Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2021, 18:44 uur
Black staat normaal ook wel hoog in de love-hate competitie
1
geplaatst: 13 november 2021, 19:06 uur
Gretz schreef:
2x Marvin en 2x U2 is echt compleet over the top.
2x Marvin en 2x U2 is echt compleet over the top.
Da's nog altijd 2 nummers minder dan het over het paard getilde Radiohead vorig jaar

0
geplaatst: 13 november 2021, 19:18 uur
dumb_helicopter schreef:
Yep... Pearl Jam, Nina Simone en Sigur Ros kunnen we al weer invullen in de love/hate...in ieder geval 1 finale waarin deze 3 constant hoog scoren want in de gewone finale doen ze dat niet.
1
geplaatst: 13 november 2021, 21:47 uur
Ronde 6 - Ladder 3
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [3] 589
2. Prince and the Revolution - When Doves Cry [19] 525
3. David Bowie - "Heroes" [34] 487
4. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat [41] 477
5. Slint - Good Morning, Captain [217] 475
6. David Bowie - Life On Mars? [33] 454
7. Bobby Womack - Across 110th Street [51] 450
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers krijgen nog een herkansing voor de 4 resterende plaatsen.
8. Talk Talk - Living In Another World [8] 443
9. Talking Heads - Once In A Lifetime [36] 431
10. The Blue Nile - Tinseltown In The Rain [114] 417
11. Portishead - Glory Box [42] 408
12. The National - Fake Empire [88] 388
13. Joy Division - New Dawn Fades [125] 383
14. Television - Marquee Moon [65] 382
15. Sufjan Stevens - Chicago [20] 377
16. Killing Joke - Love Like Blood [161] 362
17. Massive Attack feat. Horace Andy - Angel [82] 352
18. Love - Alone Again Or [101] 346
19. Talk Talk - Life's What You Make It [45] 339
20. R.E.M. - Find The River [95] 315
84 stemmers deze ronde
Ladder 3 van deze laatste ronde levert met Bobby Womack en Slint weer 2 finalisten op die daar nog nooit gestaan hebben. Verder keer the Mersey Seat ook weer terug in de fnale en slaagt Bowie erin beide nummers rechtstreeks de finale in te loodsen.
De nummer 8 uit onze eindlijst van vorig jaar is dit jaar echter op een herkansing toegewezen en voor Sufjan Stevens, vorig jaar nog 20e, valt het doek zelfs definitief.
Verder is er in het algemeen door de afvallers niet zo hoog gescoord wat perspectieven biedt voor de afvallers uit de eerdere ladders.
De afvallerslijst na deze ladder.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 15 van deze lijst moeten staan om de allesbeslissende herkansingsladder te halen.
Uit de huidige ladder is alles vanaf Sufjan Stevens - Chicago definitief uitgeschakeld. Verder liggen ook Lana Del Rey - Venice Bitch, The Rolling Stones - Gimme Shelter, Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. , Curtis Mayfield - Move On Up, The Velvet Underground - Heroin, DJ Shadow - Stem / Long Stem en Sonic Youth - Teen Age Riot er definitief uit.
Uit de huidige ladder gaan Talk Talk (Living In Another World), Talking Heads, the Blue Nile en Portishead zeker herkansen, voor Fake Empire wordt dat kantje boord en New Dawn Fades en Marquee Moon gaan dat niet meer redden.
Burial is ondertussen tegen mijn verwachting in toch weer aan de goede kant van de scheidslijn belandt.
1 Talk Talk - Living In Another World
2 Neil Young - Like A Hurricane
3 Talking Heads - Once In A Lifetime
4 Pulp - Common People
5 Talk Talk - Such A Shame
6 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
7 The The - Uncertain Smile
8 Alice in Chains - Would?
9 Portishead - Glory Box
10 Prince - Sign O' The Times
11 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
12 Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
13 The Velvet Underground - Venus In Furs
14 The National - Bloodbuzz Ohio
15 Burial - Ashtray Wasp
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
16 The National - Fake Empire
17 Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst
18 Joy Division - New Dawn Fades
19 Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
20 Television - Marquee Moon
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [3] 589
2. Prince and the Revolution - When Doves Cry [19] 525
3. David Bowie - "Heroes" [34] 487
4. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat [41] 477
5. Slint - Good Morning, Captain [217] 475
6. David Bowie - Life On Mars? [33] 454
7. Bobby Womack - Across 110th Street [51] 450
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers krijgen nog een herkansing voor de 4 resterende plaatsen.
8. Talk Talk - Living In Another World [8] 443
9. Talking Heads - Once In A Lifetime [36] 431
10. The Blue Nile - Tinseltown In The Rain [114] 417
11. Portishead - Glory Box [42] 408
12. The National - Fake Empire [88] 388
13. Joy Division - New Dawn Fades [125] 383
14. Television - Marquee Moon [65] 382
15. Sufjan Stevens - Chicago [20] 377
16. Killing Joke - Love Like Blood [161] 362
17. Massive Attack feat. Horace Andy - Angel [82] 352
18. Love - Alone Again Or [101] 346
19. Talk Talk - Life's What You Make It [45] 339
20. R.E.M. - Find The River [95] 315
84 stemmers deze ronde
Ladder 3 van deze laatste ronde levert met Bobby Womack en Slint weer 2 finalisten op die daar nog nooit gestaan hebben. Verder keer the Mersey Seat ook weer terug in de fnale en slaagt Bowie erin beide nummers rechtstreeks de finale in te loodsen.
De nummer 8 uit onze eindlijst van vorig jaar is dit jaar echter op een herkansing toegewezen en voor Sufjan Stevens, vorig jaar nog 20e, valt het doek zelfs definitief.
Verder is er in het algemeen door de afvallers niet zo hoog gescoord wat perspectieven biedt voor de afvallers uit de eerdere ladders.
De afvallerslijst na deze ladder.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 15 van deze lijst moeten staan om de allesbeslissende herkansingsladder te halen.
Uit de huidige ladder is alles vanaf Sufjan Stevens - Chicago definitief uitgeschakeld. Verder liggen ook Lana Del Rey - Venice Bitch, The Rolling Stones - Gimme Shelter, Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. , Curtis Mayfield - Move On Up, The Velvet Underground - Heroin, DJ Shadow - Stem / Long Stem en Sonic Youth - Teen Age Riot er definitief uit.
Uit de huidige ladder gaan Talk Talk (Living In Another World), Talking Heads, the Blue Nile en Portishead zeker herkansen, voor Fake Empire wordt dat kantje boord en New Dawn Fades en Marquee Moon gaan dat niet meer redden.
Burial is ondertussen tegen mijn verwachting in toch weer aan de goede kant van de scheidslijn belandt.
1 Talk Talk - Living In Another World
2 Neil Young - Like A Hurricane
3 Talking Heads - Once In A Lifetime
4 Pulp - Common People
5 Talk Talk - Such A Shame
6 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
7 The The - Uncertain Smile
8 Alice in Chains - Would?
9 Portishead - Glory Box
10 Prince - Sign O' The Times
11 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
12 Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
13 The Velvet Underground - Venus In Furs
14 The National - Bloodbuzz Ohio
15 Burial - Ashtray Wasp
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
16 The National - Fake Empire
17 Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst
18 Joy Division - New Dawn Fades
19 Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
20 Television - Marquee Moon
0
geplaatst: 13 november 2021, 21:56 uur
1/7, de slechtste uitslagen worden voor de laatste ronde bewaard 

0
geplaatst: 13 november 2021, 21:58 uur
Het is in ieder geval een veelzijdige finale (m.u.v. de dubbelaars). Slint is de volgende verrassing.
Dit keer 3/7. Jammer van Love, Killing Joke en R.E.M., maar het was bij voorbaat duidelijk dat die het niet gingen redden.
Dit keer 3/7. Jammer van Love, Killing Joke en R.E.M., maar het was bij voorbaat duidelijk dat die het niet gingen redden.
0
geplaatst: 13 november 2021, 21:59 uur
Womack
Gooi er nog Talk Talk en de Heads bij in herkansing en ik ben tevreden.
Gooi er nog Talk Talk en de Heads bij in herkansing en ik ben tevreden.
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:01 uur
Slint
Bobby Womack
Life on Mars 
En zeer blij met de terugkeer in de finale van ''The Mercy Seat'' was alweer te lang geleden!
Jammer van Love; hopelijk reikt ontdekking ''You Set the Scene'' ook ver volgend jaar
Trouwens lullig voor Talk Talk dat ze in de herkansingsladder weer Talk Talk gaan tegenkomen......
Bobby Womack
Life on Mars 
En zeer blij met de terugkeer in de finale van ''The Mercy Seat'' was alweer te lang geleden!

Jammer van Love; hopelijk reikt ontdekking ''You Set the Scene'' ook ver volgend jaar
Trouwens lullig voor Talk Talk dat ze in de herkansingsladder weer Talk Talk gaan tegenkomen......
1
geplaatst: 13 november 2021, 22:03 uur
4/7 dus een goede uitslag.
Slint vind ik vreselijk dus die maakt kans op plek 32
Slint vind ik vreselijk dus die maakt kans op plek 32
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:11 uur
Het was een wat mindere ladder dan de twee ervoor maar met Slint, Bobby Womack en Bowie naar de finale wel een topuitslag!
1
geplaatst: 13 november 2021, 22:24 uur
Dance Lover schreef:
Net zo lullig voor The National
Ik zou nog bijna gaan hopen dat Fake Empire nog door 5 nummers uit Ladder 4 wordt gepasseerd 
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:26 uur
Slint
na Mobb Deep de 2e debutant uit mijn top 20 aller tijden
Daarnaast met Womack en de terugkeer van The Mercy Seat en Life on Mars nog 3 kandidaten voor de top 10. Daar ruil ik (voorlopig) 2 staartnummers voor in. Topuitslag dus.
na Mobb Deep de 2e debutant uit mijn top 20 aller tijden
Daarnaast met Womack en de terugkeer van The Mercy Seat en Life on Mars nog 3 kandidaten voor de top 10. Daar ruil ik (voorlopig) 2 staartnummers voor in. Topuitslag dus.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 13 november 2021, 22:28 uur
3 uit 7 en met slint hebben we weer een echt mume nummer in de finale. Ondenkbaar dat je die in andere lijsten ziet, hooguit de snob2000.
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:32 uur
Dit lijkt toch wel met afstand de minste finale te worden die ik tot nu toe heb meegemaakt.
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:33 uur
Vreemde finale gaat dit worden met al die dubbelaars en met nummers die ik gewoon niet leuk vind (dat gebeurt maar zelden).
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:38 uur
Haha ja, wel opmerkelijk al die paartjes dit jaar. En mensen die dachten dat Heroes wel nooit meer de finale zou halen in de nieuwe opzet (waaronder mezelf) hadden het duidelijk mis
Ben vooral heel blij met Slint en de terugkeer van When Doves Cry en The Mercy Seat!
Ben vooral heel blij met Slint en de terugkeer van When Doves Cry en The Mercy Seat!
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:44 uur
Uitstekende nieuwkomers in de finale. Good Morning, Captain is zo'n nummer dat het volgens mij steeds beter gaat doen per ronde, als het echt alternatieve meer en meer wegvalt. In de finale zal het dan weer behoorlijk love/hate zijn en dus niet al te hoog scoren. Het is bij mij in ieder geval een standaard nummer-1, tenzij verschillende tracks uit dat lijstje samen in een ladder zitten.
De terugkeer van de Bowies en The Mercy Seat is ook top.
De terugkeer van de Bowies en The Mercy Seat is ook top.
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:44 uur
Fijne, verrassende uitslag! Fake Empire redt het helaas niet, hopelijk doet de Bloodbuzz dit in de herkansing wel. Heroes wordt dit jaar ook weer ruim overschat.
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:45 uur
ArthurDZ schreef:
Haha ja, wel opmerkelijk al die paartjes dit jaar.
Haha ja, wel opmerkelijk al die paartjes dit jaar.
Wie weet nog twee Springsteens, of twee keer Talk Talk, twee keer Prince, Nick Cave, Radiohead of Arcade Fire kan ook nog steeds.
Het jaar der koppeltjes.
En Slint? Nah.
0
geplaatst: 13 november 2021, 22:54 uur
Waaattt, alweer op Slint vergeten te stemmen, maar GMC in de finale is wel echt geniaal zeg.
Maakt de dubbele U2 meer dan goed, holy shit.
Maakt de dubbele U2 meer dan goed, holy shit.
0
geplaatst: 13 november 2021, 23:19 uur
Beetje in de wolken met deze uitslag. En Slint, en beide Bowies en Bobby Womack, meer dan ik ooit had verwacht. Dat Sufjan weer de finale uitvliegt en Love een beetje troosteloos 18e wordt accepteer ik dan makkelijk.
Vind het wel opmerkelijk dat Living In Another World zoveel beter scoort dan Life's What You Make It, wat ik een beter nummer vind. Mijn lijstje halen lukt nog meestal niet maar de waardering voor Talk Talk stijgt hier wel. Achteraf best opvallend dat beide nummers in Nederland gewoon top 40 hits waren en waar Depeche Mode eigenlijk altijd minder populair was hier was Talk Talk altijd populairder en zeker in deze tijd. Er waren maar weinig landen waar The Colour of Spring zo goed verkocht dan hier
Vind het wel opmerkelijk dat Living In Another World zoveel beter scoort dan Life's What You Make It, wat ik een beter nummer vind. Mijn lijstje halen lukt nog meestal niet maar de waardering voor Talk Talk stijgt hier wel. Achteraf best opvallend dat beide nummers in Nederland gewoon top 40 hits waren en waar Depeche Mode eigenlijk altijd minder populair was hier was Talk Talk altijd populairder en zeker in deze tijd. Er waren maar weinig landen waar The Colour of Spring zo goed verkocht dan hier
2
geplaatst: 13 november 2021, 23:31 uur
starbright boy schreef:
Vind het wel opmerkelijk dat Living In Another World zoveel beter scoort dan Life's What You Make It, wat ik een beter nummer vind.
Vind het wel opmerkelijk dat Living In Another World zoveel beter scoort dan Life's What You Make It, wat ik een beter nummer vind.
Idd...als er nu toch per se 1 nummer van Talk Talk de finale zou moeten halen zou dat voor mij ook Life's What You Make It zijn, echt zoveel beter dan Living In Another World.
2
geplaatst: 13 november 2021, 23:33 uur
El Ninjo schreef:
Idd...als er nu toch per se 1 nummer van Talk Talk de finale zou moeten halen zou dat voor mij ook Life's What You Make It zijn, echt zoveel beter dan Living In Another World.
(quote)
Vind ik ook! Maar I Believe In You overstijgt hen beiden
(gek hoe snel die er al uitlag)
1
geplaatst: 13 november 2021, 23:42 uur
Womack in de finale snap ik echt langs geen kanten. Goed nummer, maar top 1000 vind ik eigelijk al een succes.
* denotes required fields.