Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 12 november 2021, 17:50 uur
Mensen hebben soms heel ideale ideeën over wat er op de commerciële zenders te horen is. Het zou me verbazen als Fade Into You daar (met uitzondering van KinkFM) ooit gedraaid is in de hele geschiedenis van die zenders. Like a Hurricane verwacht ik nog wel op arrow classic rock (bestaat dat eigenlijk nog) misschien, al zijn Rockin in a Free World en Heart of Gold daar waarschijnlijk de makkelijke Neil Young-keuzes.
Neil Young hoort voor mij bij de artiesten waar ik respect voor heb maar ondertussen vind ik er meestal niet zoveel aan. In de begindagen van Mumeladder waren er tijden dat hij vaker in de top 100 stond dan Radiohead. In de eerste finale (nog met 16 nummers) had hij er twee (net als Joy Division en Radiohead). Ze stonden in mijn lijstje op 13 en 15.
Mazzy Star haalt zeer waarschijnlijk mijn finale top 10 wel, tenzij El Ninjo ineens besluit dat ik de rest van de finalisten mag kiezen.
Neil Young hoort voor mij bij de artiesten waar ik respect voor heb maar ondertussen vind ik er meestal niet zoveel aan. In de begindagen van Mumeladder waren er tijden dat hij vaker in de top 100 stond dan Radiohead. In de eerste finale (nog met 16 nummers) had hij er twee (net als Joy Division en Radiohead). Ze stonden in mijn lijstje op 13 en 15.
Mazzy Star haalt zeer waarschijnlijk mijn finale top 10 wel, tenzij El Ninjo ineens besluit dat ik de rest van de finalisten mag kiezen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 november 2021, 17:55 uur
starbright boy schreef:
Mensen hebben soms heel ideale ideeën over wat er op de commerciële zenders te horen is. Het zou me verbazen als Fade Into You daar (met uitzondering van KinkFM) ooit gedraaid is in de hele geschiedenis van die zenders. Like a Hurricane verwacht ik nog wel op arrow classic rock (bestaat dat eigenlijk nog) misschien, al zijn Rockin in a Free World en Heart of Gold daar waarschijnlijk de makkelijke Neil Young-keuzes.
Like a Hurricane staat altijd het hoogste in de Arrow Rock 500.
1
geplaatst: 12 november 2021, 17:56 uur
Rudi S schreef:
Met Sky radio is toch helemaal niets mis , ze draaien daar nu al lekker All I Want for Christmas Is You" van Mariah Carey.
Met Sky radio is toch helemaal niets mis , ze draaien daar nu al lekker All I Want for Christmas Is You" van Mariah Carey.
Ik heb nieuws voor je, daar zijn ze sinds afgelopen december gewoon niet mee gestopt

1
geplaatst: 12 november 2021, 18:00 uur
Dus zelfs bij Arrow rock hebben ze meer smaak dan die gasten hier

0
Onweerwolf
geplaatst: 12 november 2021, 18:01 uur
Geen Mazzy Star op Sky in de afgelopen paar jaar (volgens deze website).
Relisten.nl - Alle muziek van alle radio zenders!
https://i.vgy.me/ZhKpXt.png
https://i.vgy.me/3PcLuC.png
Overigens draaien ze wel gewoon keihard Nirvana op Sky, dus misschien moeten we die zender even opnieuw beoordelen.
https://i.vgy.me/zz1oPM.png
Relisten.nl - Alle muziek van alle radio zenders!
https://i.vgy.me/ZhKpXt.png
https://i.vgy.me/3PcLuC.png
Overigens draaien ze wel gewoon keihard Nirvana op Sky, dus misschien moeten we die zender even opnieuw beoordelen.
https://i.vgy.me/zz1oPM.png
0
geplaatst: 12 november 2021, 18:05 uur
Radio 2 (05-09-2021). Dan misschien ook verkiesbaar voor de Top 2000 dit jaar?
0
geplaatst: 12 november 2021, 18:08 uur
Allemaal Kink FM en Penguin Radio (maar dat is ongeveer hetzelfde). Een keer op radio 2 en tot mijn verbazing een keer op Veronica, maar alleen diep in de nacht en Rob Stenders werkt daar tegenwoordig dus die zal daar wel een hand in hebben, die vind dat volgens mij een mooi liedje. Overdag kiezen ze daar ook gewoon voor zo'n leuke ouwe hit van Phil Collins ofzo.
3
Onweerwolf
geplaatst: 12 november 2021, 18:10 uur
Ik kan wel wat nummers van Phil Collins bedenken die ik liever in de finale zie dan Fade Into You.
0
geplaatst: 12 november 2021, 20:26 uur
Het profiel van Veronica is wel wat veranderd hoor, die incidentele keer dat ik er naar luister in de auto, was ik zeker niet ontevreden; zo hoorde ik laatst bv. Jungle en Anderson .Paak. Zal idd wel de invloed van Stenders zijn.
Verder hoor ik ook het briljante van Like a Hurricane niet. Als dan toch Youngs gitaar wil horen, dan vele malen liever Cortez the Killer of Cowgirl in the Sand...
Verder hoor ik ook het briljante van Like a Hurricane niet. Als dan toch Youngs gitaar wil horen, dan vele malen liever Cortez the Killer of Cowgirl in the Sand...
0
geplaatst: 12 november 2021, 21:15 uur
Stenders op Veronica is zeker een aanwinst maar Sky Radio is niets meer dan Kerst en Adele. Laatste keer Nirvana was 5 jaar geleden. Zou wensen dat ze een keer Mazzy draaien. En dat al puur alleen voor de afwisseling.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 november 2021, 21:22 uur
catdog schreef:
Stenders op Veronica is zeker een aanwinst maar Sky Radio is niets meer dan Kerst en Adele. Laatste keer Nirvana was 5 jaar geleden. Zou wensen dat ze een keer Mazzy draaien. En dat al puur alleen voor de afwisseling.
Adele is ook maar slechts ongeveer 1x per uur.
0
geplaatst: 12 november 2021, 21:46 uur
Ronde 6 - Ladder 2
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [4] 657
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [2] 554
3. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [150] 542
4. New Order - Blue Monday [5] 536
5. U2 - The Unforgettable Fire [90] 526
6. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [26] 500
7. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon [18] 494
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers krijgen nog een herkansing voor de 4 resterende plaatsen.
8. Pulp - Common People [103] 471
9. Talk Talk - Such A Shame [81] 467
10. The The - Uncertain Smile [22] 461
11. Prince - Sign O' The Times [44] 447
12. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street [16] 446
13. The National - Bloodbuzz Ohio [37] 435
14. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst [75] 425
15. Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy [38] 424
16. Curtis Mayfield - Move On Up [23] 411
17. The Velvet Underground - Heroin [127] 403
18. Nick Drake - Northern Sky [21] 390
19. The Knife - Silent Shout [111] 364
20. Red House Painters - Katy Song [282] 347
93 stemmers deze ronde
Ladder 2 van deze laatste ronde levert met Mobb Deep een volgende verrassing op. En wat te denken van U2 die ineens met 2 nummers in de finale staan.
Curtis Mayfield en Nick Drake zijn 2 finalisten van vorig jaar die er al definitief uitliggen en met Massive Attack (Unfinished Sympathy heeft wel eens betere tijden gekend) en The Knife ook nog eens 2 ex-finalisten
Wat betreft de afvallers gaan Pulp, Talk Talk en The The de herkansing wel halen, Nick Cave komt net boven VU te staan en zal denk ik kantje boord worden en The National lijkt me vrij kansloos.
De afvallerslijst na deze ladder.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 10 van deze lijst moeten staan om de allesbeslissende herkansingsladder te halen.
De volgende nummers liggen er in ieder geval definitief uit : Nick Drake - Northern Sky , 16 Horsepower - Black Soul Choir, The Knife - Silent Shout, Red House Painters - Katy Song, Spinvis - Bagagedrager en
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day.
Burial is inmiddels al aan de verkeerde kant van de virtuele scheidslijn terecht gekomen (en zal daar denk ik ook niet meer boven komen) en gezien het stempercentage zal The National wel snel volgen lijkt me. Daarboven blijft het spannend.
1 Neil Young - Like A Hurricane
2 Pulp - Common People
3 Talk Talk - Such A Shame
4 The The - Uncertain Smile
5 Alice in Chains - Would?
6 Prince - Sign O' The Times
7 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
8 Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
9 The Velvet Underground - Venus In Furs
10 The National - Bloodbuzz Ohio
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
11 Burial - Ashtray Wasp
12 Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst
13 Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
14 Lana Del Rey - Venice Bitch
15 The Rolling Stones - Gimme Shelter
16 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
17 Curtis Mayfield - Move On Up
18 The Velvet Underground - Heroin
19 DJ Shadow - Stem / Long Stem
20 Sonic Youth - Teen Age Riot
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [4] 657
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [2] 554
3. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [150] 542
4. New Order - Blue Monday [5] 536
5. U2 - The Unforgettable Fire [90] 526
6. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [26] 500
7. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon [18] 494
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers krijgen nog een herkansing voor de 4 resterende plaatsen.
8. Pulp - Common People [103] 471
9. Talk Talk - Such A Shame [81] 467
10. The The - Uncertain Smile [22] 461
11. Prince - Sign O' The Times [44] 447
12. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street [16] 446
13. The National - Bloodbuzz Ohio [37] 435
14. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst [75] 425
15. Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy [38] 424
16. Curtis Mayfield - Move On Up [23] 411
17. The Velvet Underground - Heroin [127] 403
18. Nick Drake - Northern Sky [21] 390
19. The Knife - Silent Shout [111] 364
20. Red House Painters - Katy Song [282] 347
93 stemmers deze ronde
Ladder 2 van deze laatste ronde levert met Mobb Deep een volgende verrassing op. En wat te denken van U2 die ineens met 2 nummers in de finale staan.
Curtis Mayfield en Nick Drake zijn 2 finalisten van vorig jaar die er al definitief uitliggen en met Massive Attack (Unfinished Sympathy heeft wel eens betere tijden gekend) en The Knife ook nog eens 2 ex-finalisten
Wat betreft de afvallers gaan Pulp, Talk Talk en The The de herkansing wel halen, Nick Cave komt net boven VU te staan en zal denk ik kantje boord worden en The National lijkt me vrij kansloos.
De afvallerslijst na deze ladder.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 10 van deze lijst moeten staan om de allesbeslissende herkansingsladder te halen.
De volgende nummers liggen er in ieder geval definitief uit : Nick Drake - Northern Sky , 16 Horsepower - Black Soul Choir, The Knife - Silent Shout, Red House Painters - Katy Song, Spinvis - Bagagedrager en
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day.
Burial is inmiddels al aan de verkeerde kant van de virtuele scheidslijn terecht gekomen (en zal daar denk ik ook niet meer boven komen) en gezien het stempercentage zal The National wel snel volgen lijkt me. Daarboven blijft het spannend.
1 Neil Young - Like A Hurricane
2 Pulp - Common People
3 Talk Talk - Such A Shame
4 The The - Uncertain Smile
5 Alice in Chains - Would?
6 Prince - Sign O' The Times
7 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
8 Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
9 The Velvet Underground - Venus In Furs
10 The National - Bloodbuzz Ohio
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
11 Burial - Ashtray Wasp
12 Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst
13 Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
14 Lana Del Rey - Venice Bitch
15 The Rolling Stones - Gimme Shelter
16 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
17 Curtis Mayfield - Move On Up
18 The Velvet Underground - Heroin
19 DJ Shadow - Stem / Long Stem
20 Sonic Youth - Teen Age Riot
0
geplaatst: 12 november 2021, 21:49 uur
Omg, Mobb Deep 
Tweede keer U2 en tweede keer Marvin Gaye, gaat niet de finale worden met de meeste individuele artiesten zo. Met TUF wel nog een top-U2 in de finale gelukkig
Al vermoed ik dat Bono en co. veel 31ste en 32ste plekken zullen scoren!
Nick Drake niet in de finale zag ik wel al een beetje aankomen, maar jammer is het wel natuurlijk.

Tweede keer U2 en tweede keer Marvin Gaye, gaat niet de finale worden met de meeste individuele artiesten zo. Met TUF wel nog een top-U2 in de finale gelukkig
Al vermoed ik dat Bono en co. veel 31ste en 32ste plekken zullen scoren!Nick Drake niet in de finale zag ik wel al een beetje aankomen, maar jammer is het wel natuurlijk.
1
geplaatst: 12 november 2021, 21:51 uur
Word up son, word
En dan te bedenken dat de eerste keer dat ik Mobb Deep nomineerde, ze niet eens de lijst haalden
En dan te bedenken dat de eerste keer dat ik Mobb Deep nomineerde, ze niet eens de lijst haalden

0
geplaatst: 12 november 2021, 21:56 uur
Titmeister schreef:
Niet alles was vroeger beter

0
geplaatst: 12 november 2021, 21:56 uur
2/7 alweer, maar toch blij vanwege Killing Moon. Jammer van Pulp.
0
geplaatst: 12 november 2021, 22:08 uur
Mobb Deep is lekker, maar TUF en Gaye zijn wel twee bummers van formaat. De beste afvallers mochten het voor mij deze keer gerust ook eens zonder vangnet gedaan hebben. Jubilee Street hadden we bv in juni ook al kunnen ditchen.
1
geplaatst: 12 november 2021, 22:14 uur
3/7
Maar de beste nrs staan op 8, 9 en 10.
Ook best een teleurstellende uitslag van Massive Attack
Maar de beste nrs staan op 8, 9 en 10.
Ook best een teleurstellende uitslag van Massive Attack
1
geplaatst: 12 november 2021, 22:16 uur
1/7. In dit muzikale Michelin-restaurant krijgen we met U2 weer schnitzel met appelmoes geserveerd.
Jammer van Silent Shout, maar top 80 was al kantje boord. The The hopelijk via de herkansing door
Jammer van Silent Shout, maar top 80 was al kantje boord. The The hopelijk via de herkansing door

0
geplaatst: 12 november 2021, 22:19 uur
Poeh, dat is wel een teleurstelling. Nog meer U2, geen finale voor Nick D en Kendrick en mogelijk niet voor Nick C, Prince en The The.
0
geplaatst: 12 november 2021, 22:30 uur
Mobb Deep in de finale, geweldig!
Verder helaas wel het verwachte slagveld. Dat U2 2x in de finale staat vind ik bizar maar neem ik dan graag op de koop toe.
Verder helaas wel het verwachte slagveld. Dat U2 2x in de finale staat vind ik bizar maar neem ik dan graag op de koop toe.
0
geplaatst: 12 november 2021, 22:46 uur
Gyzzz schreef:
Tsja, dat was te verwachten; relatief veel soul, hiphop en recente muziek in deze ladder, vrijwel geen classic rock. Dan wappert U2 vanzelf naar boven.
5
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 12 november 2021, 22:51 uur
5/7, veel beter kan niet. T/m 1992 was U2 één van de interessantste bands ter wereld en The Unforgettable Fire is hun masterpiece. Punt. Uit. Wat jullie ook zeggen.
0
geplaatst: 12 november 2021, 23:26 uur
Veel verrassingen. 2x U2 (echt?). Mijn nummer 1 van vorig jaar ga ik missen, maar mijn nummer 1 gaat er volgens mij bijna altijd weer uit dus ik had het kunnen weten (Nick Drake was dat trouwens). Ik heb meer met Kendrick dan met Mobb Deep maar ben toch gelukkig met deze hiphoppplaat in de finale. Wie dit in april had voorspelt, was hier vast voor gek aangezien en het is niet maar net, hij staat er ruim in. Grootste verrassing voor mij is eigenlijk dat Massive Attack niet eens in de buurt komt. In mijn herinnering zowat elk jaar bijna of helemaal finale. Nick Drake, The Knife en Curtis Mayfield gingen altijd veel meer op en neer. The Killing Moon ben ik de laatste jaren weer wat meer gaan waarderen, maar bij dat nummer van The The heb ik status nooit gehoord. Best een leuk liedje, maar het voelt voor mij als iets dat op 1318 hoort en waarvan ik dan denk: Oh ja, dat was best mooi.
0
geplaatst: 12 november 2021, 23:48 uur
Geinig, dat Mobb D de finale haalt, eens zien waar ik die kan plaatsen t.o.v. Marvin, Nina en dat IJslandse geneuzel. Verder prima toevoegingen. 

* denotes required fields.