Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 7 mei 2021, 20:18 uur
Grafmat schreef:
Ik zie 'm graag komen voor de komende Verrukkelijke 500 ... Al moet ik je wel teleurstellen: alleen de bovenste 500 tellen mee...
(quote)
Ik zie 'm graag komen voor de komende Verrukkelijke 500 ... Al moet ik je wel teleurstellen: alleen de bovenste 500 tellen mee...
Ik ga alvast schrappen

0
geplaatst: 7 mei 2021, 21:10 uur
Ronde 1 - Ladder 126:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Marvin Gaye - What's Going On [39] 710
2. U2 - Bad [171] 543
3. Slowdive - Star Roving [549] 445
4. M83 - Midnight City [340] 426
5. Siouxsie And The Banshees - Cities In Dust [1243] 371
6. Damien Rice - The Blower's Daughter [482] 368
7. Nirvana - The Man Who Sold The World (Unplugged) [1174] 344
8. Beck - Loser [1731] 326
9. Air - La Femme D'argent [1110] 319
10. Baby Huey - Hard Times [1564] 316
11. Smokey Robinson and the Miracles - The Tracks Of My Tears [1776] 316
12. Weezer - Buddy Holly [1124] 314
13. The Killers - When You Were Young [1045] 306
14. Trentemøller - Take Me Into Your Skin [The Eraser] 306
15. Air - Kelly Watch The Stars [749] 297
Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Elvis Costello & The Attractions - (I Don't Want To Go To) Chelsea [1822] 291
17. Don McLean - American Pie [1865] 237
18. Jona Lewie - You'll Always Find Me in the Kitchen at Parties [Outlaw104] 207
19. First Aid Kit - Fireworks [1516] 182
20. James Carr - A Man Needs a Woman [1885] 176
68 stemmers deze ronde.
Elvis Costello & The Attractions - (I Don't Want To Go To) Chelsea haalt heel makkelijk de beste 95 afvallers, voor de overige 4 stopt het avontuur hier.
Dit heeft als consequentie voor de afvallerslijst dat Bruce Springsteen - Hungry Heart 1 ronde voor het einde ook sneuvelt.
Dit zijn de 5 nummers in de gevarenzone van de afvallerlijst....nog 1 ladder te spelen. Normaal gesproken hebben alleen Tame Impala en Herman's Hermits nog wat te vrezen, in een uitzonderlijk geval ook Desmond Dekker nog, maar Tool en Protomartyr zijn gewoon veilig.
91. Protomartyr - Processed By The Boys
92. Tool - Eulogy
93. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
94. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
95. Herman's Hermits - No Milk Today
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Marvin Gaye - What's Going On [39] 710
2. U2 - Bad [171] 543
3. Slowdive - Star Roving [549] 445
4. M83 - Midnight City [340] 426
5. Siouxsie And The Banshees - Cities In Dust [1243] 371
6. Damien Rice - The Blower's Daughter [482] 368
7. Nirvana - The Man Who Sold The World (Unplugged) [1174] 344
8. Beck - Loser [1731] 326
9. Air - La Femme D'argent [1110] 319
10. Baby Huey - Hard Times [1564] 316
11. Smokey Robinson and the Miracles - The Tracks Of My Tears [1776] 316
12. Weezer - Buddy Holly [1124] 314
13. The Killers - When You Were Young [1045] 306
14. Trentemøller - Take Me Into Your Skin [The Eraser] 306
15. Air - Kelly Watch The Stars [749] 297
Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Elvis Costello & The Attractions - (I Don't Want To Go To) Chelsea [1822] 291
17. Don McLean - American Pie [1865] 237
18. Jona Lewie - You'll Always Find Me in the Kitchen at Parties [Outlaw104] 207
19. First Aid Kit - Fireworks [1516] 182
20. James Carr - A Man Needs a Woman [1885] 176
68 stemmers deze ronde.
Elvis Costello & The Attractions - (I Don't Want To Go To) Chelsea haalt heel makkelijk de beste 95 afvallers, voor de overige 4 stopt het avontuur hier.
Dit heeft als consequentie voor de afvallerslijst dat Bruce Springsteen - Hungry Heart 1 ronde voor het einde ook sneuvelt.
Dit zijn de 5 nummers in de gevarenzone van de afvallerlijst....nog 1 ladder te spelen. Normaal gesproken hebben alleen Tame Impala en Herman's Hermits nog wat te vrezen, in een uitzonderlijk geval ook Desmond Dekker nog, maar Tool en Protomartyr zijn gewoon veilig.
91. Protomartyr - Processed By The Boys
92. Tool - Eulogy
93. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
94. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
95. Herman's Hermits - No Milk Today
1
geplaatst: 7 mei 2021, 21:12 uur
American Pie niet in de lijst
dat wordt volgend jaar weer een nummer van Don nomineren.
dat wordt volgend jaar weer een nummer van Don nomineren.
4
geplaatst: 7 mei 2021, 21:14 uur
laxus11 schreef:
Dat wordt volgend jaar weer een nummer van Don nomineren.
Santorini of Night in Rome?Dat wordt volgend jaar weer een nummer van Don nomineren.
2
geplaatst: 7 mei 2021, 21:20 uur
American Pie eruit? Wat gebeurt er hier toch, zijn jullie nog wel helder van geest?!
0
geplaatst: 7 mei 2021, 21:22 uur
Als je dan ziet wat er wel doorgaat, Air kan ik bijvoorbeeld niks mee
0
geplaatst: 7 mei 2021, 21:58 uur
dumb_helicopter schreef:
American Pie eruit? Wat gebeurt er hier toch, zijn jullie nog wel helder van geest?!
In 2018 nog 693e. Geen goed Ladderjaar op de Radio Veronica-meter

1
geplaatst: 8 mei 2021, 07:52 uur
Laat ik de knuppel dan maar meteen in het hoenderhok gooien ...
Ik ga er toch wel van uit dat er in de 50 jaar sinds 1971 het jaar waarin don mcleans ‘American Pie’ verscheen wel beter sing-a-song materiaal verscheen. Toch typisch NPO Radio 5.
Misschien moet de MuMe Top 2000 een voorbeeld nemen aan NPO’s Radio 2 dat in haar muziekkeuze langzamerhand opschoof naar de Jaren 80 en 90. Zo oud zijn de leden van dit forum nu toch ook weer niet?
Lijkt me een uitstekend idee om naast deze MuMe Top 2000 in 2022 een aparte lijst te beginnen voor de periode 1950 - 1980 voor de ‘oudere’ muziekliefhebber. We stellen deze lijst toch zeker samen voor ONZE muzikale voorkeuren en niet die van onze ouders?
Zelf begin ik mijn selectie meestal met het schrappen van ‘klassiekers’ als American Pie blijft er voor mij meestal nog genoeg recent materiaal over.
Let the shooting begin ...
Ik ga er toch wel van uit dat er in de 50 jaar sinds 1971 het jaar waarin don mcleans ‘American Pie’ verscheen wel beter sing-a-song materiaal verscheen. Toch typisch NPO Radio 5.
Misschien moet de MuMe Top 2000 een voorbeeld nemen aan NPO’s Radio 2 dat in haar muziekkeuze langzamerhand opschoof naar de Jaren 80 en 90. Zo oud zijn de leden van dit forum nu toch ook weer niet?
Lijkt me een uitstekend idee om naast deze MuMe Top 2000 in 2022 een aparte lijst te beginnen voor de periode 1950 - 1980 voor de ‘oudere’ muziekliefhebber. We stellen deze lijst toch zeker samen voor ONZE muzikale voorkeuren en niet die van onze ouders?
Zelf begin ik mijn selectie meestal met het schrappen van ‘klassiekers’ als American Pie blijft er voor mij meestal nog genoeg recent materiaal over.
1
geplaatst: 8 mei 2021, 08:06 uur
PB 82 schreef:
(quote)
Laat ik de knuppel dan maar meteen in het hoenderhok gooien ...Ik ga er toch wel van uit dat er in de 50 jaar sinds 1971 het jaar waarin don mcleans ‘American Pie’ verscheen wel beter sing-a-song materiaal verscheen. Toch typisch NPO Radio 5.
Ben je nog steeds bezig met je afzetten tegen je ouders ofzo?

0
geplaatst: 8 mei 2021, 08:23 uur
Laat ik de knuppel dan maar meteen in het hoenderhok gooien ...
[/quote]zo lang hoefde ik gelukkig niet te wachten op het openingssalvo....
Nee, ik gun mijn ouders zeker hun eigen muzikale voorkeuren (Talking Heads, U2, Broes). Zij hielpen mij aan een eigen smaak, maar ik richt me nu toch vooral op ”NOW music for the NOW generation”.
Of zoals de engelse Guardian het schreef: ”You can't judge a generation's taste': making Now That’s What I Call Music”.
[/quote]zo lang hoefde ik gelukkig niet te wachten op het openingssalvo....Nee, ik gun mijn ouders zeker hun eigen muzikale voorkeuren (Talking Heads, U2, Broes). Zij hielpen mij aan een eigen smaak, maar ik richt me nu toch vooral op ”NOW music for the NOW generation”.
Of zoals de engelse Guardian het schreef: ”You can't judge a generation's taste': making Now That’s What I Call Music”.
1
geplaatst: 8 mei 2021, 08:32 uur
Jij doet me denken aan die 'vrienden' uit het middelbaar die niet begrepen waarom ik luisterde naar zo'n oude muziek. Beetje kortzichtige visie vind ik. Je luistert naar wat je goed vindt en of dit nu oud, nieuw of een goede mix is, dat maakt allemaal niet uit.
0
geplaatst: 8 mei 2021, 08:35 uur
dumb_helicopter schreef:
Jij doet me denken aan die 'vrienden' uit het middelbaar die niet begrepen waarom ik luisterde naar zo'n oude muziek. Beetje kortzichtige visie vind ik. Je luistert naar wat je goed vindt en of dit nu oud, nieuw of een goede mix is, dat maakt allemaal niet uit.
Dan heb jij mijn posts toch slecht gelezen, amigo.Jij doet me denken aan die 'vrienden' uit het middelbaar die niet begrepen waarom ik luisterde naar zo'n oude muziek. Beetje kortzichtige visie vind ik. Je luistert naar wat je goed vindt en of dit nu oud, nieuw of een goede mix is, dat maakt allemaal niet uit.
Neem mijn laatste bijvoorbeeld met een mooie #2 voor Japans Nightporter, toch ook een nummer dat stamt uit 1980. Volgens mijn jaartelling nu meer dan 40 jaar oud ..., nog steeds een perfecte popsong en zo waren er de afgelopen maanden wel meer.
‘Standing on Giants Shoulders’ noemde Oasis dat.
0
geplaatst: 8 mei 2021, 08:39 uur
PB 82 schreef:
Neem mijn laatste bijvoorbeeld met een mooie #2 voor Japans Nightporter, toch ook een nummer dat stamt uit 1980. Volgens mijn jaartelling nu ook meer dan 40 jaar oud ...
(quote)
Dan heb jij mijn posts toch slecht gelezen, amigo.Neem mijn laatste bijvoorbeeld met een mooie #2 voor Japans Nightporter, toch ook een nummer dat stamt uit 1980. Volgens mijn jaartelling nu ook meer dan 40 jaar oud ...
En ergens rond het jaar 1980 is voor jou de muziek pas begonnen? Ik kan begrijpen dat je meer affiniteit hebt met een bepaalde periode, maar om nu alles voor 1980 af te doen als irrelevant om aan een toplijst te laten meedoen, vind ik te bizar voor woorden.
0
geplaatst: 8 mei 2021, 08:39 uur
PB 82 schreef:
(quote)
Wist je dat bovengenoemde decennia ook in de MuMeLadder al een tijdje dominant zijn?
Gretz schreef:
De MuMeLadder 2020 verdeeld per decennium:
30s: 1 (0,05%)
40s: 0 (0,00%)
50s: 8 (0,40%)
60s: 217 (10,85%)
70s: 299 (14,95%)
80s: 438 (21,90%)
90s: 399 (19,95%)
00s: 342 (17,10%)
10s: 296 (14,80%)
De MuMeLadder 2020 verdeeld per decennium:
30s: 1 (0,05%)
40s: 0 (0,00%)
50s: 8 (0,40%)
60s: 217 (10,85%)
70s: 299 (14,95%)
80s: 438 (21,90%)
90s: 399 (19,95%)
00s: 342 (17,10%)
10s: 296 (14,80%)
Ik zou er persoonlijk niet rouwig om zijn als de 00s en 10s de komende jaren nog enige inhaalslag maken en wat mag wat mij betreft prima ten koste gaan van de 70s. Maar het is nu niet dat onze Ladder vol staat met oude meuk.
0
geplaatst: 8 mei 2021, 08:43 uur
Interessante prono (vergelijkbaar met de MuMaMe)
In welk jaar bereikt de MuMeLadder het stadium waarin meer dan 50% noteringen bestaat uit nummers afkomstig uit deze eeuw?
In welk jaar bereikt de MuMeLadder het stadium waarin meer dan 50% noteringen bestaat uit nummers afkomstig uit deze eeuw?
0
geplaatst: 8 mei 2021, 08:48 uur
dumb_helicopter schreef:
... en ergens rond het jaar 1980 is voor jou de muziek pas begonnen?
Om precies te zijn mijn muzikale opvoeding begon zo’n beetje met Miles Davids’ Kind of Blue uit 1959 ... en een muzikant als Pharoah Sanders (Floating Points) is nu toch ook al een jaar of 80 ... ... en ergens rond het jaar 1980 is voor jou de muziek pas begonnen?
... tussen - Kind of Blue (1959) en Promises (2021) ligt zo’n 62 jaar ... ik gun iedereen zijn ‘American Pie’ ..., maar vers is die Pie al lang niet meer.
’Standing on the Shoulders of Giants’.
0
geplaatst: 8 mei 2021, 09:15 uur
PB 82 schreef:
’Standing on the Shoulders of Giants’.
(embed)
(quote)
... tussen - Kind of Blue (1959) en Promises (2021) ligt zo’n 62 jaar ... ik gun iedereen zijn ‘American Pie’ ..., maar vers is die Pie al lang niet meer.’Standing on the Shoulders of Giants’.
(embed)
Dan is je standpunt ook niet bepaald correct en betreft het voornamelijk American Pie dat je niet trekt. Beetje spijtig dat je het zo veralgemeent alleen maar om dat aan te duiden.
Jammer dat het je ding niet is, ik vind het nog altijd zo fris en fruitig klinken als de eerste keer dat ik het nummer hoorde.
0
geplaatst: 8 mei 2021, 09:21 uur
Niks mis met mijn standpunt. Die fixatie op oudere muziek valt me alleen wat tegen. In een krentenmik zitten meestal ook meer krenten. Wat dat betreft is Gretz laatste post veelbelovend.
Of zoals we deze week weer eens leerden. Je moet het verleden kennen om de toekomst te kunnen begrijpen, misschien moet ik daarvoor wel naar Pitchfork[/com] of naar [url=https://www.abc.net.au/doublej/]DoubleJ’s website ...
Onzin om te stellen dat het verleden mijn ding niet is ... Ik stem mijn radio tijdens mijn werk wel vaker af op Radio 4.
Of zoals we deze week weer eens leerden. Je moet het verleden kennen om de toekomst te kunnen begrijpen, misschien moet ik daarvoor wel naar Pitchfork[/com] of naar [url=https://www.abc.net.au/doublej/]DoubleJ’s website ...
Onzin om te stellen dat het verleden mijn ding niet is ... Ik stem mijn radio tijdens mijn werk wel vaker af op Radio 4.
0
geplaatst: 8 mei 2021, 09:32 uur
Ja, maar die focust zich dan met name op (zeer) recente muziek. Let wel: ik zeg niet "alleen maar".
En die krenten in een krentenmik zijn altijd van hetzelfde soort, daar zit geen diversiteit in.
En die krenten in een krentenmik zijn altijd van hetzelfde soort, daar zit geen diversiteit in.
0
geplaatst: 8 mei 2021, 09:41 uur
Poeha schreef:
Ja, maar die focust zich dan met name op (zeer) recente muziek. Let wel: ik zeg niet "alleen maar".
Ligt er maar helemaal aan wie die ‘American pie’ bakt en/of waar je die koopt. Je kunt oudere krenten natuurlijk altijd wat langer laten wellen ... Dat hoeft niet altijd ‘zinloos geweld’ te zijn ...Ja, maar die focust zich dan met name op (zeer) recente muziek. Let wel: ik zeg niet "alleen maar".
Waarmee we (hopelijk) weer terug bij topic zijn. Is Vigil ook weer blij.
0
geplaatst: 8 mei 2021, 10:04 uur
Poeha schreef:
Ik laat nu alleen de statistieken zien, geen waarde-oordelen.
Genoeg nieuwe nominaties bestaande uit oude muziek die dit jaar moeiteloos debuteren in de Ladder btw
0
geplaatst: 8 mei 2021, 11:33 uur
Gretz schreef:
Genoeg nieuwe nominaties bestaande uit oude muziek die dit jaar moeiteloos debuteren in de Ladder btw
ik heb ook absoluut geen waardeoordeel uit willen spreken. Ik heb er alleen op gewezen dat er genoeg ‘contemporaine alternatieven’ voor Don McLean bestaan die ik ‘node’ mis in de keuzelijst. Ik noem een Jamey Johnson, Sturgil Simpson, Purple Mountains, Destroyer, Saint Vincent, Mount Eerie ...(quote)
Nog een opmerking over Pitchfork c.s. Naast hun actuele overzichten, worden er op die site en op Spotify - vanaf hun overzicht van de 60’s (albums en singles) - regelmatig overzichten gepost die het lezen/luisteren meer dan waard zijn!
60: Singles / Albums , 70, 80, 90 ...
* denotes required fields.