MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
Ik stem uiterlijk morgen

1. Squid - Pamphlets
2. DJ Sabrina the Teenage DJ feat. Delilah Brao, Luke Markinson & Anyelisax - Try Not to Be Afraid
3. Little Simz feat. Cleo Sol - Woman
4. Cory Hanson - Another Story from the Center of the Earth

Edgar18 schreef:
Hier doen we wel aan all caps hoor Jordi. Ik pas hem aan.

SBube Het nummer "Red" is afkomstig van een EP uit 2019. De single is voor zover ik kan nagaan ook uitgebracht in 2019. Heb jij een bron die aantoont dat het nummer toch mee kan/ mag doen?

Oh, geen idee? Het nummer werd op 5 februari Kink XL van Kink, dus misschien later in NL uitgebracht, maar het kwam ook pas op 6 februari binnen in De Afrekening van StuBru, dus misschien herontdekt in 2021, nadat Ramkot de Nieuwe Lichting van Studio Brussel won!?

1. Ramkot - Red
2. beabadoobee - Last Day On Earth
3. Cory Hanson - Another Story from the Center of the Earth
4. Little Simz feat. Cleo Sol - Woman

1. DJ Sabrina the Teenage DJ feat. Delilah Brao, Luke Markinson & Anyelisax - Try Not to Be Afraid
2. Little Simz feat. Cleo Sol - Woman
3. Barbara Pravi - Voilà
4. Squid - Pamphlets

1. DJ Sabrina the Teenage DJ feat. Delilah Brao, Luke Markinson & Anyelisax - Try Not to Be Afraid
3. Squid - Pamphlets
4. Barbara Pravi - Voilà

panjoe (moderator)
1. Little Simz feat. Cleo Sol - Woman
2. Barbara Pravi - Voilà
3. DJ Sabrina the Teenage DJ feat. Delilah Brao, Luke Markinson & Anyelisax - Try Not to Be Afraid
4. Squid - Pamphlets

5. Kishi Bashi - Early Morning Breeze
6. beabadoobee - Last Day On Earth

7. Cory Hanson - Another Story from the Center of the Earth
8. Ramkot - Red

De eerste twee nummers zijn geniaal, daarna daalt het niveau snel.

2. Squid - Pamphlets
3. beabadoobee - Last Day On Earth
4. Barbara Pravi - Voilà

1. Squid - Pamphlets
3. Ramkot - Red
4. DJ Sabrina the Teenage DJ feat. Delilah Brao, Luke Markinson & Anyelisax - Try Not to Be Afraid

1. beabadoobee - Last Day On Earth
2. Cory Hanson - Another Story from the Center of the Earth
3. Little Simz feat. Cleo Sol - Woman
4. Barbara Pravi - Voilà

1. Squid - Pamphlets
4. Barbara Pravi - Voilà

Het nummer van DJ Sabrina dat in de finale van de 2020-editie stond, vind ik echt fantastisch. Deze is me dan weer iets té. O well.

Edgar18 schreef:
lSBube Het nummer "Red" is afkomstig van een EP uit 2019. De single is voor zover ik kan nagaan ook uitgebracht in 2019. Heb jij een bron die aantoont dat het nummer toch mee kan/ mag doen?

Tip voor een volgende keer: zorgen dat een nummer met twijfelachtige geldigheid pas in een van de latere ladders aan de beurt is. Dit kan je doen door hem in de hoofdsheet even te wisselen met een andere willekeurige nominatie.

Dan heeft de nominator de tijd om het even uit te zoeken en wanneer nodig een vervanger te kiezen.

Overigens hebben Apple en Spotify hem staan als 2021-single. Hun YouTube-kanaal heeft hem dan weer in 2020 gepost met daarbij de tekst dat het de tweede single van de EP is. Ik las ook iets over nieuw contract met een platenlabel begin 2021. Dus waarschijnlijk is de single in 2020 in eigen beheer uitgebracht en in 2021 een re-release via het platenlabel.

Teunnis schreef:
Dus waarschijnlijk is de single in 2020 in eigen beheer uitgebracht en in 2021 een re-release via het platenlabel.

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Discogs houdt het op 2019 voor wat betreft de EP (uitgebracht in eigen beheer): Ramkot – Ramkot op discogs.com

Ik kwam ook een recensie tegen van de EP bij de Dansende Beren uit december 2019: Ramkot - Ramkot ep (★★★★): Donker lichtpunt in de duisternis - dansendeberen.be

De Official Audio-YouTube van Red is van 13 december 2019: Ramkot - Red Official Audio - YouTube

Maar dat is de EP, niet de single-release.

Goed punt, Teun. Maar de single van Red is volgens deze berichten al in maart 2018 uitgebracht (als Ramkots eerste single ooit):

Achtergrond - Introducing Ramkot | daMusic (maart 2018)
Achtergrond - Ramkot | daMusic (december 2019)

Mijn vader neuriet dat nummer al sinds 1978.

Ik zou morgen willen stemmen.

Leuke ladder om mee te starten.

1. Barbara Pravi - Voilà
3. Ramkot - Red
4. DJ Sabrina the Teenage DJ feat. Delilah Brao, Luke Markinson & Anyelisax - Try Not to Be Afraid

1. beabadoobee - Last Day On Earth
2. Cory Hanson - Another Story from the Center of the Earth
3. Kishi Bashi - Early Morning Breeze

De sortering kan iets beter, maar verder, hulde Mausie!

1. Kishi Bashi - Early Morning Breeze

2. Ramkot - Red
3. Squid - Pamphlets
4. Barbara Pravi - Voilà

In ladder 5 doet Paris Jackson - Eyelids mee. Dit is van een album uit 2020 en is voor zover ik kan zien niet als losse single uitgebracht.

Mausie schreef:
In ladder 5 doet Paris Jackson - Eyelids mee. Dit is van een album uit 2020 en is voor zover ik kan zien niet als losse single uitgebracht.

Het album is inderdaad van eind 2020, Eyelids van dit jaar, zo dacht ik. Althans, het wordt op verschillende sites een single genoemd, b.v. op NME:

"Paris Jackson has shared a new video for ‘Eyelids’, her collaborative single with Manchester Orchestra frontman Andy Hull – watch it below."

Past toch ook in de hier gehanteerde definitie?

- Single, EP, album of mixtape uitgebracht via een platenlabel of in eigen beheer via de volgende platforms: Bandcamp, Soundcloud, YouTube en/of betaalde streaming services (Spotify, Apple Music, Tidal etc.)

Dan heb ik niks gezegd Poek

aerobag schreef:
Sssst zeg dat nou niet, Edgar18 zat er net lichtelijk van te genieten
Het is niet voor niks dat Woman me nog niet overtuigd heeft .

Van Inflo wist ik overigens al. Hij heeft mooi kunnen oefenen met Sault. En nu goed werk leveren!

Edgar18 schreef:
Van Inflo wist ik overigens al. Hij heeft mooi kunnen oefenen met Sault. En nu goed werk leveren!

Laten we vooral ook niet vergeten dat Inflo het album Grey Area ook geproduceerd heeft. Offence, Boss, Venom, Selfish (ook met Cleo Sol) en al die andere knallers, allemaal producties van Inflo. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dat nieuwe album van Simbi ook weer top wordt.

Ik stem morgenochtend als dat nog acceptabel is.

1. Squid - Pamphlets
2. Barbara Pravi - Voilà
3. DJ Sabrina the Teenage DJ feat. Delilah Brao, Luke Markinson & Anyelisax - Try Not to Be Afraid
4. Little Simz feat. Cleo Sol - Woman

Pamphlets Net als het hele album.

2. Squid - Pamphlets
3. Kishi Bashi - Early Morning Breeze
4. Cory Hanson - Another Story from the Center of the Earth

5. Ramkot - Red
6. beabadoobee - Last Day On Earth
7. Barbara Pravi - Voilà
8. DJ Sabrina the Teenage DJ feat. Delilah Brao, Luke Markinson & Anyelisax - Try Not to Be Afraid

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.