MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
2-0

Zwakste plaat van Deafheaven tot nu toe (nog steeds gewoon goed hoor), Mombasa is het hoogtepunt voor mij.

EvilDrSmith schreef:
Foei, hoogste tijd voor een inhaalslag, want ten eerste is ook dat album weer nagenoeg net zo geniaal als 'Naiv' (en de zes daaraan voorafgaande albums) én er schijnt alweer een nieuw album in de maak te zijn.

Ik zet ze in mijn "inhaalslagen"-lijst. "Er zijn nog 468 wachtenden voo..." Je kent het wel.

DjFrankie (moderator)
2-1

2-2

Ik heb de liefde voor Deafheaven nooit begrepen.

Na lang twijfelen ga ik toch voor Deafheaven: 3-2

Een afweging tussen een voor mij nieuwe track en eentje die me al bekend is is altijd lastig met beoordelen.
Zo hier het geval Deafheaven onbekend vs. Soen bekend.
Toch een lichte voorkeur voor de eerste.

4-2

Johnny Marr schreef:

Ik niet, de eerste ronde gaat veel te snel zoals je weer kan zien. MAAR JA WIE BEN IK HE?
Mijn punten waren trouwens naar Thy Catafalque gegaan EvilDrSmith, al vind ik beide nummers niet br00tal genoeg om ze metal te noemen.
Het enige metalnummer op Infinite Granite krijgt natuurlijk m'n punt, en dik ook:
1-0

Ik leef met je mee en dank voor het vergeefse troostpunt.
Maar Deafheven wél een punt geven? Alleen vanwege die enige twee metalminuutjes op een track van acht minuten en een heel album verder ook vol met shoegaze? Dit riekt naar nostalgisch bevooroordelen.
(Al zijn het wel een paar fan-tas-ti-sche minuten!)

AOVV schreef:

Ik zet ze in mijn "inhaalslagen"-lijst. "Er zijn nog 468 wachtenden voo..." Je kent het wel.

"Ach meneer, mag ik alsjeblieft even voor? Ik heb maar één album af te rekenen."
"Natuurlijk jongen. ga je gang!"

Ik ben nooit zo'n Deafheavenfanboy geweest: waardeerde het wel, zonder uit mijn dank te gaan. Knelpunt was vooral de scream van die schreeuwerd, die ik nogal geforceerd vond overkomen: zeker live. Hun (bijna) volledige draai naar shoegaze vind ik wel begrijpelijk, al ga ik er uiteindelijk nog iets minder van uit mijn plaat.
Soen is een beetje hetzelfde verhaal: fraai, mooi, knap, maar het kwartje heeft nooit écht willen vallen. Ook nu niet.

Die paar metalminuten - misschien wel de overtuigendste metalminuten die ik van Deafheaven ken - geven de doorslag.

5-2

6. MØL - Photophobic vs. Demoniac - So It Goes

Veel werk in deze eerste ronde wat ik (opnieuw) moet luisteren, maar dat geldt wrs voor veel van jullie.

0-1

Die van Demoniac slagen erin om het nummer 20 minuten spannend te houden. Daar kan Deafheaven nog wat van leren.

DjFrankie (moderator)
0-2

1-2

Allebei ijzersterk, wat een battle!

2-4

EvilDrSmith schreef:
Veel werk in deze eerste ronde wat ik (opnieuw) moet luisteren, maar dat geldt wrs voor veel van jullie.

Alles. Ook mijn eigen nominaties die ik gekozen heb aan de hand van de hier aangevinkte favorieten. Alleen de laatste nominatie echt geluisterd en geselecteerd.

B.Robertson schreef:
2-4
Alles. Ook mijn eigen nominaties die ik gekozen heb aan de hand van de hier aangevinkte favorieten. Alleen de laatste nominatie echt geluisterd en geselecteerd.
Ja, ook ik heb de laatste battle helemaal tot me genomen.
Ik had vanwege de lengte bij Demoniac wel even het idee dat ik bij een progspel verdwaald was.

Jacoto schreef:
(quote)
Ja, ook ik heb de laatste battle helemaal tot me genomen.
Ik had vanwege de lengte bij Demoniac wel even het idee dat ik bij een progspel verdwaald was.

Mijn eigen nominatie van KK's Priest volledig gehoord, voor alle duidelijkheid. Iron Maiden nadien en Asphyx, Pestilence en Carcass moet ik ter plekke luisteren als ze aan de beurt zijn. Jullie nominaties luister ik altijd volledig ook al kost het soms een halfuur. Demoniac vond ik wel sterk alleen de opponent was verpletterend.

20 Minuten...? Ik ga daar nu aan beginnen, maar tegen de tijd dat het nummer is afgelopen zijn we al drie battles verder. (Okay, nu houd ik op met dit gepiepdoos)

Sodeju, die openingriffs van Demoniac gooien die hele mølshoop ondersteboven. Ben niet zo kapot van de vocalen van Momfert de møl, daarentegen wel enorm van de thrashriffs in Demoniac. Ik weet voldoende, maar ga nog even verder een kwartiertje genieten.

Edoch, wel even een serieuze noot: releasedatum Demoniac: 10 November 2020.
(LP is weliswaar van 2021, maar we zijn hier geen vinylcluppie)

Dus wat moeten we doen?

Okay, ik lees net jullie berichten op de pagina van het album van Demoniac, AOVV en Don, en zie dat jullie eind januari 2021 er helemaal klaar voor waren om het album te kunnen luisteren, dus wellicht was de verkrijgbaarheid tot dat moment hopeloos oid?

Dan heb ik niks gezegd en geschreven over releasedata - en nemen we die ruim - en gaat Demoniac door: een dikke vette 2-5.
't Nummer is inmiddels ook afgelopen.

7. VOLA - Straight Lines vs. In Mourning - Thornwalker

Twee gave nummers, maar totaal verschillend. Lichte voorkeur voor In Mourning.
Na 2 mindere albums is de laatste plaat weer echt top.

0-1 dus

0-3

VOLA tof, In Mourning top.

Blij ook dat Demoniac door is, toch geen cadeau kan ik aannemen, zo'n nummer van 20 minuten.

1-4

Fantastisch nummer en trouwens het hele album.
Niet voor niks genomineerd, maar ik zie de bui al hangen.

3-4

VOLA zijn de nieuwe koningen van het schrijven van poppy metalnummers met dikke riffs zonder gezapig te worden.

EvilDrSmith schreef:
Okay, ik lees net jullie berichten op de pagina van het album van Demoniac, AOVV en Don, en zie dat jullie eind januari 2021 er helemaal klaar voor waren om het album te kunnen luisteren, dus wellicht was de verkrijgbaarheid tot dat moment hopeloos oid?

Album was inderdaad eerst gepland voor december 2020, maar is uiteindelijk verplaatst naar 29 januari 2021. Dit is met veel releases gebeurd in de afgelopen twee jaar, dat ze een aantal maanden zijn uitgesteld.

Tja….beide niet echt mijn ding.

1-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:35 uur

geplaatst: vandaag om 16:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.