MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMe's toplijst K.O. 1956

zoeken in:
johan de witt schreef:
(quote)

Tot de 5, en 2 verschil

Ah, die was dus allang klaar.
0-2

0-4 fijne ontdekking

1-5

11. Sonny Rollins Quartet - Tenor Madness vs. Art Blakey & the Jazz Messengers - Nica's Dream

1-0

1-1

3-4

Not the Art of Noise

4-6

Oh sorry. Dan was ik te laat dus?

Je was niet te laat, maar ik heb het alsnog afgemaakt. Sorry.

12. Charles Mingus - Pitecanthropus Erectus vs. Billy Haley & His Comets - (We're Gonna) Rock Around the Clock

1-0

Rock Around the Clock is overigens al uit '54 (maar de gelijknamige film wel uit '56 dus vooruit ).

1-2

Bill Haley belichaamt voor mij de jaren 50

3-2

Scorpion_21 schreef:
1-2

Bill Haley belichaamt voor mij de jaren 50

We zijn even oud, maar voor mij belichaamt Mingus (of jazz sowieso) toch een stuk meer de 50s.

Koenr schreef:
3-2

(quote)

We zijn even oud, maar voor mij belichaamt Mingus (of jazz sowieso) toch een stuk meer de 50s.

Grappig. Voor mij is jazz al iets van verder terug, terwijl de rock n roll dat decennium doorbrak en een hele trits aan nieuwe muziekstromingen heeft voortgebracht.

Arrie schreef:
Rock Around the Clock is overigens al uit '54 (maar de gelijknamige film wel uit '56 dus vooruit ).

Ik ga uit van het jaartal van de toplijst op MuMe...maar dan zullen ze daar ws id ook de film bedoelen...

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Grappig. Voor mij is jazz al iets van verder terug, terwijl de rock n roll dat decennium doorbrak en een hele trits aan nieuwe muziekstromingen heeft voortgebracht.

Ah ja, op die manier snap ik het wel. Al stamt de vroegste rock & roll natuurlijk ook uit de jaren '40.

De 40s associeer ik zelf meer met vocal jazz, en de 50s meer met instrumentale jazz / bop. De rock uit die tijd voelt nog als een aftreksel van blues, voor mij wordt rock pas volwassen / interessant in de 2e helft van de '60s.

Ligt er ook aan hoe erg je focus op de VS ligt wellicht. Pas de laatste jaren ben ik al die decennia ook met folk gaan associëren.

6-2

13. Sonny Rollins - Valse Hot vs. Elvis Presley - Rip It Up

Koenr schreef:

Ligt er ook aan hoe erg je focus op de VS ligt wellicht. Pas de laatste jaren ben ik al die decennia ook met folk gaan associëren.

Woody Guthrie, Stanley Brothers, de verschillende opvolgers van de Carter Family e.a. worden wel gemist in de startlijst in ieder geval...

Brunniepoo schreef:
(quote)

Woody Guthrie, Stanley Brothers, de verschillende opvolgers van de Carter Family e.a. worden wel gemist in de startlijst in ieder geval...

Blame MuMe

Gast
geplaatst: vandaag om 15:46 uur

geplaatst: vandaag om 15:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.