Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)
zoeken in:
0
geplaatst: 25 november 2021, 20:20 uur
Ik ken ook een handjevol van voor 1950, dus dat moet in de komende weken te kneden, plakken en sjoemelen zijn tot 15 pareltjes.
Zal het opsturen naar Zaaf, Pennsylvania 6-5000
Zal het opsturen naar Zaaf, Pennsylvania 6-5000
1
geplaatst: 25 november 2021, 22:28 uur
zaaf schreef:
Laat gerust weten wat de gedachten zijn en duik intussen in de plm 200 albums in de eerste historie van het schellak en vinyl.
Laat gerust weten wat de gedachten zijn en duik intussen in de plm 200 albums in de eerste historie van het schellak en vinyl.
Leuke uitdaging, fijn dat we even de tijd hebben.
Het zijn er trouwens nog wel meer. Als je bij RYM kiest voor 'Popular Albums' in plaats van 'Top Albums' kom ik op bijna 1100 albums met 2 of meer stemmen.
Werk aan de winkel dus

0
geplaatst: 29 november 2021, 10:50 uur
Zo, mijn top 15 is inmiddels verstuurd. Ik kende wel de nodige muziek uit deze periode, maar eigenlijk maar weinig complete albums. Mooie aanleiding om me daar eens in te verdiepen en het is me echt totaal niet tegengevallen. De eerste tien in de lijst hebben 4 sterren, en de resterende vijf 3,5*.
Ik ben een groot jazzliefhebber, maar niet echt van hele oude jazz. Toch is met name Masterpieces by Ellington van Duke Ellington and His Orchestra me goed bevallen, en iets mindere mate gold dit ook voor werk van Louis Armstrong en Charlie Parker.
De echte parels liggen echter in de folkmuziek: Woody Guthrie, The Almanac Singers en Paul Robeson kan ik iedereen aanbevelen.
Ik ben een groot jazzliefhebber, maar niet echt van hele oude jazz. Toch is met name Masterpieces by Ellington van Duke Ellington and His Orchestra me goed bevallen, en iets mindere mate gold dit ook voor werk van Louis Armstrong en Charlie Parker.
De echte parels liggen echter in de folkmuziek: Woody Guthrie, The Almanac Singers en Paul Robeson kan ik iedereen aanbevelen.
0
geplaatst: 29 november 2021, 12:06 uur
Oh, toch maar even voor de duidelijkheid, het is inclusief 1950?
1
zaaf
geplaatst: 29 november 2021, 12:44 uur
Koenr schreef:
Oh, toch maar even voor de duidelijkheid, het is inclusief 1950?
dat klopt helemaalOh, toch maar even voor de duidelijkheid, het is inclusief 1950?
0
zaaf
geplaatst: 30 november 2021, 21:30 uur
Teunnis schreef:
En inclusief of exclusief klassieke muziek?
inclusiefEn inclusief of exclusief klassieke muziek?
0
geplaatst: 30 november 2021, 22:57 uur
1
Zack
geplaatst: 1 december 2021, 06:29 uur
Leuk !
Ik weet niet of ik voor 1950 nog wat vind en daar aan mee doe , maar vanaf jaren 50 in principe wel.....(hangt er vanaf of ik er voldoende weet en/of me smaken)
Ik weet niet of ik voor 1950 nog wat vind en daar aan mee doe , maar vanaf jaren 50 in principe wel.....(hangt er vanaf of ik er voldoende weet en/of me smaken)
3
geplaatst: 4 december 2021, 11:52 uur
Mijn top 15 t.e.m. 1950 begint er goed uit te zien. Ik heb drie albums toegevoegd aan de site en een paar jaartallen gecorrigeerd. Er zal vocale en instrumentale jazz in staan, maar ook folk, spirituals, chanson en exotica. Wat klassieke muziek betreft, zal ik het beperken tot één symfonie van een componist die toen nog leefde.
2
zaaf
geplaatst: 7 december 2021, 15:45 uur
Nog 30,18 dagen over voor de editie "jaren t/m 1950", 3 lijsten binnen...
Ik hoop nog op:
123poetertjes, 50tracks, aerobag, aERodynamIC, andré, Arno, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Bucquoy, Casartelli, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, DjFrankie, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, esteban, EttaJamesBrown, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, ForWhomThePeteTolls, Frenkie!, GrafGantz, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, likeahurricane, lowieke, LucM, Lukas, Lura, Lying Mouth, Manfield, Marzipaintree, MAS, MJ_DA_MAN, motel matches, musician, nelis, nico1616, Niek, niels94, Nr.4, Osiris Apis, panjoe, Poeha, Poek, Ralph., ranja, remcodulac, Rene1979, Renoir, Rudi S, rudolphS, Salvadore, shaadiq haynes, shinybeast, Silky & Smooth, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, vigil, west, wibro, yeahyeahyeah en Zack
Ik hoop nog op:
123poetertjes, 50tracks, aerobag, aERodynamIC, andré, Arno, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Bucquoy, Casartelli, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, DjFrankie, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, esteban, EttaJamesBrown, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, ForWhomThePeteTolls, Frenkie!, GrafGantz, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, likeahurricane, lowieke, LucM, Lukas, Lura, Lying Mouth, Manfield, Marzipaintree, MAS, MJ_DA_MAN, motel matches, musician, nelis, nico1616, Niek, niels94, Nr.4, Osiris Apis, panjoe, Poeha, Poek, Ralph., ranja, remcodulac, Rene1979, Renoir, Rudi S, rudolphS, Salvadore, shaadiq haynes, shinybeast, Silky & Smooth, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, vigil, west, wibro, yeahyeahyeah en Zack
2
zaaf
geplaatst: 7 december 2021, 16:17 uur
aERodynamIC schreef:
Een top 4 is te weinig toch?
nou, voor deze editie neem ik genoegen met een top 5... moeten dat wel heul goeie plaatjes zijn Een top 4 is te weinig toch?

0
geplaatst: 7 december 2021, 16:26 uur
M'n oudste stem is van 1950, en die vind ik eigenlijk niet veel soeps, dus ik sla de eerste ronde wijselijk over...
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 december 2021, 16:29 uur
Casartelli schreef:
Mijn oudst bestemde album is overigens een einzelgänger uit 1950
Na een herziening bleek het oudste bestemde album maar liefst uit 1938 te komen (in plaats van uit 1957 of zo). Het kan verkeren.Mijn oudst bestemde album is overigens een einzelgänger uit 1950
Die basis is alsnog te bescheiden voor deelname aan deze archeologisch verantwoorde editie.
0
geplaatst: 7 december 2021, 22:31 uur
Ik heb echt te weinig van voor 1950 geluisterd om hier wat zinnigs aan bij te dragen.
1
geplaatst: 8 december 2021, 01:10 uur
Ik ben niet echt op de hoogte van de Hip Hop van voor 1950 en ook niet van andere genre's...ik pas maar 

0
geplaatst: 8 december 2021, 09:52 uur
Heb het geprobeerd, maar kom bar weinig albums tegen die ik ken. Jaren '50 moet wel lukken, dus stap dan wel in.
0
geplaatst: 11 december 2021, 22:38 uur
Het is TM 1950 dat trok mij wel over de streep. Kwam alsnog maar tot 8 platen maar toch
1
geplaatst: 15 december 2021, 12:57 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Ik ben niet echt op de hoogte van de Hip Hop van voor 1950 en ook niet van andere genre's...ik pas maar
Hip hop begon in 1968, Pete Tot dan!
0
geplaatst: 15 december 2021, 15:08 uur
Vraagje aan de vakjury, is Billie Holiday - Billie Holiday (1959) inderdaad van '59? Discogs en RYM hebben deze beide op 1947 staan, maar die van 59 is volgens mij een expanded edition of iets dergelijks. Mume leidend?
1
zaaf
geplaatst: 15 december 2021, 15:22 uur
Ik heb zelf deze uitgave (de '47 van RYM/Discogs) in mijn lijst, dat lijkt me een valide argument.
0
geplaatst: 15 december 2021, 16:43 uur
Hip Hop begon op 11 augustus 1973, maar nog niet met actieve releases. Zie je in 19zoveelentachtig.
1
zaaf
geplaatst: 23 december 2021, 16:00 uur
Nog 14,17 dagen over voor de editie "jaren t/m 1950", 9 lijsten binnen...
Ik hoop nog op:
123poetertjes, 50tracks, andré, Arno, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Bucquoy, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, DjFrankie, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, esteban, Film Pegasus, Finidi, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, likeahurricane, LucM, Lukas, Lura, Manfield, Marzipaintree, MJ_DA_MAN, motel matches, musician, nelis, nico1616, Niek, niels94, Osiris Apis, panjoe, Poeha, Poek, Ralph., ranja, remcodulac, Rene1979, Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, shinybeast, Silky & Smooth, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, vigil, west, wibro, yeahyeahyeah en Zack
Ik hoop nog op:
123poetertjes, 50tracks, andré, Arno, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Bucquoy, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, DjFrankie, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, esteban, Film Pegasus, Finidi, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, likeahurricane, LucM, Lukas, Lura, Manfield, Marzipaintree, MJ_DA_MAN, motel matches, musician, nelis, nico1616, Niek, niels94, Osiris Apis, panjoe, Poeha, Poek, Ralph., ranja, remcodulac, Rene1979, Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, shinybeast, Silky & Smooth, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, vigil, west, wibro, yeahyeahyeah en Zack
0
zaaf
geplaatst: 23 december 2021, 16:50 uur
Edgar18 schreef:
Je mag mij wel van de taglijst afhalen.
voor het ganse spel? Je mag mij wel van de taglijst afhalen.

0
geplaatst: 23 december 2021, 16:54 uur
Ja...
We hebben dit spel toch al eens gespeeld? Maar nog belangrijker, ik ga het qua tijd niet redden. Met de twee Song van het Jaars en de aanstaande Zwarte Lijst heb ik al drie topics die mijn tijd en aandacht opeisen.
We hebben dit spel toch al eens gespeeld? Maar nog belangrijker, ik ga het qua tijd niet redden. Met de twee Song van het Jaars en de aanstaande Zwarte Lijst heb ik al drie topics die mijn tijd en aandacht opeisen.
* denotes required fields.