MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
Ik heb dat hele Ulver nooit echt kunnen begrijpen.

1-3

3-5

Deze mag van mij naar de finale.
Jammer dat Capitel II niet genomineerd was van Ulver, die is nog mooier.

DjFrankie (moderator)
3-6

3-1 helaas voor The Gathering. Baas boven baas

Death krijgt toch nog wat weerwerk, vind ik mooi. Maar hier gaat m'n stem toch echt naar Chuck en co.

4-2

Chuck , but Anneke ️‍❤️‍
6-5
Jôh, zullen we tot de 7 gaan? Dan wordt het misschien nog spannend.

DjFrankie (moderator)
EvilDrSmith schreef:
Chuck , but Anneke ️‍❤️‍
6-5
Jôh, zullen we tot de 7 gaan? Dan wordt het misschien nog spannend.

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.18169-9/15823518_10209590251007703_2713932289088122931_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=7f8c78&_nc_ohc=cAqeQdrYTyEAX8la560&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AfAIGDh_E2FKAsYuGlBZ6mHUOysuL2DCi16SCTxlZGMUZg&oe=66059DBC

Ik sta achter Anneke, met bril.
We hadden haar gevraagd om een vraag in te spreken voor onze popquiz. Dit vond ze prima. Kwam ze gewoon naar Venray

Finale is wel een dooie bedoeling zo.

Zo'n sympathiek en mooi mens! En ze wordt alleen maar mooier.
Gezellig ogend kiekje!
Ben wel benieuwd welke vraag jij haar liet stellen.

Ik ben ook een keer met haar op de foto gegaan (in 2011), toen ze een keer gastzangeres was bij Maiden United. (Dat laatste was ik alweer helemaal vergeten. Ik wist alleen dat ik met haar op de foto stond en dacht eigenlijk dat het na een concert was van Star One, dus ik moest behoorlijk spitten om dit kiekje te vinden)
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t31.18172-8/201330_1341758120420_7861966_o.jpg?stp=dst-jpg_p843x403&_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=9b3078&_nc_ohc=Ln3l6UsXWbMAX-QqKnO&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AfD_ZBfIzawXCuB59QUDN7Bp92e4uD22eD7xxIpxbqxhBg&oe=66058F84

DjFrankie (moderator)
Van wie dit nummer origineel is, was de vraag

Dat is er toch eentje van Zjef Vanuytsel?

Oh barst, Gerard Van Maasakkers. Daar gaat mijn popquizpunt.
Wel prachtig!

Goed, de voorspelde finale dus eigenlijk. Een dooddoener misschien, maar in ieder geval twee ontzettend knappe songs van een toonaangevende band die geleid werd door een genie dat het tijdelijke helaas veel te spoedig voor het eeuwige verwisselde.

Death - Crystal Mountain

vs. Death - Symbolic

En voor de geïnteresseerden: Death live in Eindhoven 1998! Probeer die waterlanders te bedwingen, lieve vrinden, en stemmen maar!

Dat zal ik dus zelf live hebben aanschouwd. Eindhoven dan, niet die van Tokio. Kan het me eerlijk gezegd niet meer herinneren. De laatste keer dat ik Death live zag spelen was in Zaandam, volgens mij ergens rond de millenniumwisseling? Even setlist.fm checken wanneer dat was.

Goh, dat bleek zelfs hun laatste Europese show, op 25 oktober 1998. En Benediction in het voorprogramma: ik wist echt niet (meer) dat ik die band ooit live heb gezien.
'Crystal Mountain' werd daar trouwens niet gespeeld, zie ik. Wel 'Zombie Ritual'!
En 'Symbolic' ook.

Maar welk nummer te kiezen? Ontloopt elkaar helemaal niks. Die versnelling in 'Symbolic' is zo ontzagwekkend, maar dat kekke gitaarriedeltje in 'Crystal Mountain' is ook verslavend lekker. Dan toch maar 'size does matter'.
0-1

Ik zou willen dat ik Death ooit live had gezien, dat had ik dan zeker niet vergeten.

Aan een kant een voorspelbare finale, toch ben ik blij dat het er zo staat. Geen stem van mijn kant, beide nummers zijn mij enorm dierbaar.

Najaar 1993 eens in het Bolwerk, Sneek gezien. Keiharde security die iedereen die het podium op wou terug mepte. Ook wel eens niet gezien. Zou men in '90 op dezelfde locatie komen maar had Schuldiner bonje met de bandleden of zoiets.

1-1

Laatst 'Symbolic' en de opvolger nog gedraaid en dan toch liever het Death van 'Leprosy' en het debuut.

DjFrankie (moderator)
1-2

2-2 lichte voorkeur, maar beide geniaal!

3-3

Mij maakt het niet uit. Niet helemaal mijn band.
Lichte voorkeur voor de eerste dan maar.

Geweldig album in zijn geheel ook, dat Symbolic. Ik ga voor het titelnummer, voor mij één van die nummers waar quasi alles aan klopt. En wat een machtige uitvoering ook destijds in Tokio.

Crystal Mountain ook verre van mis hoor. Zolang Death maar wint.

3-4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:08 uur

geplaatst: vandaag om 22:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.