Muziek / Muziekgames / MuMe's toplijst K.O. 1956
zoeken in:
1
geplaatst: 2 juli 2021, 08:06 uur
0
geplaatst: 2 juli 2021, 09:14 uur
11. Sonny Rollins Quartet - Tenor Madness vs. Art Blakey & the Jazz Messengers - Nica's Dream
1-0
1-0
1
geplaatst: 2 juli 2021, 11:03 uur
Je was niet te laat, maar ik heb het alsnog afgemaakt. Sorry. 
12. Charles Mingus - Pitecanthropus Erectus vs. Billy Haley & His Comets - (We're Gonna) Rock Around the Clock
1-0

12. Charles Mingus - Pitecanthropus Erectus vs. Billy Haley & His Comets - (We're Gonna) Rock Around the Clock
1-0
1
geplaatst: 2 juli 2021, 11:04 uur
Rock Around the Clock is overigens al uit '54 (maar de gelijknamige film wel uit '56 dus vooruit
).
).
0
geplaatst: 2 juli 2021, 11:06 uur
3-2
We zijn even oud, maar voor mij belichaamt Mingus (of jazz sowieso) toch een stuk meer de 50s.
We zijn even oud, maar voor mij belichaamt Mingus (of jazz sowieso) toch een stuk meer de 50s.

0
geplaatst: 2 juli 2021, 11:09 uur
Koenr schreef:
3-2
3-2
(quote)
Grappig. Voor mij is jazz al iets van verder terug, terwijl de rock n roll dat decennium doorbrak en een hele trits aan nieuwe muziekstromingen heeft voortgebracht.
0
geplaatst: 2 juli 2021, 11:15 uur
Arrie schreef:
Rock Around the Clock is overigens al uit '54 (maar de gelijknamige film wel uit '56 dus vooruit
).
). Ik ga uit van het jaartal van de toplijst op MuMe...maar dan zullen ze daar ws id ook de film bedoelen...
0
geplaatst: 2 juli 2021, 11:16 uur
Scorpion_21 schreef:
Grappig. Voor mij is jazz al iets van verder terug, terwijl de rock n roll dat decennium doorbrak en een hele trits aan nieuwe muziekstromingen heeft voortgebracht.
(quote)
Ah ja, op die manier snap ik het wel. Al stamt de vroegste rock & roll natuurlijk ook uit de jaren '40.
De 40s associeer ik zelf meer met vocal jazz, en de 50s meer met instrumentale jazz / bop. De rock uit die tijd voelt nog als een aftreksel van blues, voor mij wordt rock pas volwassen / interessant in de 2e helft van de '60s.
Ligt er ook aan hoe erg je focus op de VS ligt wellicht. Pas de laatste jaren ben ik al die decennia ook met folk gaan associëren.
0
geplaatst: 2 juli 2021, 11:21 uur
Koenr schreef:
Ligt er ook aan hoe erg je focus op de VS ligt wellicht. Pas de laatste jaren ben ik al die decennia ook met folk gaan associëren.
Woody Guthrie, Stanley Brothers, de verschillende opvolgers van de Carter Family e.a. worden wel gemist in de startlijst in ieder geval...
0
geplaatst: 2 juli 2021, 11:24 uur
Brunniepoo schreef:
Woody Guthrie, Stanley Brothers, de verschillende opvolgers van de Carter Family e.a. worden wel gemist in de startlijst in ieder geval...
(quote)
Blame MuMe

* denotes required fields.