MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Mausie schreef:
Dat mensen het hier over slechte ladders hebben ja, soms zit er wel een mindere ladder tussen, maar moeite met een top 7 vullen heb ik eigenlijk nooit.

Ik eigenlijk ook nooit, maar deze ladder wel.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben, maar de volgende ladder heb ik nog niet volledig beluisterd, maar voor de helft wel al, en hij is behoorlijk goed.

Ik weet niet waar jullie naar hebben zitten luisteren, maar ik vond het echt een prachtige Veronicaladder! Ik had gemakkelijk aan tien, twaalf nummers punten kwijt gekund. Wel gaat dat obligate Blue Monday me steeds meer de keel uithangen.

Zeer sterke en prachtige ladder die nu zal starten. Pijnlijk eigenlijk (zeker in vergelijking met gisteren). Het doet zeer om bepaalde nummers niet in mijn top 7 te kunnen vermelden, en het doet nog meer zeer om te beseffen dat we van de meeste van deze nummers straks afscheid gaan moeten nemen, en dan vrees ik er nog voor dat de weinige nummers die ik niet mooi vind (zoals de zoveelste The Cure - wel liefhebber van de groep, maar niet van dit nummer nu) dan wel gaan doorgaan.

Wellicht zal ik me binnen een dikke 24 uur niet echt kunnen vinden in de uitslag, maar sowieso zullen we afscheid moeten nemen van een paar nummers waar de exit te vroeg voor zal zijn.

Komt er op korte termijn nog een Stones nr aan die volop van de DAB kan profiteren?

cosmic kid (moderator)
Ik denk dat de DAB alleen in werking treedt bij overlijden van Keith of Mick, nu zie ik het niet gebeuren.

En Rob Stenders heeft nog heel veel werk te verrichten voordat het begrip Veronicaladder verdwijnt.....

In ladder 7 en 8 zitten in elk geval Rolling Stones nummers waarvoor Rob Stenders zich niet zou schamen

Stenders heeft als Buffalo Bob (met de Rinkelstars) zelfs nog een hit gescoord met een Stones cover dus in dat op zicht

Paint It, Black vind ik een heel mooi nummer van The Rolling Stones dat nog steeds modern aanvoelt. De andere hits bij The Stones doen het niet echt goed. Ik moet daar ook wel bij zeggen dat hun 60's stuff me meer doet dan alles dat ze gedaan hebben in de jaren '70. Maar goed, eigenlijk moet ik - zoals bij zovelen - meer luisteren van hen.

Ronde 3 - Ladder 5:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. New Order - Blue Monday [5] 794
2. Prince and the Revolution - Purple Rain [115] 640
3. Deep Purple - Child In Time [188] 551
4. The War on Drugs - Red Eyes [168] 541
5. The Cure - The Same Deep Water As You [230] 506
6. Burial - Rival Dealer [1275] 481
7. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park [426] 442

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaatsen zich alsnog.

8. XTC - Making Plans For Nigel [938] 394
9. Depeche Mode - Personal Jesus [693] 365
10. Matia Bazar - Ti Sento [572] 342
11. Guns N' Roses - November Rain [928] 315
12. Neil Young - Rockin' In The Free World [485] 313
13. The Rolling Stones - Angie [778] 307
14. Metallica - Fade To Black [691] 304
15. Simple Minds - Love Song [1443] 293
16. Golden Earring - Twilight Zone [770] 284
17. Crowded House - Into Temptation [1170] 273
18. Dexys Midnight Runners - Come On Eileen [1666] 242
19. Placebo - Song To Say Goodbye [926] 218
20. The Police - Message In A Bottle [735] 195

78 stemmers deze ronde

Burial is de grote winnaar van deze ronde, maar ook Frank Boeijen sluipt stiekem mee de top 400 in. Puur gebaseerd op de ranking van vorig jaar lijkt me dit 1 van de minst sterke ladders te zijn uit deze ronde.
De afvallers gaan allemaal tekort komen om bij de 50 beste te zitten.

Perfecte uitslag. De enige drie nummers die er toe deden door en geen overbodige afvaller alsnog mee.

Kutuitslag nunmer 100 nog wat. Wat men hoort in Burial zal ik wel nooit snappen (ook puur door omdat dit een ladder met veel classic rock numners was)

Ja, ik denk ook wel dat dit de perfecte uitslag is. De 5 besten staan bovenaan. Burial gaat deels door door gebrek aan variatie in deze ladder, neem ik aan. Als het allemaal één genre is, gaan mensen die iets willen horen of geen 19 classic/indie rock liedjes willen horen op een dag, makkelijker op een ander nummer stemmen natuurlijk.

Ik ben zelf liefhebber van elektronische muziek, maar voorlopig zie ik toch ook niet wat Burial zo goed maakt. Vooral omdat andere elektronische muziek eigenlijk altijd uitblijft, en Burial zo maar even 5 nummers in de top 1000 heeft. Ik zie niet wat hem onderscheidt van de rest, zoals een Aphex Twin of een Against All Logic/Nicolas Jaar (geen enkel nummer in de top 1000, zelfs als je collaboraties met FKA twigs meerekent).

Misschien is omwille van diezelfde reden dat nederlandstalig nummer door. Ik ben vergeten op wat ik heb gestemd. Ik dacht dat het nummer van XTC 7e was bij mij en op Personal Jesus had ik ook gestemd. Verder nog Love Song van Simple Minds, maar ik weet het echt niet meer. Het boeit ook niet, ik moest waar wat invullen... het zegt veel dat ik het niet meer weet of zelfs totaal vergeten hoe die nummers gaan. Dat van vandaag van Simple Minds is dan toch een heel stuk mooier.

Goed, Purple Rain is wel een classic, ook al is het niet mijn ding, en dan zijn verder de 5 beste nummers door. En dan nog 2 alternatieven, en de rest eruit. Perfecte uitslag, zeker en vast, vooral omdat we niemand extra meenemen.

Dat is dan het voordeel aan een slechte ladder, geen pijnlijke uitslag. Morgen vrees ik voor de ontgoocheling.

Zoveel liedjes van The Cure ook... Voor morgenavond is er weeral één. Dat is zes op een rij. 4-2 voor mij, vier goede, twee slechte. Geen enkele middenmoter. Het is echt hit of miss bij mij voor The Cure, altijd al geweest. Disintegration gelukkig bijna allemaal hit dan (op Lullaby dan na). Maar ik wil ook wel eens iets anders horen dan The Cure, en toch moet ik ze opnieuw luisteren omdat ik toch af en toe herinner het gaat, en mijn muzikaal geheugen verschrikkelijk slecht is. Daarnaast ben ik toch ook niet echt een expert in 70s of 80s muziek, deels een reden waarom ik aan MuMe ladder blijf meedoen, omdat ik toch wat cultuurgaten opvul.

Zoals verwacht een BMU (Bijzonder matige uitslag). Veel gemopper over deze ladder gelezen maar wel ineens veel meer stemmers..?

Misschien Johan Derksen of een andere analist maar eens vragen wat de achterliggende reden is. De stemplicht is volgens mij al lang afgeschaft…

Prima uitslag voor een matige ladder

laxus11 schreef:
Kutuitslag nunmer 100 nog wat. Wat men hoort in Burial zal ik wel nooit snappen (ook puur door omdat dit een ladder met veel classic rock numners was)

Om Poeha te citeren: jullie hebben zelf al die classic rock de ladder ingestemd

Verder is Burial waarschijnlijk de meest baanbrekende artiest van deze eeuw, logisch dat ie veelvuldig hoog genoteerd staat - al ben ik het wel eens met TornadoEF5 dat het schandalig is dat er niks van Jaar in de top 1000 staat...

Trieste maar zeer voorspelbare uitslag, Frank (helaas) de enige verrassing, de rest was al met potlood in te vullen.

8 en 9 voor 6 en 7 was perfect geweest, nu is het een ok uitslag.

6 t.e.m. 9 zijn zwakke broertjes in deze ladder. Alles daaronder is way better. Amper 2 van mijn top 7 door ook helaas.

Rival Dealer i.p.v. Rockin' In The Free World, o.b v. de plaatsingen van vorig jaar, is bepaald geen luxe. Maar FBG door is dan zeker wel tof te noemen. Niet geheel verwacht in zo'n sterke ladder.

Even 1x spammen hier in het topic....voor degenen die soul/r&b etc een warm hart toedragen en van lijstjes houden...we zijn in het That's Soul!! Ladder (Editie 4) toe aan de finale, even 1 pagina terugscrollen voor de eindlijst en eindlijstjes via een pm naar Reijersen doorsturen voor het einde van deze maand.

Poeha schreef:
Rival Dealer i.p.v. Rockin' In The Free World, o.b v. de plaatsingen van vorig jaar, is bepaald geen luxe.

Grapjas.

Mijn grootste probleem met muziek als Burial in de ladder is dat het voor mij geen lijstjesmuziek is. Heb ik ook met bijvoorbeeld Boards of Canada. Ik kan best lekker naar een heel album luisteren, maar zo los in zo'n ladder mag het blij zijn als het wat puntjes haalt van mijn kant.

In deze Veronicaladder wel verfrissend, al had ik zelf toch wel liever iets anders door zien gaan dan.

Mexicanobakker schreef:
Mijn grootste probleem met muziek als Burial in de ladder is dat het voor mij geen lijstjesmuziek is. Heb ik ook met bijvoorbeeld Boards of Canada. Ik kan best lekker naar een heel album luisteren, maar zo los in zo'n ladder mag het blij zijn als het wat puntjes haalt van mijn kant.

Bij een groot deel van de BoC-discografie heb ik dat ook wel - uitzonderingen zijn bijv. Amo Bishop Roden en Reach for the Dead - maar bij Burial heb ik dat helemaal niet. Ik denk omdat de losse nummers zelf al aanvoelen als een heel album met zijn collage-achtige manier van werken.

Mexicanobakker schreef:

In deze Veronicaladder wel verfrissend, al had ik zelf toch wel liever iets anders door zien gaan dan.

Ja, daar ga ik eigenlijk wel mee akkoord. Burial is niet echt de man van de singles denk ik. Als je consistent naar een album of EP luistert, werkt het wel een stuk beter, maar zo apart in een ladder is vreemd.

Vandaag wordt een slagveld... Misschien strategisch gezien beter geweest om niet te stemmen voor Simple Minds en The Smiths, maar ja, dat vond ik dan weer onfair. Doorgaan zouden ze normaal wel moeten doen, en dat zou dan de kans vergroten dat een evt. nummer 8, 9 of 10 meegaat naar de volgende ronde omdat de "beste nummers" minder punten halen. Misschien heb ik ze onbewust al lager gezet, maar ik vind de 4 nummers voor hen ook keigoed. Rangschikken is niet altijd makkelijk vind ik. Door de brede variatie aan nummers in genres, en de toch wel meningsverschillen vermoed ik dat er weinig runaway nummers zullen zijn. War on Drugs, Simple Minds en The Smiths zullen wel (terecht) doorgaan, maar de rest kan ik echt de vinger niet op plakken. Ik vermoed wel dat de bezemwagen vandaag gebruikt wordt, door de kwaliteit van deze ladder en de verspreiding tussen nummers genoemd worden.

Voor vandaag Grimes - Genesis duidelijk op 1. Als je het 200 keer beluisterd hebt, zegt dat al genoeg + ik denk dat Grimes mijn interesse voor muziek heeft aangewakkerd. Zonder Grimes denk ik niet dat ik ooit dream pop/shoegazeliefhebber ben geworden en via dream pop/shoegaze ook andere genres beginnen liefhebben, alsof steeds meer en meer je aanspreekt. Maar Genesis is dus wel persoonlijke liefde. Ik heb ook wel een zwak voor dat soort muziek, dus ik begrijp moest het hier eruit vallen. Ik vind het al knap dat Genesis het tot hier uithoudt, want het genre is wat ondervertegenwoordigd hier.

Op 2 dan Etta James - At Last (een etherisch nummer, maar dan binnen een ander genre), op 3 heb ik Eels - Beautiful Freak (ook een dromerig nummer). Die twee ken ik nog niet lang. 4 is NIN - Closer, dat kende ik al langer, en is een inspiratiebron geweest voor Grimes ook voor haar huidige muziek. Op die manier dat nummer ook leren kennen, en het ligt me wel. 5 is gewoon een lekker nummer dat je veel op de radio hoort. En 6 is een nummer van The Smiths dat nu toegegeven toch aan het groeien is. Tussen 2 en 6 zit het dicht op elkaar. Misschien dat 5 en 6 hoger moesten, maar ik ken die nummers nog niet zo lang, en dan moest 4 ook hoger. En Eels - Beautfiul Freak vind ik een heel mooi nummer. Dan moest misschien Etta James niet zo hoog, maar bon. Het zijn details. Ik kon zelfs niet eens op The War On Drugs stemmen. In elke andere ladder haalde dat nummer van hen de top 7. Vandaag dus niet.

Ronde 3 - Ladder 6:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Smiths - Bigmouth Strikes Again [47] 535
2. Pixies - Monkey Gone To Heaven [84] 520
3. Oasis - Don't Look Back In Anger [207] 486
4. R.E.M. - Losing My Religion [143] 454
5. Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is [622] 438
6. Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime [177] 404
7. Etta James - At Last [1831] 399

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaatsen zich alsnog.

8. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd [427] 393
9. Grimes - Genesis [1288] 378
10. Mercury Rev - Goddess On A Hiway [332] 362
11. The War on Drugs - An Ocean In Between The Waves [473] 355
12. Nine Inch Nails - Closer [840] 347
13. Eels - Beautiful Freak [826] 319
14. Mike Oldfield feat. Maggie Reilly - Moonlight Shadow [1218] 308
15. The Cure - Friday I'm In Love [788] 306
16. Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son [1190] 295
17. dEUS - Theme From Turnpike [1395] 288
18. Duran Duran - Ordinary World [593] 277
19. Marillion - Lavender [776] 269
20. New Order - Temptation [1774] 267

74 stemmers deze ronde

Komt het door de That's Soul ladder finale waaraan wat meer ruchtbaarheid is gegeven...feit is wel dat Etta James ineens een mega sprong in onze top 2000 gaat maken en ook Gil Scott-Heron promoveert naar de top 400 dit jaar. Verder gaat Het Goede Doel zich wel bij de 50 beste afvallers plaatsen terwijl Grimes een percentage scoort wat vorig jaar net te weinig zou zijn geweest maar nog niet helemaal kansloos is dus.
Mercury Rev is de enige die wegvalt uit de top 400.

Waardeloze uitslag met Mercury Rev en The War on Drugs net buiten de boot.

Volgens mij ben ik weer eens vergeten te stemmen, was t Goede Doel sowieso zeker geweest en Lavender wat plekjes hoger

Simple Minds toch niet zo heel erg veel overschot. Mooi voor Etta James, dan is haar lage positie in de "That's Soul" weer vergeven. Zoveel lager in de MuMeladder dan in de "That's Soul"-ladder zal ze niet eindigen. Zal erom spannen voor Grimes... Maar als ze doorgaat, zal ik zowel voor Etta James als Grimes het verschil gemaakt hebben denk ik. Maar ik vrees dat het niet genoeg zal zijn voor Grimes.

Mercury Rev... wel ik was enorm verbaasd dat Holes niet in de ladder staat, maar dit nummer dan weer wel. Heel erg mooi album trouwens, maar dat nummer viel me eigenlijk niet op tegenover de rest na één keer beluisteren. Het prachtige Holes raakt dan wel weer enorm, en is een kanshebber voor een nominatie van mijn kant voor volgend jaar. The War on Drugs is het slachtoffer van een sterke ladder. Eels was een mooie ontdekking. En ja voor NIN is dit ook goed, denk ik.

Oasis en R.E.M. wel enorm overschat. Ik ken die nummers ook niet, en ze blijven nooit bij. Ik ken ze wel van titel, maar ik ben alweer compleet vergeten hoe ze gaan.

Vooral die van R.E.M. is dan ook erg onbekend...

Maar hoe kan je iets overschat vinden als je ze niet kent

Roep voor aandacht?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.