MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2021

zoeken in:
Niks nieuws, maar erg goed gespeeld met een overtuigende energie.

7

Yes, gewoon fijn beukwerk.

7

odi
01/09: Cries - El Crimen de la Secta (aslan / 7 / 6,73)
03/09: Groza - Elegance of Irony (Interlude / 7 / 7,09)
05/09: Antediluvian - How the Watchers Granted the Humans Sex Magick in the Primordial Aeon (Don Cappuccino / 4 / 7,73)
08/09: Black Mass - A Path Beyond (Dieter / 4 /7,00)
11/09 Mastodon - Pushing the Tides (Odi)

Door vakantie nog wat in te halen

Groza: 8,0 (fijn potje MGLA worship)
Antediluvian: 6,8 (mij iets te experimenteel/chaotisch)
Black Mass: 7,8 (would definitely headbang to this band)
Mastodon: 6,8 (bij Mastodon ben ik al sinds Blood mountain afgehaakt)

8

Gave balans tussen oude sludge Mastodon en catchy tracks schrijven Mastodon. Benieuwd naar de rest!

6,5

Drukke weken achter de rug, maar aan het terug luisteren en blijkbaar heel wat moois gemist daardoor blijkbaar. Kudos voor de nummers van Black Mass en Groza

aslan (crew)
7

Black Mass - 7
Mastodon - 8

03/09: Groza - Elegance of Irony (Interlude / 8 / 7,20)
05/09: Antediluvian - How the Watchers Granted the Humans Sex Magick in the Primordial Aeon (Don Cappuccino / 5 / 7,54)
08/09: Black Mass - A Path Beyond (Dieter / 6 / 7,13)
11/09 Mastodon - Pushing the Tides (Odi / 7 / 7,54)
13/09: LLNN - Desecrator (Interlude / /)

De aankomende LLNN-plaat, daar heb ik erg veel zin in. Ik vond Deads een hele vette plaat, en aan deze track te horen gaat de band er nog een schep bovenop gooien. Ronduit vernietigende sludgy en noisy post-hardcore met erg goed geïntegreerde soundscapes. Heeft de brute riffs en grooves, maar ook een ronduit epische sfeerzetting.

8,7

Wist niet dat die track van Mastodon er al twee dagen stond, anders had ik er nog wel mijn bescheiden 8 tegenaan willen gooien. Compacte track, aanstekelijk en lekker!

En LLNN klinkt aardig te gek, dat hoor ik al voordat er een minuut gepasseerd is. Lekker sludgy sound, dat bevalt me sowieso wel. Maar ook de sfeerzetting is effectief, inderdaad. Dit voel je wel, hoor.

8,5

05/09: Antediluvian - How the Watchers Granted the Humans Sex Magick in the Primordial Aeon (Don Cappuccino / 5 / 7,54)
13/09: LLNN - Desecrator (Interlude / 6 / 7,95)
17/09: Der Weg Einer Freiheit - Morgen (AOVV / /)

Der Weg Einer Freiheit zijn echt meesters in verfijnde doch doorleefde moderne blackmetal maken. Dit is weer een heerlijk meeslepende en dynamische track waarbij ik vooral erg blij word van de prominente rol voor de basgitaar in de mix. Erg benieuwd naar de plaat.

8,8

Jazeker, die basgitaar valt op hé?

Verder heb ik twee trefwoorden: dynamiek en dynamiet. Wat een epische track toch weer van Der Weg Einer Freiheit, die het genre wat mij betreft overstijgen. Hun vorige plaat was ronduit geweldig, als Noktvrn (uit op 19 november) in de buurt komt, ben ik al erg tevreden. Maar deze track laat toch het beste verhopen!

9

haha, mooie woorden. Het klinkt zeker strak, maar kan er niet zoveel mee.

7 dan maar...

aslan (crew)
9

We hebben dit natuurlijk al zo vaak gehoord, erg origineel is het niet, maar het blijft wel genieten

8,5

13/09: LLNN - Desecrator (Interlude / 6 / 7,95)
17/09: Der Weg Einer Freiheit - Morgen (AOVV / 8 / 8,06)
20/09: MØL - Serf (Interlude / /)

JORD was echt een ijzersterk debuutalbum, en op basis van de twee vrijgegeven singles lijkt møl weer een stap verder te zetten. Serf is een ontzettend sterke melodieuze blackgaze meets metalcoresong met venijnige vocalen, uitgesproken melodieën en een heerlijk deinende groove. Nu Deafheaven de dreampop/shoegazekant is opgegaan kan deze band wel eens flink wat zieltjes bij gaan winnen met zijn tweede plaat.

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 19:43 uur

geplaatst: vandaag om 19:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.