MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
DE FINALE!!!

Het was een geweldige pre-apotheose, zo nét voor de echte apotheose. Grote namen, bazen van songs, het merendeel gesneuveld zoals dat gaat.. Twee giganten zijn overeind gebleven en nemen het nu tegen elkaar op.

Rainbow - Stargazer

vs.

Judas Priest - Sinner

Battle blijft staan voor dit weekend, daarna roepen we een officiële winnaar uit.
Alvast een dienstmededeling: na deze editie zijn alle jaren opgebruikt en 2024 zit er nog lang niet op, een all stars special edition dringt zich dus op.. Ik zou daar liefst nog even mee wachten, de opzet is me momenteel nog niet 100% duidelijk..

Laat zeker jullie mening daaromtrent even horen, ideeën zijn altijd welkom.. Maar geniet nu eerst maar van Rainbow & Priest!

Waarom is de opzet van de all stars-editie je niet duidelijk? Ik dacht dat het net zo zou werken als de vorige jaargangen, maar dan enkel met de winnaars per jaar.

Ik had trouwens tevoren niet gedacht dat Black Sabbath niet in de finale zou staan.

1-0

Glow
1-2

DjFrankie (moderator)
1-3

DjFrankie (moderator)
Apollo schreef:
Waarom is de opzet van de all stars-editie je niet duidelijk? Ik dacht dat het net zo zou werken als de vorige jaargangen, maar dan enkel met de winnaars per jaar.

Ik had trouwens tevoren niet gedacht dat Black Sabbath niet in de finale zou staan.

Om meerdere nummers te krijgen misschien de beste 2 nummers van elk jaar. Anders heb je er maar 44 en ben je zo klaar

BS had ik ook zeker in de finale verwacht

DjFrankie schreef:
Om meerdere nummers te krijgen misschien de beste 2 nummers van elk jaar. Anders heb je er maar 44 en ben je zo klaar

Maar wil ik wel voor zoveel onmogelijke keuzes staan?
Nee, dat is een goed punt. Misschien zelfs alle halve finalisten meenemen in de strijd? Dan kunnen we weer even vooruit. Want tegen het einde van het jaar (of na de 2024-editie) zullen wij tegen hetzelfde probleem aanlopen. Er moet een nieuw spelletje komen. Ik opper even wat ideeën die ik heb en die binnen het huidige concept passen:

- Beste metal nummer per land. Daar kunnen wij nog even op vooruit, en ik denk dat sommige landen erg spannend zullen zijn (e.g. VS, VK, Zweden), of dat er verrassend veel te ontdekken valt (e.g. Chili, Zwitserland, Japan). Landen zonder metal scene kunnen wij overslaan.

- Beste metal nummer per genre. En dan houden wij het breed per hoofdcategorie (dus geen al te strenge gatekeeping), maar je zou nog kunnen versmallen (melodic black, symphonic black etc.). Qua hoofdcategorieën (heavy/power/death etc.) kun je minstens 20 rondes spelen.

- Beste album per jaar. Wel iets voor de diehards, want (hoe) ga je de tijd vrijmaken om onbekend spul te luisteren?

Apollo schreef:

Nee, dat is een goed punt. Misschien zelfs alle halve finalisten meenemen in de strijd?

- Beste metal nummer per land.

- Beste metal nummer per genre.

- Beste album per jaar.

Jaaaaaa, je haalt me de woorden uit het toetsenbord. Geweldige ideeën. Ik begin bijna een beetje verliefd op je te worden.
Maar er staat zo een date voor mijn deur, dus ik stort mijn feromonen eerst wel over haar uit.

Ik neem even de tijd voor deze battle. Holy shit wat een vette tracks.

Hierna gaan we gewoon door met andere battles? Wat is eigenlijk het hele idee?

Kondoro0614 schreef:
Ik neem even de tijd voor deze battle. Holy shit wat een vette tracks.

Hierna gaan we gewoon door met andere battles? Wat is eigenlijk het hele idee?

Nou, er gaat een ultieme finaleronde komen tussen de winnaars van alle voorafgaande jaren, te weten:

AOVV schreef:

Hall of Fame:

1980 Black Sabbath - Heaven and Hell
1981 Iron Maiden- Killers
1982 Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
1983 Iron Maiden - Where Eagles Dare
1984 Judas Priest - The Sentinel
1985 Slayer - Hell Awaits
1986 Metallica - Master of Puppets
1987 King Diamond - Black Horsemen
1988 Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
1989 Annihilator - Alison Hell
1990 Slayer - Seasons in the Abyss
1991 Sepultura - Arise
1992 Dream Theater - Pull Me Under
1993 Typo O Negative - Black No. 1 (Little Miss Scare-All)
1994 Machine Head - Davidian
1995 Death - Symbolic
1996 Opeth - Black Rose Immortal
1997 Dimmu Borgir - The Mourning Palace
1998 Death - Flesh and the Power It Holds
1999 My Dying Bride - She Is The Dark
2000 Primordial - The Soul Must Sleep
2001 Opeth - The Drapery Falls
2002 Opeth - Deliverance
2003 Type O Negative - Less Than Zero
2004 Converge - You Fail Me
2005 Moonsorrow - Pimeä
2006 Cult of Luna - Finland & Agalloch - Limbs
2007 Alcest - Souvenirs d'un Autre Monde
2008 Opeth - Heir Apparent
2009 Heaven & Hell - Atom and Evil
2010 Gallowbraid - Ashen Eidolon
2011 Mastodon - The Hunter
2012 Alcest - Autre Temps
2013 Cult of Luna - I, The Weapon
2014 Saor - Children of the Mist
2015 My Dying Bride - And My Father Left Forever
2016 Cobalt - Hunt the Buffalo
2017 Ex Eye - Xenolith; The Anvil
2018 Redemption - Long Night's Journey Into Day
2019 Blood Incantation - The Giza Power Plant
2020 Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia
2021 King Buffalo - Burning
2022 Ultha - Rats Gorged the Moon... And All Fell Silent
2023 Moonlight Sorcery - Into the Silvery Shadows of Night

Het wordt een pure marteling om keuzes te maken tussen al deze stuk voor stuk geweldige winnaars.

Nice! Dus voor alle andere battles ben ik al te laat

4-3

Ik heb beide nummers net weer even geluisterd tijdens het wandelen, het zijn echt waanzinnig lekkere tracks. En hoewel ik het niet over mijn hart kan verkrijgen, merkte ik wel dat ik één nummer twee keer achter elkaar wou luisteren (die drukte ik bijna op het einde dus nog een keer op replay). En daar gaat mijn stem ook heen omdat ik mijn gevoel dat zegt.

5 - 3

5-4

Wat een museumstukken zeg. Wordt er nog moderne muziek gemaakt of blijven we hangen in het oude?

B.Robertson schreef:
Wat een museumstukken zeg. Wordt er nog moderne muziek gemaakt of blijven we hangen in het oude?

Jazeker, kom je weer terug naar dit topic?

Mooie en terechte finale.

5-5

Apollo schreef:

Daarom dus:

DjFrankie schreef:

We hebben de jaargangen 1980 t/m 2023 gespeeld + deze oertijdeditie, dat maakt in totaal 45 winnaars. Een basic editie bestaat uit 32 battles, 64 nummers dus. In deze zouden we uiteraard voor de large editie gaan, te weten 128 nummers in totaal.

Als je alle finalisten neemt, kom je er niet, voorstel om de halve finalisten per editie te laten meedingen vind ik wel goed, dan kom je op 180 songs. Een voorstel zou dan bijvoorbeeld zijn:

- 20 voorrondeladders van telkens 9 songs waarvan de eerste 6 rechtstreeks doorgaan;
- de nrs. 7 spelen in twee herkansingsladders van elk 10 songs waarvan de eerste 4 doorgaan.

Zo komen we op 120 + 8 = 128. En die spelen dan het ultieme eindspel.

Wat de voorrondeladders betreft kan ik nog wel eens bekijken of ik bij loting rekening kan houden met een aantal zaken, zoals:

- Gelijke verdeling qua aantal finalisten en halve finalisten
- Spreiding nummers van dezelfde jaargang over verschillende ladders

Maar goed, vooraleer we daaraan toe zijn, eerst deze finale nog afwerken. Schitterend hoor, al doet de nipte afwezigheid van Sabbath nog een beetje pijn. Die had het voor mij allicht net gehaald van Rainbow, maakt dat het pleit voor mij nu wel wat makkelijker beslecht kan worden:

6-5

Alle input omtrent het eindspel is welkom! En ik lees ook al enkele fijne ideeën van Apollo, de toekomst lijkt verzekerd..

AOVV schreef:
Als je alle finalisten neemt, kom je er niet, voorstel om de halve finalisten per editie te laten meedingen vind ik wel goed, dan kom je op 180 songs. Een voorstel zou dan bijvoorbeeld zijn:

- 20 voorrondeladders van telkens 9 songs waarvan de eerste 6 rechtstreeks doorgaan;
- de nrs. 7 spelen in twee herkansingsladders van elk 10 songs waarvan de eerste 4 doorgaan.

Wat de voorrondeladders betreft kan ik nog wel eens bekijken of ik bij loting rekening kan houden met een aantal zaken, zoals:

Goed uitgedacht plan. Ik ben voor!
Qua spreiding lijkt het mij een goede regel dat nummers uit dezelfde jaargang niet in dezelfde voorrondeladder zitten. Voor de rest maakt het niet uit lijkt mij.

Dat lijkt me prima te doen. Ik vertrek morgen een week in vakantie, jullie zullen me hier sporadisch nog wel aantreffen denk ik maar veel meer dan af en toe een plaatje draaien of in een spelletje een stem uitbrengen zal dat ook niet zijn..

Daarna kunnen we wel weer over naar de orde van de dag.

Geniet er van AOVV en ik ben down om meer battles te doen.

AOVV schreef:

Hoe kan je hier nu tegen zijn? Helemaal voor!

Wat AOVV zegt over Black Sabbath, dat zou ik kunnen hebben met Priests 'Victim Of Changes'. Als die nu zou battlen tegen 'Stargazer', dan was het écht een gruwelijk dilemma in de orde van de grote wereldproblematieken.

Maar hoe fabelprachtigfantastisch 'Sinner' ook is, het is niet zomaar dat ik mijn oudste zoon naar de zanger van 'Stargazer' had willen vernoemen (Dio: door een veto van zijn moeder heeft hij trouwens een andere naam gekregen).
Ik wil dan ook al jaren een petitie starten om 'Stargazer' in de Top 2000 te krijgen. Áls-ie er eenmaal inzit, dan zal die minstens hetzelfde "Top 2000-succes" genereren als wat met 'Angel Of Death' sindsdien is gebeurd, dat weet ik zeker.

7-5

EvilDrSmith schreef:

Wat AOVV zegt over Black Sabbath, dat zou ik kunnen hebben met Priests 'Victim Of Changes'. Als die nu zou battlen tegen 'Stargazer', dan was het écht een gruwelijk dilemma in de orde van de grote wereldproblematieken.

Sluit ik me bij aan kerel. Had die misschien toch wel liever in de finale willen zien dan Sinner. Misschien ook wel omdat het één van mijn favoriete Priest tracks is, sowieso mijn favoriete album. Dan was die battle echt moeilijk geweest.

Hoe was je date?

Kondoro0614 schreef:
Hoe was je date?
We hebben het in besloten kring gevierd en zijn niet verder gekomen dan de slaapkamer.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
We hebben het in besloten kring gevierd en zijn niet verder gekomen dan de slaapkamer.

Dat klinkt als een prima date. Lekker bezig

Glow
Stargazer....prachtig nummer , maar ik had liever dan Sinner gezien (wat steviger)....enfin , bedankt AOVV

Zo, het pleit lijkt me beslist in het voordeel van Rainbow! Gelukkig zien we Priest (en Sab én Zep) hier gauw terug voor het eindspel.

Opzet daarvan zal in de loop van augustus wel volgen, wees gerust. Tot dan geef ik Johnny Marr het exclusieve recht dit topic op geregelde tijdstippen naar de bovenste regionen van de updates te bumpen!

B.Robertson, where was your star?
Was it far, was it far
When did we leave?
We believed, we believed, we believed!

Gefeliciteerd voor de reeds voorspelde en meer dan terechte winnaar van het beste 'metal'/hardrocknummer van <1980.

___________________________________*BOKS!*___________________________________ https://i1.sndcdn.com/artworks-000211781322-4nyu2n-t500x500.jpg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.