Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2023, 16:34 uur
Blood For Blood! Supertoffe keuze. Vond het destijds de vetste hardcore band around. Ik heb die band rond deze tijd nog eens live gezien, dat zal vast wel in de Melkweg geweest zijn. Ik meen dat ik toen het aandurfde om in de pit te duiken en dat er volgens mij wonderwel niemand beenbreuken of hoofdwonden opliep en dat er ook geen rondvliegende ledematen na afloop bij elkaar geveegd moesten worden. Getuige de sound en reputatie van de band eigenlijk best wel teleurstellend. 
Linkje werkt trouwens niet.
Toch kies ik voor mijn nominatie: deze plaat van Today Is The Day is zelfs na ruim 20 jaar nog steeds een imposant ontregelend statement van naargeestige verwarring, verwrongen pijn en maniakale schizofrenie.
1-2

Linkje werkt trouwens niet.
Toch kies ik voor mijn nominatie: deze plaat van Today Is The Day is zelfs na ruim 20 jaar nog steeds een imposant ontregelend statement van naargeestige verwarring, verwrongen pijn en maniakale schizofrenie.
1-2
0
geplaatst: 2 november 2023, 19:17 uur
Blood for Blood lekker bruut, ik ga toch ook voor het veeleisender maar ook veelzijdiger Today Is the Day:
3-4
3-4
0
geplaatst: 2 november 2023, 23:36 uur
0
geplaatst: 3 november 2023, 13:12 uur
Huh? Is dit Coheed and Cambria? Wat een eh... kinderachtige emometal.
Hun latere werk klinkt toch een stuk volwassener en krachtiger, waardoor de androgyne zang ook niet zo verwijfd K-popperig overkomt (of in ieder geval een stuk minder). Dat is al op het album wat hier op volgt (en die ik wél ken, i.t.t. dit (nummer van het) debuut).
5-0
Hun latere werk klinkt toch een stuk volwassener en krachtiger, waardoor de androgyne zang ook niet zo verwijfd K-popperig overkomt (of in ieder geval een stuk minder). Dat is al op het album wat hier op volgt (en die ik wél ken, i.t.t. dit (nummer van het) debuut).
5-0
0
geplaatst: 3 november 2023, 13:45 uur
De productie van Napalm Death bevalt me niet zo. Dunnig en klinisch. Best jammer. Manowar was hier al geen schim meer van hun oppermachtige 80s werk, maar gelukkig ook niet zo beschamend infantiel als de afgelopen 15 jaar.
De ultieme belichaming van potsierlijk en grotesque, maar Eric laat hier nog wel zijn magistrale stemgeluid horen. Maar waarom geen 'Hand Of Doom' of 'House Of Death' genomineerd, JM? Dat is tenminste nog vette metal die aan de kwaliteit van weleer doet denken.
Ik zet evenzogoed liever 'Into Glory Ride' of 'Hail To England' op.
♫ I know the one who waits, Satan is his name
Across the bridge of death, there he stands in fla-hames....♪
Evenzogoed toch nipt 0-1
De ultieme belichaming van potsierlijk en grotesque, maar Eric laat hier nog wel zijn magistrale stemgeluid horen. Maar waarom geen 'Hand Of Doom' of 'House Of Death' genomineerd, JM? Dat is tenminste nog vette metal die aan de kwaliteit van weleer doet denken.
Ik zet evenzogoed liever 'Into Glory Ride' of 'Hail To England' op.
♫ I know the one who waits, Satan is his name
Across the bridge of death, there he stands in fla-hames....♪
Evenzogoed toch nipt 0-1
0
geplaatst: 3 november 2023, 14:00 uur
1-2
Ik heb dit nummer niet genomineerd. Ik ging dik het titelnummer genomineerd hebben tho, wat een anthem is dat. Death to false metal enzo, jwz.
EvilDrSmith schreef:
Maar waarom geen 'Hand Of Doom' of 'House Of Death' genomineerd, JM?
Maar waarom geen 'Hand Of Doom' of 'House Of Death' genomineerd, JM?
Ik heb dit nummer niet genomineerd. Ik ging dik het titelnummer genomineerd hebben tho, wat een anthem is dat. Death to false metal enzo, jwz.
1
geplaatst: 3 november 2023, 14:13 uur
Oh, het was B.Robertson zie ik nu.
Ik dacht dat jij het was. Kan ik je blijkbaar toch niet overal de schuld van geven.
Ja, titelnummer is ook wel okay, maar 'Hand' en 'House' zijn écht HEUL VEUL meer true metal.
Hail and kill! Violence and bloodshed! Kill with power!
Ik dacht dat jij het was. Kan ik je blijkbaar toch niet overal de schuld van geven.

Ja, titelnummer is ook wel okay, maar 'Hand' en 'House' zijn écht HEUL VEUL meer true metal.
Hail and kill! Violence and bloodshed! Kill with power!
1
geplaatst: 3 november 2023, 17:41 uur
Beide CD's verkocht en beide bands ontmanteld tot grofweg de beginperiode van Napalm Death en een selectie van Manowar met Ross the Boss. Enige album met Karl Logan dat daar een beetje aan tipte was Warriors of the World. Favorieten op MuMe eens bekeken en toen was het maar net waar ik zelf zin in had.
3-4
3-4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.