Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2021, 23:07 uur
Titmeister schreef:
Hij staat ook als B-side op de Guetta-remix van juni '21, en aangezien ik me niet kan voorstellen dat ie in '17 heeft meegedaan, lijkt me het me dat ie gewoon mee kan doen.
(quote)
Hij staat ook als B-side op de Guetta-remix van juni '21, en aangezien ik me niet kan voorstellen dat ie in '17 heeft meegedaan, lijkt me het me dat ie gewoon mee kan doen.
4 jaar is wel een beetje oud Tit en dat ie nu als B-kantje bij een remix staat vind ik ook niet echt legit reden. Nomineer je de remix van dit jaar of heb je wat anders in de aanbieding?
9
geplaatst: 19 november 2021, 23:17 uur
Gretz schreef:
Hangt er van af of van Saturation I, II of III in 2017 alle nummers zijn genomineerd. Simbi is het sowieso nooit gelukt en MuMe-grootheden als Radiohead, Arcade Fire, The National en Kendrick Lamar ook niet.
The Microphones hihi(quote)
Hangt er van af of van Saturation I, II of III in 2017 alle nummers zijn genomineerd. Simbi is het sowieso nooit gelukt en MuMe-grootheden als Radiohead, Arcade Fire, The National en Kendrick Lamar ook niet.
0
geplaatst: 19 november 2021, 23:28 uur
aerobag schreef:
4 jaar is wel een beetje oud Tit en dat ie nu als B-kantje bij een remix staat vind ik ook niet echt legit reden. Nomineer je de remix van dit jaar of heb je wat anders in de aanbieding?
(quote)
Maar ik begrijp dat een nummer uit 2012 dat opnieuw is opgenomen wel mag meedoen?
0
geplaatst: 19 november 2021, 23:36 uur
Choconas schreef:
Maar ik begrijp dat een nummer uit 2012 dat opnieuw is opgenomen wel mag meedoen?
(quote)
Ik zal je heel eerlijk zeggen: Zelf gaat mijn voorkeur er naar uit om voor nummers te gaan die écht van '21 zijn. Maar tegelijkertijd zit ik niet zo in de materie van Taylor, dus ik weet niet in hoeverre de rerecordings afwijken van het origineel, maar het gaat ook om een extended versie van +5 min toch? Teunnis? als het 1 op 1 kopietje is of slechts minimale verschillen is het ander verhaal.
Als er van Love Tonight remix/extended versie is van dit jaar kan ie wmb ook meedoen
0
geplaatst: 20 november 2021, 00:33 uur
aerobag schreef:
Ik zal je heel eerlijk zeggen: Zelf gaat mijn voorkeur er naar uit om voor nummers te gaan die écht van '21 zijn. Maar tegelijkertijd zit ik niet zo in de materie van Taylor, dus ik weet niet in hoeverre de rerecordings afwijken van het origineel, maar het gaat ook om een extended versie van +5 min toch? Teunnis? als het 1 op 1 kopietje is of slechts minimale verschillen is het ander verhaal.
(quote)
Mee eens. Ik vond het zelf niet logisch om de nieuwe opname van Love Story (Taylor's Version) te nomineren, aangezien daar de tekst en compositie volledig gelijk blijven aan het origineel. Maar deze versie van All Too Well is wel veel meer verschillend t.o.v. het origineel.
0
geplaatst: 20 november 2021, 00:59 uur
aerobag schreef:
(quote)
Ach komaan, dat nummer heeft niet meegedaan in 2017 en is dit jaar pas een year defining-hit geworden, kan die toch net zo goed nu meedoen? Heb toch eens een beetje lief vanavond, honeybear!

0
geplaatst: 20 november 2021, 07:24 uur
aerobag schreef:
Als er van Love Tonight remix/extended versie is van dit jaar kan ie wmb ook meedoen
(quote)
Zoals ArthurDZ zegt, het nummer is dit jaar opnieuw uitgebracht en is een hit geworden als dubbele notering van het origineel en de remix: Shouse - Love Tonight/ Love Tonight - David Guetta Remix | Top 40 - top40.nl
Het is echter het origineel en niet de remix die je overal hoort dit jaar. Terecht, want origineel is veel beter. En als er iemand is die dit nummer in 2017 al kende, mag ie het zeggen. Lijkt me dat dit nummer veel meer recht heeft om dit jaar mee te spelen dan remakes van Taylor Swift of reissues van Coltrane eerder...
1
geplaatst: 20 november 2021, 09:29 uur
Titmeister schreef:
En als er iemand is die dit nummer in 2017 al kende, mag ie het zeggen. Lijkt me dat dit nummer veel meer recht heeft om dit jaar mee te spelen dan remakes van Taylor Swift of reissues van Coltrane eerder...
En als er iemand is die dit nummer in 2017 al kende, mag ie het zeggen. Lijkt me dat dit nummer veel meer recht heeft om dit jaar mee te spelen dan remakes van Taylor Swift of reissues van Coltrane eerder...
Ah ja, ik dacht dat Arrie m dus al kende en ik deed even quick en dirty Google search gister en toen kwam ik een aantal nieuws berichten tegen over dit nummer uit 2017. Dus ik nam aan dat het nummer toen ook al redelijk bekend was en dat ie nu viral ging op tiktok ofzo.
Gaat wel tegen eerder beleid in om wel mee te laten doen (er zijn nummers voor minder afgekeurd), maar het nummer is inderdaad behoorlijk geëxplodeerd dit jaar, zo aan de Spotify streaming statistieken te zien.
Gezien de impact van Swift en Love Tonight op muziekjaar '21 en daarbij in acht nemende dat Swift met extended versies/alternate takes komt en dat Love Again van 2017 alleen nog bekend was in de club-underground van Australië, is wmb priem dat ze meedoen, MAAR wel het verzoek om hier nu niet mee aan de haal te gaan en allerlei dubieuze nummers te nomineren die niet echt bij '21 passen.
Trouwens, dit hele re-recording van je albums want-conflict-met-label is wel een van de beste (onbedoelde?) marketingstrategieën ever.
0
geplaatst: 20 november 2021, 11:05 uur
aerobag schreef:
Trouwens, dit hele re-recording van je albums want-conflict-met-label is wel een van de beste (onbedoelde?) marketingstrategieën ever.
Marketing kan je wel aan Taylor Swift overlaten.
0
geplaatst: 20 november 2021, 11:40 uur
Titmeister schreef:
Het is echter het origineel en niet de remix die je overal hoort dit jaar. Terecht, want origineel is veel beter. En als er iemand is die dit nummer in 2017 al kende, mag ie het zeggen. Lijkt me dat dit nummer veel meer recht heeft om dit jaar mee te spelen dan remakes van Taylor Swift of reissues van Coltrane eerder...
Behalve dat het natuurlijk geen heruitgaven van John Coltrane waren, die nummers zagen voor het eerst het daglicht. Of die nummers echt het geluid van "vandaag" vertegenwoordigden en niet in de jaren '60 waren blijven hangen, daar kun je over redetwisten. Voor wat betreft de lange versie van All Too Well: dat is precies hoe het klinkt, hetzelfde nummer uitgerekt van 5 minuten naar 10 minuten, met wat accentverschillen hier en daar. Dus ja, daar is het woord "remake" wel op zijn plaats.
0
geplaatst: 20 november 2021, 11:45 uur
Edit, ik verander mijn nominatie nummer 63 naar Muriel Grossmann- Happiness
0
geplaatst: 20 november 2021, 12:28 uur
shimahero schreef:
Dat is ook een interessante nominatie: een live in de studio heropgenomen nieuwe versie van een nummer uit 2016. Zonder de contrabas, maar met een Hammond-orgel. Ben benieuwd hoe de goegemeente daar tegenaan kijkt. Wel een fantastisch nummer overigens, dat staat buiten kijf. Het pas verschenen album Union is ook een regelrechte aanrader.
2
geplaatst: 20 november 2021, 12:39 uur
Voor mij wel een soort 'The Other Side of Mt. Heart Attack' - eigenlijk moet je eerst het hele album draaien om deze te mogen beluisteren, een perfecte slottrack. Compromis: afspreken dat deze alleen achteraan in de ladder mag staan? 

1
geplaatst: 20 november 2021, 14:28 uur
Choconas schreef:
Dat is ook een interessante nominatie: een live in de studio heropgenomen nieuwe versie van een nummer uit 2016. Zonder de contrabas, maar met een Hammond-orgel. Ben benieuwd hoe de goegemeente daar tegenaan kijkt.
(quote)
Dat is ook een interessante nominatie: een live in de studio heropgenomen nieuwe versie van een nummer uit 2016. Zonder de contrabas, maar met een Hammond-orgel. Ben benieuwd hoe de goegemeente daar tegenaan kijkt.
Staat op een regulier album uit 2021 en is nog niet eerder genomineerd, dus waarom zou dat een probleem zijn?
0
geplaatst: 20 november 2021, 20:57 uur
Nou ja, omdat het dus een heropname is van een ouder nummer. Maar des te beter als Muriel mag meedoen hier, daar wordt deze maand alleen maar beter van wat mij betreft.
4
geplaatst: 21 november 2021, 01:35 uur
Donnie en Rene klappen alvast een jonko op de overwinning deze maand.
https://s1.gifyu.com/images/Donnierene_jonko.gif
https://s1.gifyu.com/images/Donnierene_jonko.gif
0
geplaatst: 22 november 2021, 13:25 uur
Maandje komt eraan hoor, ik zit alleen even tegen een deadline aan te werken voor vanavond en achter de schermen hebben we nog wat discussie over de geldigheid van sommige nominaties. Wordt vervolgd!
0
geplaatst: 24 november 2021, 06:20 uur
Al meer hierover geweten Aerobag? Ik wil niet moeilijk doen, maar we hebben bijna een maand achterstand opgelopen ondertussen...
2
geplaatst: 24 november 2021, 08:04 uur
dumb_helicopter schreef:
Al meer hierover geweten Aerobag? Ik wil niet moeilijk doen, maar we hebben bijna een maand achterstand opgelopen ondertussen...
Vandaag einde van de dag! De deadlines gehaald, maar ik moest heel gauw wat zaken geregeld hebben door die oplopende corona besmettingen
2
geplaatst: 24 november 2021, 08:35 uur
aerobag schreef:
Vandaag einde van de dag! De deadlines gehaald, maar ik moest heel gauw wat zaken geregeld hebben door die oplopende corona besmettingen
(quote)
Binnenkort gaan we toch weer in lockdown, hebben we alle tijd om te ladderen

7
geplaatst: 24 november 2021, 09:31 uur
aerobag schreef:
(quote)
Ah good to know, ik was al bijna in de veronderstelling dat we aan het wachten waren tot dumb_helicopter's zoon oud genoeg is om hier mee te doen

0
geplaatst: 24 november 2021, 11:53 uur
ArthurDZ schreef:
Ah good to know, ik was al bijna in de veronderstelling dat we aan het wachten waren tot dumb_helicopter's zoon oud genoeg is om hier mee te doen
Komt mooi uit, want over een paar weken verschijnt het nieuwe album van K3!
2
geplaatst: 24 november 2021, 12:14 uur
Of wie weet wordt hij een echte rebel en gaat ie expres luisteren naar Black Country, New Road en Bastarda om zijn vader te stangen

1
geplaatst: 24 november 2021, 13:28 uur
Geeft mij hetzelfde gevoel als een uur ontroostbaar gehuil, dus liever niet.

* denotes required fields.