MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
aerobag schreef:
(quote)

Is gewoon de harde waarheid toch, P. Enemy wat overschat niet? (Wel cultureel erfgoed natuurlijk). Johnny Marr, you got my back?

GZA - I Gotcha Back

Laat ArthurDZ het niet lezen tho. Maar idd ferm overschat, ik vind echt niet veel aan Public Enemy. Wat is de appeal dan Arthur, zeg het ons, enlighten us with your wisdom

Haha, Public Enemy overschat zeggen ze. Ik lees steeds gekkere dingen in dit topic

jordidj1 schreef:
Haha, Public Enemy overschat zeggen ze. Ik lees steeds gekkere dingen in dit topic

Ja maar leg het uit dan, wat vind je goed klinken? Wat hoor jij wat wij niet horen?

I'll wait

jordidj1 schreef:

(Toch zeker wat betreft hun eerste twee albums)

Ja, maar leg t uit dan...

jordidj1 schreef:

Fuck the MuMe music police!

Fight the Power

Nou is Public Enemy zeker niet mijn favoriete hiphopartiest, en ik durf ook prima te stellen dat een gedeelte van hun status niet obv muzikale merites is, maar ze hebben wel een aantal knallers uitgebracht. Fight the Power is er zo eentje, heerlijke groovy samples icm in-your-face rap.

Dus om ze nou gelijk overschat te noemen. aerobag en Johnny Marr, weten jullie zeker dat jullie niet toevallig te vroeg aan de vrijdagmiddagborrel zijn begonnen en PE verwarren met dat monotone gereutel van Armand Hammer?

One
Jar
Wet...

Kan een mod die trollberichten verwijderen s.v.p?
Ze weten niets te zeggen.

Een hoop poeha id

Titmeister schreef:

Dus om ze nou gelijk overschat te noemen. aerobag en Johnny Marr, weten jullie zeker dat jullie niet toevallig te vroeg aan de vrijdagmiddagborrel zijn begonnen en PE verwarren met dat monotone gereutel van Armand Hammer?

Flavor Flav als hype man voor Armand Hammer though. Die mogen wel optreden op mijn vrijmibo

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ja maar leg het uit dan, wat vind je goed klinken? Wat hoor jij wat wij niet horen?

I'll wait

Poeh, baanbrekende producties, de delivery, hoogstaande teksten, de urgentie spat er vanaf. Public Enemy zette de maatstaf voor de hip-hop eind jaren 80. Dankzij hen staat het woord hype in het woordenboek

Ronde 2 - Ladder 11:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Talking Heads - Once In A Lifetime [36] 804
2. Talking Heads - Born Under Punches (The Heat Goes On) [638] 451
3. Editors - The Racing Rats [294] 442
4. Blondie - Atomic [548] 418
5. Billie Holiday - Strange Fruit [343] 397
6. Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge [838] 393
7. U2 - Running To Stand Still [laxus11] 375
8. Future Islands - Seasons (Waiting On You) [906] 353
9. Giorgio Moroder - Chase [1604] 338

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog.

10. Run the Jewels - Angel Duster [remcodulac] 324
11. Modest Mouse - Float On [1032] 301
12. Amenra - A Solitary Reign [1194] 293
13. Blur - Coffee & TV [764] 293
14. Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You [1504] 293
15. Songs:Ohia - Coxcomb Red [Scorpion_21] 290
16. Simple Minds - Up On The Catwalk [1749] 288
17. The Beatles - Paperback Writer [1155] 263
18. Pixies - Hey [1786] 241
19. The KLF - Last Train To Trancentral (Live From The Lost Continent) [1681] 222
20. Hüsker Dü - Diane [arcade monkeys] 221

70 stemmers deze ronde.

Talking Heads op 1 en 2, U2 met een re-entry gelijk de top 1000 in, Blur die (gelet op de scores van vorig jaar) het relatief slecht doet, Giorgio Moroder die de top 1000 binnenstormt en waarschijnlijk geen enkele afvaller die de top 100 lijst van beste afvallers gaat halen.

Talking Heads

Wat een kutuitslag...

Mooi dat een van de beste van The Joshua Tree door is

Nee geen wonderuitslag, maar Chase in ieder geval op de plek waar het hoort. TH dominantie inderdaad, maar als ik twee topnummers moest noemen van de band dan noem ik gauw die twee

Die top 3 o boy

Wel spijtig dat Angel Duster net de top-1000 niet gaat redden. Al is dit ook al heel wat voor een nieuwe nominatie. Volgend jaar dan maar flink doorstoten.

luigifort schreef:
Wat een kutuitslag...

Teunnis schreef:
Wel spijtig dat Angel Duster net de top-1000 niet gaat redden. Al is dit ook al heel wat voor een nieuwe nominatie. Volgend jaar dan maar flink doorstoten.

De nominator heeft helaas zelf niet gestemd

Oe Chase en Atomic

Aai Last Train

Teunnis schreef:

Jammer idd, maar Angel Duster haalde maar ternauwernood de lijst en zo beschouwd is een plek net buiten de top 1000 niet slecht. Ben vooral content met Giorgio en Future Islands in de top 1000

Van Atomic was het te verwachten, van het geweldige Chase niet direct. Zeer content.
Dan zie ik zelfs de tweede plek voor een zwak Talking Heads nummer maar door de vingers.

Casartelli (moderator)
Hoewel ik zelf niet verder kwam dan een zesde plek voor Once in a Lifetime zijn er een hoop MuMe-huisnamen die je zo'n soevereine uitslag minder gunt dan Talking Heads. Met het resultaat van U2's mooiste en de ferme stijging van Giorgio Moroder nemen we de teleurstellende uitslag voor The KLF er wel bij.

20. Hüsker Dü - Diane

Poeha schreef:

Dan zie ik zelfs de tweede plek voor een zwak Talking Heads nummer maar door de vingers.

Je bent niet goed bij je hoofd...

Also sprach een pratend hoofd-liefhebber?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:30 uur

geplaatst: vandaag om 07:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.