Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
1
geplaatst: 30 juli 2024, 08:15 uur
AOVV schreef:
Zo, het pleit lijkt me beslist in het voordeel van Rainbow! Gelukkig zien we Priest (en Sab én Zep) hier gauw terug voor het eindspel.
Opzet daarvan zal in de loop van augustus wel volgen, wees gerust. Tot dan geef ik Johnny Marr het exclusieve recht dit topic op geregelde tijdstippen naar de bovenste regionen van de updates te bumpen!
Zo, het pleit lijkt me beslist in het voordeel van Rainbow! Gelukkig zien we Priest (en Sab én Zep) hier gauw terug voor het eindspel.
Opzet daarvan zal in de loop van augustus wel volgen, wees gerust. Tot dan geef ik Johnny Marr het exclusieve recht dit topic op geregelde tijdstippen naar de bovenste regionen van de updates te bumpen!
Bump
3
geplaatst: 20 augustus 2024, 11:43 uur
Ik ben van plan eerstdaags de voorbereidingen te treffen voor de Grote Finale, Apollo. Als alles goed gaat, mogen jullie dit weekend het goede nieuws verwachten. 
En Johnny Marr: vergeet niet te zijner tijd nog 'ns te bumpen.

En Johnny Marr: vergeet niet te zijner tijd nog 'ns te bumpen.
5
geplaatst: 20 augustus 2024, 13:25 uur
5
geplaatst: 25 augustus 2024, 13:40 uur
Na een schrikachtige duik in de donkere krochten van dit topic (plus #1, we hebben ondertussen bijna 1000 pagina's tezamen volgeouwehoerd!) heb ik de 180 songs (winnaar, finalist en twee halve finalisten) boven water weten halen en ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat er één song is die in twee verschillende jaargangen werd genomineerd en bovendien de laatste 4 haalde.
Queen of the Reich van Queensrÿche bereikte namelijk voor zowel 1982 als 1983 de finale (om die vervolgens te verliezen). Bij de nominaties voor 1983 werd dit zelfs al aangehaald en ontstond er wat discussie omtrent de precieze releasedatum van de illustere Queensrÿche-EP waarop deze song staat, en schreef [user[The_CrY[/user] de volgende profetische woorden:
En jawel, daar zijn wij dus gewoon in geslaagd..
Fantastische song natuurlijk, maar een dubbele deelname lijkt me toch niet de bedoeling.. Daarom spelen we alvast een mini-competitie tussen de 4 verliezende kwartfinalisten van 1983 - reden om het nummer uit die jaargang te schrappen is voor mij tweeledig:
- Op deze site staat de EP onder jaar 1982;
- In 1982 haalde The Lady Wore Black, eveneens van die EP, de halve finale waardoor die hier ook zal meespelen.
Ik plaats deze namiddag de loting voor die mini-K.O. - de winnaar daarvan wordt song nr. 180 en neemt daarmee de plaats van Queen of the Reich - 1983 in.
Ondertussen maak ik werk van de loting van de 20 voorrondeladders en kunnen we in de loop van volgende week écht van start.
Queen of the Reich van Queensrÿche bereikte namelijk voor zowel 1982 als 1983 de finale (om die vervolgens te verliezen). Bij de nominaties voor 1983 werd dit zelfs al aangehaald en ontstond er wat discussie omtrent de precieze releasedatum van de illustere Queensrÿche-EP waarop deze song staat, en schreef [user[The_CrY[/user] de volgende profetische woorden:
Ik vind het prima, zolang Queensryche in 1982 dan maar niet nog eens genomineerd wordt
En jawel, daar zijn wij dus gewoon in geslaagd..

Fantastische song natuurlijk, maar een dubbele deelname lijkt me toch niet de bedoeling.. Daarom spelen we alvast een mini-competitie tussen de 4 verliezende kwartfinalisten van 1983 - reden om het nummer uit die jaargang te schrappen is voor mij tweeledig:
- Op deze site staat de EP onder jaar 1982;
- In 1982 haalde The Lady Wore Black, eveneens van die EP, de halve finale waardoor die hier ook zal meespelen.
Ik plaats deze namiddag de loting voor die mini-K.O. - de winnaar daarvan wordt song nr. 180 en neemt daarmee de plaats van Queen of the Reich - 1983 in.
Ondertussen maak ik werk van de loting van de 20 voorrondeladders en kunnen we in de loop van volgende week écht van start.

0
geplaatst: 25 augustus 2024, 14:31 uur
Na een bang moment toen ik The Lady Wore Black óók ontwaarde in de 1983-editie, bleek die gelukkig in een eerdere fase al naar huis te zijn gespeeld. Deze 4 gaan de strijd dus aan voor het allerlaatste plekje:
1. Dio - Holy Diver vs. Warlord - Deliver Us from Evil
2. Suicidal Tendencies - Institutionalized vs. Metallica - The Four Horsemen
Tot de 5, 1 verschil.
Tot de 5, 1 verschil.
3
geplaatst: 25 augustus 2024, 14:52 uur
En nog een tagrondje:
Kom er maar in, Johnny Marr, B.Robertson, ABDrums, Apollo, DjFrankie, Kondoro0614, EvilDrSmith, Dieter, danny de punk, Glow, laboomzaa, Jacoto!
Kom er maar in, Johnny Marr, B.Robertson, ABDrums, Apollo, DjFrankie, Kondoro0614, EvilDrSmith, Dieter, danny de punk, Glow, laboomzaa, Jacoto!
0
geplaatst: 25 augustus 2024, 14:59 uur
Zal ik aftrappen?
Warlord leren kennen dankzij dit topic en die blijft nog steeds prettig kleven maar kan toch niet tippen aan Dio's meest bekende song. Zo'n klassieker zou overigens niet misstaan in de grote finale, toch?
1-0
Warlord leren kennen dankzij dit topic en die blijft nog steeds prettig kleven maar kan toch niet tippen aan Dio's meest bekende song. Zo'n klassieker zou overigens niet misstaan in de grote finale, toch?

1-0
0
geplaatst: 25 augustus 2024, 15:04 uur
Huiswerk, ik heb me nog niet echt in Warlord verdiept, kunnen ze het opnemen tegen the legend Dio? Ik ga even rustig luisteren, stem later.
0
geplaatst: 25 augustus 2024, 16:25 uur
Wow, hoe cool is dat? Had cultband Warlord de kwartfinale destijds bereikt?
Hulde aan de goede smaak van de deelnemers destijds. (Of deed ik zelf toen ook al mee?)
Dio is natuurlijk topfavoriet, maar Warlord heeft een speciaal plekje in mijn hart toen ik hun LP in de jaren 80 een keer leende uit de plaatselijke bibliotheek (Wieringerwerf). Alles met een "heavy metal" uitziend logo nam ik voor een gulden op goed geluk mee. Dit was een van de grootste voltreffers.
Jaren later, toen de bieb hun lp's in de uitverkoop deed, gooide ik er nog eens een gulden tegenaan, maar nu om 'em in mijn eigen lp-kast te plaatsen. Met uiterste precisie en tijdrovende zorgvuldigheid die kolerestickers van de bieb eraf weten te pulken.
4-1
Trouwens, óók een nummer die in twee jaargangen mee had kunnen doen (en misschien ook wel gedaan heeft).
Hulde aan de goede smaak van de deelnemers destijds. (Of deed ik zelf toen ook al mee?)
Dio is natuurlijk topfavoriet, maar Warlord heeft een speciaal plekje in mijn hart toen ik hun LP in de jaren 80 een keer leende uit de plaatselijke bibliotheek (Wieringerwerf). Alles met een "heavy metal" uitziend logo nam ik voor een gulden op goed geluk mee. Dit was een van de grootste voltreffers.
Jaren later, toen de bieb hun lp's in de uitverkoop deed, gooide ik er nog eens een gulden tegenaan, maar nu om 'em in mijn eigen lp-kast te plaatsen. Met uiterste precisie en tijdrovende zorgvuldigheid die kolerestickers van de bieb eraf weten te pulken.
4-1
Trouwens, óók een nummer die in twee jaargangen mee had kunnen doen (en misschien ook wel gedaan heeft).

0
geplaatst: 25 augustus 2024, 17:28 uur
Warlord ken ik ook niet. Zonder te luisteren:
5-1
Holy Diver is een klassieker.
5-1
Holy Diver is een klassieker.
0
geplaatst: 25 augustus 2024, 21:00 uur
Een johnnymarretje? Die gemakzucht had ik van jou toch niet verwacht.
1
geplaatst: 25 augustus 2024, 21:03 uur
Ja, doe ik normaliter ook niet, maar hoe kan ik een nummer laten winnen tegenover groots jeugdsentiment wat ik al honderden keren heb gehoord? Maar jullie hebben een punt.
Warlord inmiddels wel geluisterd en is ook erg goed zeg, had ook door moeten gaan. Had het album blijkbaar wel in mijn lijstje 'ooit nog luisteren' weggestopt, binnenkort eens werk van maken.
Warlord inmiddels wel geluisterd en is ook erg goed zeg, had ook door moeten gaan. Had het album blijkbaar wel in mijn lijstje 'ooit nog luisteren' weggestopt, binnenkort eens werk van maken.
0
geplaatst: 25 augustus 2024, 21:03 uur
Pepsi of Coca Cola, het maakt mij eigenlijk geen flikker uit.
0-1
Pepsi of Coca Cola, het maakt mij eigenlijk geen flikker uit.
0-1
1
geplaatst: 25 augustus 2024, 21:05 uur
Sinds ik deze live uitvoering heb gehoord luister ik nooit meer naar de albumversie:
0-2
0-2
0
geplaatst: 25 augustus 2024, 21:18 uur
Ik ga ook voor Metallica in deze battle, wat mij betreft toch een pak minder dan die eerste, dat was eigenlijk de finale.
0-3
0-3
0
geplaatst: 25 augustus 2024, 21:44 uur
Apollo schreef:
Sinds ik deze live uitvoering heb gehoord luister ik nooit meer naar de albumversie:
0-2
Goed om af en toe eens terug te grijpen naar dit soort krakkemikkige opnames om weer te realiseren waarom de band mid jaren 80 zo fokking unbelievable vet was. Sinds ik deze live uitvoering heb gehoord luister ik nooit meer naar de albumversie:
0-2
Nét te jong om het zelf te hebben meegemaakt.
Over realiseren gesproken: schiet me ineens te binnen dat ik 'Cliff 'em All' volgens mij nog nooit helemaal heb gezien (ik heb 'em nog steeds niet op dvd) en dat de originele videoband die ik ervan heb al jarenlang in de schuur ligt te verpieteren. Die tape is zeer wrs naar zijn grootje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.