menu

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
avatar van Mausie
Mausie (crew)
Titmeister schreef:
(quote)

Herkenbaar. Goldfrapp is een artiest die duidelijk binnen mijn smaakpalet past, maar het doet me niet zoveel - met name dit nummer verbaas me ik al jaren over dat het zich zo soeverein handhaaft hier...


Het zit hem in de sfeer, die is toch wel vrij uniek te noemen. Afgelopen jaar ontdekt en helemaal fan nu. Alleen Joy Division kreeg meer punten van mij deze ladder.

Bizar overigens dat London Grammar het ruim niet haalt. In de Witte Trui gaat elke scheet van hun door terwijl hits van Freddie Gibbs sneuvelen...

Mausie schreef:
Bizar overigens dat London Grammar het ruim niet haalt. In de Witte Trui gaat elke scheet van hun door terwijl hits van Freddie Gibbs sneuvelen...

Dat zegt denk ik meer over de Witte Trui dan over de kwaliteit van London Grammar

avatar van Reijersen
Candi

avatar van Choconas
Het was een bizar sterke ladder, maar zonde van deze London Grammar, Hey Now vind ik nu juist één van hun sterktste nummers!

Candi had ook een beter lot verdiend.

avatar van Hedser
Oef, London Grammar had bij mij op 1 gestaan als ik had gestemd. Maar geen idee of dat wat had uitgemaakt.

avatar van El Ninjo
Ronde 1 - Ladder 122:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes [201] 709
2. Coldplay - Yellow [381] 586
3. New Order - Age Of Consent [591] 544
4. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [121] 500
5. Pixies - Gigantic [949] 498
6. Rufus Wainwright - Going To A Town [923] 471
7. The Doors - Love Her Madly [1001] 469
8. Gorki - Beste Bill [1964] 454
9. Al Green - Take Me To The River [1184] 385
10. Neil Young - Out On The Weekend [1200] 378
11. Spinvis - Artis [1746] 304
12. Marillion - Sugar Mice [vigil] 292
13. KH - Only Human [arcade monkeys] 284
14. Alanis Morissette - Hands Clean [JoaMuse] 251
15. Wende - Voor Alles [Finidi] 250

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Charli XCX - Track 10 [Teunnis] 223
17. Rheinzand - Blind [Glen Hansard] 191
18. Helmet - In The Meantime [Coma Cat] 187
19. Otis Clay - Trying to Live My Life Without You [jeroentjuhh] 172
20. Long John Baldry - Morning Dew [Bucquoy] 152

73 stemmers deze ronde.

Voor alle 5 afvallers eindigt het hier.
Dit houdt in dat er geen veranderingen zijn aan de onderkant van de afvallerslijst.
Dit zijn de 5 nummers in de gevarenzone van de afvallerlijst....nog 5 ladders te spelen.

91. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
92. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
93. Herman's Hermits - No Milk Today
94. Bruce Springsteen - Hungry Heart
95. Run the Jewels - Blockbuster Night, Pt. 1

avatar van vigil
Sugar Mice

avatar van Poeha
Nice

Wat een usernominaties, trouwens.

avatar van johan de witt
Ja makkelijk scoren dan.

avatar van vigil
johan de witt schreef:
Ja makkelijk scoren dan.

Blij zijn voor een ander komt ook niet in jou op heh ouwe knorrepot

avatar van El Ninjo
Poeha schreef:
Wat een usernominaties, trouwens.

Eigenlijk nog steeds triest dan, dat geen enkele van die vele nominaties in deze ladder in staat was om hoger te scoren dan een nummer wat er al in stond.

avatar van johan de witt
Ja, ben vooral blij dat Spinvis boven Sugar Mice eindigt
Maar blijkt gewoon de laagst scorende van de nummers die er al in stonden.

avatar van El Ninjo
Je vergeet Gorki

avatar van johan de witt
Die eindigt hoger!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik kan me voorstellen dat juist in deze tijd "gaan we weer gewoon naar Artis" menig hart sneller doet kloppen, maar verder...

Enfin, fijn dat Wende door is. Opmerkelijk dat ze hier beter scoort dan in de Nederlandstalige Ladder...

avatar van vigil
El Ninjo schreef:
(quote)

Eigenlijk nog steeds triest dan, dat geen enkele van die vele nominaties in deze ladder in staat was om hoger te scoren dan een nummer wat er al in stond.

Nou dat is het, diep en diep triest. Om te schamen zelfs, wat een wanvertoning. Te walgelijk voor woorden. Om te kotsen zo erg, waar zijn we in hemelsnaam in terecht gekomen. Wat een wansmaak, eigenlijk zouden we per direct moeten stoppen met deze editie.

avatar van jordidj1
Jammer van Charli. Volgend jaar maar Visions, denk ik he

avatar van Choconas
El Ninjo schreef:
(quote)

Eigenlijk nog steeds triest dan, dat geen enkele van die vele nominaties in deze ladder in staat was om hoger te scoren dan een nummer wat er al in stond.

Dat is toch geen verrassing, aangezien 9 van de 11 huidige nummers in 2020 bij de bovenste 1200 stonden, waarvan 3 bij de top 400. Het is niet niks om het daar tegenop te moeten nemen.

Voor Alles ❤️

Wel spijtig van die dappere nominatie van Helmet.

avatar van El Ninjo
johan de witt schreef:
Die eindigt hoger!


Sorry, ik las het verkeerd...ik dacht dat je bedoelde dat Spinvis het laagst genoteerde nummer van vorig jaar was.

avatar van Johnny Marr
Charli

avatar van Gretz
Casartelli schreef:

Enfin, fijn dat Wende door is. Opmerkelijk dat ze hier beter scoort dan in de Nederlandstalige Ladder...

Tsja, in de Nederlandstalige Ladder regeert de wansmaak dan ook vrij rijkelijk. Vrijwel alle hiphopanthems, maar ook de bekende klassiekers van Spinvis en Eefje de Visser en bijna elke topnominatie van na 2010 leggen het af tegen oubollige niemendalletjes die nog nooit zijn genomineerd voor enig ander MuMe-spel.

avatar van Gretz
Van Rheinzand en Charli XCX had ik wel meer verwacht, beiden regen de records in Song van het Jaar 2020 aaneen.

Maar ja, winnaar Vision [Appleville Mix] gaat ook maar op het nippertje door. Blijkbaar moeten veel users de genialiteit van Charli nog ontdekken

jordidj1 schreef:
Jammer van Charli. Volgend jaar maar Visions, denk ik he

Die heeft JM dus al succesvol genomineerd

avatar van jordidj1
dat is de 'normale' versie toch ?

avatar van Gretz
jordidj1 schreef:
dat is de 'normale' versie toch ?

Ja, maar er mag maar 1 versie in de Ladder staan. Zie ook Grimes - REALiTi. Dus je moet Appleville Mix er gewoon zelf bij denken

avatar van Mausie
Mausie (crew)
De nominatie die als enige echt door moest, KH, redt het

avatar van Teunnis
Toch één topper meer door dan ik vreeste (KH).

avatar van Mastroianni
Voor Alles

avatar van TornadoEF5
Wat een uiterst pijnlijke ladder toch.

Charli XCX's nummer vernederde de rest gewoon. En is toch een klasse hoger dan bijvoorbeeld Alanis Morisette. Dat nummer van Wende is ook zo random dat het toch echt geen toplijstmateriaal is. Dan het tienduizende nummer van Marillion in de lijst. Het mindere van de twee elektronische nummers haalt het dan nog eens. Nog een nummer van Gorki (terwijl die zeker drie betere heeft). The Doors heeft er ook tien betere. Neutral Milk Hotel is vrij overschat. Idem voor Coldplay. En Spinvis haalt het ook alleen maar omdat het een Nederlandstalige groep is.

Eerlijk, ik heb het gisteren al gezegd, maar dit was echt een verschrikkelijk zwakke ladder.

EDIT: Als meer mensen het geniale van Charli XCX weten te appreciëren, was er allemaal geen probleem, want dan lag het gewoon aan de zwakke ladder.

On the bright side, alle resterende ladders zien er op het eerste gezicht al beter uit dan die van gisteren, laat staan dat ik nog ontdekkingen kan doen.

avatar van Teunnis
Gewoon geduld hebben TornadoEF5. Binnen vijf jaar staat Charli in de finale.

avatar van Johnny Marr
Gretz schreef:

(quote)

Die heeft JM dus al succesvol genomineerd

Yall should tell me thank you

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.