Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 maart 2024, 10:30 uur
Apollo schreef:
Thanks. Metal is niet erg populair zo te zien.
Thanks. Metal is niet erg populair zo te zien.
Hoe meer liefhebbers meedoen. Des te meer erin komt
0
geplaatst: 10 maart 2024, 12:00 uur
2-2
Dik nummer zeg, wat een ontdekking! En Dodheimsgard trek ik echt niet.
Dik nummer zeg, wat een ontdekking! En Dodheimsgard trek ik echt niet.
1
geplaatst: 10 maart 2024, 13:15 uur
Brutal death metal is juist een van de weinige (extreme) metalgenres waar ik niet zo veel mee heb, maar dit Lunar Chamber bevalt me opvallend goed. Lekker gevarieerd en er zitten ook vrij veel technical DM en progressieve elementen in: eigenlijk veel te "proggy" om voor brutal deathmetal door te gaan. Halverwege het nummer lijkt het wel op een extreme variant van Death. En zelfs een minidrumsolootje, haha!
Je zou dit nummer minstens tien keer moeten draaien om er enige lijn en coherentie in te ontdekken, want er gebeurt zó veel, maar ik heb ook nog wel wat anders te doen. Zoals DHM luisteren: ook een bult eclectisch kabaal waar je echt even voor moet gaan zitten.
Gave battle, toch een minieme voorkeur voor Lunar Chamber.
4-2
En je deelname in dat jaarspelletje van zaaf is HARD nodig, Apollo. Idd veel te weinig metal. Zelfs Johnny Marr vindt het nodig om zijn jaarlijstje vol te proppen met hiphop en popiejopiebandjes uit de alt./indie-rock/pop/folk-hoek. De nepmetalhead: hij zou zijn Manowarcollectie - áls-ie die al heeft - terstond moeten inleveren (aan mij).
Dit was mijn jaarlijstje van 2010.
Je zou dit nummer minstens tien keer moeten draaien om er enige lijn en coherentie in te ontdekken, want er gebeurt zó veel, maar ik heb ook nog wel wat anders te doen. Zoals DHM luisteren: ook een bult eclectisch kabaal waar je echt even voor moet gaan zitten.
Gave battle, toch een minieme voorkeur voor Lunar Chamber.
4-2
En je deelname in dat jaarspelletje van zaaf is HARD nodig, Apollo. Idd veel te weinig metal. Zelfs Johnny Marr vindt het nodig om zijn jaarlijstje vol te proppen met hiphop en popiejopiebandjes uit de alt./indie-rock/pop/folk-hoek. De nepmetalhead: hij zou zijn Manowarcollectie - áls-ie die al heeft - terstond moeten inleveren (aan mij).

0
geplaatst: 10 maart 2024, 13:35 uur
EvilDrSmith schreef:
En je deelname in dat jaarspelletje van zaaf is HARD nodig, Apollo. Idd veel te weinig metal.
En je deelname in dat jaarspelletje van zaaf is HARD nodig, Apollo. Idd veel te weinig metal.
Ik had nog wel wat metal in m'n lijstje maar dat zijn weer wat andere platen dan die van jou en zo vlot het niet natuurlijk..

1
geplaatst: 10 maart 2024, 13:43 uur
AOVV schreef:
Ik had nog wel wat metal in m'n lijstje maar dat zijn weer wat andere platen dan die van jou en zo vlot het niet natuurlijk..
En jouw smaak/lijst is inderdaad ook véél te gevarieerd om echt metalzoden aan de dijk te zetten. (quote)
Misschien moeten we van tevoren eens even met elkaar brainstormen welke platen we gezamenlijk nomineren? [evil cunning plan
]
0
geplaatst: 10 maart 2024, 19:56 uur
Hoe goed Lunar Chamber ook is, Dødheimsgard is wel van de muzikale buitencategorie.
1-3
1-3
0
geplaatst: 10 maart 2024, 20:21 uur
Dødheimsgard mag van mijn part afkomstig zijn van een andere dimensie ABDrums, maar daarvoor hoef je Lunar Chamber nog niet tot puntenaftrek te veroordelen.
-3 dan nog.. Afijn, goed geprobeerd.
4-3 dus

4-3 dus
1
geplaatst: 10 maart 2024, 20:34 uur
EvilDrSmith schreef:

Mooie lijst hoor. Nu ben ik des te nieuwsgieriger naar jouw metal top 100. Zou je toch eens moeten heroverwegen, inmiddels is er wel een kleine wachtrij ontstaan.
Ik kan wel een lijstje voor 2011 insturen, volgens mij hebben wij dezelfde #1 die wel een mooie notering verdient. Daar is geen vooropgezet plan voor nodig.
0
geplaatst: 10 maart 2024, 20:54 uur
AOVV schreef:
Dødheimsgard mag van mijn part afkomstig zijn van een andere dimensie ABDrums, maar daarvoor hoef je Lunar Chamber nog niet tot puntenaftrek te veroordelen.
Mijn berichten laadden weer eens niet, excuses voor mijn onoplettendheid.
Niet gedacht dat mijn eigen nominatie het beter zou doen dan deze klasbak van Dødheimsgard, maar toch erg mooi om te zien dat deze band gewaardeerd wordt!
0
geplaatst: 10 maart 2024, 21:01 uur
24 uur-regel: Lunar Chamber door, kan het nog ver schoppen denk ik. Het tempo zit er trouwens niet zo lekker in als bij de 1995-battles.
12. Subterranean Disposition - Arduous Becoming vs. The Foreshadowing - We the Others
0-1
12. Subterranean Disposition - Arduous Becoming vs. The Foreshadowing - We the Others
0-1
0
geplaatst: 11 maart 2024, 12:06 uur
Even wat tegengas ten faveure van deze gekkige doch geniale Australiërs:
1-4
1-4
3
geplaatst: 11 maart 2024, 12:24 uur
Apollo schreef:
Het tempo zit er trouwens niet zo lekker in als bij de 1995-battles.
Dat is vrij makkelijk te verklaren, lijkt mij. Veel nummers in dat jaar kennen we (althans ik) en hoef je hooguit even kort te luisteren om je geheugen op te frissen. Heel veel nummers van dit jaar kennen we niet (althans ik) en zullen toch even geluisterd moeten worden. En dat 'even' is geen sinecure: de songs zijn vaak lang, extreem en complex. En niet zelden ook stilistisch in hetzelfde vaarwater. Ik kan in deze jaargang niet tussen wat bedrijven door even vlug-vlug een puntje uitdelenHet tempo zit er trouwens niet zo lekker in als bij de 1995-battles.
Dus het is gewoon keihard werken en tijdrovend om deze battles te beoordelen.
SubDis herinner ik me nog van de 'Maak Kennis Met Metal 2023': toen was ik erg enthousiast. Nu nog steeds. En nog steeds niet op vinyl verschenen, zie ik nu.
Rare tussenstand derhalve, want The Foreshadowing vind ik een zoetgevooisde Paradise Lost-epigoon: best okay, maar niet meer dan dat.
2-4
0
geplaatst: 11 maart 2024, 14:12 uur
0
geplaatst: 11 maart 2024, 16:00 uur
The Abbey is een meer dan aardige ontdekking, edoch:
2-3
En zo telt Chili toch al een aantal erg goeie mij bekende metalbands!
2-3
En zo telt Chili toch al een aantal erg goeie mij bekende metalbands!
0
geplaatst: 11 maart 2024, 16:16 uur
En ook meer dan aardig dat je de videoclip overdag kan bekijken, zonder dat YouTube gaat mauwen met een kijkverbod overdag over die topless dansende witches.
Toch ga ook ik, zij het nipt, voor Chili (niet alleen omdat het mijn nominatie is): 2-4
Toch ga ook ik, zij het nipt, voor Chili (niet alleen omdat het mijn nominatie is): 2-4
0
geplaatst: 11 maart 2024, 17:48 uur
Misschien wel mijn favoriet van het album, mooie nominatie.
0-1
0-1
0
geplaatst: 11 maart 2024, 19:33 uur
Degelijke Primordial, maar ze hebben al veel beter gemaakt vind ik. Heretoir knalt er daarentegen genadeloos in.
2-1
2-1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.