Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2021
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2021, 08:43 uur
Even inhalen.
Between the Buried and Me: 8,5
Huracan: 7
Year of No Light: 7,5
Hellish Form: 8
Between the Buried and Me: 8,5
Huracan: 7
Year of No Light: 7,5
Hellish Form: 8
0
geplaatst: 10 juli 2021, 16:36 uur
Ik had deze plaat al een tijd op mijn luisterlijst staan, maar ik was er nog niet aan toegekomen. Dit is inderdaad zwaar mijn ding! Bell Witch-vibes met Khanate-achtige gepijnigde vocalen en Angelo Badalamenti-synths. In de finale ook echt die melancholische symfonische pracht die je ook bij Shape of Despair hoort. Veelzijdige track dus, vooral voor funeraldoombegrippen. Deze plaat ga ik snel eens volledig beluisteren!
8,5
8,5
0
geplaatst: 10 juli 2021, 22:15 uur
01/07: Between the Buried and Me - Fix the Error (AOVV / 6 / 7.62)
04/07: Huracan - Bruises (dumb_helicopter / 8 / 6,96)
06/07: Year of No Light - Réalgar (Don Cappuccino / 9 / 7,41)
09/07: Hellish Form - Another World (Odi / 7 / 7,93)
10/07: Night Crowned - Grått & Ödelagt (Johnny Marr)
10/07: Night Crowned - Grått & Ödelagt (Johnny Marr)
2
geplaatst: 11 juli 2021, 13:30 uur
Nota bene opgestoten via een ad tijdens het spelen van Angry Birds
So metal... Waar dat soms niet goed voor is, want dit is echt top:
8,9
So metal... Waar dat soms niet goed voor is, want dit is echt top:8,9
0
geplaatst: 13 juli 2021, 15:01 uur
Echt super-ironisch van iemand die de ''van de hak op de tak''-track van Between the Buried and Me hoog beoordeelt, maar deze track heeft echt een overkill aan ideeën voor mij. Die ideeën zijn allemaal gaaf, maar van mij had het allemaal wat meer mogen ademen. Die symfonische moderne melodeath/blacksound is ook niet per se mijn ding, maar het is zeker kwaliteit.
7
7
0
geplaatst: 14 juli 2021, 11:37 uur
10/07: Night Crowned - Grått & Ödelagt (Johnny Marr / 8 / 7,69)
14/07: Sad State of Decay - In Death We Remain (The_CrY / /)
14/07: Sad State of Decay - In Death We Remain (The_CrY / /)
0
geplaatst: 16 juli 2021, 19:48 uur
14/07: Sad State of Decay - In Death We Remain (The_CrY / 5 / 6,54)
16/07: Iron Maiden - The Writing on the Wall (AOVV)
Deze zal ook wel wat animo krijgen, denk ik..
Tussentijds een vraagje in de groep gooien. Ik ben soms wel 'ns wat laat met cijfers en stem dan later, maar worden die stemmen dan ook nog meegenomen?
14/07: Sad State of Decay - In Death We Remain (The_CrY / 5 / 6,54)
16/07: Iron Maiden - The Writing on the Wall (AOVV)
Deze zal ook wel wat animo krijgen, denk ik..
Tussentijds een vraagje in de groep gooien. Ik ben soms wel 'ns wat laat met cijfers en stem dan later, maar worden die stemmen dan ook nog meegenomen?
2
geplaatst: 17 juli 2021, 16:17 uur
Iron Maiden keert ronduit glorieus terug met deze track. Wat ik vooral gaaf vind is dat de Britse folkrockinvloeden als Jethro Tull en Led Zeppelin (Led Zeppelin III) bijvoorbeeld heel goed in deze track zijn te horen. De groove is om van te smullen, vocalen zijn top (lekker natuurlijk geluid), gitaarsolo's zijn heerlijk, de zwierige folky melodieën in de gitaren zijn heel smaakvol en het refrein is krankzinnig catchy. Ik heb deze al veel gedraaid de afgelopen dagen.
9
9
0
geplaatst: 17 juli 2021, 16:26 uur
Subverting expectations... Niet het soort nummer dat ik had verwacht als dat ze als eerste zouden uitbrengen. Fijn refrein inderdaad en fijne solo's. Weet verder nog niet of ik dit vaak ga draaien.
7
7
2
geplaatst: 17 juli 2021, 20:02 uur
Heerlijke track. Fijne blues- en folkinvloeden, een ontzettend vette groove, geweldig soleerwerk en nog steeds fantastische vocalen van Dickinson, die regelmatig - en dat gaat hem als geen ander af - het duel met zijn eigen stembanden aangaat. Geschreven door Dickinson en Harris, die laatste blinkt dan ook uit op gitaar.
9,2
9,2
0
geplaatst: 18 juli 2021, 09:10 uur
Een bas is ook een gitaar, maar Steve Harris is normaal toch de bassist?
Een 8 voor deze.
Ik las overigens met enige verbazing de positieve berichten over de zang bij deze clip, maar toen ik 'm op spotify luisterde kon ik het daar wel mee eens zijn.
Met de clip hier lijkt er ergens iets met het geluid niet lekker te zitten.
0
geplaatst: 18 juli 2021, 11:57 uur
7.5
Muzikaal erg goed. De stem van Dickinson begint wel zo stilaan zijn beste tijd gehad te hebben. De stukken waar hij niet zingt zijn voor mij top, wanneer Bruce invalt vind ik het duidelijk wat minder. Spijtig, want vroeger luisterde je net omwille van zijn stemgeluid.
Muzikaal erg goed. De stem van Dickinson begint wel zo stilaan zijn beste tijd gehad te hebben. De stukken waar hij niet zingt zijn voor mij top, wanneer Bruce invalt vind ik het duidelijk wat minder. Spijtig, want vroeger luisterde je net omwille van zijn stemgeluid.
0
geplaatst: 18 juli 2021, 12:07 uur
AOVV schreef:
Eigenlijk niet. Het probleem daarbij is dat het niet steeds dezelfde persoon is die een nieuw nummer en het resultaat van het vorige nummer post. Als er daarna nog scores aan toegevoegd worden, wordt het misschien wat te ingewikkeld en gaan we soms niet meer weten welke scores nog kloppen en welke niet. Ik merk zelf ook in drukke periodes dat ik er niet altijd toe kom om te stemmen binnen de tijd. Achteraf beluister ik de nummers nog wel eens, maar zonder een score uit te delen.
1
geplaatst: 18 juli 2021, 14:22 uur
dumb_helicopter schreef:
Eigenlijk niet. Het probleem daarbij is dat het niet steeds dezelfde persoon is die een nieuw nummer en het resultaat van het vorige nummer post. Als er daarna nog scores aan toegevoegd worden, wordt het misschien wat te ingewikkeld en gaan we soms niet meer weten welke scores nog kloppen en welke niet. Ik merk zelf ook in drukke periodes dat ik er niet altijd toe kom om te stemmen binnen de tijd. Achteraf beluister ik de nummers nog wel eens, maar zonder een score uit te delen.
(quote)
Klare wijn. Dank daarvoor!

0
geplaatst: 18 juli 2021, 14:59 uur
Prima nummer van Maiden. Hopelijk een voorbode van een nieuw album.
8
8
* denotes required fields.