Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2021, 23:10 uur
Het hoogste stempercentage in Ronde 1 is thans 33,07% (ofwel 82,69% van het maximaal aantal te behalen punten) en staat op naam van Liesa Van Der Aa.
Latere finalist On the Heart II kreeg destijds ook van iedere user punten, maar er stemden er slechts 13
Latere finalist On the Heart II kreeg destijds ook van iedere user punten, maar er stemden er slechts 13
0
geplaatst: 25 mei 2021, 23:14 uur
Dit is trouwens ook een nieuwe mijlpaal, hoogste aantal punten in een halve finale (maand). Lushlife en Dälek hebben nu twee records in handen verwijzen Ela Minus en Keleketla naar de gedeelde tweede plaats.
0
geplaatst: 25 mei 2021, 23:16 uur
Gretz schreef:
Toch niet! dumb_helicopter nam het nummer destijds niet op in zijn top 4. Wel een bizar stempercentage. Maar zoals je zegt: “De donkere jaren”. Prestaties van toen zijn lastig te vergelijken met die van de laatste paar jaar.Latere finalist On the Heart II kreeg destijds ook van iedere user punten, maar er stemden er slechts 13
0
geplaatst: 25 mei 2021, 23:19 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Toch niet! dumb_helicopter nam het nummer destijds niet op in zijn top 4. Wel een bizar stempercentage. Maar zoals je zegt: “De donkere jaren”. Prestaties van toen zijn lastig te vergelijken met die van de laatste paar jaar. Oh ja, ik keek niet goed. Zoekfunctie stond nog aan, dus zag de post van d_h over het hoofd.
Dan gaat Little Simz in ieder geval 1 record verbreken lijkt het, tenzij een laatstemmer nog roet in het eten gooit

0
geplaatst: 25 mei 2021, 23:30 uur
Gretz schreef:
Wie willen er nog stemmen?
Wie willen er nog stemmen?
Ik wil nog stemmen, heb het gevoel dat deze nog niet zo lang staat ook of heb ik dat mis? Maar wees niet bang
2
geplaatst: 25 mei 2021, 23:35 uur
Gretz schreef:
Ik kan me ook niet herinneren dat er ooit een nummer was dat van iedereen punten kreeg. Misschien in de donkere jaren van Song van het Jaar toen er in de eerste ronde soms slechts 5-10 users stemden.
Jerry Williams in 2017, maar liefst zeven stemmers xIk kan me ook niet herinneren dat er ooit een nummer was dat van iedereen punten kreeg. Misschien in de donkere jaren van Song van het Jaar toen er in de eerste ronde soms slechts 5-10 users stemden.
Edit: de latere eindwinnaar van 2017 ook, op twaalf stemmers (waarbij ik er achter kom dat ze eindelijk de link naar de laatste post van een pagina gefixt hebben, props voor Dion
) Editedit: oh nee wacht, dat geldt alleen maar voor oude berichten. Ik dacht al: zijn ze nu zowaar capabel geworden?
0
geplaatst: 25 mei 2021, 23:38 uur
Coma Cat schreef:
Ik wil nog stemmen, heb het gevoel dat deze nog niet zo lang staat ook of heb ik dat mis? Maar wees niet bang
(quote)
27 uur ja, dus morgen ergens in de loop van de dag pas de uitslag

0
geplaatst: 25 mei 2021, 23:59 uur
1. Hildegard - Jour 1
2. Blackdown - This Journey VIP
3. Little Simz - Introvert
4. Wolf Alice - Smile
2. Blackdown - This Journey VIP
3. Little Simz - Introvert
4. Wolf Alice - Smile
0
geplaatst: 26 mei 2021, 09:43 uur
1. Erika de Casier - Polite
2. Little Simz - Introvert
3. ELIO ft. Charli XCX - Charger
4. Blackdown - This Journey VIP
2. Little Simz - Introvert
3. ELIO ft. Charli XCX - Charger
4. Blackdown - This Journey VIP
2
geplaatst: 26 mei 2021, 18:57 uur
De uitslag komt er zo aan. Als je nog wilt stemmen post dan even een bericht.
https://i.vgy.me/3N3d7a.jpg
https://i.vgy.me/3N3d7a.jpg
5
geplaatst: 26 mei 2021, 22:18 uur
Gretz schreef:
De uitslag komt er zo aan
https://i.makeagif.com/media/1-07-2018/UwHOEE.gifDe uitslag komt er zo aan
6
geplaatst: 26 mei 2021, 22:49 uur
Hij gaat voor het record 'langste periode moeten wachten op een uitslag' denk ik
5
geplaatst: 26 mei 2021, 22:54 uur
0
geplaatst: 26 mei 2021, 23:15 uur
Haha, ik moest me opeens haasten voor de supermarkt en toen ik thuis kwam was ik het even vergeten

1
geplaatst: 26 mei 2021, 23:16 uur
4
geplaatst: 26 mei 2021, 23:18 uur
https://i.ytimg.com/vi/Kh8Q2iytzns/maxresdefault.jpg
Uitslag Ronde 1 - Ladder 7 (28 stemmers):
1. Little Simz - Introvert (87)
2. Blackdown - This Journey VIP (38)
3. Erika de Casier - Polite (36)
4. Hildegard - Jour 1 (34)
5. Wolf Alice - Smile (26)
6. MARINA - Purge the Poisson (19)
7. Porter Robinson & Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Unfold (17)
8. ELIO ft. Charli XCX - Charger (13)
Simbi wint de ladder met een whopping 87* en staat bij alle 28 (!) stemmers in hun top 4! 11 punten meer dan het oude record en ruim twee keer zoveel punten als de nummer #2
*87/112. Een stempercentage van 31,07%. Omgerekend 77,68% van het maximaal te behalen punten. Dat is zo'n beetje het enige record dat Little Simz niet aan diggelen slaat
Uitslag Ronde 1 - Ladder 7 (28 stemmers):
1. Little Simz - Introvert (87)
2. Blackdown - This Journey VIP (38)
3. Erika de Casier - Polite (36)
4. Hildegard - Jour 1 (34)
5. Wolf Alice - Smile (26)
6. MARINA - Purge the Poisson (19)
7. Porter Robinson & Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Unfold (17)
8. ELIO ft. Charli XCX - Charger (13)
Simbi wint de ladder met een whopping 87* en staat bij alle 28 (!) stemmers in hun top 4! 11 punten meer dan het oude record en ruim twee keer zoveel punten als de nummer #2
*87/112. Een stempercentage van 31,07%. Omgerekend 77,68% van het maximaal te behalen punten. Dat is zo'n beetje het enige record dat Little Simz niet aan diggelen slaat
Gretz schreef:
Het hoogste stempercentage in Ronde 1 is thans 33,07% (ofwel 82,69% van het maximaal aantal te behalen punten) en staat op naam van Liesa Van Der Aa.
0
geplaatst: 26 mei 2021, 23:20 uur
Ronde 1 - Ladder 8:
BRUIT ≤ - Renaissance
Danilo Plessow - Nightfall
Eefje de Visser - Storm
Kings of Convenience - Rocky Trail
Luna Li - Cherry Pit
Mabe Fratti feat. Claire Rousay - Hacia el Vacío
Narwahl - Sauteur à Ski Africain
Villagers - The First Day
spotify:playlist:1EsXO9SC0QDCtAgDNtTuwP
BRUIT ≤ - Renaissance
Danilo Plessow - Nightfall
Eefje de Visser - Storm
Kings of Convenience - Rocky Trail
Luna Li - Cherry Pit
Mabe Fratti feat. Claire Rousay - Hacia el Vacío
Narwahl - Sauteur à Ski Africain
Villagers - The First Day
spotify:playlist:1EsXO9SC0QDCtAgDNtTuwP
3
geplaatst: 26 mei 2021, 23:34 uur
Haha jeetje!! Ik heb deels expres niet meegestemd om het record niet te breken: ik voel het liedje tot nu toe nog niet zo. Heb een beetje het gevoel alsof ze over de soundtrack van een Michael Bay-film aan het rappen is.
(Vibes killen behoort tot mijn hobby’s overigens)
(Vibes killen behoort tot mijn hobby’s overigens)
1
geplaatst: 26 mei 2021, 23:38 uur
Simbi 
Ik voel 'm wel, maar ik vind het nummer ook weer niet zó goed als Boss, Venom of 101 FM. Het zou wel een fraaie maandwinnaar zijn.
Bij gebrek aan concurrentie in die niche vind ik het vrij tof voor een keertje. Als een boel artiesten dit nou zouden doen zou ik het ook heel snel beu worden. Het zou elke Bay-film een stuk beter maken iig.

Ik voel 'm wel, maar ik vind het nummer ook weer niet zó goed als Boss, Venom of 101 FM. Het zou wel een fraaie maandwinnaar zijn.
hoi123 schreef:
Heb een beetje het gevoel alsof ze over de soundtrack van een Michael Bay-film aan het rappen is.
Heb een beetje het gevoel alsof ze over de soundtrack van een Michael Bay-film aan het rappen is.
Bij gebrek aan concurrentie in die niche vind ik het vrij tof voor een keertje. Als een boel artiesten dit nou zouden doen zou ik het ook heel snel beu worden. Het zou elke Bay-film een stuk beter maken iig.
0
geplaatst: 27 mei 2021, 07:03 uur
Haha voor mij juist de eerste Little Simz die ik goed vind, maar een heel album deze muziek zou voor mij ook too much zijn. Verder een topuitslag, met de juiste 4 nummers door 

0
geplaatst: 27 mei 2021, 07:14 uur
Leuk van Little Simz, maar de rest van de top-4 is helaas niet veel soeps. Spijtig van Marina.
0
geplaatst: 27 mei 2021, 07:35 uur
Mooie score van Little Simz, maar echt veel tegenstand had ze niet. Krijgen jullie het nog voor elkaar om Porter Robinson naar huis te sturen ook, stelletje barbaren 

0
geplaatst: 27 mei 2021, 09:16 uur
Meesterlijke uitslag voor Simbi! Introvert en Woman zijn zulke goede binnenkomers, ik kan niet wachten tot ze haar nieuwe album dropt (in september).
0
geplaatst: 27 mei 2021, 09:28 uur
Mausie schreef:
Krijgen jullie het nog voor elkaar om Porter Robinson naar huis te sturen ook, stelletje barbaren
Krijgen jullie het nog voor elkaar om Porter Robinson naar huis te sturen ook, stelletje barbaren
Ik lees elders in de krochten van het internet ook veel enthousiaste reacties over het nummer en het album, waardoor ik verwacht had ook wel te klikken met Robinson. Het is een soort hyperpop maar dan de light versie. Doe me dan Charli maar gewoon. (ik vind Musician van dat album wel een leuk nummer overigens)
6
geplaatst: 27 mei 2021, 09:36 uur
87 punten omg. Mocht er ooit in de toekomst van dit spel nog iemand de score van Simbi verbreken dan draai ik de daaropvolgende dag nog vier uur lang nonstop Sophie Straat.
Dit gaat ooit een keer backfiren maar de komende tijd ben ik vast nog even safe.
Dit gaat ooit een keer backfiren maar de komende tijd ben ik vast nog even safe.
0
geplaatst: 27 mei 2021, 09:37 uur
1. Mabe Fratti feat. Claire Rousay - Hacia el Vacío
2. Eefje de Visser - Storm
3. Luna Li - Cherry Pit
4. Narwahl - Sauteur à Ski Africain
5. BRUIT ≤ - Renaissance
Toch ook hier nog vijf alleraardigste nummers te bespeuren. Geinig clipje trouwens, dat Narwahl
2. Eefje de Visser - Storm
3. Luna Li - Cherry Pit
4. Narwahl - Sauteur à Ski Africain
5. BRUIT ≤ - Renaissance
Toch ook hier nog vijf alleraardigste nummers te bespeuren. Geinig clipje trouwens, dat Narwahl
0
geplaatst: 27 mei 2021, 09:42 uur
1. Danilo Plessow - Nightfall
2. Mabe Fratti feat. Claire Rousay - Hacia el Vacío
3. Narwahl - Sauteur à Ski Africain
4. Kings of Convenience - Rocky Trail
2. Mabe Fratti feat. Claire Rousay - Hacia el Vacío
3. Narwahl - Sauteur à Ski Africain
4. Kings of Convenience - Rocky Trail
0
geplaatst: 27 mei 2021, 10:58 uur
123poetertjes schreef:
87 punten omg. Mocht er ooit in de toekomst van dit spel nog iemand de score van Simbi verbreken dan draai ik de daaropvolgende dag nog vier uur lang nonstop Sophie Straat.
Gaat toch nooit gebeuren
* denotes required fields.