MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
2x Marvin en 2x U2 is echt compleet over the top. Zeker als het uiteindelijke ten koste gaat van 00s artiesten als Lana Del Rey, The Knife, Burial, The National die de finale misschien helemaal niet halen

Mobb Deep in de finale... mooie kandidaat voor plek 32.

Wel blij met U2 en Marvin

Na het wegvallen van persoonlijke topfavorieten Go Your Own Way en A Change Is Gonna Come ben ik zeer content met Shook Ones Pt. II, zeer fraaie vervanger voor in de top 10.

Qua hiphop had Kendrick nu toch cooler geweest als Mobb Deep. Veel epischer.

Tsss....ken je klassiekers. Lamar komt niet eens in de buurt van Shook Ones.

Een voordeel van deze ladder is dat nummer 32 al zeker vast ligt.

Mobb Deep en 2x U2 & Marvin. Ik geniet.

3/7, maar ook tevreden met een aantal andere nummers die door zijn. 2x Marvin Gaye en 2x U2 is wel wat veel van het goede. Inner City Blues verdient het veel meer dan What's Going On wat mij betreft. Wel echt tof dat Mobb Deep het gehaald heeft en duimen voor The The in de herkansing.

Met Mobb Deep in de finale, maakt de rest van de uitslag me niks meer uit.

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Ik snap dat Mazzy Star voor de afwisseling een keer leuk is, maar het briljante van de gitaarsolo in Like a Hurricane heeft t niet. Tis een voortkabbelend popliedje en daarom meer voor Sky geschikt. Dat je Neil ook bij de commerciëlen hoort doet aan briljantie van t nr niks af

Ik vind het juist een hele matige, veel te voorspelbare gitaarsolo. Terwijl ik verder echt wel fan ben van Neil Young zijn gitaarspel, zoals op Cowgirl in the Sand, On the Beach of Cortez the Killer.

El Ninjo schreef:
11 Burial - Ashtray Wasp
12 Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst
13 Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
14 Lana Del Rey - Venice Bitch
15 The Rolling Stones - Gimme Shelter
16 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
17 Curtis Mayfield - Move On Up
18 The Velvet Underground - Heroin
19 DJ Shadow - Stem / Long Stem
20 Sonic Youth - Teen Age Riot

Wat een rijtje

Jammer dat het dus allemaal net niet de herkansing gaat halen. En dan Bloodbuzzzzzzzzzz.... wel aan de goede kant

Teunnis schreef:
(quote)

Wat een rijtje

Jammer dat het dus allemaal net niet de herkansing gaat halen. En dan Bloodbuzzzzzzzzzz.... wel aan de goede kant

Dat is inderdaad wel een belachelijk sterk tiental… Jammer dat die het niet alle 10 halen ipv het veel zwakkere tiental erboven.

Poeha schreef:

King Kunta misschien niet, maar m.A.A.d city vind ik toch een sprankje epischer dan Shook Ones.

Mobb Deep en U2 voor Curtis Mayfield en Nick Drake, uitstekende deal wat mij betreft.

Poeha schreef:

Komt niet in de buurt? Ik zou niet weten waarom. Maja smaken eh..In het nummer van Kendrick zitten toch wel wat onconventionele wendingen en daar hou ik wel van.

catdog schreef:
Mobb Deep en 2x U2 & Marvin. Ik geniet.

2 nummers van een zelfde plaat vind ik altijd wel wat jammer. Uiteraard pleit ik voor diversiteit.

Onweerwolf
Mobb Deep, dat moet wel de grootste bagger ooit in de finale zijn. Wat een uitverkoop.

Tijd voor zwaardere maatregelen.

Hahahaahhaahhaahhahaahhahaahha

Casartelli (moderator)
Mobb Deep is wel verfrissend. Verder, het is min of meer al eerder geconstateerd zitten de drie by far beste nummers in de moet-er-nog-voor-vechten-modus (Common People, Such a Shame) of al nagenoeg uitgeschakeld (Unfinished Sympathy).

Kendrick is misschien epischer maar Mobb Deep is onovertroffen in sfeer. Ik voel mezelf haast door de ghetto's van New York lopen, terwijl ik dreigend aangekeken word door ongure types.

Hoewel fantastisch is 2 x Marvin Gaye in de finale jammer, zeker gelet op de grote verscheidenheid aan ( andere ) gave artiesten die nog geen plekje hebben kunnen claimen.

En dan 2x U2 in de finale? Op zich zeker geen slechte nummers, maar dit is er wel wat teveel aan. Alhoewel de finale wel lekker bekt met zowel U2 als Mobb Deep in de finale.

Onweerwolf
Over de South New Hampshire Avenue in LA lopen is een stuk sfeervoller, mijns inziens. Maar ja, dat mocht niet in de finale dit jaar.

Niet sfeervoller, simpelweg een andere sfeer. En de sfeer die ik benoem, wordt zeer sterk overgebracht door Mobb Deep.

We jinxen Mobb Deep (Shook Ones) inmiddels flink wat, dus dat zal wel de love/hate track van deze finale gaan worden.

Dat wordt het sowieso wel, lijkt me.

Onweerwolf
Ik beloof iig om mijn best te doen voor de hate helft.

Opvallend dat Prince lange tijd zo verrassend goed scoorde en SOTT nu ineens moet herkansen (ik denk dat When Doves Cry het ook nog lastig gaat krijgen).

Arrie schreef:
Dat wordt het sowieso wel, lijkt me.

Lijkt me ook, zeker zonder Burial, DJ Shadow en Kendrick Lamar in de finale. Enkel Sigur Rós is nog een geduchte concurrent.

Toevallig allemaal geen rock bands.

Onweerwolf
gerre schreef:
Toevallig allemaal geen rock bands.

Rock is vies!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:25 uur

geplaatst: vandaag om 17:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.