Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 23 november 2021, 13:34 uur
Als het je geen zak uitmaakt, kun je je toch gewoon buiten de discussie houden? We kennen inmiddels je standpunt.
1
geplaatst: 23 november 2021, 13:37 uur
Edgar18 schreef:
Ofwel, alle soul en funk is uit de disco gesloopt. En dat is precies wat I Feel Love is. En los van allerhande technisch geneuzel, als je het nummer gewoon luistert dan hoor je daar toch niks in terug dat teruggrijpt naar de oorspronkelijke (blues, gospel, rhythm and blues, jazz) zwarte muziek? Jij mag dat tot de zwarte muziek rekenen - en dat begrijp ik ook - maar ik doe het niet.
Dat verbaast mij toch wel. Ik ben benieuwd hoe jij de oorspronkelijke (Chicago) house (Virgo, Marshall Jefferson, Mr Fingers, Ron Hardy, ...) en (Detroit) techno (Juan Atkins, Derrick May, Kevin Saunderson, Robert Hood, Jeff Mills, ...) dan ziet binnen dat kader.Ofwel, alle soul en funk is uit de disco gesloopt. En dat is precies wat I Feel Love is. En los van allerhande technisch geneuzel, als je het nummer gewoon luistert dan hoor je daar toch niks in terug dat teruggrijpt naar de oorspronkelijke (blues, gospel, rhythm and blues, jazz) zwarte muziek? Jij mag dat tot de zwarte muziek rekenen - en dat begrijp ik ook - maar ik doe het niet.
0
geplaatst: 23 november 2021, 13:51 uur
Arrie schreef:
Als het je geen zak uitmaakt, kun je je toch gewoon buiten de discussie houden? We kennen inmiddels je standpunt.
Ik vind het alleen jammer dat mensen effectief zo veel in die vakjes denken. Ik heb natuurlijk ook graag een diverse lijst, maar niet diversiteit om de diversiteit. Ik stem op basis van muzikale, al de rest is daar ruim aan ondergeschikt.
0
geplaatst: 23 november 2021, 14:08 uur
gerre schreef:
Ik heb natuurlijk ook graag een diverse lijst, maar niet diversiteit om de diversiteit. Ik stem op basis van muzikale, al de rest is daar ruim aan ondergeschikt.
(quote)
Ik heb natuurlijk ook graag een diverse lijst, maar niet diversiteit om de diversiteit. Ik stem op basis van muzikale, al de rest is daar ruim aan ondergeschikt.
Helemaal met je eens, maar de nieuwe discussie ging niet over diversiteit, maar over wat als zwarte muziek wordt gezien.
0
geplaatst: 23 november 2021, 15:45 uur
Uiteindelijk begint de discussie wel weer met hoe men denkt hoe het ladder-publiek gaat stemmen. Liefhebbers van zwarte genres vs witte rock om nu eens heel erg kort door de bocht te gaan. Toch weer een wij vs zij-denken. Terwijl ik denk dat het hier nog wel meevalt met de bekrompenheid op dat vlak. Hehe.
Leuk tijdverdrijf hoor, wat jullie als zwarte muziek aanzien. Wat gerommel in de marge.
Leuk tijdverdrijf hoor, wat jullie als zwarte muziek aanzien. Wat gerommel in de marge.

0
geplaatst: 23 november 2021, 20:21 uur
Gyzzz schreef:
Dat verbaast mij toch wel. Ik ben benieuwd hoe jij de oorspronkelijke (Chicago) house (Virgo, Marshall Jefferson, Mr Fingers, Ron Hardy, ...) en (Detroit) techno (Juan Atkins, Derrick May, Kevin Saunderson, Robert Hood, Jeff Mills, ...) dan ziet binnen dat kader.
Chicago House en Detroit Techno zijn twee genres die wel hun oorsprong hebben in de zwarte muziek. In de zwarte lijst waar ik eerder aan refereerde neem ik deze genres ook mee. In de startlijst komt bijv. de door jou genoemde Mr. Fingers terug. Ook o.a. Joe Smooth en Frankie Knuckles zijn erin te vinden. Ik ben zelf geen kenner van beide genres, maar ik vind dat je in die nummers de zwarte roots goed terughoort. Veel meer dan in I Feel Love. Dat verbaast mij toch wel. Ik ben benieuwd hoe jij de oorspronkelijke (Chicago) house (Virgo, Marshall Jefferson, Mr Fingers, Ron Hardy, ...) en (Detroit) techno (Juan Atkins, Derrick May, Kevin Saunderson, Robert Hood, Jeff Mills, ...) dan ziet binnen dat kader.
Interessant is om eens op RYM te kijken naar de genres. I Feel Love krijgt daar als prominent genre Hi-NRG mee. In de omschrijving van Hi-NRG staat het volgende:
"I Feel Love" was covered or remixed by many important Hi-NRG artists and contained the following stylistic characteristics: octave basslines; an upbeat, sometimes aggressive four-on-the-floor rhythm; high-pitched, dreamy vocals, and usually no funk elements. Along with Moroder, Bobby O and Patrick Cowley were the most successful and influential producers.
En om daar nog even op door te pakken. Hi-NRG komt weer voort uit de Electro-Disco. In de omschrijving daarvan valt te lezen:
Electro-disco is an influential Disco subgenre in which disco instrumentation is largely - if not entirely - replaced by synthesizers and augmented with futuristic elements such as the vocoder. The genre displays a strong influence from Kraftwerk. The most popular and influential electro-disco producer is Giorgio Moroder. Hi-NRG developed from electro-disco, but is devoid of disco's Funk elements.
Ook hier wordt weer het "eruit slopen" van de funk elementen benoemt, net als eerder in het Pitchfork artikel. Met andere woorden, de zwarte elementen zijn eruit gehaald, en dat is ook wel te horen w.m.b.
Uiteraard is RYM - hoewel een toonaangevende website - niet heilig, maar de daar benoemde genre-omschrijvingen komen wel overeen met hoe ik er tegenaan kijk. Daarnaast blijft het een kwestie van eigen (en verschil in) inzicht. Ik begrijp het best als die en gene I Feel Love wel tot de zwarte muziek rekenen, maar ik dus niet.
0
geplaatst: 23 november 2021, 21:28 uur
Persoonlijke beleving kan hierin dan toch inderdaad heel verschillend zijn.
Voor mij staat een track als 'I Feel Love' gevoelsmatig dicht bij houseclassics zoals Frankie Knuckles - Your Love. Veel klassieke (Detroit) techno wordt m.i. juist nog veel verder gestript en puristischer uitgevoerd. Blauwdrukken als Robert Hood - Minus en Jeff Mills - The Bells gaan in dat aspect verder dan Donna Summer en de meeste house voor mijn gevoel, al vind ik niet dat ze daarmee de 'funk' helemaal kwijt zijn.
Deze review, die user tuktak eens aanhaalde bij Robert Hoods album 'Minimal Nation' verwoordt dat sterk:
Van het genre 'Hi-NRG' had ik grappig genoeg juist weer nog nooit gehoord.
Voor mij staat een track als 'I Feel Love' gevoelsmatig dicht bij houseclassics zoals Frankie Knuckles - Your Love. Veel klassieke (Detroit) techno wordt m.i. juist nog veel verder gestript en puristischer uitgevoerd. Blauwdrukken als Robert Hood - Minus en Jeff Mills - The Bells gaan in dat aspect verder dan Donna Summer en de meeste house voor mijn gevoel, al vind ik niet dat ze daarmee de 'funk' helemaal kwijt zijn.
Deze review, die user tuktak eens aanhaalde bij Robert Hoods album 'Minimal Nation' verwoordt dat sterk:
This album is one of the most cherished and influential pieces of electronic music ever. Upon its release in 1994 it sounded like little that had come before it, taking the first wave influences of tracky Chicago boxjams and Detroit funk-finesse before gutting them and fitting them out with a shiny new Detroit motor that clicked and whirred with a well tuned German efficiency but funked like an Afro-American. Henrik Schwarz's recent 'Grandfather Paradox' mix sets Hood's classic 'Minus' alongside other legendary minimalists like Conrad Schnitzler and Steve Reich which is very fair, but Hood's minimalism is more about funk than any academic ambitions. He knew that subtle shifts in rhythm pattern and simple hints of melody were enough to create a devastating groove without going over the top into rock style bombast that a lot of techno of the time was verging on. His tracks worked more like a circle of African drummers setting a pace and introducing repetitive phrases intuitively rather than a group of blokes with noisy machines trying to make everyone submit to their funk. This album is the perfect showcase of this restraint and innately considered organisation with the majestic 'Museum' using only maybe 3-4 individual sounds to drive dancers into a frenzy or the teased elements of 'Unix' circling each other to release small but powerful fillips of funk energy for the floor. 'Minimal Nation' is a masterclass in Detroit Future Funk, engineered by a unique mind that will continue to be copied but seldom beaten. "
Ik vind die review wel treffend, omdat mij m.i. op een bepaalde manier ook op 'I Feel Love' van toepassing is.Van het genre 'Hi-NRG' had ik grappig genoeg juist weer nog nooit gehoord.
0
geplaatst: 25 november 2021, 10:56 uur
Ik heb momenteel al meer lijstjes in de tussenstand verwerkt, maar dit was de tussenstand na 75 verwerkte lijstjes.
Er begint tekening in de strijd te komen, waren er bij de vorige update nog 4 nummers in de race voor de koppositie, dat zijn er nu nog 3 en 1 van die 3 nummers doet toch wel een hele serieuze poging om definitief afstand van de overige 2 overgebleven concurrenten te nemen.
Er staan momenteel nog steeds 4 nummers in de top 10 die vorig jaar die daar vorig jaar niet stonden al zijn 2 nummers van de vorige update daar redelijk hard uitgevallen nu en zijn ze vervangen door 2 andere nummers die vorig jaar niet in de top 10 stonden..
Van de 3 nummers die het vaakst op 1 staan vinden we er 2 terug in de top 10, de andere haalt de top 20 niet eens, maar die is dan ook al een aantal keren op 32 gezet.
Er zijn 1 nummer wat er bovenuit steekt qua laatste plaatsen en dat nummer staat ook onderaan. Het is maar liefst 11x in een lijstje op 32 gezet.
Er is nu nog maar 1 nummer over wat nog door niemand op 1 of op 32 zijn gezet. Daarnaast is er nog 1 ander nummer wat door niemand op 1 is gezet en zijn er nog 7 andere nummers die nog door niemand op 32 zijn gezet, 4 daarvan staan in het linkerrijtej, de overige 3 staan (vreemd genoeg?) bij de onderste 10.
De love/hate is nu ook een strijd geworden door 2 nummers...1 nieuw nummer t.o.v. vorig jaar en 1 nummer wat vorig jaar ook in de finale stond. De nummer 3 in de love/hate staat in de top 10 en wat ik vorige keer al meldde, ik had het nummer nooit zo hoog in de love/hate verwacht.
Tussenstand na 75 verwerkte lijstjes (tussen haakjes de positie na resp. 50 en 25 verwerkte lijstjes).
01. (03.) (03.) 1536 pt.
02. (02.) (01.) 1504 pt.
03. (01.) (04.) 1492 pt.
04. (04.) (05.) 1409 pt.
05. (07.) (06.) 1390 pt.
06. (05.) (02.) 1368 pt.
07. (06.) (10.) 1362 pt.
08. (08.) (09.) 1324 pt.
09. (17.) (21.) 1294 pt.
10. (12.) (11.) 1292 pt.
11. (16.) (14.) 1264 pt.
12. (14.) (13.) 1254 pt.
13. (13.) (12.) 1245 pt.
14. (23.) (18.) 1245 pt.
15. (10.) (16.) 1244 pt.
16. (09.) (08.) 1239 pt.
17. (21.) (17.) 1238 pt.
18. (25.) (24.) 1236 pt.
19. (18.) (23.) 1217 pt.
20. (19.) (28.) 1212 pt.
21. (26.) (26.) 1209 pt.
22. (11.) (07.) 1203 pt.
23. (22.) (27.) 1194 pt.
24. (15.) (19.) 1188 pt.
25. (24.) (22.) 1183 pt.
26. (20.) (25.) 1156 pt.
27. (29.) (29.) 1082 pt.
28. (28.) (15.) 1067 pt.
29. (30.) (30.) 1054 pt.
30. (27.) (20.) 1032 pt.
31. (31.) (32.) 951 pt.
32. (32.) (31.) 916 pt.
Er begint tekening in de strijd te komen, waren er bij de vorige update nog 4 nummers in de race voor de koppositie, dat zijn er nu nog 3 en 1 van die 3 nummers doet toch wel een hele serieuze poging om definitief afstand van de overige 2 overgebleven concurrenten te nemen.
Er staan momenteel nog steeds 4 nummers in de top 10 die vorig jaar die daar vorig jaar niet stonden al zijn 2 nummers van de vorige update daar redelijk hard uitgevallen nu en zijn ze vervangen door 2 andere nummers die vorig jaar niet in de top 10 stonden..
Van de 3 nummers die het vaakst op 1 staan vinden we er 2 terug in de top 10, de andere haalt de top 20 niet eens, maar die is dan ook al een aantal keren op 32 gezet.
Er zijn 1 nummer wat er bovenuit steekt qua laatste plaatsen en dat nummer staat ook onderaan. Het is maar liefst 11x in een lijstje op 32 gezet.
Er is nu nog maar 1 nummer over wat nog door niemand op 1 of op 32 zijn gezet. Daarnaast is er nog 1 ander nummer wat door niemand op 1 is gezet en zijn er nog 7 andere nummers die nog door niemand op 32 zijn gezet, 4 daarvan staan in het linkerrijtej, de overige 3 staan (vreemd genoeg?) bij de onderste 10.
De love/hate is nu ook een strijd geworden door 2 nummers...1 nieuw nummer t.o.v. vorig jaar en 1 nummer wat vorig jaar ook in de finale stond. De nummer 3 in de love/hate staat in de top 10 en wat ik vorige keer al meldde, ik had het nummer nooit zo hoog in de love/hate verwacht.
Tussenstand na 75 verwerkte lijstjes (tussen haakjes de positie na resp. 50 en 25 verwerkte lijstjes).
01. (03.) (03.) 1536 pt.
02. (02.) (01.) 1504 pt.
03. (01.) (04.) 1492 pt.
04. (04.) (05.) 1409 pt.
05. (07.) (06.) 1390 pt.
06. (05.) (02.) 1368 pt.
07. (06.) (10.) 1362 pt.
08. (08.) (09.) 1324 pt.
09. (17.) (21.) 1294 pt.
10. (12.) (11.) 1292 pt.
11. (16.) (14.) 1264 pt.
12. (14.) (13.) 1254 pt.
13. (13.) (12.) 1245 pt.
14. (23.) (18.) 1245 pt.
15. (10.) (16.) 1244 pt.
16. (09.) (08.) 1239 pt.
17. (21.) (17.) 1238 pt.
18. (25.) (24.) 1236 pt.
19. (18.) (23.) 1217 pt.
20. (19.) (28.) 1212 pt.
21. (26.) (26.) 1209 pt.
22. (11.) (07.) 1203 pt.
23. (22.) (27.) 1194 pt.
24. (15.) (19.) 1188 pt.
25. (24.) (22.) 1183 pt.
26. (20.) (25.) 1156 pt.
27. (29.) (29.) 1082 pt.
28. (28.) (15.) 1067 pt.
29. (30.) (30.) 1054 pt.
30. (27.) (20.) 1032 pt.
31. (31.) (32.) 951 pt.
32. (32.) (31.) 916 pt.
0
geplaatst: 25 november 2021, 11:05 uur
De nummers die onderaan de aansluiting met de rest hebben verloren, kunnen haast alleen maar Mobb Deep en Slint zijn lijkt me.
0
geplaatst: 25 november 2021, 11:37 uur
Als deze nummers onderaan eindigen, dan weet ik al wie er gaan klagen over de opzet van het finalespel 

1
geplaatst: 25 november 2021, 12:29 uur
Mausie schreef:
Als deze nummers onderaan eindigen, dan weet ik al wie er gaan klagen over de opzet van het finalespel
Ja, stel je voor dat je alledrie die nummers in je top 4 hebt

0
geplaatst: 25 november 2021, 12:59 uur
AstroStart schreef:
Wellicht Miles Davis?
Die vind ik lastig inschatten. Veel mensen die weinig tot helemaal niets met jazz hebben, tegelijkertijd is dit nu juist net één van de weinige jazz-nummers die op een brede steun kan rekenen, ook onder niet-jazzliefhebbers.Wellicht Miles Davis?
0
geplaatst: 25 november 2021, 13:30 uur
Denk ik ook ja, Miles Davis verwacht ik eigenlijk in het groepje 27-30. Mobb Deep en Slint lijken me daarentegen te obscuur en ontoegankelijk om de onderste plekken te ontlopen. Ze hebben een fanatieke aanhang die ze tot de finale heeft gebracht, maar zelfs King Kunta had het als redelijk mainstream (zelfs top 2000) hiphopnummer in de finale al moeilijk. Ik vrees voor beiden een hoog aantal bottom 5-plekken in de lijstjes.
0
geplaatst: 25 november 2021, 13:51 uur
Slint en Mobb Deep als bottom-2 lijkt mij ook erg voor de hand te liggen.
0
geplaatst: 25 november 2021, 14:51 uur
Ja, zonde dan dat we een systeem hebben dat dit soort nummers in de reguliere ladders bevoordeelt om ze vervolgens in de finale kansloos af te serveren.
1
geplaatst: 25 november 2021, 14:59 uur
Hoe worden ze precies bevoordeeld? Het verschil is denk ik dat in de ladders je alleen punten aan je favorieten geeft en in de finale je alles beoordeeld dus nummers met veel tegenstanders het slechter doen in de finale. Het zijn twee verschillende systemen: je kan zeggen dat ze in de ladder bevoordeeld worden of in de finale benadeeld? Als je de systemen wil gelijktrekken zou je dus óf weer met minpunten moeten gaan werken of alles binnen een ladder punten geven, waar ik allebei geen voorstander van ben, óf wellicht het Witte Trui-finalesysteem doen waarbij je in de ladderfinale enkel een top 16 instuurt over de 32 nummers.
2
geplaatst: 25 november 2021, 15:12 uur
Arrie schreef:
Als je de systemen wil gelijktrekken zou je dus óf weer met minpunten moeten gaan werken of alles binnen een ladder punten geven, waar ik allebei geen voorstander van ben, óf wellicht het Witte Trui-finalesysteem doen waarbij je in de ladderfinale enkel een top 16 instuurt over de 32 nummers.
Eens. De puntentelling van de ladders is destijds als ik me goed herinner (mede) aangepast om, zeg maar, liefde meer te belonen dan de afwezigheid van haat. Zo is de finale een betere afspiegeling geworden van wat vaste stemmers ècht goed vinden, in plaats van wat vooral niemand tegen het hoofd stoot. Dus het zou inderdaad consequent zijn om dat in de finale ook te doen. Maar van mij hoeft dat niet per se, een finale mag ook best op zichzelf staan. Dat betekent dan dus ook dat een kansloze nummer 32 niet per se onterecht in de finale staat.Als je de systemen wil gelijktrekken zou je dus óf weer met minpunten moeten gaan werken of alles binnen een ladder punten geven, waar ik allebei geen voorstander van ben, óf wellicht het Witte Trui-finalesysteem doen waarbij je in de ladderfinale enkel een top 16 instuurt over de 32 nummers.
0
geplaatst: 25 november 2021, 15:21 uur
Eens.
Daarnaast leveren er volgens mij ook nog eens een boel users een eindlijstje in die de rest van het jaar niet of nauwelijks meespelen, dus de einduitslag is sowieso niet helemaal representatief voor de smaak van het vaste publiek.
Daarnaast leveren er volgens mij ook nog eens een boel users een eindlijstje in die de rest van het jaar niet of nauwelijks meespelen, dus de einduitslag is sowieso niet helemaal representatief voor de smaak van het vaste publiek.
0
geplaatst: 25 november 2021, 15:40 uur
Ja precies, dan is het jammer dat een spel niet consequent tot het einde op dezelfde manier gespeeld wordt, dat zou wel eens een leuke verrassing op kunnen leveren.
Anderzijds is de finale, hoewel niet representatief voor het spel, inmiddels ook wel zo’n monument dat je daar ook niet aan moet gaan sleutelen.
Anderzijds is de finale, hoewel niet representatief voor het spel, inmiddels ook wel zo’n monument dat je daar ook niet aan moet gaan sleutelen.
0
geplaatst: 25 november 2021, 15:54 uur
Titmeister schreef:
Ergens wel jammer dat we het hele systeem hebben aangepast, waarbij er meer gewicht wordt gegeven aan de absolute favorieten van de stemmers, maar in de finale toch weer vast blijven houden aan een systeem dat de allemansvriendjes bevoordeelt...
Dat zeg ik al een paar jaar. Het zou leuk zijn als de finale in lijn ligt met de rest van het jaar. Maar ja, de traditie he. We zetten al jaren tweeëndertig liedjes op een rij dus dat moet vooral zo blijven. Ergens wel jammer dat we het hele systeem hebben aangepast, waarbij er meer gewicht wordt gegeven aan de absolute favorieten van de stemmers, maar in de finale toch weer vast blijven houden aan een systeem dat de allemansvriendjes bevoordeelt...
Ah, zo ongeveer wat degene hierboven zeggen lees ik nu.
0
geplaatst: 25 november 2021, 16:31 uur
Als je consequent wil zijn en een vergelijkbare stemsleutel in de finale wilt hanteren als in de reguliere ladders, zou je de volgende aanpassingen moeten doen:
1. Een top 12 maken ipv een top 32 (nu geven we in de reguliere ladder 7 vd 20 nummers punten)
2. De hogere posities een zwaardere weging geven dan de lagere (in een reguliere ladder krijgt een nummer 1 25 punten en een nummer 7 4)
Wellicht dat beide aanpassingen wat veel van het goede zijn, maar zeker de tweede aanpassing lijkt me zeer terecht. Nu heb je de bizarre situatie dat een nummer dat een 1e en 32e plek scoort evenveel punten krijgt als een nummer dat een 16e en 17e plek scoort.
1. Een top 12 maken ipv een top 32 (nu geven we in de reguliere ladder 7 vd 20 nummers punten)
2. De hogere posities een zwaardere weging geven dan de lagere (in een reguliere ladder krijgt een nummer 1 25 punten en een nummer 7 4)
Wellicht dat beide aanpassingen wat veel van het goede zijn, maar zeker de tweede aanpassing lijkt me zeer terecht. Nu heb je de bizarre situatie dat een nummer dat een 1e en 32e plek scoort evenveel punten krijgt als een nummer dat een 16e en 17e plek scoort.
2
geplaatst: 25 november 2021, 16:59 uur
Ja, eens, de formule voor de finale hoef je niet te schrappen, maar de waardering voor de posities kan wel beter, i.e. meer in lijn met de rest van het spel.
Dus 50 voor de nr 1 bijvoorbeeld, 46, 42 tot aan 1 of 2 voor de nummer 32.
Dus 50 voor de nr 1 bijvoorbeeld, 46, 42 tot aan 1 of 2 voor de nummer 32.
0
geplaatst: 25 november 2021, 17:46 uur
Dat zou inderdaad een goede middenweg zijn. Al zou ik het ook prima vinden om slechts twaalf of zestien liedjes te noemen in een finalelijstje.
0
geplaatst: 25 november 2021, 20:29 uur
Ik ben het eigenlijk al voortdurend aan het uitstellen omdat er nauwelijks nummers in de finale zitten die ik mooi vind, maar bon. En de die ik mooi vind, ben ik beugehoord. Op enkele uitzonderingen na dan.
2
geplaatst: 26 november 2021, 10:32 uur
Ik sta ook wel open voor een aanpassing van de finale, het is idd wel een monument maar ik wil ook niet krampachtig vasthouden aan iets wat we 15 jaar geleden hebben besloten...dus misschien na de 15e finale een mooi moment om vanaf volgend jaar een aanpassing te maken.
0
geplaatst: 26 november 2021, 11:02 uur
Goed om over na te denken inderdaad. Misschien maakt het stemmen op bijv alleen de favoriete 12 of 16 nummers het ook wat laagdrempeliger om mee te gaan doen voor nieuwe users. Ik kan me voorstellen dat het rangschikken van nummers waar je weinig mee hebt niet voor iedereen even uitnodigend is 

2
geplaatst: 26 november 2021, 11:03 uur
Zolang we maar de hele finale op volgorde mogen blijven zetten en punten geven, vind ik het alvast goed (is wel een beetje een eindejaarstraditie geworden inderdaad)
Daarnaast vind ik het zelf logisch dat, om het hele ladderspel te winnen, je gewoon het breedst gedragen nummer van de finale moet zijn. Maar wellicht is er met een aangepaste puntentelling oid wel het een en ander mogelijk om de onderste finaleplekken niet standaard naar de meest afwijkende genres te laten gaan.
Daarnaast vind ik het zelf logisch dat, om het hele ladderspel te winnen, je gewoon het breedst gedragen nummer van de finale moet zijn. Maar wellicht is er met een aangepaste puntentelling oid wel het een en ander mogelijk om de onderste finaleplekken niet standaard naar de meest afwijkende genres te laten gaan.
4
geplaatst: 26 november 2021, 11:28 uur
Ik zou het jammer vinden als we niet meer een rangschikking van 32 nummers hoeven te maken. Dan voelt het als een reguliere ladder i.p.v. een epische finale. Een progressief puntensysteem kan ik wel inkomen, zolang de verschillen tussen nummers niet te extreem worden. Ik ben namelijk niet van mening dat favorieten van een minderheid zwaarder moeten tellen dan een allemansvriend, wat Arthur zegt dus.
* denotes required fields.