beperkte) output. dEUS 11 keer en Spinvis 10 keer is ook erg veel, maar die ken ik niet goed genoeg. Nouja, Slowdive heeft er ook best veel, en daarvan staan veel van mijn favorieten er nog niet eens in. Geen enkel nummer van Pygmalion in de lijst.

Uit de ladders te zien die ik beluisterd heb heel veel NL/BE songs die me echt weinig doen (wss. bias van eigen nationaliteit/afkomst). En daarnaast ook uit de ladders die ik beluisterd heb, ook het gevoel dat de elektronische nummers (het genre waar ik het meest van ken, arguably, maar nog altijd niet genoeg) zich niet onderscheiden van wat ik normaal luister. Integendeel, ik vind die zelfs wat flauwtjes met momenten. Dat is nog de grootste ontgoocheling. Misschien moet ik volgend jaar ook maar Agar Agar - I'm That Guy nomineren, dat zal het hier wel goed doen.

Goed, klinkt wat negatief. Dat nummer van Led Zeppelin was wel verrassend goed. De hip hop nummers smaken naar meer, en het nummer van Joy Division heb ik wel eens beluisterd als ik het album beluisterde, maar het nummer zelf is ook zeer goed en kende ik niet goed. Voor morgen is er ook opnieuw één nummer die er bovenuit springt. Zo is er toch altijd 1 a 2 nummers die het wel doen. Maar 18 dat ik ofwel niet goed of middelmatig/ok vind.

El Ninjo schreef:

Nee dat laatste is toch wel een misvatting, meestal zijn de ladders van ronde 2 het sterkst. Eigenlijk zelfs de herkansingladders van ronde 2 maar dat fenomeen zal de huidige generatie niets meer zeggen....

Maar TornadoEF5 bovenal is het gewoon een spelletje en ik zou t niet groter maken dan dat. Er zitten leuke nummers tussen en minder leuke. Sterke ladders en minder sterke ladders. En dat is ook nog eens per user verschillend uiteraard.

Als je elke keer met dit soort bespiegelingen/analyses komt dan neem je het misschien iets te serieus. Veel meer dan het beste nummer van die ladder boven aan zetten is t namelijk niet.

Voor nieuwe electronic hoef je de ladder niet te volgen inderdaad. Het is dan ook een toplijst-spel, niet een spel om echt nieuwe dingen te ontdekken. Het is voor mij als veelvraat altijd makkelijk om nummers te vinden die ik goed tot geweldig vind, maar als je smaak meer de diepte ingaat kan het wel zijn dat er af en toe een mindere ladder tussenzit.

Blijf vooral meestemmen overigens, het blijft leuk als er stemmers bijkomen die uitgesproken voorkeuren hebben!

zolang je maar op The Pharcyde blijft stemmen vind ik het prima

Ronde 1 - Ladder 121:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Joy Division - Decades [83] 587
2. Fela Kuti - Gentleman [146] 474
3. The Cure - A Strange Day [337] 466
4. Nick Cave & The Bad Seeds & Kylie Minogue - Where The Wild Roses Grow [614] 440
5. Bill Withers - Harlem [680] 400
6. Franz Ferdinand - The Dark Of The Matinée [1223] 380
7. Public Enemy - Fight The Power [1143] 371
8. Madness - One Step Beyond [1358] 369
9. The Pharcyde - Passin' Me By [1727] 364
10. Red Hot Chili Peppers - Otherside [1229] 353
11. Goldfrapp - Utopia [1639] 306
12. Funkadelic - One Nation Under A Groove [1164] 304
13. Songs: Ohia - The Black Crow [724] 298
14. Foals - Spanish Sahara [1479] 295
15. Earth and Fire - Maybe Tomorrow, Maybe Tonight [1792] 288

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. London Grammar - Hey Now [1757] 213
17. Candi Staton - I'm Just a Prisoner (Of Your Good Lovin') [jeroentjuhh] 181
18. Simon & Garfunkel - A Hazy Shade Of Winter [1999] 178
19. Leonard Cohen - Dance Me To The End Of Love [DenDimi] 176
20. Half Moon Run - Full Circle [1827] 157

66 stemmers deze ronde.

Voor alle 5 afvallers eindigt het hier.
Dit houdt in dat er geen veranderingen zijn aan de onderkant van de afvallerslijst.
Dit zijn de 5 nummers in de gevarenzone van de afvallerlijst....nog 6 ladders te spelen.

91. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
92. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
93. Herman's Hermits - No Milk Today
94. Bruce Springsteen - Hungry Heart
95. Run the Jewels - Blockbuster Night, Pt. 1

Ongeloof voor de lage score van Leonard Cohen
Candi Station stond niet in mijn top, maar vond ik wel een mooie nominatie.
Blij met de hoge score van Fela Kuti

Vrij tevreden. Over de 5 afvallers laat ik geen traan. London Grammar was wel 8ste of 9de in die ronde voor mij. Van The Cure zijn er veel betere liedjes (letterlijk elke song van Disintegration, A Forest en Faith en wellicht nog een hele pak die ik niet noemde).

Van Goldfrapp verwachtte ik veel meer. Ik heb daar nog nooit een nummer van gehoord, maar dat ligt binnen mijn muziekgenre, maar het was vrij zwak vond ik.

shimahero schreef:
Ongeloof voor de lage score van Leonard Cohen.

Ik weet het niet. Ik kende die artiest niet, dus ik weet niet of het één van zijn bekendere of niet bekendere liedjes is. Het nummer haalde het tevens net niet bij mij (8ste of 9de).

Prima uitslag, alle toppers binnenboord gehouden Cohen en S&G kunnen veel beter - en die staan ook gewoon in de ladder. Staton had ik een plekje in de lijst gegund, wellicht volgend jaar eens haar überclassic proberen gewoon?

TornadoEF5 schreef:
Van Goldfrapp verwachtte ik veel meer. Ik heb daar nog nooit een nummer van gehoord, maar dat ligt binnen mijn muziekgenre, maar het was vrij zwak vond ik.

Herkenbaar. Goldfrapp is een artiest die duidelijk binnen mijn smaakpalet past, maar het doet me niet zoveel - met name dit nummer verbaas me ik al jaren over dat het zich zo soeverein handhaaft hier...

Hey, een oude nominatie van me die het een keertje haalt... jippie!
15. Earth and Fire - Maybe Tomorrow, Maybe Tonight [1792] 288

Die stond er al in hoor.

Vergeten te stemmen, maar Utopia had zeker de 26 pnt. gekregen.

musicfriek schreef:
Die stond er al in hoor.

Ja, daarom 'oude nominatie'

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.