menu

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
geplaatst:
Arrie schreef:
Prachtig nummer van 10cc zelfs!

Ben het niet vaak met je eens qua muziek maar hier geef ik je groot gelijk in

geplaatst:
Arrie schreef:
Prachtig nummer van 10cc zelfs!

Ik snap wel dat het mensen tegen kan staan al heb ik er niet zoveel problemen mee (maar ook geen persoonlijke favoriet). Wel een pak minder dan die daar net onder, aldus wij van WC Eend.

geplaatst:
stardust_be schreef:
Ik gun het de electronica liefhebbers maar een 15de plek halen met maar 15 stemmers terwijl daar twee songs onder staan die tot 10 stemmen meer hebben maar toch minder punten halen dan Quadrant en het via afvallerslijst moeten halen zegt toch wel iets over de onlogische verdeling van de huidige stemsleutel waar in verhouding teveel punten gaan naar de 1ste 2 plekken.

Maar dit is ook al besproken in discussietopic, hopelijk komt er een correctie van de stemsleutel naar volgend jaar toe zelfs als dat in voordeel zou zijn van die 'draak' van 10cc. Vind dat nummer eigenlijk nog best meevallen

Helemaal pro! De verhouding zit scheef, een tijdloze lijst moet representatief blijven. Geen niche-favorietjes van enkelen. Correctie van stemsleutel lijkt me noodzakelijk.
Uiteraard is die van 10cc geen draak. Hoort altijd in de lijst.

geplaatst:
stardust_be schreef:
Ik gun het de electronica liefhebbers maar een 15de plek halen met maar 15 stemmers terwijl daar twee songs onder staan die tot 10 stemmen meer hebben maar toch minder punten halen dan Quadrant en het via afvallerslijst moeten halen zegt toch wel iets over de onlogische verdeling van de huidige stemsleutel waar in verhouding teveel punten gaan naar de 1ste 2 plekken.

Maar dit is ook al besproken in discussietopic, hopelijk komt er een correctie van de stemsleutel naar volgend jaar toe zelfs als dat in voordeel zou zijn van die 'draak' van 10cc. Vind dat nummer eigenlijk nog best meevallen

Ik ben het hier dus pertinent mee oneens; een nummer dat door een kwart van de stemmers als topfavoriet wordt beschouwd heeft voor mij veel meer bestaansrecht in de lijst dan een nummer dat door de helft van de stemmers als wel aardig wordt gezien. We zijn hier niet om een supermarkt-playlist te maken waar zo min mogelijk mensen zich aan storen...

geplaatst:
Titmeister schreef:
(quote)

Ik ben het hier dus pertinent mee oneens; een nummer dat door een kwart van de stemmers als topfavoriet wordt beschouwd heeft voor mij veel meer bestaansrecht in de lijst dan een nummer dat door de helft van de stemmers als wel aardig wordt gezien.

Het is nogal een aanname om te stellen dat een hoop lage noteringen (5, 6, 7 bijvoorbeeld) betekent dat men het wel als een aardig nummer ziet. Persoonlijk heb ik op die plekken vaak genoeg toppers staan, kom vaak punten tekort in ladders.

geplaatst:
Mausie schreef:
(quote)

Het is nogal een aanname om te stellen dat een hoop lage noteringen (5, 6, 7 bijvoorbeeld) betekent dat men het wel als een aardig nummer ziet. Persoonlijk heb ik op die plekken vaak genoeg toppers staan, kom vaak punten tekort in ladders.

Dat kan natuurlijk, maar hoe vaak komt het voor dat je echt moeite hebt om te kiezen welke nummers je op 1 en 2 zet, en welke op 7? Bij mij vrijwel nooit iig.

geplaatst:
Titmeister schreef:
(quote)

Dat kan natuurlijk, maar hoe vaak komt het voor dat je echt moeite hebt om te kiezen welke nummers je op 1 en 2 zet, en welke op 7? Bij mij vrijwel nooit iig.

Tuurlijk, een 1 en 2, en een 19 en 20, steken er meestal wel wat bovenuit. Maar het is meer persoonlijke voorkeur dat je deze favorieten liever ziet dan een nummer met meer lage noteringen, dan dat je het kan bestempelen als wel aardige nummers of nummers waar niemand een buil aan valt. Een nummer met meer, maar lagere, noteringen is breder gedragen en kan door veel stemmers ook gewoon als geweldig gezien worden, maakt het niet minder relevant dan een nummer wat bij een paar man een absolute topfavoriet is naar mijn mening.

geplaatst:
Ronde 1 - Ladder 113

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. R.E.M. - Drive [89] 597
2. Pulp - Disco 2000 [199] 529
3. Leonard Cohen - Suzanne [472] 504
4. This Mortal Coil Feat. Elizabeth Fraser - Song To The Siren [363] 492
5. Nada Surf - Popular [723] 434
6. Eefje de Visser - Oh [1929] 352
7. The Police - Message In A Bottle [954] 331
8. New Order - Temptation [803] 308
9. Muse - Time Is Running Out [1524] 302
10. Joe Jackson - Steppin' Out [946] 299
11. Isaac Hayes - Theme From 'Shaft' [616] 298
12. Elbow - Lippy Kids [Co Jackso] 297
13. Genesis - The Carpet Crawlers [1722] 284
14. The House of Love - Beatles And The Stones [1108] 265
15. Cat Power - The Greatest [stardust_be] 263

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Outkast - SpottieOttieDopaliscious [sj0n88] 260
17. ABBA - SOS [1899] 257
18. Roxy Music - Same Old Scene [985] 227
19. The Serenes - Abiding Place [johan de witt] 203
20. The War on Drugs - Strangest Thing [1358] 198

67 stemmers deze ronde.

Elobw en Cat Power doen volgens mij hun herintrede in de eindlijst, Outkast haalt het ook via de afvallerslijst. Datzelfde geldt ook voor Abba trouwens. De overige 3 liggen er definitief uit.

We ne men ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

The Afghan Whigs - Gentlemen
Spinvis - Trein Vuur Dageraad
Roxy Music - Same Old Scene
The Serenes - Abiding Place
The War on Drugs - Strangest Thing

geplaatst:
Blij met de afvallers

geplaatst:
Jammer van de sterkste TWOD. Volgend jaar maar ruilen voor draakje Song to the Siren.

geplaatst:
Joren999 schreef:
Jammer van de sterkste TWOD. Volgend jaar maar ruilen voor draakje Song to the Siren.

Doe eens gewoon

geplaatst:
Hey alweer één die uit de top 1000 helemaal wegvalt.

Waarom ben ik de enige die dit de ultieme versie van Song to the Siren vind?

geplaatst:
Abiding Place

geplaatst:
Strangest Thing

geplaatst:
Teunnis schreef:
Blij met de afvallers

Ik vind Same Old Scene en Abiding Place toch wel erg sterk.

geplaatst:
aERodynamIC schreef:
(quote)

Doe eens gewoon

Strangest Thing allerlaatste. Dan is niets nog gewoon..Hun passage door Lage Landen in de grootste zalen onlangs beloond met een 20ste plek. Faut le faire.
Opvallend is ook de exit van Roxy Music, top 1000 nog vorig jaar!

geplaatst:
Arrie schreef:
Ik vind Same Old Scene en Abiding Place toch wel erg sterk.
Precies dit, zonde!

geplaatst:
TWOD heeft hier dus niet dezelfde status als bij de Witte Trui. Strangest Thing vind ik een van hun mooiste nummers, jammer dat deze eruit valt.

geplaatst:
Joren999 schreef:

Dat nummer is zó goth dat het nooit verloren mag gaan.

Wel weer vervelend van de afvallers die het redden, ik wil Twisterella

geplaatst:
Zonde van the Serenes en Same Old Scene vind ik ook 1 van de sterkere Roxy Music nummers uit hun "2e periode" ....veel beter dan dat suffe Avalon bijv.

geplaatst:
Ronde 1 - Ladder 114

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Talk Talk - Life's What You Make It [40] 623
2. The Beatles - For No One [1084] 444
3. The Beatles - Strawberry Fields Forever [292] 428
4. Townes Van Zandt - Kathleen [649] 411
5. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song [205] 410
6. The Mamas & The Papas - California Dreamin' [512] 378
7. Green Day - Basket Case [JoaMuse] 365
8. Monaco - What Do You Want From Me [780] 344
9. Bob Marley & The Wailers - No Woman No Cry (Live) [921] 341
10. Phil Collins - In The Air Tonight [465] 337
11. Aretha Franklin - Respect [1602] 332
12. Moloko - The Time Is Now [1153] 326
13. The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl [1265] 320
14. Golden Earring - Twilight Zone [772] 303
15. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll [Gretz] 278

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Thom Yorke - Harrowdown Hill [1621] 252
17. DJ Sabrina The Teenage DJ - Next to Me [Coma Cat] 232
18. The National - Pink Rabbits [1580] 221
19. Soup - Sleepers [1741] 220
20. Mandrake Handshake - Monolith [Sokra] 135

67 stemmers deze ronde.

Green Day en Amy MacDonald zijn de genomineerden die het gered hebben. Van de afvallers haalt alleen Thom Yorke het via de afvallerslijst.

We ne men ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

The Beatles - Paperback Writer
DJ Sabrina The Teenage DJ - Next to Me
The National - Pink Rabbits
Soup - Sleepers
Mandrake Handshake - Monolith

geplaatst:
Mooie score van For No One, hun mooiste!

geplaatst:
Woaahh pink rabbits en next to me!

geplaatst:
Neeeee Soup eruit

geplaatst:
Ik had er geen punten voor over maar mooi dat Basket Case in de lijst komt

geplaatst:
Basket Case door en dik ook jammer dat we daar een van The National's mooiste voor verliezen mijn nominatie shortlist voor volgend jaar blijft maar groeien..

geplaatst:
Sleepers eruit, Harrowdown Hill gelukkig net door. Wel Basket Case erin, dat vind ik prettig.

geplaatst:
Mooie afvallers (hoewel Next to Me wel een beetje een niemandalletje is, leuk motiefje maar het gaat vervolgens nergens heen). Maar wat wel doorgaat is over het algemeen ook erg sterk.

Casartelli (moderator)
geplaatst:
Glen Hansard schreef:
Neeeee Soup eruit
In een jaar waarin de ene na de andere nieuwkomer teleurstelt (al valt dat voor deze twee nog wel mee), lag het voor de hand dat het met het tolereren van Sleepers na twee jaar ook wel weer klaar was. Stel je toch eens voor, een moderne progklassieker in de lijst...

geplaatst:
Sterk rijtje afvallers en dan Green Day en Amy McDonalds wel binnenkomend

EDIT: Niet dat die twee nummers kut zijn, maar wel echt heel wat minder boeiend dan de sterke vier afvallers.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:24 uur

geplaatst: vandaag om 23:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.