MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Vergeten te stemmen.. anders had Living in Another World het zeker gehaald. Niet dat ik het de twee nummers erboven niet gun overigens.

Ik durf Slint wel alvast te voorspellen voor plek 32. Misschien dat Mobb Deep daar nog onderdoor kan.

En ik had toch eigenlijk wel de hoop dat we Venus in Furs nou zouden kunnen lozen...

Ook vergeten te stemmen. Gelukkig had Womack mijn steun niet nodig. Eindelijk finale! Hopelijk nog doorstorm via de herkansing voor Talk Talk.

Niet gestemd daardoor wordt het te spannend voor FE. Hopelijk krijg ik geen ruzie met Geert nu

Maar: SLINT!

gerre schreef:
Womack in de finale snap ik echt langs geen kanten. Goed nummer, maar top 1000 vind ik eigelijk al een succes.

Ik moet zeggen dat het succes van Womack ook opvallend vind. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een geweldig nummer, maar zou zijn status toch wat lager inschatten dan andere soulgrootheden als Curtis Mayfield, Stevie Wonder en Otis Redding. Het is dan wel weer een onvervalste Blaxpoitation-klassieker. Fijn iig dat ie de finale haalt

Twee Bowies door. Voor mij dan een geslaagde uitslag
Ik had Massive Attack wel hoger verwacht

Supertof dat Bobby W. de finale heeft gehaald. Life On Mars er ook nog eens bij. Helaas krijgen we Slint daar dan als bonus bij. Het moet maar.

Onweerwolf
Wow, Slint & Bobby Womack in de finale, wat is er aan de hand hier?

2x Marvin en Bobby da's al beter dan de afgelopen paar jaar.... Nu Miles nog en als we toch eens van die zingende zaag afkonden.........

Titmeister schreef:
(quote)

Ik moet zeggen dat het succes van Womack ook opvallend vind. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een geweldig nummer, maar zou zijn status toch wat lager inschatten dan andere soulgrootheden als Curtis Mayfield, Stevie Wonder en Otis Redding. Het is dan wel weer een onvervalste Blaxpoitation-klassieker. Fijn iig dat ie de finale haalt

Denk dat iedereen die Jackie Brown wel eens gezien heeft die opening met Bobby in zn geheugen gegrift heeft staan. Voor mij als liefhebber van die film daarom ook zo uitgegroeid tot echte klassieker.

Ik denk daarintegen aan Across 110th Street, geweldige seventies film en een van de inspiraties van Tarantino. Beter dan Jackie Brown.

Ronde 6 - Ladder 4
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Cure - A Forest [1] 653
2. Kate Bush - Wuthering Heights [11] 570
3. Miles Davis - So What [69] 527
4. dEUS - Instant Street [12] 501
5. Donna Summer - I Feel Love [48] 500
6. Radiohead - Paranoid Android [6] 487
7. Joy Division - Love Will Tear Us Apart [40] 484

Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers krijgen nog een herkansing voor de 4 resterende plaatsen.

8. The Beatles - A Day In The Life [10] 482
9. Depeche Mode - Enjoy The Silence [13] 480
10. Radiohead - Exit Music (For A Film) [14] 473
11. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart [93] 463
12. Bruce Springsteen - Thunder Road [106] 455
13. Sinéad O'Connor - Troy [60] 421
14. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) [29] 407
15. Bruce Springsteen - The River [173] 396
16. Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat [298] 394
17. The Doors - Riders On The Storm [61] 392
18. The Sound - Winning [54] 376
19. The Clash - London Calling [72] 321
20. The Beatles - Eleanor Rigby [71] 318

91 stemmers deze ronde

Ladder 4 van deze laatste ronde levert met Miles Davis weer een nieuwkomer in de finale op terwijl Donna Summer en Joy Division weer terugkeren. Dit was denk ik de sterkste ladder uit deze ronde als je kijkt naar de resultaten van vorig jaar. Je ziet het ook al aan de afvallers waar de nummers 10, 13, 14 en 29 uit de finale van vorig jaar tussen zitten.
Van de dubbele entries is het, ik zou bijna zeggen natuurlijk, alleen Radiohead die geen dubbele schade oploopt. Maar zowel the Beatles als Bruce Springsteen halen wel met 1 nummer de herkansing wat hun kansen daar wellicht weer vergroot. Vanaf Simple Minds ligt alles er definitief uit.

De finale afvallerslijst:
Uit de huidige ladder is alles vanaf Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) definitief uitgeschakeld, dat betekent dus dat er maar liefst 6 nummers uit deze ladder zich voor de herkansing geplaatst hebben. Dat betekent dat de volgende nummers alsnog gesneuveld zijn, Burial - Ashtray Wasp (als allerlaatste), The National - Fake Empire, Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst, Joy Division - New Dawn Fades, Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy en Television - Marquee Moon.

Dit zijn uiteindelijk de 20 nummers die de herkansing en allerlaatste ladder van dit jaar gaan spelen...en waarvan er slechts voor 4 nummers nog een plaats in de finale is (obv de ranking staan The Beatles, Depeche Mode, Talk Talk en Radiohead op pole position)

1 The Beatles - A Day In The Life
2 Depeche Mode - Enjoy The Silence
3 Talk Talk - Living In Another World
4 Radiohead - Exit Music (For A Film)
5 Neil Young - Like A Hurricane
6 Talking Heads - Once In A Lifetime
7 Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
8 Pulp - Common People
9 Talk Talk - Such A Shame
10 Bruce Springsteen - Thunder Road
11 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
12 The The - Uncertain Smile
13 Alice in Chains - Would?
14 Portishead - Glory Box
15 Prince - Sign O' The Times
16 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
17 Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
18 The Velvet Underground - Venus In Furs
19 The National - Bloodbuzz Ohio
20 Sinéad O'Connor - Troy

2/7 Teleurstellende uitslag... ondanks 2 door

1/7 erg slechte ronde dit. Milezzz

So What! ❤️❤️❤️

Yeah Miles

Ik ook 1/7 Dus matig. Die ene is Donna en dat was echt geen zekerheidje dus daar ben ik blij mee! Verder was het een mooie ladder en gun ik het Kate en Miles van harte en zullen die vast ook in mijn finale linkerrijtje komen.

Het 6/7 gedeelte gaat vrijwel allemaal naar de herkansingen dus ik hoop daar maar het beste van.

Wanneer wordt de herkansing gespeeld?

Vanaf morgenavond 19.00u...ik stuur 'm nu door naar Chevy, die kan dan voor morgenavond de rankingstool in orde maken.

3/7.
De twintig herkansers zijn - gemiddeld genomen - beter dan de 28 finalisten.

Jammer dat er maar 4 doorgaan

Echt bizar close de verschillen tussen 6 t/m 9

Oh wow, Miles en Donna ook in de finale. Ongeacht de uitkomst van de herkansing, gaat dit de beste finale ooit worden

Verder toch ook wel verrassende uitslagen, vooral bovenaan de middenmoot is flink gehakt: de nummers 8, 9, 10, 13, 14 en 16 van vorig jaar zijn aangewezen op de herkansing

Toch blijft het wel wonderlijk te zien hoe A Forest weer fluitend met 2 vingers in de neus z'n ladder wint...al jarenlang, elke ladder weer.

Het Lichtje ook. En Straatgeest.

De top-5 laat zich weer makkelijk raden dit jaar.

Maar de Straatgeest wordt door de Radiohead fans zelf toch weer uitgeschakeld voor de winst...met 3 Radiohead nummers straks in de finale

Ik ga zo zelf ook even op zoek maar als jullie voor de finalisten die dit jaar nieuw in de finale zijn nog goede youtube linkjes hebben die ik het beste kan gebruiken als ik de finale plaats, be my guest en pm ze naar mij

Titmeister schreef:
Oh wow, Miles en Donna ook in de finale. Ongeacht de uitkomst van de herkansing, gaat dit de beste finale ooit worden

Dat ben ik ook wel geneigd te zeggen! Met nog één of twee toppers erbij zou het feestje helemaal compleet zijn.

Beatles en Radiohead lijken mij 2 zekerheidjes uit de herkansing.

El Ninjo schreef:
Maar de Straatgeest wordt door de Radiohead fans zelf toch weer uitgeschakeld voor de winst...met 3 Radiohead nummers straks in de finale

Ja A Forest zou eigenlijk elk jaar verplicht zijn te winnen en toch gebeurt dat vaker niet dan wel…

El Ninjo schreef:

Laten we het maar bij 2 houden.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:52 uur

geplaatst: vandaag om 01:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.