Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
4
geplaatst: 10 november 2021, 15:30 uur
johan de witt schreef:
En Instant Street heeft het ook wel eens gemist dacht ik.
Lijkt me ook geen zekerheidje.
Beetje flauw nummer ook.
En Instant Street heeft het ook wel eens gemist dacht ik.
Lijkt me ook geen zekerheidje.
Beetje flauw nummer ook.
Je bent zelf een flauw nummer.
0
geplaatst: 10 november 2021, 15:32 uur
johan de witt schreef:
Zou toch tijd worden dat één van die twee Radioheads het niet gaat redden.
Zou toch tijd worden dat één van die twee Radioheads het niet gaat redden.
Het valt me de laatste tijd op dat je in de diverse spelletjes behoorlijk aan t afgeven bent op RH en dat terwijl je wel een zeer keurig 4 5* voor OK op je stemlijst heb staan. Toch niets vervelends voorgevallen tussen jou en Thom?

0
geplaatst: 10 november 2021, 15:43 uur
vigil schreef:
Het valt me de laatste tijd op dat je in de diverse spelletjes behoorlijk aan t afgeven bent op RH en dat terwijl je wel een zeer keurig 4 5* voor OK op je stemlijst heb staan. Toch niets vervelends voorgevallen tussen jou en Thom?
(quote)
Geef ik af op Radiohead dan
Dat was niet de bedoeling. The Bends en OKC zijn prachtplaten.Maar drie keer in de finale vind ik overdreven, zeker als dat ten koste zou gaan van Bowie en/of Beatles.
Met dEUS heb ik wel echt weinig, maar dat wist je waarschijnlijk al

1
geplaatst: 10 november 2021, 15:52 uur
dEUS?
Zitten die er nog in dan? Moet niet gekker worden hier...

2
geplaatst: 10 november 2021, 16:32 uur
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 november 2021, 17:28 uur
El Ninjo schreef:
dat betekent dat Sam Cooke er als allerlaatste net uitligt en dat Find the River met de hakken over de sloot net door is.
dat betekent dat Sam Cooke er als allerlaatste net uitligt en dat Find the River met de hakken over de sloot net door is.
Schandalig! Jeetje, wat erg mensen. Een klap in het gezicht van de goede smaak.
2
geplaatst: 10 november 2021, 17:32 uur
0
geplaatst: 10 november 2021, 17:54 uur
Gretz schreef:
Spinnie in de finale, dat zou nog eens een feest zijn
(net als de terugkeer van Love natuurlijk)
Over OLM gesproken. Maar mij hoor je niet klagen, is een prima nummer verder. Had alleen dit enthousiasme van jou bij Love niet direct verwacht.(quote)
Spinnie in de finale, dat zou nog eens een feest zijn
(net als de terugkeer van Love natuurlijk)
6
geplaatst: 10 november 2021, 19:10 uur
Even iets anders hè. Ik heb de laatste tijd weer een heel aantal ladders geluisterd, voor het eerst in heel lange tijd, en ben daardoor tot de realisatie gekomen dat ik Sultans of Swing van Dire Straits eigenlijk een heel fijn nummer vind. Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn, want het was altijd zo fijn om te haten op Dire Straits. Ik ben zo bang dat ik echt een oud wijf begin te worden.
(het liedje kwam net op toen ik mijn favorietenlijst draaide dus toen moest ik er even aan denken.)
(het liedje kwam net op toen ik mijn favorietenlijst draaide dus toen moest ik er even aan denken.)
2
geplaatst: 10 november 2021, 19:15 uur
madmadder schreef:
Even iets anders hè. Ik heb de laatste tijd weer een heel aantal ladders geluisterd, voor het eerst in heel lange tijd, en ben daardoor tot de realisatie gekomen dat ik Sultans of Swing van Dire Straits eigenlijk een heel fijn nummer vind. Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn, want het was altijd zo fijn om te haten op Dire Straits. Ik ben zo bang dat ik echt een oud wijf begin te worden.
Goeie smaak komt met de jaren

3
geplaatst: 10 november 2021, 19:19 uur
madmadder schreef:
(het liedje kwam net op toen ik mijn favorietenlijst draaide dus toen moest ik er even aan denken.) Laat Slowgaze het maar niet horen!
2
geplaatst: 10 november 2021, 19:31 uur
Sultans of Swing is dan ook het beste wat de Dire Straits te bieden hebben. 

7
geplaatst: 10 november 2021, 20:05 uur
Retweet, de evergreen onder de evergreens.
Zullen we shirtjes laten drukken met de tekst 'proud to be a boomer'? Kunnen we dragen tijdens het volgende Black Country New Road concert
1
geplaatst: 10 november 2021, 20:17 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Het zal ongetwijfeld inderdaad mijn referentiekader zijn, maar jazzmuziek beluister ik toch veelal als onderdeel van een geheel (meestal een album). Als ik een persoonlijke toplijst maak (bv. voor de Verrukkelijke 500) komen dat soort genres er meestal relatief bekaaid vanaf, grotendeels omdat ik dan wel wat op wil nemen, maar niet zo goed weet welk nummer dan. Meestal weet ik niet eens hoe de naam van het nummer heet. Datzelfde heb ik met bv. ambient, (neo)klassiek of filmsoundtracks. Ik denk inderdaad dat dat aan je referentiekader ligt, maar wellicht ook hoe je muziek tot je laat komen: luister je vooral losse nummers of albums? Hoe dan ook, er zijn zeker legio voorbeelden van sterke conceptuele jazzalbums, maar jazz is toch bij uitstek ook een genre dat wordt gedragen door sterke (afzonderlijke) composities. Ik denk daarbij aan de vele jazz-standards die er zijn en aan bekende jazznummers als Better Git It in Your Soul, One O'Clock Jump, Take the 'A' Train, My Favorite Things, Naima, What a Wonderful World, Take Five, So What, All Blues, Footprints, Autumn Leaves, Song for my Father, On Green Dolphin Street, The Sidewinder, A Night in Tunesia, My Funny Valentine, Love Theme from Spartacus, en wat dies meer zij (het lijstje is verre van volledig natuurlijk). Het is ook zeker niet zo dat jazznummers altijd matig presteren in allertijdenlijstjes: in de Zwarte Lijst deed jazz het toch heel behoorlijk, met So What zelfs verschillende malen in de top 10. Dat jazz hier (in de MuMeLadder) tot nog toe weinig potten kon breken, heeft toch voornamelijk te maken met de smaak en de "demografie" van de stemmers alhier. Al moet gezegd dat het dit jaar hier al een stuk beter gaat met de jazz dan voorheen, dus wie weet wat er nog in het vat zit!
1
geplaatst: 10 november 2021, 21:02 uur
madmadder schreef:
Even iets anders hè. Ik heb de laatste tijd weer een heel aantal ladders geluisterd, voor het eerst in heel lange tijd, en ben daardoor tot de realisatie gekomen dat ik Sultans of Swing van Dire Straits eigenlijk een heel fijn nummer vind.
Even iets anders hè. Ik heb de laatste tijd weer een heel aantal ladders geluisterd, voor het eerst in heel lange tijd, en ben daardoor tot de realisatie gekomen dat ik Sultans of Swing van Dire Straits eigenlijk een heel fijn nummer vind.
Ik voel een update van je top 100 aankomen!

1
geplaatst: 10 november 2021, 21:55 uur
aerobag schreef:
Zullen we shirtjes laten drukken met de tekst 'proud to be a boomer'? Kunnen we dragen tijdens het volgende Black Country New Road concert
(quote)
I'm out. Ik kan niet anders dan concluderen dat 1,5 jaar corona-beleid meer collaterale schade heeft berokkend dan iemand ooit had kunnen voorspellen

0
geplaatst: 11 november 2021, 10:32 uur
Choconas schreef:
Ik denk daarbij aan de vele jazz-standards die er zijn en aan bekende jazznummers als Better Git It in Your Soul, One O'Clock Jump, Take the 'A' Train, My Favorite Things, Naima, What a Wonderful World, Take Five, So What, All Blues, Footprints, Autumn Leaves, Song for my Father, On Green Dolphin Street, The Sidewinder, A Night in Tunesia, My Funny Valentine, Love Theme from Spartacus, en wat dies meer zij (het lijstje is verre van volledig natuurlijk).
Van ongeveer de helft heb ik nog nooit gehoord of kan ik niet voor de geest halen. Dat zegt denk ik wel genoeg over de (on)bekendheid van die nummers bij het publiek dat niet helemaal jazz-minded is.Ik denk daarbij aan de vele jazz-standards die er zijn en aan bekende jazznummers als Better Git It in Your Soul, One O'Clock Jump, Take the 'A' Train, My Favorite Things, Naima, What a Wonderful World, Take Five, So What, All Blues, Footprints, Autumn Leaves, Song for my Father, On Green Dolphin Street, The Sidewinder, A Night in Tunesia, My Funny Valentine, Love Theme from Spartacus, en wat dies meer zij (het lijstje is verre van volledig natuurlijk).
0
geplaatst: 11 november 2021, 15:29 uur
Benieuwd naar de uitslag van ladder 1.
6 finalisten van vorig jaar en nog 5 oud-finalisten van de laatste jaren. Knap om daar nog te kunnen verrassen
6 finalisten van vorig jaar en nog 5 oud-finalisten van de laatste jaren. Knap om daar nog te kunnen verrassen
2
geplaatst: 11 november 2021, 19:43 uur
Ronde 6 - Ladder 1
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Nina Simone - Sinnerman [17] 704
2. The Smiths - How Soon Is Now? [7] 644
3. Pearl Jam - Black [15] 582
4. Sigur Rós - Untitled #8 [24] 575
5. Mazzy Star - Fade Into You [55] 545
6. U2 - New Year's Day [233] 504
7. Marvin Gaye - What's Going On [39] 485
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers krijgen nog een herkansing voor de 4 resterende plaatsen.
8. Neil Young - Like A Hurricane [117] 478
9. Alice in Chains - Would? [68] 456
10. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [9] 442
11. The Velvet Underground - Venus In Furs [43] 440
12. Burial - Ashtray Wasp [77] 425
13. Lana Del Rey - Venice Bitch [58] 412
14. The Rolling Stones - Gimme Shelter [85] 412
15. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [35] 408
16. DJ Shadow - Stem / Long Stem [30] 393
17. Sonic Youth - Teen Age Riot [105] 392
18. 16 Horsepower - Black Soul Choir [89] 373
19. Spinvis - Bagagedrager [76] 305
20. Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day [237] 225
92 stemmers deze ronde
Ladder 1 van deze laatste ronde levert meteen een wellicht toch wel verrassende uitslag op. Laten we beginnen met 2 finalisten die daar nog nooit eerder stonden, t.w. Mazzy Star - Fade Into You en U2 - New Years Day. Waar eerstgenoemde zich door constant hoge scores in de vorige rondes zich misschien wel al aankondigde vind ik persoonlijk U2 een mega surprise, die had ik zelf niet zien aankomen.
DJ Shadow is 1 van de finalisten van vorig jaar die er al definitief uitligt. Voor Sufjan Stevens is het 2x einde verhaal, die mag nog hopen op Chicago. Ook ex-finalist the Rolling Stones zal dit jaar verstek laten gaan in de finale.
Wat betreft de afvallers, Neil Young en Alice in Chains gaan we zeker terugzien in de herkansingsladder voor de laatste 4 plaatsen. Als ik kijk naar wat er vorig jaar aan stempercentage nodig was zou Arcade Fire dat net gaan redden en voor VU wordt het kantje boord denk ik. Vanaf Burial lijken me de afvallers redelijk kansloos.
De afvallerslijst na deze ladder.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 5 van deze lijst moeten staan om de allesbeslissende herkansingsladder te halen. Dat gezegd hebbende, in mijn commentaar hierboven geef ik al aan dat ik de huidge nr 5 Burial al vrij kansloos acht gezien het behaalde stempercentage, maar je weet nooit hoe het dit jaar gaat lopen.
1 Neil Young - Like A Hurricane
2 Alice in Chains - Would?
3 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
4 The Velvet Underground - Venus In Furs
5 Burial - Ashtray Wasp
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
6 Lana Del Rey - Venice Bitch
7 The Rolling Stones - Gimme Shelter
8 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
9 DJ Shadow - Stem / Long Stem
10 Sonic Youth - Teen Age Riot
11 16 Horsepower - Black Soul Choir
12 Spinvis - Bagagedrager
13 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
14
15
16
17
18
19
20
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Nina Simone - Sinnerman [17] 704
2. The Smiths - How Soon Is Now? [7] 644
3. Pearl Jam - Black [15] 582
4. Sigur Rós - Untitled #8 [24] 575
5. Mazzy Star - Fade Into You [55] 545
6. U2 - New Year's Day [233] 504
7. Marvin Gaye - What's Going On [39] 485
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers krijgen nog een herkansing voor de 4 resterende plaatsen.
8. Neil Young - Like A Hurricane [117] 478
9. Alice in Chains - Would? [68] 456
10. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [9] 442
11. The Velvet Underground - Venus In Furs [43] 440
12. Burial - Ashtray Wasp [77] 425
13. Lana Del Rey - Venice Bitch [58] 412
14. The Rolling Stones - Gimme Shelter [85] 412
15. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [35] 408
16. DJ Shadow - Stem / Long Stem [30] 393
17. Sonic Youth - Teen Age Riot [105] 392
18. 16 Horsepower - Black Soul Choir [89] 373
19. Spinvis - Bagagedrager [76] 305
20. Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day [237] 225
92 stemmers deze ronde
Ladder 1 van deze laatste ronde levert meteen een wellicht toch wel verrassende uitslag op. Laten we beginnen met 2 finalisten die daar nog nooit eerder stonden, t.w. Mazzy Star - Fade Into You en U2 - New Years Day. Waar eerstgenoemde zich door constant hoge scores in de vorige rondes zich misschien wel al aankondigde vind ik persoonlijk U2 een mega surprise, die had ik zelf niet zien aankomen.
DJ Shadow is 1 van de finalisten van vorig jaar die er al definitief uitligt. Voor Sufjan Stevens is het 2x einde verhaal, die mag nog hopen op Chicago. Ook ex-finalist the Rolling Stones zal dit jaar verstek laten gaan in de finale.
Wat betreft de afvallers, Neil Young en Alice in Chains gaan we zeker terugzien in de herkansingsladder voor de laatste 4 plaatsen. Als ik kijk naar wat er vorig jaar aan stempercentage nodig was zou Arcade Fire dat net gaan redden en voor VU wordt het kantje boord denk ik. Vanaf Burial lijken me de afvallers redelijk kansloos.
De afvallerslijst na deze ladder.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 5 van deze lijst moeten staan om de allesbeslissende herkansingsladder te halen. Dat gezegd hebbende, in mijn commentaar hierboven geef ik al aan dat ik de huidge nr 5 Burial al vrij kansloos acht gezien het behaalde stempercentage, maar je weet nooit hoe het dit jaar gaat lopen.
1 Neil Young - Like A Hurricane
2 Alice in Chains - Would?
3 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
4 The Velvet Underground - Venus In Furs
5 Burial - Ashtray Wasp
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
6 Lana Del Rey - Venice Bitch
7 The Rolling Stones - Gimme Shelter
8 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
9 DJ Shadow - Stem / Long Stem
10 Sonic Youth - Teen Age Riot
11 16 Horsepower - Black Soul Choir
12 Spinvis - Bagagedrager
13 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
14
15
16
17
18
19
20
0
geplaatst: 11 november 2021, 19:45 uur
U2 de verrassing van dit jaar? Ik zie net de eerste lijstjes van ladder 2 en ook TUF schiet behoorlijk goed uit de startblokken volgens mij.
0
geplaatst: 11 november 2021, 19:45 uur
U2 en Marvin in de finale 
Hopen dat Neil het red in de herkansing

Hopen dat Neil het red in de herkansing
1
geplaatst: 11 november 2021, 19:49 uur
Helaas heeft Sonic Youth het niet gered. Ik had Alice in Chains ook wel mooi gevonden ook al had ik geen punten meer over (te sterke ladder), ik vrees dat ze hier wel hun kans hebben laten liggen en dat de top 4 in de herkansing te hoog gegrepen gaat zijn.
0
geplaatst: 11 november 2021, 19:51 uur
4/7
Op zich goed maar het was verder een enorm suffe ladder dus de slingers mag iemand anders op hangen. Hopelijk kan Would? het nog halen, dat zou ik wel leuk vinden. Dan neem ik die treurwilg van Like A Hurricane wel voor lief.
Op zich goed maar het was verder een enorm suffe ladder dus de slingers mag iemand anders op hangen. Hopelijk kan Would? het nog halen, dat zou ik wel leuk vinden. Dan neem ik die treurwilg van Like A Hurricane wel voor lief.
0
geplaatst: 11 november 2021, 19:56 uur
Mazzy Star is een mooie debutant en Sinnerman lijkt obv de scores dit jaar eindelijk een serieuze kandidaat voor de top 10, maar New Year's Day? Serieus? Hoezo is die opeens zo populair?
Verder ook jammer van Burial, DJ Shadow, AiC en VU. Ook de keldering van Arcade Fire is opvallend, maar wel in lijn met de scores de rest van dit jaar.
Verder ook jammer van Burial, DJ Shadow, AiC en VU. Ook de keldering van Arcade Fire is opvallend, maar wel in lijn met de scores de rest van dit jaar.
0
geplaatst: 11 november 2021, 19:58 uur
2/7 maar erg blij met Mazzy 
Jammer dat Neil het net niet haalde.

Jammer dat Neil het net niet haalde.
0
geplaatst: 11 november 2021, 19:59 uur
Als ik me focus op de nummers die nieuw of opnieuw in de finale staan hebben we er met U2 een die mijn top 30 waarschijnlijk niet haalt. Beduidend minder dan die andere ex-finalist van ze en die had ik al nooit zo hoog. Met Mazzy Star en Marvin Gaye ben ik wel blij.
De finalisten van vorig jaar die geloosd worden zijn Arcade Fire (te doen omdat die er twee hadden vorig jaar, deze is wel de betere imho) en DJ Shadow (toch wel jammer).
Het had erger kunnen zijn maar vooral veel beter.
De finalisten van vorig jaar die geloosd worden zijn Arcade Fire (te doen omdat die er twee hadden vorig jaar, deze is wel de betere imho) en DJ Shadow (toch wel jammer).
Het had erger kunnen zijn maar vooral veel beter.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 november 2021, 20:00 uur
New Year's Day: veruit de beste van U2's grote hits. Dat dat een van de grote verrassingen moet zijn, is alsnog een beetje een veeg teken, maar ik ben er content mee.
Wellicht dat er bij de finale-herbeluistering ineens een kwartje valt t.a.v. Mazzy Star, maar op de herinnering is dit een mooie opvuller voor de bottom-5 (waar, eerlijk is eerlijk, ook al aardig wat typische kandidaten voor afgevallen zijn).
Wellicht dat er bij de finale-herbeluistering ineens een kwartje valt t.a.v. Mazzy Star, maar op de herinnering is dit een mooie opvuller voor de bottom-5 (waar, eerlijk is eerlijk, ook al aardig wat typische kandidaten voor afgevallen zijn).
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 11 november 2021, 20:05 uur
4/7, gewoon prima. Balen van The Stones maar New Year's Day vind ik, ook al kon ik er geen punten aan kwijt, een welkome verrassing. Het is dus nog steeds mogelijk om van buiten de Top 200 de finale te halen. Leuk!
Mazzy Star ook welkom. Het zal niet hoog scoren bij mij maar fijne debutant en ook altijd leuk als een 'lone wolf' de finale haalt
Mazzy Star ook welkom. Het zal niet hoog scoren bij mij maar fijne debutant en ook altijd leuk als een 'lone wolf' de finale haalt
* denotes required fields.