MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
zaaf
Ik ben voornemens weer een langdurige cyclus op te starten. In 2022 that is.

Om ons dan te concentreren op de albums, die serie is dan ruim 5½ jaar geleden voor het laatst opgestart (Album Top 10 Per Jaar)

Ik houd dan het jaartal aan zoals het album hier is geplaatst, mocht het album hier niet op de site staan, zou ik willen verwijzen naar de gegevens van rym.com. Zo krijgen we de kleinste kans op energievretende discussies.

Wat ik wil weten: is er commitment voor weer zo'n reis? En hoe zal ik de beginjaren indelen? In blokjes van 5 jaar, 3 jaar? En dan vanaf 1965 per jaar of anderszins?

De toppen 15 gaan dan weer per PM naar mij en de uitslag wordt tweewekelijks gepresenteerd.

Leuk!

De vorige keer heb ik alles voor 1987 gemist, dus mijn aandacht heb je
Wat de jaartallen betreft: een album top 15 per jaar maken heeft voor mij maar zin vanaf 1967, daarvoor ken ik nauwelijks meer dan the Beatles en Bob Dylan...

Ja hoor en het jaartal mag voor mij zover mogelijk terug de tijd in

Ik ga m’n best doen maar weet ook niet of ik altijd aan 15 ga kunnen komen. Mag je ook kleine lijstjes indienen?

Dit is dus weer hetzelfde als het klassieke topic, maar dan nu een top-15 insturen i.p.v. een top-10?

Ik ben hoe dan ook van de partij bij een zaaf-topic

Ja hoor, ik doe met plezier mee. En die beginjaren? Zal es kijken. In aanvulling op de vorige editie mag ook nu 1955-1959 wel een eigen editie. Heb ik niet voor niet Mingus en Monk zitten Inluisteren.

Casartelli (moderator)
Teunnis schreef:
Dit is dus weer hetzelfde als het klassieke topic, maar dan nu een top-15 insturen i.p.v. een top-10?
In weerwil van de titel hebben we toen vrijwel de gehele periode een top-20 ingestuurd

zaaf
Niek schreef:
Ik ga m’n best doen maar weet ook niet of ik altijd aan 15 ga kunnen komen. Mag je ook kleine lijstjes indienen?
dat lijkt me wel, zal eens denken over een minimum...

Waar word ik nou weer voor wakker gemaakt? Weer een spelletje? Oh well, count me in...

Beginjaren: t/m 1950 per decennium, 1951-1955 in één editie, daarna per jaar

Prima idee!

Ik stroom waarschijnlijk pas vanaf de 70"s in.

Innit

Ach ja, waarom ook niet. Heb verder toch geen leven.

Nice! Ik stroom in vanaf 2007 ofzo.

Present!

zaaf
wat leuk! dit zou zomaar andere resultaten kunnen geven dan de laatste x...

Leuk! En wat mij betreft vanaf 1955 per jaar, maar da's wellicht wat ambitieus. Zou iig al leuk zijn als niet de hele 50s op 1 hoop werden gegooid.

zaaf schreef:
Wat ik wil weten: [...] hoe zal ik de beginjaren indelen? In blokjes van 5 jaar, 3 jaar? En dan vanaf 1965 per jaar of anderszins?

Ik heb het even een beetje proberen uit te zoeken op basis van stemmen op RYM. Als je een beetje ruime keuze wilt hebben, maar tegelijkertijd de blokjes klein wilt houden dan kom je op zoiets uit: alles t/m 1954, 1955-1957, 1958-1959, 1960-1961 en vanaf 1962 per jaar. Maar ik kan me ook voorstellen dat je misschien niet te lang bezig wilt blijven met de jaren waarvoor niet de grootste belangstelling is.

Vanaf 1955 per jaar kan natuurlijk op zich wel, maar ik denk dat er dan wel weinigen zullen zijn die een top-10 kunnen samenstellen. Hier op MusicMeter slechts vijf albums uit 1955 met 20 stemmen of meer én 3,65* of hoger.

Ik ben wakker.

Rudi S schreef:
Ik ben wakker.

Ik nog niet hoor.

Ik droom nog denk ik, maar mocht ik wakker zijn, dan ben ik erbij.

Vanaf het tweede deel jaren '60 hoop ik aan te kunnen haken.

Ik heb het afgelopen jaar helaas maar weinig tijd voor MusicMeter. Maar hiermee maak je me buitengewoon enthousiast. De vorige serie is nog altijd een van mijn favoriete draadjes op dit forum! Kortom, ik probeer zo veel mogelijk aan te haken.

Leuk!

Arno schreef:
Ik stroom in vanaf 200x ofzo.

Je zou kunnen overwegen niet chronologisch, maar willekeurig steeds een jaartal te kiezen. Of, wanneer de OCD van mensen toch een bepaald patroon verwacht, iets als
1961-1971-1981-1991-2001-2011-1962-1972-1982 etc.
1961-1972-1983-1994-2005-2016-1962-1973-1984 etc.
1961-1972-1983-1994-2005-2016-1967-1978-1989 etc.

Leuk zaaf: ik doe mee!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:22 uur

geplaatst: vandaag om 19:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.