MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / NLstalige Ladder

zoeken in:
Ben wel benieuwd naar eenieders top 10 voorspelling. Of top 5 als je dat te lastig vindt.

Ondertussen tellen we verder af naar de top 100.

120. Rowwen Heze - Bestel Mar
119. Kris de Bruyne - Amsterdam
118. Benny Neyman - Vrijgezel (opvallend hoog wel, vind ik)
117. Herman van Veen - Toveren
116. Drs. P - Prei, Knolraap en Schorseneren
115. Jacques Brel - Mijn Vlakke Land
114. Maggie MacNeal - Terug naar de Kust
113. Het Zesde Metaal - Dag Zonder Schoenen
112. De Kreuners - Ik Wil Je
111. Eefje de Visser - Bitterzoet

De 10 die het net niet gehaald hebben hoor je morgen aan het begin van de uitzending. Had ik al gezegd dat die om 13.00 uur begint? Op Orinoco Radio.

Maggie en Kris hadden wel top-100 mogen staan. Zonde.

Scorpion_21 schreef:
Ben wel benieuwd naar eenieders top 10 voorspelling. Of top 5 als je dat te lastig vindt.

Top-5 voorspelling:

1. Over de Muur
2. Alles Geprobeerd
3. Tim
4. Kronenburg Park
5. Mia

Casartelli (moderator)
Dim schreef:
Maar ik vind het leuker om van 25 nummers te bepalen welke zo goed zijn om in mijn top-12 te passen, dan dat ik moet bedenken welke nummers ik het slechtst vind.
Ben ik het in zijn algemeenheid in de ladderspellen wel mee eens (punten geven aan 3 nummers in ladders van 5 is eigenlijk ook al te veel), maar in zo'n finale alles rangschikken is dan wel weer traditie. Overigens leverde de herbeluistering hier ook nog wel wat verschuivingen op t.o.v. waar ik zonder beluistering vermoedelijk op uitgekomen was (dan heb je het over een aantal nummers en een handvol posities, maar toch).

Voorspelling voor de topvijf:

1 Mia
2 Verdronken Vlinder
3 Kronenburg Park
4 Over de Muur
5 Alles Geprobeerd

johan de witt schreef:
Maggie had wel top-100 mogen staan. Zonde.

Top 50 ook wel

1. Verdronken Vlinder
2. Over de Muur
3. Mia
4. Alles Geprobeerd
5. Tim

Ik vermoed dat de bovenste vier het uit gaan vechten voor de overwinning.

Ik voorspel:

1. Over de Muur
2. Mia
3. Verdronken Vlinder
4. Kronenburg Park
5. Niemand in de Stad

1. Over de Muur
2. Alles Geprobeerd
3. Kronenburg Park
4. Mia
5. Verdronken Vlinder

1 over de muur
2 mia
3 alles geprobeerd
4 een Spinvis (voor ik vergeet?)
5 tim

De verwachtingen voor Bo de Groot vallen wat tegen terwijl hij (dacht ik) de eerdere editie een paar jaar geleden wist te winnen. Er zal toch niet zo heel veel concurrentie van Testament zijn? Dat lijkt me een mindere sta-in-de-weg dan bijv. Ooit Was Ik Een Soldaat/ Lieve Kleine Piranha of Vriendschap/ België.

We zijn live! Even alvast wat nrs om erin te komen en vanaf 13.00 uur de Top 100!

1. Verdronken Vlinder
2. Over De Muur
3. Tim
4. Mia
5. Alles Geprobeerd

Ik luster mee

Voor wie niet weet waar te luisteren, hierbij de luisterlink: Orinoco Radio

De eerste 10:

100. De Dijk - Onderuit
99. Clouseau - Domino
98. André Hazes - Zij gelooft in mij
97. Noordkaap - Ik houd van U
96. Yevgueni - Als ze lacht
95. Kommil Foo - Ruimtevaarder
94. Noordkaap - Druk in Leuven
93. The Scene - De schaduw van het kruis
92. Ramses Shaffy - Wij zullen doorgaan
91. Boudewijn de Groot - Naast Jou

Jij gelooft in mij

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/203012537_4168928119857823_2044900240943348632_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_rgb565=1&ccb=1-5&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=nnfmt7zYKWUAX8Z_Sk0&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=aa4adb48e2e9df64e766e8d6e483c24a&oe=616C9A94

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/208407816_4175496422534326_8902488785842004386_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_rgb565=1&ccb=1-5&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=9xTXl0JCY74AX-NYLG-&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=c9a24f1730239c97178b2f6089d7edd1&oe=616B57C4

Tienduizend zwaluwen (Ten thousand swallows)
Wow what a great start! The first Music & Murals collaboration, with Spinvis, has been revealed. Spinvis also played the song 'Tien duizend zwaluwen', that inspired this painting, in front of the wall.
This Tuesday evening the first webisode will be shared, featuring the entire process of this collaboration.

The mural is based on the lyrics of 'Tienduizend zwaluwen'. The number examines the question whether you would be a hero in times of war. The painting shows the main character from the song silently watches the situation. Swallows circle around him, which are partly made of paper (referring to 'the papers' but also to the youthfulness of the main characters from the song).

De kunstenaars gaan nu in diverse Nederlandse steden muurschilderingen, ofwel murals schilderen met alle eenzelfde uitgangspunt; namelijk een nummer van een artiest uit de betreffende stad als inspiratie voor het beeld. Momenteel hebben 15 artiesten en steden hun medewerking toegezegd. Dit jaar wordt de spits afgebeten met de eerste zes artiesten en steden. De eerste schildering is net klaar. In Nieuwegein is een kale muur voorzien van een schildering die gebaseerd is op het nummer Tienduizend Zwaluwen van Spinvis. Erik de Jong (Spinvis) die in Nieuwegein woont, speelde bij de oplevering op 2 juli ter plaatse zijn nummer. Van Leek: ‘We hebben er een dag of 8 aan gewerkt. Erik is er in die tijd bewust niet langs gereden. Hij vond de mural helemaal geweldig en vond hem perfect bij zijn nummer passen.’

Mooie back to back

Scorpion_21 schreef:
95. Kommil Foo - Ruimtevaarder
Over te laag staan gesproken!

Later Is Allang Begonnen

Mooi liedje he, met een rake tekst. Ik zit nu te zoeken naar een vakantiehuis in Griekenland, voor je het weet ga je sparend dood.

Scorpion_21, hoe laat verwacht je (ongeveer) aan te vangen met de bovenste vijfentwintig? En komt er de mogelijkheid de uitzending terug te luisteren?

Een vakantiehuis kopen?
Dat is sowieso verstandiger dan sparen
Hoewel, Griekenland, dat weet ik niet.

Nog meer Klein Orkest

1. De Leven
2. Broodje Bakpao
3. Habiba
4. Het Land Van
5. Met Romana Op De Scooter

laxus11 schreef:
Nog meer Klein Orkest

Achter Elke Deur

Beste KO na Die Mauer

Gast
geplaatst: vandaag om 01:45 uur

geplaatst: vandaag om 01:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.