MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
Ik lees op Wiki dat de eerste LP uitgebracht is in 1948. Hoe zit dit precies?

zaaf
ik ben wel oud maar was er niet bij dus ik ga uit van deze site en desnoods RYM. wiki praat soms poep.

zaaf
ik hoop iig nog op lijstjes van de al actieve deelnemers aerobag, herman, lowieke, rudolphS, shinybeast, Teunnis

deadline vanavond 21:30

zaaf schreef:
ik hoop iig nog op lijstjes van de al actieve deelnemers aerobag, herman, lowieke, rudolphS, shinybeast, Teunnis

deadline vanavond 21:30

Ja ik zit nog even vast in mijn tijdreis machine, maar lijstje komt eraan

Sorry ik ga het even niet redden

zaaf
Schade dat is jammer in het Duits

Zijn toch wel hele mooie dingen gemaakt in deze periode, ik geloof dat caribbean folk music mijn nieuwe favoriete nichegenre is.

zaaf
de lijsten zijn gezien, de scores geteld. kijken of ik zo de slaap nog kan vatten.

Wanneer gaat de lijn voor 1954-1956 dood, zaaf?

zaaf
over twee weken. in principe 20.00 uur maar ik doe nog wel eens een oogje dicht

Ai, die heeft in korte tijd veel ingeleverd.

Terwijl dit stiekem haar beste album is.

Helaas niet aan toegekomen deze te beluisteren. Haar plaat uit 1954 vind ik wel veel beter dan die uit 1950, dus gerede kans dat ze in de komende editie voor het eerst mijn lijstje haalt.

Die hoge tonen kan ik niet hebben. Volledig niet aan mij besteed.

Is dit voor het eerst dat zo’n verzamelaar van verschillende artiesten de finale gehaald heeft?
Weet je dat, Zaaf?

zaaf
dat is zeker zo Etta. maar dit is dan ook geen doorsneeshit.

Om dezelfde reden zouden albums als "Nuggets" 60's (garagerock), of "Saturday Night Fever" ( disco) ook nominatie verdienen

Ik had enige jaren geleden Nuggets ook in mijn lijst, maar was toen kansloos. Ook omdat jaar van uitgifte telt en dat is dan 1973 of zo

Ik vind het prima dat ze de eindlijst halen, maar ik neem ze zelf niet mee in m'n lijstjes.

Wel een geweldige verzamelaar natuurlijk.

EttaJamesBrown schreef:
Ook omdat jaar van uitgifte telt

In 1961 verschijnt eindelijk Robert Johnson, King of the Delta Blues Singers uit de jaren 30

Ah, die is ook mooi.
Heb ik niet en dat is niet goed te praten.

Louis Armstrong komt nog grotendeels uit de pré-albumperiode. Hij was een van de grondleggers van de jazz in New Orleans. Vanaf de jaren '20 is hij op z'n best wanneer hij afwisselt tussen virtuoos trompetspel en zang. Uncle Satchmo was zijn typetje: de vrolijke entertainer met de krakende stem. A Kiss to Build a Dream On is het hoogtepunt van dit album.

Lang getwijfeld of ik deze op 2 of 3 moest zetten, het werd dat laatste. Schitterende plaat.

Satchmo had ik op 10, ook fijne muziek natuurlijk.

Deze vond ik verrassend goed. Nog iets beter dan Black Coffee, dat op deze site een stuk populairder is.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.