MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste Songfestivalwinnaar K.O.

zoeken in:
johan de witt schreef:
(quote)

Met zo’n instelling niet, nee
Ik denk dat er genoeg bij zijn met crossover-potential.

Arcade was al genomineerd, maar ja.... die moeten jullie hier ook niet, die verliest al van de Mallemolen

En Daði Freyr werd ook niks, al er eentje crossover-potential heeft.... eindigde echt ergens helemaal onderaan.

Ja maar niet echt een household-naam.

4-6

4-7

Kwartfinale!

Nog acht liedjes in de race. Recordhouders Ierland (7 keer) en Zweden (6 keer) scoren ook nu goed. Beide hebben nog twee ijzers in het vuur. Hetzelfde kan gezegd worden van ons eigen landje (speelt hier enig chauvinisme mee?). De laatste twee liedjes komen uit het Verenigd Koninkrijk en uit "Luxemburg" (lees: Frankrijk).

1. France Gall - Poupée de cire, poupée de son (Luxemburg, 1965) vs. ABBA - Waterloo (Zweden, 1974)
2. Duncan Laurence - Arcade (Nederland, 2019) vs. Teach-In - Ding-a-dong (Nederland, 1975)
3. Loreen - Euphoria (Zweden, 2012) vs. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk, 1981)
4. Johnny Logan - What's Another Year (Ierland, 1980) vs. Dana Scallon - All Kinds of Everything (Ierland, 1970)

We spelen de komende ronde tot (en met) de acht punten met een verschil van twee.

1. France Gall - Poupée de cire, poupée de son (Luxemburg, 1965) vs. ABBA - Waterloo (Zweden, 1974)

0-0

1-0 had finale moeten zijn

1-1

2-2

Lastigste keuze van de vier. Net beide nog even geluisterd en dan kan ik niet anders dan voor ABBA gaan.

2-3

Maar inderdaad dit had een mooie finale geweest

2-4

(maar maakt me verder niet uit: allebei even goed)

3-4

4-4 maakt me wel uit

5-5

5:6

Zijn er al quotes over finalewaardig?

5-7 had de finale moeten zijn

6-7

6-8

2. Duncan Laurence - Arcade (Nederland, 2019) vs. Teach-In - Ding-a-dong (Nederland, 1975)

1-0

2-2

2-3 no contest

4-3 duidelijk

Als we Duncan kunnen wippen bij de Nlse inzendingen KO, dan moet dat met zo'n goede tegenstander toch zeker lukken?

Een van de meest overschatte nummers ooit dat Arcade...

Beste NL inzending ooit. Punt. Daar staat dat trutlied tegenover en dan vragen ze aan mij waarom ik het Songfestival leuk vind omdat het zo ruk is, stemmen ze hier Dingadong

Gast
geplaatst: vandaag om 06:56 uur

geplaatst: vandaag om 06:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.