MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Zonde zonde, omgekeerde ladder was beter geweet

Ronde 1 - Ladder 56:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. David Bowie - "Heroes" [34] 953
2. David Bowie - Ziggy Stardust [249] 702
3. Burial - Archangel [444] 583
4. Franz Ferdinand - Take Me Out [445] 572
5. The Smiths - The Queen Is Dead [425] 548
6. Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine [1004] 526
7. Claw Boys Claw - Rosie [1178] 436
8. Belle and Sebastian - Get Me Away From Here, I'm Dying [1262] 434
9. The Veils - Advice For Young Mothers To Be [1523] 432
10. Vampire Weekend - A-Punk [1168] 418
11. Bruce Springsteen - Badlands [283] 417
12. A Tribe Called Quest - Award Tour [sj0n88] 399
13. LCD Soundsystem - How Do You Sleep? [titan] 383
14. Porridge Radio - Lilac [El Ninjo] 299
15. Bon Jovi - Wanted Dead Or Alive [1911] 237

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Krzysztof Penderecki - Threnody to the Victims of Hiroshima [Johnny Marr] 164
17. Jason Isbell And The 400 Unit - Overseas [cosmic kid] 157
18. The Dismemberment Plan - The City [Coma Cat] 124
19. Geier Sturzflug - Bruttosozialprodukt [L_T_B] 110
20. Joe Bonamassa - Driving Towards The Daylight [dynamo d] 106

80 stemmers deze ronde.
De 5 afvallers liggen er allemaal definitief uit.

Threnody en zo'n schandalig lage score ook nog. Alle afvallers scoren hier bijzonder laag, valt wel op. Gelukkig is Lilac wel door, El Ninjo

Ik had de lage score voor Joe Bonamassa ook niet verwacht want op MuMe zelf worden zijn albums goed gewaardeerd. Een beetje blues rock in de lijst kan geen kwaad, was mijn hoopvolle gedachte

Mooi dat Award Tour en How Do You Sleep? binnenkomen; raar dat ze er nog niet instonden... Bon Jovi, daarentegen, had ik een sterkere ladder gegund.

Johnny Marr schreef:
Threnody en zo'n schandalig lage score ook nog. Alle afvallers scoren hier bijzonder laag, valt wel op. Gelukkig is Lilac wel door, El Ninjo

Merci voor de keuze van dit briljante stukje muziek. Al heb ik het nog maar 1 keer beluisterd.

Er is wel nog niet geantwoord op de vraag of klassiek niet mocht. Of is het opeens geen klassiek meer omdat het avantgarde, wat experimenteler is?

Award Tour hopelijk gaat Excursions het ook halen dan.

dynamo d schreef:
Ik had de lage score voor Joe Bonamassa ook niet verwacht want op MuMe zelf worden zijn albums goed gewaardeerd. Een beetje blues rock in de lijst kan geen kwaad, was mijn hoopvolle gedachte
Tja de liefhebbers van Joe B. zullen dan over het algemeen niet zoveel stemmen, alhier.

Choconas schreef:
Ik baal alleen van Lyn, dat vond ik nou een toffe ontdekking!

Koenr schreef:
Jammer van Lyn Collins, was voor mij ook een fraaie ontdekking.

Generatiedingetje? Soms sta ja toch echt te kijken dat er users zijn die een bepaald nummer nog niet kennen. Blijft een vreemde gewaarwording.

Poeha schreef:
(quote)

(quote)

Generatiedingetje? Soms sta ja toch echt te kijken dat er users zijn die een bepaald nummer nog niet kennen. Blijft een vreemde gewaarwording.

Dat denk ik wel ja. In 'ooit in de top 40-meter' komen ook talloze nummers voorbij die ik nog nooit heb gehoord en die zonder deze site ook niet snel op mijn pad waren gekomen.

Enkel de pop-muziek tussen '98 en 2004 heb ik echt bewust meegemaakt, en toen luisterde ik ook een paar jaar naar de top 2000. Daarna verloor ik echter mijn interesse, ging de radio uit, heb ik charts gelaten voor wat ze zijn en ging ik via andere wegen muziek ontdekken en luisteren. Enkel de afgelopen 2 jaar heb ik weer enige serieuze interesse in populaire muziek gekregen.

Allicht heb ik het nummer ooit al wel ergens gehoord, maar toen had ik nog geen interesse in oude soul.

Ronde 1 - Ladder 57:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [35] 760
2. Keane - Bedshaped [219] 624
3. Damien Rice - 9 Crimes [309] 573
4. Curtis Mayfield - Superfly [472] 551
5. R.E.M. - So Central Rain (I'm Sorry) [775] 515
6. XTC - Dear God [751] 499
7. New Order - Ceremony [519] 420
8. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Electricity [1175] 417
9. BROCKHAMPTON - BOOGIE [1375] 405
10. Alvvays - Archie, Marry Me [1131] 395
11. Danny Brown - Ain't It Funny [hoi123] 364
12. Tim Buckley - Pleasant Street [807] 362
13. ABBA - Eagle [1573] 346
14. Roxy Music - Avalon [1416] 323
15. Neil Young - Harvest Moon [1089] 320

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Pink Floyd - High Hopes [Sillah] 293
17. Alphaville - Big In Japan [1538] 286
18. The xx - VCR [1974] 259
19. Algiers - Blood [remcodulac] 49
20. Kim Janssen - Bottle Rockets [tafkat] 39

78 stemmers deze ronde.
Pink Floyd staat net aan de goede kant van de streep, Alphaville daarentegen gaat waarschijnlijk net aan de verkeerde kant van de streep belanden. De rest ligt eruit.

Vergeten te stemmen anders hadden PF en Alphaville meer punten gehad

Danny in de top 2000, eindelijk!

Mooie score voor Bedshaped.

Blij dat ik toch nog net heb gestemd en een van de mooiste PF's de lijst in heb gestemd wel matig dat 3/4 slechtste nummers in de top 5 eindigen...

Big in Japan

Dan maar hopen op een klein Japans wondertje

Vergeten te stemmen, maar aan Algiers was helaas niets te redden. Mooie nominatie!

Wat een contrast met vorig jaar Leuk dat een van de grootste hiphopanthems van de 10s nu alsnog entert in de ultiemelijst. Misschien ook een kleine BeatSenseBonus?

El Ninjo schreef:
Ronde 1 - Ladder 57:

11. Danny Brown - Ain't It Funny [hoi123] 364

El Ninjo schreef:
Uitslag Ronde 1 - Ladder 105:
Uitgeschakeld:
18. Danny Brown – Dirty Laundry* 211
19. Danny Brown - Ain't It Funny* 177

AIN'T IT FUNNY HOW IT HAPPENS Gretzje???? AIN'T IT????

gerre schreef:
(quote)

Merci voor de keuze van dit briljante stukje muziek. Al heb ik het nog maar 1 keer beluisterd.

Er is wel nog niet geantwoord op de vraag of klassiek niet mocht. Of is het opeens geen klassiek meer omdat het avantgarde, wat experimenteler is?

Hoe zit dit, El Ninjo en cosmic kid? Van Penderecki is het niet zo'n grote stap naar Stravinsky. En vervolgens naar Wagner. En voor je het weet zitten we bij Beethoven. Opnieuw, persoonlijk vind ik dat zo erg niet.

Koenr schreef:
(quote)

Dat denk ik wel ja. In 'ooit in de top 40-meter' komen ook talloze nummers voorbij die ik nog nooit heb gehoord en die zonder deze site ook niet snel op mijn pad waren gekomen.

Enkel de pop-muziek tussen '98 en 2004 heb ik echt bewust meegemaakt, en toen luisterde ik ook een paar jaar naar de top 2000. Daarna verloor ik echter mijn interesse, ging de radio uit, heb ik charts gelaten voor wat ze zijn en ging ik via andere wegen muziek ontdekken en luisteren. Enkel de afgelopen 2 jaar heb ik weer enige serieuze interesse in populaire muziek gekregen.

Allicht heb ik het nummer ooit al wel ergens gehoord, maar toen had ik nog geen interesse in oude soul.

Maar ben je nooit eens op dat nummer gestuit naar aanleiding van één van de 2886 keer dat het gesampled is?

Ik vind het tof als ik onverwacht een sample herken, maar ik ga zelden zelf op zoek naar waar samples vandaan komen. Nummers echt uitpluizen en kijken waar samples vandaan komen doe ik enkel bij all-time favoriete nummers. En dan nog ga ik niet altijd alle originele nummers in hun geheel luisteren. De naam Lyn Collins was me verder ook niet onbekend, maar dit was - voor zover ik me dat voor de geest kan halen - de eerste keer dat ik actief naar het nummer heb geluisterd.

Grappig dat Think (About It) ook in Szamár Madár is gesampled, dat had ik er niet direct in gehoord.

cosmic kid (moderator)
Teunnis schreef:
(quote)

Hoe zit dit, El Ninjo en cosmic kid? Van Penderecki is het niet zo'n grote stap naar Stravinsky. En vervolgens naar Wagner. En voor je het weet zitten we bij Beethoven. Opnieuw, persoonlijk vind ik dat zo erg niet.

Eerlijk gezegd heb ik hier geen goed antwoord. Klassieke muziek is in de Ladder niet toegestaan net zomin als op de site zelf. Dit is, nu alles in overweging nemende, een grensgeval en gun ik het voordeel van de twijfel.

Het is natuurlijk geen grensgeval. Het is in se klassiek, alleen experimenteel. Maar bon, als muziekliefhebber was ik enthousiast dit gehoord te hebben.

Heyyy, Ain't It Funny in de lijst, m'n derde nominatie al. Leuk dat hiphop het dit jaar wat beter lijkt te doen.

Casartelli (moderator)
cosmic kid schreef:
Eerlijk gezegd heb ik hier geen goed antwoord. Klassieke muziek is in de Ladder niet toegestaan net zomin als op de site zelf. Dit is, nu alles in overweging nemende, een grensgeval en gun ik het voordeel van de twijfel.
De actualiteit is er wel een beetje af, nu hij toch afgevallen is... maar als we als regel hanteren "geen klassiek in de ladder", dan zou ik, om het makkelijk te houden wel opteren voor "geen muziek in de ladder die vanwege het klassiek-criterium niet op MuMe mocht". Nou wordt meneer Penderecki via inclusie op een score alsnog op MuMe vermeld, maar ik neem aan dat hij verder niet door de MuMe-ballotage gekomen is?

Ik had die vreselijke stem van Danny Brown graag ingeruild voor High Hopes.

Casartelli schreef:
(quote)
De actualiteit is er wel een beetje af, nu hij toch afgevallen is... maar als we als regel hanteren "geen klassiek in de ladder", dan zou ik, om het makkelijk te houden wel opteren voor "geen muziek in de ladder die vanwege het klassiek-criterium niet op MuMe mocht". Nou wordt meneer Penderecki via inclusie op een score alsnog op MuMe vermeld, maar ik neem aan dat hij verder niet door de MuMe-ballotage gekomen is?

Maar de negende symfonie van Beethoven staat ook de site.

Casartelli (moderator)
Nou, lijkt me helder. Dan doen we ook gewoon geen scores... daar missen we toch niks aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.