MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2021

zoeken in:

aslan (crew)
6

Matige vocalen, vrij sterke instrumentatie: 7

Heb ze wel eens beter gehoord --> 6,5

02/02: Evergrey - Eternal Nocturnal (The_CrY / 9 / 6,43)
04/02: Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse (Don Cappuccino)

4

sorry...

6.5

Ik weet nog niet volledig wat ik er met aan moet. Die riff die een beetje als een storm door het nummer raast weet alleszins te boeien.

Heerlijk dit! Heeft wat van die Blood Incantation-gekte, of zeg ik nu iets heel geks Don Cappuccino?

8,3

Om eerlijk te zijn hoor ik Blood Incantation hier absoluut niet in, Johnny Marr. Dit is kronkelende dissonante deathmetal die voor de liefhebber van bands als Gorguts, Ulcerate, Imperial Triumphant, Pyrrhon en Portal een absolute aanrader is. Het lijkt een enorme gekte, maar de compositie bevat enorm veel meesterlijke klinkslagen die vloeiend in elkaar overgaan, ook is er genoeg ruimte voor wat langere blastbeatpassages. Het drumwerk is heerlijk flexibel en jazzy en de verschillende gitaarlijnen bewegen fantastisch door elkaar heen. Zeer benieuwd naar het volledige album (releasedatum: 12 februari)!

9

Ja ik denk dat ik Ulcerate bedoelde, sowieso ijzersterke track dit!

aslan (crew)
9!! En eveneens zeer benieuwd naar het volledige album.

Zeer aandachtig 2x geluisterd, maar ik vrees dat ik dit niet vaker voor mijn plezier zal gaan draaien.
Ik hoor zeker mooie dingen, maar het is vooral too much fo me!

6,5

Ik heb 'm inmiddels 5x beluisterd en sluit me aan bij bovenste comment van Dieter.

6,5

04/02: Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse (Don Cappuccino / 7 / 7,11)
06/02: Cult Of Luna - Three Bridges (Interlude / /)

Dit is een Cult of Luna-nummer. Het is wel een sterk Cult of Luna-nummer. Zoals alle Cult of Luna-nummers.

8,5

aslan (crew)
8,6

Mij verras dit nummer me te weinig binnen hun oeuvre om hier een echt hoge score aan uit te gaan delen:

7

Ad Nauseam ingehaald, en dat is een erg interessante track. Beoordelen na eenmaal luisteren is moeilijk, maar ik vond het meteen erg goed. Très Gorguts van bij het begin, en ondanks z'n 10 minuten blijft het boeien.

8,5

Tja, Cult of Luna. Zekerheidje, dat zeker. Toch weten ze wat minder te verbluffen dan ten tijde van Salvation en Somewhere Along the Highway, wat allerminst een schande is. Ook dit nummer is weer erg goed, binnenkort de EP eens door de speakers jagen!

8

7,5

De AC/DC van de postmetal?

7,75

Alleen de vocalen zouden wat minder eentonig kunnen zijn.

The_CrY schreef:

De AC/DC van de postmetal?

Dat is Amenra.

Tijd voor een nieuwe!

04/02: Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse (Don Cappuccino / 7 / 7,11)
06/02: Cult Of Luna - Three Bridges (Interlude / 9 / 8,16)
09/02: Cannibal Corpse - Inhumane Harvest (Interlude / /)

Cult of Luna --> 7
Cannibal Corpse --> 7

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.