MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2021

zoeken in:

odi
7,8

02/02: Evergrey - Eternal Nocturnal (The_CrY / 9 / 6,43)
04/02: Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse (Don Cappuccino / 7 / 7,11)
06/02: Cult Of Luna - Three Bridges (Interlude / 9 / 8,16)
09/02: Cannibal Corpse - Inhumane Harvest (Interlude / 8 / 7,10)
11/02: Tribulation - Hour of the Wolf (The_CrY / 8 / 6,85)
13/02: Alkerdeel - Zop (Don Cappuccino / 8 / 7,60)
15/02: Deception - Sudden Infant Death Syndrome (aslan / 7 / 7,21)
18/02: Splendidula - Somnia (Interlude / 8 / 6,89)
20/02: Iotunn - Voyage of the Garganey I (The_CrY / 10 / 6,67)
22/02: Suffering Hour - Obscuration (Don Cappuccino / 7,24 / 9)
24/02: Vektor - Dead By Dawn (Interlude / /)

Vers van de pers.
Heb het nummer zelf nog niet geluisterd, maar altijd benieuwd naar een nieuw Vektor nummer

8,5

Weer een heel vet nummer van Vektor. Erg mooie proggy en melodieuze eerste fase en daarna barst de boel lekker los. Het valt wel op dat de vocalen een heel stuk minder hoog gekrijs zijn en we krijgen zelfs meer cleane vocalen te horen.

Alweder een bijzonder boeiend nummer van Vektor, met verrassende cleane vocalen.

8,5

7,8

Ik dacht dat Vektor niet zo m'n ding was, maar dit is een heel sterk nummer!

02/02: Evergrey - Eternal Nocturnal (The_CrY / 9 / 6,43)
04/02: Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse (Don Cappuccino / 7 / 7,11)
06/02: Cult Of Luna - Three Bridges (Interlude / 9 / 8,16)
09/02: Cannibal Corpse - Inhumane Harvest (Interlude / 8 / 7,10)
11/02: Tribulation - Hour of the Wolf (The_CrY / 8 / 6,85)
13/02: Alkerdeel - Zop (Don Cappuccino / 8 / 7,60)
15/02: Deception - Sudden Infant Death Syndrome (aslan / 7 / 7,21)
18/02: Splendidula - Somnia (Interlude / 8 / 6,89)
20/02: Iotunn - Voyage of the Garganey I (The_CrY / 10 / 6,67)
22/02: Suffering Hour - Obscuration (Don Cappuccino / 9 / 7,24)
25/02: Vektor - Dead By Dawn (Interlude / 9 / 7,65)
27/02: Black Sheep Wall - New Measures of Failure (Don Cappuccino)

9

Ik vind dit echt een indrukwekkende track (en album). Black Sheep Wall gooit zijn volledige ziel en zaligheid in een meeslepende en intense mix van post-metal, sludge, doom en (post-)hardcore. Ze geven mij ook dat organische en doorleefde gevoel van Cult of Luna in de jaren '00.

Ik vind deze muziekstijl echt he-le-maal niks. Ik kan hier wel een cijfer voor gaan geven, maar dat is dan meer een cijfer voor de muziekstijl als geheel, dan voor deze specifieke band. En daar is niemand bij geholpen, dus dat doe ik niet.

Sludgy gekte.Er gebeurt van alles, en dat zint me wel. Benieuwd naar het volledige album!

8

Jelle78 schreef:
Iotunn - Voyage of the Garganey I : 6

Ook ik trek de zanger maar matig. Veel te geforceerd. Met alleen grunts was dit ongetwijfeld beter geweest. Want die vind ik wel prima.

Hier moet ik toch even op terug komen. Een paar luisterbeurten verder bevalt mij dit prima. Hoewel ik de zuivere zang bij tijden nog steeds wat geforceerd over vind komen, trek ik het nu prima. Dit zou wel eens een groeiplaats kunnen worden. Voor nu zou ik het met een 7,5 beoordelen.

aslan (crew)
8,7

odi
7,5

Poeh, wat lekker. En 13 minuten lang blijven boeien, ook knap! Album ga ik zeker nog checken.

8,8

7,3

Het begin is echt moddervet met die intensiteit en dikke riffs. Wanneer het steeds meer afbouwt raakt het mijn aandacht kwijt en wordt het wat mij betreft een beetje saai. Snap niet waarom dit niet gewoon de helft van de speeltijd had kunnen duren.

27/02: Black Sheep Wall - New Measures of Failure (Don Cappuccino / 9 / 8,01)
02/03: Kjeld - Betsjoend (Interlude / /)

Gast
geplaatst: vandaag om 00:03 uur

geplaatst: vandaag om 00:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.