MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
Spijtig van Moonsorrow inderdaad. Zij hadden wat mij betreft moeten winnen. Dan Alcest maar…

1-0

3-0

Vrij duidelijk, met Moonsorrow in de finale was het andere koek geweest..

Kak, dit hoort niet de finale te zijn!!

Ik pas!

DjFrankie (moderator)
3-1

Het is een metalbattle, geen folkbattle of elfjescontest, dus ik kies logischerwijs voor het enige metalnummer.
3-2

4-2

4-4

EvilDrSmith schreef:
Het is een metalbattle, geen folkbattle of elfjescontest, dus ik kies logischerwijs voor het enige metalnummer.

Eigenlijk zijn het allebei niet echt ''metal''-nummers, maar Alcest is in ieder geval nog wat meer metal dan Porcupine Tree in het gitaarwerk.

4-5

Prachtige finale.

5-5

Zack
6-5

Don Cappuccino schreef:
Eigenlijk zijn het allebei niet echt ''metal''-nummers, maar Alcest is in ieder geval nog wat meer metal dan Porcupine Tree in het gitaarwerk.
Ik had idd beter meest metalachtige kunnen schrijven, maar bij Steven hoor je tenminste nog gitaarriffs en geen ondefinieerbaar metalig gitaargruis, en tevens fe-no-me-naal drumwerk dat veel meer metal klinkt dan die slome, simplistische roffeltjes bij die boomknuffelaars. Maar alle vilein ten spijt: die gaapsnurkband staat potjandosie nu wel voor!

EvilDrSmith schreef:
ondefinieerbaar metalig gitaargruis

Dit is blackmetal. Alcest is definitief trve kvlt.

Don Cappuccino schreef:
Dit is blackmetal. Alcest is definitief trve kvlt.
Oja, da's waar ook! Trve grim dewbitten hippieblack from the sunny forests.

De 24 uren zijn voorbij, Alcest wint! Ik ga het verder kort houden, want ik moet nog naar de Alcest-afterparty (waar menige tree zal worden gehugd). Wederom is het Dieter die wint, wordt wel een beetje saai zo.

Kies maar een jaar, zou ik zeggen!

AOVV schreef:
Hoezeer ik Moonsorrow ook een finaleplek gun, ga ik streng moeten zijn en de regels toepassen. Na 24 uur stond het 6-6, waarbij Porcupine Tree het laatst op voorsprong stond. Steven Wilson en kornuiten naar de finale, dus! Jammer dat je net te laat stemde, Jacoto.
Ik ben ook voor deze battle te laat , lees ik.
Mijn punt zou ook naar Alcest zijn gegaan, dus dat doet geen pijn.
Wel jammer natuurlijk van die vorige battle.
Mijn onregelmatig stemmen komt omdat ik voor het stemmen altijd mijn computer moet aanzetten. Jullie doen dat wellicht op allerlei mobiele apparatuur, maar zo gaat dat hier niet.
In de zomermaanden en met deze temperaturen gaat de pc niet zo vaak aan. Dus..., vandaar dat ik wel eens wat mis.

AOVV schreef:
Wederom is het Dieter die wint, wordt wel een beetje saai zo.
Kies maar een jaar, zou ik zeggen!

Mooie winnaar!
Weer een een Dietertje idd

Het volgende jaar wordt het millenniumjaar 2000.

Op dit moment vier ik vakantie in Mexico, dus ik zal zelf niet heel actief deelnemen de komende 2 weken. Nomineren zal ook lastig worden denk ik. Misschien dat ik me nog even meld de komende dagen.

Nomineer 4 metal songs uit 2000, 1e ronde

……….
……….
……….
……….

Deadline: 25 juli 18.00 uur

Dieter schreef:
Op dit moment vier ik vakantie in Mexico, dus ik zal zelf niet heel actief deelnemen de komende 2 weken. Nomineren zal ook lastig worden denk ik. Misschien dat ik me nog even meld de komende dagen.
Mooi zo! Hebben eindelijk de andere stemmers ook een keer kans om een battle te winnen.
Maar evenzogoed gefeliciteerd met alweer een overwinning (ook al was ik het er niet mee eens) en veel plezier daar!

Ik gooi er wel een paar persoonlijke cultfavorieten in. Er moeten tenslotte ook songs de eerste ronde alweer uitgeknikkerd worden.

Nomineer 4 metal songs uit 2000, 1e ronde

Earthtone 9 - Tat Twam Asi
Ephel Duath - Embossed
Iron Maiden - Brave New World
Motörhead - See Me Burning
Napalm Death - Constitutional Hell
Pain Of Salvation - Ashes
Regurgitate - The Pulsating Feast
Tourniquet - The Skeezix Dilemma, Pt. 2 (The Improbable Testimony of the Pipsisewah)

Deadline: 25 juli 18.00 uur

ABDrums schreef:
Within Temptation - Ice Queen
Ik had WT er nog bijstaan in mijn shortlist - meer als grapje - maar de band staat nu dus toch al in de lijst!
Uitstekende keuze hoor, het album sloeg bij mij destijds in als een bom, al had ik eerder voor het titelnummer of 'Deceiver Of Fools' gekozen.

Met terugwerkende kracht ben ik trouwens wel blij dat Moonsorrow de finale niet heeft gehaald, laat staan gewonnen. Ze hadden dus in 2005 ook al gewonnen? Okay, supergoeie band natuurlijk, maar twee jaar de battle winnen vind ik wel erg veel eer. Die ze dan ook niet krijgen.

EvilDrSmith schreef:
Okay, supergoeie band natuurlijk, maar twee jaar de battle winnen vind ik wel erg veel eer. Die ze dan ook niet krijgen.

Maar wel verdienen.

ABDrums schreef:
Maar wel verdienen.
Meer dan die treehugging hippies, ja. Dat is waar.

Deftones - Change (In the House of Flies)
Electric Wizard - Funeralopolis
Iron Maiden - The Wicker Man
Weakling - Dead as Dreams

Linkjes volgen nog, ben nu mobiel... als de volgende nominator mijn nummers kan meenemen zou dat heel vriendelijk van hem/haar zijn!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:31 uur

geplaatst: vandaag om 21:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.