MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Prachtige binnenkomer en dan ook nog Tom Petty en The Scene eruit gewipt

laxus11 schreef:
Alsjeblieft niet zeg. Heb zelden zo'n nietszeggende muziek gehoord als Beach House.
Hey, het was mijn taak om te haten op Beach House, dat moet je niet gaan overnemen.

Maar bij mij is het kwartje gevallen

Jammer dat we die enorme draak van Queen niet kunnen lozen echter.

Joren999 schreef:
(quote)
Hey, het was mijn taak om te haten op Beach House, dat moet je niet gaan overnemen.

Maar bij mij is het kwartje gevallen

Jammer dat we die enorme draak van Queen niet kunnen lozen echter.

Ik denk dat die 'draak' van Queen nooit de lijst zal verlaten

Zo matig gescoord A Song for You. Zelfs nog ruim onder zo'n niet heel boeiende single als Blauw.

Bonny

Casartelli (moderator)
Veel duidelijker bewijs voor de blindheid voor het Nederlandse lied alhier dan de schaamteloze afvoering van een klassieker als Blauw vind je niet. Scorpion_21 zeg er eens wat van.

A Song for You laatste kan echt niet, hoor! Het nummer heeft altijd al een problematische relatie gehad met de MuMeLadder, maar ik kan er niet precies de vinger op leggen waarom dat zo is. Voor mij één van de mooiste nummers ooit gemaakt!

Helemaal zuur als je dan ziet dat gruwelnummers van Queen en Sparks het weer gemakkelijk redden, dat is dan kennelijk onze doorsneesmaak!

Nu al spijt dat ik Bobby Brown Goes Down geen punten heb gegeven.

Casartelli schreef:
Veel duidelijker bewijs voor de blindheid voor het Nederlandse lied alhier dan de schaamteloze afvoering van een klassieker als Blauw vind je niet. Scorpion_21 zeg er eens wat van.

Nu heb je met mij een verkeerde pleitbezorger voor Blauw. Maar over zn algemeenheid is het Nederlandstalige lied zowel hier als bij bijv de V500 op Orinoco een totaal onbemind kind. Ze mogen er zijn omdat men om de grootste klassiekers niet heen kan maar dat er vorig jaar geen enkel NLtalig nummer in de top 100 vd MumeLadder stond is natuurlijk een gotspe. Lijkt me een mooi streven om dit jaar minimaal 3 nummers in de top 100 te krijgen. En dat vind ik nog een milde doelstelling.

Scorpion_21 schreef:
Ze mogen er zijn omdat men om de grootste klassiekers niet heen kan maar dat er vorig jaar geen enkel NLtalig nummer in de top 100 vd MumeLadder stond is natuurlijk een gotspe.

Fake news!

79 Spinvis - Bagagedrager

Zo erg is het dus nog niet.

Poek schreef:
(quote)

Fake news!

Nou 1 nummer, hoezee

Casartelli (moderator)
Nou 1 bagagedrager, laat dan helemaal maar zitten inderdaad.

Poek schreef:
(quote)

Fake news!

Het is natuurlijk wel vrij bizar te noemen dat Eefje de Visser nog nooit in de Top 100 heeft gestaan, ondanks 3 Witte Trui-finales.

Heeft ze wel alles geprobeerd?

Misschien dat over de muur nog iets te vinden valt?

Nee joh, dat is niet de bedoeling!

Choconas schreef:
Nee joh, dat is niet de bedoeling!

Ik hou hier een bitterzoet gevoel aan over

Kom op, genoeg, dat is uit de lucht gegrepen.

Het is nu of nooit voor de NL-talige muziek, alhoewel ik de kans dat een NL-talig nummer dit jaar naar de top gaat slechts 1 op 1 miljoen acht.

Frans Duits deed het wel goed bij de Jordy's, misschien die volgend jaar eens in de strijd gooien?

Gretz schreef:
(quote)

Het is natuurlijk wel vrij bizar te noemen dat Eefje de Visser nog nooit in de Top 100 heeft gestaan, ondanks 3 Witte Trui-finales.

In 2018 stond Scheef in de top 100
Maar dat was helaas van korte duur

ArthurDZ schreef:
Frans Duits deed het wel goed bij de Jordy's, misschien die volgend jaar eens in de strijd gooien?

Je hebt bij de MuMeLadder wel wat meer nodig dan drie devote (of dronken) fans, hè.

Choconas schreef:
(quote)

Je hebt bij de MuMeLadder wel wat meer nodig dan drie devote (of dronken) fans, hè.

Voor jouw informatie, het waren er vijf.

Potato, tomato!

Vijf allitereerde aldaar bovendien bijzonder beroerd.

Ronde 1 - Ladder 65

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Beatles - Eleanor Rigby [64] 728
2. U2 - Where The Streets Have No Name [280] 498
3. King Crimson - The Court Of The Crimson King [705] 488
4. The Rolling Stones - Paint It Black [218] 487
5. Interpol - NYC [463] 432
6. Tears For Fears Feat. Oleta Adams - Woman In Chains [1163] 399
7. Amy Winehouse - Rehab [1257] 374
8. Moby - Go [1453] 372
9. The Rolling Stones - Angie [506] 362
10. The Sound - Monument [1832] 331
11. Juana Molina - Los Hongos de Marosa [Koenr] 327
12. Explosions In The Sky - The Only Moment We Were Alone [1115] 322
13. Eels - Things The Grandchildren Should Know [1421] 304
14. Mark Ronson & Amy Winehouse - Valerie [990] 295
15. Neil Young - Harvest Moon [1610] 295

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Ben Howard - Nica Libres At Dusk [1544] 274
17. Frank Zappa - Bobby Brown Goes Down [Justus18] 238
18. Oasis - The Masterplan [1901] 230
19. Madrugada - Nobody Loves You Like I Do [DjFrankie] 213
20. Death - Politicians in My Eyes [Arno] 131

71stemmers deze ronde.

Koen brengt Juana Molina de ladder in. Waar zij het als nieuwkomer wel redt, kunnen Zappa, Madrugada en Death het niet waarmaken en sneuvelen in ronde 1. Oasis valt ook weg uit de ladder, terwijl Ben Howard via de achterdeur alsnog in de lijst blijft staan.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Peggy Gou - Starry Night
Doe Maar - Smoorverliefd
Rush - Xanadu
Madrugada - Nobody Loves You Like I Do
Death - Politicians in My Eyes

Juana Molina is een mooie nieuwkomer

Oasis ingeruild voor Juana Molina

Matige wissel. Alsof je Robben van het veld haalt voor Bosvelt.

Choconas schreef:
Het nummer heeft altijd al een problematische relatie gehad met de MuMeLadder, maar ik kan er niet precies de vinger op leggen waarom dat zo is.
Ik vind dat ook vreemd. Hij heeft de ladder ooit wel eens gehaald, om er het jaar daarna gelijk weer uit te vallen. Ter vergelijk, in de soulladder heeft ie drie van de vier edities de finale gehaald en daar zelfs top tien gescoord. Ook I Love You More Than You'll Ever Know eindigde als laatste in de ladder. The Ghetto (de minste van de drie) haalde het dan juist wel.

Ik draai Extension of a Man nog maar een keertje. Dan maar voor mezelf genieten.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:19 uur

geplaatst: vandaag om 02:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.