menu

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2021

zoeken in:
geplaatst:
Soms toch fijn dat een band enigszins nieuwe paden probeert te bewandelen. Dit is voor mij echt een groeinummer. Houd het vooralsnog bij een:

8

odi
geplaatst:
9

geplaatst:
9

Groeitrack dit. Lijkt op het eerste gehoor een standaard Amenra-track, maar bevat toch aanzienlijk meer subtiliteiten dan eerder werk van de band. Ook heerlijke wisselwerking tussen Caro en Colin.

geplaatst:
9,5

geplaatst:
Don Cappuccino schreef:
9

Groeitrack dit. Lijkt op het eerste gehoor een standaard Amenra-track, maar bevat toch aanzienlijk meer subtiliteiten dan eerder werk van de band. Ook heerlijke wisselwerking tussen Caro en Colin.

Dit dus! Zelfs met de score ben ik het eens.

9

geplaatst:
5

geplaatst:
Ik kan dus helemaal niks met deze muziekstijl. Vooral de vocalen trek ik absoluut niet. Dan bedoel ik voornamelijk het gegil/gekrijs, maar ook dat spoken word stuk duurt mij veel te lang. En de zuivere zang vind ik op z'n best matig. Dus Amenra laat ik met veel plezier aan mij voorbij gaan. Een cijfer geven doe ik niet, want dat zou meer een cijfer voor de muziekstijl als geheel zijn, dan voor dit individuele nummer.

geplaatst:
Jelle78 schreef:
Ik kan dus helemaal niks met deze muziekstijl. Vooral de vocalen trek ik absoluut niet. Dan bedoel ik voornamelijk het gegil/gekrijs, maar ook dat spoken word stuk duurt mij veel te lang.

Tja dat vocalen deel is als je er niet in thuis bent vaak het lastigst om uit te zitten.
Meestal zijn de vocalen hier meer een onderdeel van het muziekstuk zonder dat ze er perse een dominant onderdeel van zijn.
Het instrumentaal deel is vaak een wereld op zich.
Het " spoken word " deel waar jij hier op doelt vind ik dan juist weer erg mooi hier, maar dat is vast niet voor iedereen.

geplaatst:
01/05: Cruelty - Spiritual War (Interlude / 10 / 6,97)
04/05: Distant - Rituals: Rakva & Vermilion Rivers (Interlude / 9 / 6,23)
06/05: Amenra - De Evenmens (We Zijn Even Mens) (Dieter / 10 / 8,05)
08/05: Grey Aura - Maria Segovia (Don Cappuccino)

geplaatst:
nog een 9 voor amenra

geplaatst:
Zijn we weer zuinig jordidj1

geplaatst:
6

geplaatst:
8,3

Ronduit intrigerende avant-gardistische blackmetal van dit Nederlandse gezelschap, doet me denken aan bands als Ved Buens Ende en landgenoten Laster. De bassist van Laster speelt ook in deze band en die is met zijn heerlijke soepele jazzy baslijnen prominent aanwezig.

aslan (crew)
geplaatst:
8

geplaatst:
7,5

geplaatst:
7

geplaatst:
Hm, ik weet nog niet goed wat hiervan te denken. Interessant klinkt het zeer zeker, eigenzinnig ook. Het album staat zeker op het lijstje, voor nu is het moeilijk een score te bepalen, maar goed, een score is ook maar een score natuurlijk. Vandaar:

7,5

geplaatst:
7

geplaatst:
7,7

geplaatst:
01/05: Cruelty - Spiritual War (Interlude / 10 / 6,97)
04/05: Distant - Rituals: Rakva & Vermilion Rivers (Interlude / 9 / 6,23)
06/05: Amenra - De Evenmens (We Zijn Even Mens) (Dieter / 10 / 8,05)
08/05: Grey Aura - Maria Segovia (Don Cappuccino / 10 / 7,05)
10/05: Neurotech - Solace (The_CrY / /)

Grensgevalletje, denk ik.

geplaatst:
6

geplaatst:
Weinig metal idd

6

geplaatst:
6,5

geplaatst:
8,5

geplaatst:
6

geplaatst:
8,3

Ik snap de lage beoordelingen hier niet zo, verrassend goede track dit en ook zeker genoeg metal voor mij. Dit zit qua sound helemaal niet zo ver van atmosferische post-metal, de meer melancholische kant van Fear Factory en de galmende popmetal van Devin Townsend ten tijde van Addicted!. De dromerige eerste fase vond ik echt prachtig, het trance-middenstuk wat minder interessant, maar de samensmelting van deze elementen in de finale was dan weer erg goed. Is de rest van het album ook in deze stijl, The_CrY? Dan ga ik hem denk ik wel eens beluisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:25 uur

geplaatst: vandaag om 23:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.