Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
5
geplaatst: 4 mei 2021, 12:35 uur
TornadoEF5 schreef:
Wat een uiterst pijnlijke ladder toch.
Charli XCX's nummer vernederde de rest gewoon. En is toch een klasse hoger dan bijvoorbeeld Alanis Morisette. Dat nummer van Wende is ook zo random dat het toch echt geen toplijstmateriaal is. Dan het tienduizende nummer van Marillion in de lijst. Het mindere van de twee elektronische nummers haalt het dan nog eens. Nog een nummer van Gorki (terwijl die zeker drie betere heeft). The Doors heeft er ook tien betere. Neutral Milk Hotel is vrij overschat. Idem voor Coldplay. En Spinvis haalt het ook alleen maar omdat het een Nederlandstalige groep is.
Eerlijk, ik heb het gisteren al gezegd, maar dit was echt een verschrikkelijk zwakke ladder.
Charli XCX's nummer vernederde de rest gewoon. En is toch een klasse hoger dan bijvoorbeeld Alanis Morisette. Dat nummer van Wende is ook zo random dat het toch echt geen toplijstmateriaal is. Dan het tienduizende nummer van Marillion in de lijst. Het mindere van de twee elektronische nummers haalt het dan nog eens. Nog een nummer van Gorki (terwijl die zeker drie betere heeft). The Doors heeft er ook tien betere. Neutral Milk Hotel is vrij overschat. Idem voor Coldplay. En Spinvis haalt het ook alleen maar omdat het een Nederlandstalige groep is.
Eerlijk, ik heb het gisteren al gezegd, maar dit was echt een verschrikkelijk zwakke ladder.
Kijk luigifort, dit is pas echt klagen.
0
geplaatst: 4 mei 2021, 12:36 uur
Heel matig nummer van Charli, terecht niet in de lijst.
Visions is wel iets beter
Visions is wel iets beter
0
geplaatst: 4 mei 2021, 12:38 uur
Charli haalt het trouwens bij lange na niet tegen deze toppers van The Doors, Neutral Milk Hotel, Spinvis, Gorki en Coldplay.
0
geplaatst: 4 mei 2021, 16:27 uur
Mausie schreef:
Charli haalt het trouwens bij lange na niet tegen deze toppers van The Doors, Neutral Milk Hotel, Spinvis, Gorki en Coldplay.
Ja, dan ben ik en jij het totaal niet eens, want voor mij is het 180 graden andersom.
2
geplaatst: 4 mei 2021, 17:48 uur
TornadoEF5 schreef:
EDIT: Als meer mensen het geniale van Charli XCX weten te appreciëren, was er allemaal geen probleem, want dan lag het gewoon aan de zwakke ladder.
On the bright side, alle resterende ladders zien er op het eerste gezicht al beter uit dan die van gisteren, laat staan dat ik nog ontdekkingen kan doen.
EDIT: Als meer mensen het geniale van Charli XCX weten te appreciëren, was er allemaal geen probleem, want dan lag het gewoon aan de zwakke ladder.
On the bright side, alle resterende ladders zien er op het eerste gezicht al beter uit dan die van gisteren, laat staan dat ik nog ontdekkingen kan doen.
Het begon goed met je tweede zin, want dat is correct, maar daarna... I blame it on your love Tornado.
Mausie schreef:
OK Boomer.
0
geplaatst: 4 mei 2021, 18:12 uur
Poeha schreef:
Ik heb jou niks gevraagd, aanstaande boomer.
Ik heb jou niks gevraagd, aanstaande boomer.
https://memegenerator.net/img/instances/26094667.jpg
2
geplaatst: 4 mei 2021, 18:51 uur
Ladder van vandaag is toch een pak beter en interessanter. Desondanks toch heel wat nummers waar ik het niet begrijp. U2 vind ik gewoon instrumenteel erg saai. CCR, ja. Ik zie (of hoor) het niet. Idem voor Marillion. Heel veel middenmaat nog steeds (of daaronder soms).
Dat ik een stemgemiddelde van 3.96 heb begint stilaan een mirakel te worden, want moest ik punten geven op deze nummers dan denk ik dat het zou gebeuren dat ik geen voldoende haal. Gisteren zou dat absoluut niet het geval geweest zijn, en zat ik wellicht ruim onder 2.50.
Ik krijg soms kritiek dat ik te hoge noteringen geef, maar to be honest, ik denk gewoon dat ik enkel albums beluister waarvan ik toch wel iets verwacht.
Over Charli XCX, ik vind Visions na het album meerdere keren te beluisteren eigenlijk één van de minste, zoniet mogelijk het minste nummer van how i'm feeling now. Dat gezegd zijnde, het album krijgt nu wel (meer dan verdiend) 5.0* van mij. Op een normaal 4.0* album zou het één van de betere nummers zijn. Maar het is een 5.0* album, dus dan ligt de lat hoger, anders zou het geen vijf sterren krijgen.
Nog opvallend (en positief), al vier of vijf keer meegedaan. Ik denk dat tot nu toe elk hip hop nummer in mijn top 7 komt, terwijl ik daar drie keer niets van ken. Vooral het nummer van vandaag is erg sterk opnieuw, maar ik heb 5 erg goede nummers vandaag (iets meer dan normaal).
Dat ik een stemgemiddelde van 3.96 heb begint stilaan een mirakel te worden, want moest ik punten geven op deze nummers dan denk ik dat het zou gebeuren dat ik geen voldoende haal. Gisteren zou dat absoluut niet het geval geweest zijn, en zat ik wellicht ruim onder 2.50.
Ik krijg soms kritiek dat ik te hoge noteringen geef, maar to be honest, ik denk gewoon dat ik enkel albums beluister waarvan ik toch wel iets verwacht.
Over Charli XCX, ik vind Visions na het album meerdere keren te beluisteren eigenlijk één van de minste, zoniet mogelijk het minste nummer van how i'm feeling now. Dat gezegd zijnde, het album krijgt nu wel (meer dan verdiend) 5.0* van mij. Op een normaal 4.0* album zou het één van de betere nummers zijn. Maar het is een 5.0* album, dus dan ligt de lat hoger, anders zou het geen vijf sterren krijgen.
Nog opvallend (en positief), al vier of vijf keer meegedaan. Ik denk dat tot nu toe elk hip hop nummer in mijn top 7 komt, terwijl ik daar drie keer niets van ken. Vooral het nummer van vandaag is erg sterk opnieuw, maar ik heb 5 erg goede nummers vandaag (iets meer dan normaal).
0
geplaatst: 4 mei 2021, 19:54 uur
Ronde 1 - Ladder 123:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [3] 908
2. Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat [298] 572
3. Big Star - Thirteen [244] 509
4. Sharon Van Etten - Seventeen [670] 473
5. Beastie Boys - Intergalactic [837] 405
6. U2 - One Tree Hill [733] 396
7. Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain? [399] 390
8. Junip - Line of Fire [STaRS] 386
9. Pet Shop Boys - Love Etc. [1741] 379
10. Billie Eilish - everything i wanted [1565] 376
11. Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten [1043] 337
12. Diana Ross & The Supremes - Reflections [1843] 333
13. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Souvenir [1996] 321
14. Marillion - The Great Escape [Outlaw104] 307
15. Cameo - Word Up [Klassiekers 21] 274
Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Sticks & Delic feat. Rico - Goeiedag Verder [Coma Cat] 229
17. The Bravery - An Honest Mistake [Mausie] 202
18. Bruce Springsteen - Ghosts [Marty McFly] 189
19. Herbert Gronemeyer - Der Weg [Guessmaker] 115
20. Tame Impala - It Might Be Time [Grafmat] 99
72 stemmers deze ronde.
Voor alle 5 afvallers eindigt het hier.
Dit houdt in dat er wederom geen veranderingen zijn aan de onderkant van de afvallerslijst.
Dit zijn de 5 nummers in de gevarenzone van de afvallerlijst....nog 4 ladders te spelen.
91. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
92. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
93. Herman's Hermits - No Milk Today
94. Bruce Springsteen - Hungry Heart
95. Run the Jewels - Blockbuster Night, Pt. 1
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [3] 908
2. Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat [298] 572
3. Big Star - Thirteen [244] 509
4. Sharon Van Etten - Seventeen [670] 473
5. Beastie Boys - Intergalactic [837] 405
6. U2 - One Tree Hill [733] 396
7. Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain? [399] 390
8. Junip - Line of Fire [STaRS] 386
9. Pet Shop Boys - Love Etc. [1741] 379
10. Billie Eilish - everything i wanted [1565] 376
11. Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten [1043] 337
12. Diana Ross & The Supremes - Reflections [1843] 333
13. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Souvenir [1996] 321
14. Marillion - The Great Escape [Outlaw104] 307
15. Cameo - Word Up [Klassiekers 21] 274
Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Sticks & Delic feat. Rico - Goeiedag Verder [Coma Cat] 229
17. The Bravery - An Honest Mistake [Mausie] 202
18. Bruce Springsteen - Ghosts [Marty McFly] 189
19. Herbert Gronemeyer - Der Weg [Guessmaker] 115
20. Tame Impala - It Might Be Time [Grafmat] 99
72 stemmers deze ronde.
Voor alle 5 afvallers eindigt het hier.
Dit houdt in dat er wederom geen veranderingen zijn aan de onderkant van de afvallerslijst.
Dit zijn de 5 nummers in de gevarenzone van de afvallerlijst....nog 4 ladders te spelen.
91. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
92. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
93. Herman's Hermits - No Milk Today
94. Bruce Springsteen - Hungry Heart
95. Run the Jewels - Blockbuster Night, Pt. 1
0
geplaatst: 4 mei 2021, 20:51 uur
Van tevoren had ik deze nominatie de minste kans gegeven en spijtig genoeg valt The Bravery dan ook af. Maar mag niet klagen, 5 van mijn 6 nominaties zijn door 
Verder is er niks lijstwaardigs afgevallen, blijf mij wel verbazen over de populariteit van het zoveelste matige Pet Shop Boys nummer.

Verder is er niks lijstwaardigs afgevallen, blijf mij wel verbazen over de populariteit van het zoveelste matige Pet Shop Boys nummer.
0
geplaatst: 4 mei 2021, 20:57 uur
Weer een Marillion door. 
Gelukkig is oudnominatie Line of Fire er terug bij.

Gelukkig is oudnominatie Line of Fire er terug bij.
1
geplaatst: 4 mei 2021, 21:01 uur
En toch, ik kan het idee niet van me afzetten dat als It Might Be Time op Currents had gestaan, het altijd makkelijk de bovenste 1000 had kunnen halen. Maar toch mooie poging Grafmat 

3
geplaatst: 4 mei 2021, 21:03 uur
1
geplaatst: 4 mei 2021, 21:10 uur
Mausie schreef:
Van tevoren had ik deze nominatie de minste kans gegeven en spijtig genoeg valt The Bravery dan ook af. Maar mag niet klagen, 5 van mijn 6 nominaties zijn door
Verder is er niks boeiends afgevallen, blijf mij wel verbazen over de populariteit van het zoveelste matige Pet Shop Boys nummer.
An Honest Mistake vond ik alvast een mooie ontdekking.Van tevoren had ik deze nominatie de minste kans gegeven en spijtig genoeg valt The Bravery dan ook af. Maar mag niet klagen, 5 van mijn 6 nominaties zijn door

Verder is er niks boeiends afgevallen, blijf mij wel verbazen over de populariteit van het zoveelste matige Pet Shop Boys nummer.
Maar Love Etc. een matig nummer noemen

4
geplaatst: 4 mei 2021, 21:26 uur
En zoveelste ook... man man man zeg dan gewoon maar niks.
Ik word sowieso een beetje simpel van die zichzelf overschattende zielen hier die elke dag lopen te roepen welke vet geniale tracks de goegemeente nu weer over het hoofd hebben gezien en welke verschrikkelijke draken er zwaar onterecht weer door zijn.
Het zijn favorieten en nominaties van andere hoor, ga anders gewoon je eigen top 2000 lijstje maken. Alleen maar gerse tracks achter elkaar in de juiste volgorde
Ik word sowieso een beetje simpel van die zichzelf overschattende zielen hier die elke dag lopen te roepen welke vet geniale tracks de goegemeente nu weer over het hoofd hebben gezien en welke verschrikkelijke draken er zwaar onterecht weer door zijn.
Het zijn favorieten en nominaties van andere hoor, ga anders gewoon je eigen top 2000 lijstje maken. Alleen maar gerse tracks achter elkaar in de juiste volgorde
2
geplaatst: 4 mei 2021, 21:33 uur
vigil schreef:
https://memegenerator.net/img/instances/26094667.jpg
3
geplaatst: 4 mei 2021, 21:47 uur
vigil schreef:
Maar dan heb ik niks te zeuren

1
geplaatst: 4 mei 2021, 22:01 uur
Is wel een leuke uitdaging. Mijn aller tijden lijst in excel is nu een top 1000, 2000 moet vast ook lukken 

1
geplaatst: 4 mei 2021, 22:45 uur
Ik gun vigil het succes van Marillion van harte, al is het jammer dat hun mooiste het dan net niet heeft gehaald (Easter). Verder kan ik PSB goed hebben meestal, maar over het succes van Love Etc. verbaas ik me ook wel. Komt niet in de buurt van hun beste werk m.i.
Word Up was dan wel weer een hiaat in de ladder, fijn dat dat gevuld is. Tot slot jammer van Sticks & Delic, had die al een tijd niet gehoord, was wel weer fijn en had ik een plekje gegund.
Word Up was dan wel weer een hiaat in de ladder, fijn dat dat gevuld is. Tot slot jammer van Sticks & Delic, had die al een tijd niet gehoord, was wel weer fijn en had ik een plekje gegund.
0
geplaatst: 4 mei 2021, 22:47 uur
Nog even vier ladders geen afvallers die zich alsnog plaatsen, jullie kunnen het jongens. 

0
geplaatst: 4 mei 2021, 23:05 uur
ArthurDZ schreef:
En toch, ik kan het idee niet van me afzetten dat als It Might Be Time op Currents had gestaan, het altijd makkelijk de bovenste 1000 had kunnen halen. Maar toch mooie poging Grafmat
Dat denk ik ook. Ik heb The Slow Rush nog niet beluisterd vanwege zijn slechte reputatie maar dit nummer (dat ik nog niet kende) en Borderline horen wat mij betreft zelfs tot het beste uit het werk van Tame Impala. Vrij vreemd dus wel, en ik zal het album eens moeten beluisteren, maar op basis van die twee nummers heb ik echt niet het idee dat het om een minder album gaat.
0
geplaatst: 4 mei 2021, 23:08 uur
hoi123 schreef:
Nog even vier ladders geen afvallers die zich alsnog plaatsen, jullie kunnen het jongens.
Precies, want Hungry Heart en No Milk Today horen zeker in de lijst Nog even vier ladders geen afvallers die zich alsnog plaatsen, jullie kunnen het jongens.

1
geplaatst: 4 mei 2021, 23:09 uur
vigil schreef:
Hoort dat er ook niet een beetje bij, dat we hier onze frustraties mogen uiten?
Voor mij is het ook een beetje deel van een ontdekkingsreis, en ja, dat mijn smaak elders ligt dan meeste van jullie, is niet erg natuurlijk. Er is ook heel veel goeds dat jullie niet over het hoofd zien (en anderen soms wel), maar die anderen zullen dan weer andere goede dingen zijn die jullie over het hoofd zien, en zo gaat dat verder.Kijk maar naar het verschil tussen RYM en MuMe in waardering van Cocteau Twins' discografie, dat bijna haaks op elkaar staat. Garlands hier veel beter gewaardeerd dan daar. Victorialand heeft ook hier een betere reputatie. En andersom voor HoLV dat dan weer op RYM een betere reputatie heeft (idem voor BBK). Ik denk wel dat Treasure het enige album is dat op beide enorm wordt gewaardeerd en Head over Heels ook.
Bij films is er op ratingssites toch meestal iets meer consensus over wat goed is en wat niet. Bij muziek is er naar mijn idee veel meer onontdekte geheime pareltjes die hier en daar rondzwerven, wachtende om ontdekt te worden door een breder publiek (soms nog obscuur in de Benelux, maar al ontdekt internationaal, soms andersom, soms in beide aspecten).
Wat ik wel merk (en dat is overal in zekere zin, elders meer dan ergens anders) en daar maken velen zich wat schuldig aan is herding behavior. Dat nummer van Tame Impala lijkt mij daar een vrij mooi voorbeeld van. Album slecht gewaardeerd. Nummer doet het plots niet meer goed. Vanaf dat er een sizeable portion een bepaalde stem (consensus) plaats op een album, en dan moeten meer stemmen komen dan is dat cijfer soms intimiderend om daar een afwijkende stem op te geven. Dat gebeurt bij de besten ook trouwens. Bij recensenten zie je dat ook. Bij nieuwsartikels idem. Bij peilingen etc. enzovoort. Filosofie, wetenschappelijke onderzoeken enzovoort.
* denotes required fields.