MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMe's toplijst K.O. 1956

zoeken in:
De opzet is als volgt. Op MuMe hebben we hier een albumtoplijst per jaar. Vanaf 1964 is dat een top 50, daarvan neem ik de meest bestemde song en breid ik het aantal uit met de hoogste 14 albums op RYM die niet in de MuMe toplijst staan. Vervolgens kijk ik hier op MuMe naar de meest bestemde song van het betreffende album. Het jaartal op MuMe is leidend, dus klopt het niet op MuMe dan ga ik naar het volgende album kijken en zo kom ik uiteindelijk uit op 64 songs waar we de K.O. mee spelen. Bij gelijk aantal stemmen kies ik de song die bovenaan staat voor het gemak.
Waarom vanaf 1956 en niet nog wat eerder? Pas vanaf 1956 bevat de toplijst meer dan 10 albums, dan is het pas de moeite om een K.O. te spelen.
Voor de jaren 1956 tm 1963 doen we het als volgt. We spelen minimaal een K.O. met 32 songs. Ik breid dus uit tot 32 in sommige gevallen met RYM. Zitten we boven de 32, dan breid ik niet uit tot 64, maar tot 48 via RYM en spelen we een voorronde.
Het zal zich vanzelf allemaal wijzen. Ik hoop dat jullie allemaal weer meedoen om zo de lange reis van 1956 tm 2021 samen te vervolmaken

In beginsel plaats ik steeds de songs die meedoen aan de K.O. evenals de Spotify playlist zodat mensen nog wat kunnen luisteren als ze willen en dan beginnen we een dag of 2 later aan de daadwerkelijke K.O.
Ik hoop dat jullie er veel plezier aan zullen beleven en eventueel nog wat mooie ontdekkingen doen

En het leuke is dat alle jaarwinnaars aan het eind ook nog eens een K.O. tegen elkaar spelen

Interessant!

Dit zijn de songs die meedoen in deze K.O. van 1956:

Sonny Rollins - St. Thomas
Ella Fitzgerald - My Funny Valentine
Ella Fitzgerald - Ev'ry Time We Say Goodbye
Billie Holiday - Strange Fruit
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - They Can't Take That Away From Me
Art Blakey & the Jazz Messengers - Nica's Tempo
Elvis Presley - Blue Suede Shoes
Frank Sinatra - You Make Me Feel So Young
Charles Mingus - Pitecanthropus Erectus
Sonny Rollins Quartet - Tenor Madness
Elvis Presley - Rip It Up
Ravi Shankar - Raga Simhendra Madhyamam
Thelonious Monk & Sonny Rollins - The Way You Look Tonight
Johnny Burnette & the Rock 'N Roll Trio - Honey Hush
Chet Baker - My Funny Valentine
Art Blakey & the Jazz Messengers - Nica's Dream
Gene Vincent & His Blue Caps - Bluejean Bop
The Modern Jazz Quartet - Fontessa
Moondog - Surf Session
Fats Domino - Blueberry Hill
Louis Prima - Medley: Just a Gigolo / I Ain't Got Nobody
Miles Davis Quartet - Blue Haze
Billy Haley & His Comets - (We're Gonna) Rock Around the Clock
The Louvin Brothers - Knoxville Girl
Sonny Rollins - Valse Hot
Bud Powell - Tea for Two (Take 5)
Sister Rosetta Tharpe - Jericho
Odetta - Alabama Bound
Boris Vian - Les Joyeux Bouchers
Tito Puente - Cual Es La Idea
June Christy - A Lovely Way to Spend an Evening
Kenny Burrell - Delilah

luigifort schreef:

En het leuke is dat alle jaarwinnaars aan het eind ook nog eens een K.O. tegen elkaar spelen

Interessant. Gezien de luisterdruk zal ik waarschijnlijk pas op z'n vroegst in de jaren 80 serieus inhaken

Ik dacht pas in de jaren '00

Nee joh op zijn vroegst in 2015 ofzo

Ik moet kijken maar ik denk als Eefje mee mag doen

Edit: maar die startlijst is eigenlijk best goed

Ik ken er vrijwel niks van, het zal dus wel goed zijn

johan de witt schreef:
Ik ken er vrijwel niks van, het zal dus wel goed zijn

Nog veel belangrijker, kent Zack er iets van? Zo niet, dan kunnen we deze jaargang net zo goed overslaan wat mij betreft.

Ben inmiddels aan het luisteren. Niet slecht tot nu toe. Wanneer ga je beginnen luigifort.? Ik zou zeggen op 1 juli. Tot hoeveel stemmen? Hoe lang blijft een battle staan? Wel belangrijk allemaal.
Oh ja, misschien wel vermeldingswaard. In 1956 was ik 7 jaar en luisterde uiteraard nog niet naar dit soort muziek.

wibro schreef:

In 1956 was ik 7 jaar en luisterde uiteraard niet naar dit soort muziek.

Jij bent van 1949

Rudi S schreef:
(quote)

Jij bent van 1949

Ik had wibro rond mijn leeftijd geschat, mind has been blown hij heeft nota bene de Dance Meter gestart, ouwe raver!

Rudi S schreef:
(quote)

Jij bent van 1949

Ik dacht altijd dat jij de nestor hier was, Rudi

Mausie schreef:
(quote)

Ik had wibro rond mijn leeftijd geschat, mind has been blown hij heeft nota bene de Dance Meter gestart, ouwe raver!

Waarom zou iemand met een rollator dat niet kunnen starten

Rudi S schreef:
(quote)

Waarom zou iemand met een rollator dat niet kunnen starten
Ho ho ho, Ik heb wel 31 keer de Nijmeegse 4-Daagse gelopen Rudi S. Daar kwam geen rollator bij te pas en ook geen rolstoel.

wibro schreef:
(quote)
Ho ho ho, Ik heb wel 31 keer de Nijmeegse 4-Daagse gelopen Rudi S. Daar kwam geen rollator bij te pas en ook geen rolstoel.

Ja, dat lukt iemand van een jaar of 40 niet.

wibro schreef:

dat jij je dat nog kan herinneren

Maar wacht wibro jij bent echt een 70er en dan Beach House op 2 in jouw top 10
Zack lees jij mee

wibro schreef:
(quote)

'tis anders wel een teken van ouderdom: vergeten dat je die vierdaagse al gelopen had...

Benieuwd naar de loting

De loting. Daar zeg je me wat. Jazz vs Rock and Roll. Chet Baker vs Elvis Presley. Allebei goed maar je moet de nummers niet achter elkaar gaan beluisteren.

Ja, blauwe en rode kamp toch?

wibro schreef:
Ben inmiddels aan het luisteren. Niet slecht tot nu toe. Wanneer ga je beginnen luigifort.? Ik zou zeggen op 1 juli. Tot hoeveel stemmen? Hoe lang blijft een battle staan? Wel belangrijk allemaal.
Oh ja, misschien wel vermeldingswaard. In 1956 was ik 7 jaar en luisterde uiteraard nog niet naar dit soort muziek.

1 Juli is prima! Tot hoeveel en hoe lang ie blijft staan hangt van de animo af denk ik, zeker in de beginjaren. Als Zack al niet meedoet gaat t al hard bv

Leuk als Chet tegen Ella loot, very funny valentine

Alle tracks beluisterd waaronder de meest afgezaagde song aller tijden. Jullie mogen raden welke dat is. In ieder geval niet die van Bill Haley.

Dat zal dan wel Fats zijn

De leren schoentjes van Elvis de Pelvis?

Neen, de leren schoentjes winnen met straatlengten van dat nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:54 uur

geplaatst: vandaag om 08:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.