MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Dat laatste kan ik tegenspreken. Zoek anders voor de gein mijn recensie uit de MuMe-Afrekening bij It Might Be Time op. Daarin geef, ook voordat The Slow Rush uitkwam, aan dat ik het niet zo'n bijzonder nummer vind. Itt Lost in Yesterday, Is It True of Breathe Deeper, wat ik wel toppers op het album vind...

Los daarvan is wat jij 'herding behavior' noemt, niet zo gek. Ik denk niet dat mensen een nummer minder gaan vinden, omdat het op een album staat dat ze niet goed vinden. Het zal eerder zo zijn dat mensen, die het toch al niet zo'n bijzonder nummer vinden, het niet de kans geven om het te laten rijpen doordat ze het album niet veelvuldig beluisteren. Ik heb genoeg voorbeelden van nummers, die ik in eerste instantie niet zo bijzonder vond, maar ben gaan waarderen doordat ze op een album staan dat ik goed vind.

jordidj1 schreef:
Is wel een leuke uitdaging. Mijn aller tijden lijst in excel is nu een top 1000, 2000 moet vast ook lukken
Ik kan het je van harte aanbevelen. Ik doe het inmiddels al weer ruim tien jaar en eerlijk is eerlijk, ik ben nog geen betere lijst tegengekomen.

Simon77 schreef:
(quote)
Ik kan het je van harte aanbevelen. Ik doe het inmiddels al weer ruim tien jaar en eerlijk is eerlijk, ik ben nog geen betere lijst tegengekomen.

Lijkt me wel een flinke en lastige klus. Wat is jouw werkwijze? Becijfer je alles en ga je dan rangschikken of wat?

Choconas schreef:
Lijkt me wel een flinke en lastige klus. Wat is jouw werkwijze? Becijfer je alles en ga je dan rangschikken of wat?
Een combinatie van ladderen (gewogen loting) en beoordelen. 256 ladders van 9, waarbij ik vervolgens telkens 4 ladders samenvoeg. Dus 64 x 36, 16×144 en 4x576

Simon77 schreef:
(quote)
Een combinatie van ladderen (gewogen loting) en beoordelen. 256 ladders van 9, waarbij ik vervolgens telkens 4 ladders samenvoeg. Dus 64 x 36, 16×144 en 4x576

Ik ga altijd mijn lijst per nummer af en geef gevoelsmatig aan op welke plaats die zou moeten staan, om daarna te sorteren van laag naar hoog. Dit klinkt ook wel interessant, is het een beetje makkelijk te doen?

jordidj1 schreef:
Ik ga altijd mijn lijst per nummer af en geef gevoelsmatig aan op welke plaats die zou moeten staan, om daarna te sorteren van laag naar hoog. Dit klinkt ook wel interessant, is het een beetje makkelijk te doen?
Voor mij werkt het prima. Ik zet de kolommen naast elkaar in Excel en knip en plak het weer in een nieuwe kolom. Natuurlijk is het niet te doen om in het tweede deel van de lijst iedere keer een gewogen afweging te maken tussen vier nummers, dat gaat dan wat meer op gevoel. En als ik iets tegenkom wat voor mijn gevoel niet helemaal klopt is er niemand die er iets van zegt als ik een nummer 100 plaatsen hoger of lager zet.

Ik denk er ook al een paar jaar over na, maar het is zo’n monsterklus dat ik me er nog niet toe heb kunnen zetten.

Ik hou t ook al jaren bij, ook ivm die Orinoco 500 lijst. De eerste keer is een flink werkje maar dat wordt per jaar minder. Nowadays kom je regelmatig nummers tegen welke je wellicht op zou willen nemen, even nadenken en je voegt m toe of niet. Zo ja waar ongeveer. Zo rond september (die lijst moet altijd ergens halverwege oktober ingeleverd worden) loop ik alles even na (is wel een paar uurtjes werk) en heb ik door het jaar heen bv 25 nieuwe binnenkomers verzameld dan moeten er dus ook 25 uit gehaald worden.

Simon77 schreef:
(quote)
Hebben deelnemers aan de MuMe Ladder geen concurrentiebeding moeten tekenen, El Ninjo?

Ik zou ook wel een eigen lijst willen maken. Maar ik ben zo bang dat ie al achterhaald is voor het karwei af is.

cosmic kid (moderator)
Simon77 schreef:
(quote)

Toch is het me niet helemaal duidelijk, kan je dit nader toelichten? Je begint met 256 ladders van 9 en wat bedoel je precies met telkens vier ladders samenvoegen? Ik ben ook al jaren bezig om een vorm te vinden en dit kan me misschien helpen

cosmic kid schreef:
Toch is het me niet helemaal duidelijk, kan je dit nader toelichten? Je begint met 256 ladders van 9 en wat bedoel je precies met telkens vier ladders samenvoegen? Ik ben ook al jaren bezig om een vorm te vinden en dit kan me misschien helpen
Ladders 1 t/m 4 voeg ik dan samen tot een top 36, zodat ik 64 rijtjes van 36 heb. Vervolgens voeg ik weer vier bij elkaar, zodat ik 16 rijtjes van 144 heb.

Simon77 schreef:
(quote)
Ladders 1 t/m 4 voeg ik dan samen tot een top 36, zodat ik 64 rijtjes van 36 heb. Vervolgens voeg ik weer vier bij elkaar, zodat ik 16 rijtjes van 144 heb.

Klinkt een beetje zoals Michael Scott telt

Waar is Aad de Mos als je 'm nodig hebt?

Outlaw104 schreef:
Waar is Aad de Mos als je 'm nodig hebt?

21 = 5

Casartelli (moderator)
Ik houd het ook al jaren bij... heb indertijd hier de methodologie al eens uiteengezet. Na die Top 100 ben ik overigens wel opnieuw begonnen. De V500 is hier ook de jaarlijkse stok achter de deur... sterker nog, die dicteert dat een ronde 1 jaar duurt. Na dat jaar vinden er wat correcties plaats, wordt de V500-inzending bepaald en daarna gaat de karavaan weer voort.

Mastroianni schreef:
Ik zou ook wel een eigen lijst willen maken. Maar ik ben zo bang dat ie al achterhaald is voor het karwei af is.

Ach.. je begint gewoon met een top 100 en daarna ga je uitbreiden als je vindt dat je te weinig plek in je lijst hebt. Ben in 1986 ooit met een top 100 begonnen en de laatste versie (2019) was een top 6000. En of nummer 4722 nou echt alle dagen van het jaar beter is dan nummer 5168 is uiteraard voor niemand relevant.

Gebruik zelf geen ladders, maar dat systeem van Simon77 zou best eens goed kunnen werken. Nu nog eens tijd ervoor vinden ..

Casartelli (moderator)
Ries_72 schreef:
En of nummer 4722 nou echt alle dagen van het jaar beter is dan nummer 5168 is uiteraard voor niemand relevant.
De essentie in een notendop inderdaad.

Stelletje beginnelingen ...ik heb een top 10.000 nummers, top 5.000 albums en een top 600+ artiesten. Deze lijsten gebruik ik ook om mijn eigen punten te verdelen voor de MuMeLadder.
Muziek is mijn grootste hobby en zo houd ik het een beetje bij.

Muziek is ook mijn grootste hobby maar t moet natuurlijk niet op werk gaan lijken

Ik ga toch weer afhaken, ik merk dat het toch niet volledig mijn ding is, en het leidt me af van dingen te luisteren waar ik meer zin in heb en meer genot uithaal. Ik heb geen zin om elke dag (verplicht) 15+ nummers te luisteren waarvan het grote deel me niet echt boeit, dus ik kan me er echt niet voor motiveren, sorry.

Ik wil wel een uitzondering doen voor bepaalde fases in het spel, en als de Twins toevallig in een ladder staan, maar anders zie ik er het nut niet genoeg van in.

vigil schreef:
Muziek is ook mijn grootste hobby maar t moet natuurlijk niet op werk gaan lijken

Je kunt de klus zo groot maken als je wilt. Ik heb ooit mijn oude weeklijstjes en jaaroverzichten in excel gezet, de jeugdzonden eruit gemikt en toen had ik een aardig vertrekpunt. En om de 2-3 jaar ga ik eens updaten.

Ronde 1 - Ladder 124:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [66] 633
2. The Beatles - Come Together [324] 486
3. All Saints - Pure Shores [623] 474
4. The Waterboys - Don't Bang The Drum [238] 473
5. Neil Young & Crazy Horse - Down By The River [608] 456
6. Lou Reed - Perfect Day [547] 415
7. U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For [701] 405
8. The Stone Roses - She Bangs the Drums [845] 395
9. BAP - Kristallnaach [661] 392
10. Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety [689] 339
11. Trentemøller - Miss You [976] 337
12. The Smiths - Girlfriend In A Coma [662] 326
13. Roy Orbison - In Dreams [1455] 305
14. Crowded House - Into Temptation [1170] 302
15. Wolf Alice - Bros [1392] 265

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Soundgarden - Spoonman [1799] 242
17. Travis - Turn [1800] 207
18. Danny Brown - Tell Me What I Don't Know [Coma Cat] 201
19. The Serenes - Good Missionary [Outlaw104] 132
20. Bonnie Riatt - I Can't Make You Love Me [Klassiekers 21] 115

69 stemmers deze ronde.

Geen van de 5 afvallers scoort hoog genoeg om door te gaan.
Dit houdt in dat er wederom geen veranderingen zijn aan de onderkant van de afvallerslijst.
Dit zijn de 5 nummers in de gevarenzone van de afvallerlijst....nog 3 ladders te spelen.

91. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
92. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
93. Herman's Hermits - No Milk Today
94. Bruce Springsteen - Hungry Heart
95. Run the Jewels - Blockbuster Night, Pt. 1

Ziet er goed uit voor Israelites

RTJ had ik eigenlijk al opgegeven, maar wie weet...

Sigur Ros terecht op 1, was ook mijn nummer 1 (maar niet gestemd). Deze keer wel vrij tevreden met de uitslag.

Jammer van Danny Brown. Wel blij met de liefde voor Pure Shores (en dan heb ik zelf niet eens gestemd)

De boys van RTJ houden dapper stand, al verwacht ik dat ze in het zicht van de finish nog in het stof bijten helaas. Maar de kansen van Herman's Hermits zijn wel flink toegenomen inmiddels, een van mijn favoriete ontdekkingen deze ronde

Weinig goede missionarissen op deze site

dynamo d schreef:
Stelletje beginnelingen ...ik heb een top 10.000 nummers, top 5.000 albums en een top 600+ artiesten. Deze lijsten gebruik ik ook om mijn eigen punten te verdelen voor de MuMeLadder.
Muziek is mijn grootste hobby en zo houd ik het een beetje bij.
Gewoon aan het begin van het jaar alle 2000 nummers (+ nominaties) van een cijfer voorzien en vervolgens een script schrijven die iedere dag keurig om 19.00 jouw top 7 plaatst.

chevy93 schreef:
(quote)
Gewoon aan het begin van het jaar alle 2000 nummers (+ nominaties) van een cijfer voorzien en vervolgens een script schrijven die iedere dag keurig om 19.00 jouw top 7 plaatst.

En dat cijfer loopt op van 1 tm 2500? Easy ..

Gast
geplaatst: vandaag om 14:07 uur

geplaatst: vandaag om 14:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.