menu

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Baker Street weer een jaar in de lijst. Zo'n zouteloos afgezaagd nummer, terwijl spannende nummers sneuvelen. Een raadsel waarom die het hier redt.

Aan Baker Street heb ik een gruwelijke hekel gekregen toen een vriend van mij, bij wie ik toen in huis woonde, had bedacht dat ie wel saxofoon kon spelen. Maandenlang heb ik alleen maar hele roestige pogingen tot de saxsolo van Rafferty aan moeten horen. Maar goed, vorig jaar stond ie nog in de top 1000, dus heel realistisch was het niet dat hij eruit zou vallen...

Jammer vooral van Protomartyr verder.

Casartelli (moderator)
Joren999 schreef:
Vergeten te stemmen (had mijn lijstje klaar staan), maar het had Sleeping at Last niet geholpen. Verrassend dat deze zoveel minder scoort dan Russia on Ice, had deze toch ook wel een kans gegeven. Of zijn er teveel Coldplay associaties?
Gelijkenissen tussen Saturn en Russia on Ice zijn mij ook niet direct opgevallen, maar een fraai nummer was het wel, waarvoor dank. Ik kan ook probleemloos vijf wel doorgegane nummers aanwijzen die ik met liefde voor de vijf afvallers geruild had, maar de democratie heeft weer gesproken.

Titmeister schreef:
Maandenlang heb ik alleen maar hele roestige pogingen tot de saxsolo van Rafferty aan moeten horen. Maar goed, vorig jaar stond ie nog in de top 1000.

Dus dan heeft hij het toch aardig onder de knie gekregen!

Balen dat Protomartyr het net niet haalt.

Casartelli schreef:
(quote)
Gelijkenissen tussen Saturn en Russia on Ice zijn mij ook niet direct opgevallen, maar een fraai nummer was het wel, waarvoor dank. Ik kan ook probleemloos vijf wel doorgegane nummers aanwijzen die ik met liefde voor de vijf afvallers geruild had, maar de democratie heeft weer gesproken.
Oh, ik bedoelde ook niet dat ze gelijkend zijn, maar dat Russia on Ice me minder toegankelijk leek. Ik noemde ze omdat het beide mijn nominaties waren (en vandaag is alweer mijn derde, wat een toeval zo snel achter elkaar).

Joren999 schreef:
(quote)
vandaag is alweer mijn derde, wat een toeval zo snel achter elkaar).

Ja, dat is wel erg kort achter elkaar!

Welke is het?

To Build a Home (die ooit in een Tidal mix na Saturn kwam). Die lijkt vooralsnog wel beter te gaan, dus misschien heb ik dan reeds twee nominaties de lijst in gesmokkeld dit jaar!

Joren999 schreef:
(quote)
Oh, ik bedoelde ook niet dat ze gelijkend zijn, maar dat Russia on Ice me minder toegankelijk leek. Ik noemde ze omdat het beide mijn nominaties waren (en vandaag is alweer mijn derde, wat een toeval zo snel achter elkaar).
Puur kijkend naar de nummers heb je daar gelijk in, maar Porcupine Tree is toch wel een veel grotere naam dan Sleeping at Last.

Dat is zeker waar en ik klaag ook niet, want uiteindelijk had ik beide niet in de lijst verwacht

Jammer van Sleeping at Last, maar had ook niet verwacht dat die het zou gaan halen. In elk geval een mooie ontdekking voor mij.

Wel goed om te zien dat de meeste nummers van Prince aan het dalen zijn.

Poeh, Sleeping At Last is toch wel een hele fijne ontdekking hoor. Schitterend!

Ronde 1 - Ladder 10:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Beatles - A Day In The Life [11] 969
2. Archive - Controlling Crowds [141] 695
3. Fleetwood Mac - Rhiannon (Will You Ever Win) [485] 632
4. Belle and Sebastian - The Boy With The Arab Strap [982] 572
5. Pink Floyd - Time [609] 556
6. Wipers - Youth of America [945] 522
7. George Michael - Praying For Time [351] 513
8. Moby - Porcelain [935] 455
9. King Crimson - 21st Century Schizoid Man [727] 450
10. The Police - Every Breath You Take [1447] 388
11. Nirvana - All Apologies [1596] 385
12. Blur - Beetlebum [1140] 380
13. The Cinematic Orchestra ft. Patrick Watson - To Build a Home [Joren999] 377
14. Depeche Mode - World In My Eyes [1238] 369
15. Dire Straits - Money For Nothing [1994] 324

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. My Morning Jacket - One Big Holiday [1727] 315
17. Mogwai - Hunted By A Freak [1885] 294
18. Bony Man - A Hole in The World [aERodynamIC] 284
19. Minutemen - The Glory of Man [Klassiekers 22] 227
20. Karen Dalton - Something on Your Mind [staralfur] 193

89 stemmers deze ronde.

The Cinematic Orchestra ft. Patrick Watson - To Build a Home is de enige nieuwkomer die het hier gered heeft.

Na 25 ladders zal ik wat meer gaan delen over de afvallerslijst omdat we dan exact 125 afvallers hebben.
Vooralsnog een korte update. Na 10 ladders zou je volgens de welbekende kort door de bocht statistiek nu bij de bovenste 10 afvallers in de afvallerslijst moeten staan.
Dat zijn vooralsnog deze 10 nummers:

1. Maurizio - Domina [Carl Craig's Mind Mix]
2. Spellling - Boys at School
3. LCD Soundsystem - Losing My Edge
4. Nirvana - About a Girl
5. Woodkid - Run Boy Run
6. Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky.
7. John Hiatt - Have A Little Faith In Me
8. The Church - Antenna
9. Michael Kiwanuka - Hero
10. America - A Horse With No Name

Je bent plekken 16 tot 20 vergeten plaatsen lijkt me, El Ninjo

De top 10 afvallers horen iig allemaal in de Ladder.

Mooie nieuwe binnenkomer! En jammer van Minutemen, topontdekking

Geweldige ladder voor de eerste ronde. The Cinematic Orchestra is een mooie nieuwe binnenkomer, wel jammer dat Mogwai en My Morning Jacket eruit vliegen.

Bijna 1000 punten voor de winnaar. Is dat een record?

Casartelli (moderator)
One Big Holiday

Dat Antenna kennelijk nog niet helemaal afgeschreven is, moet dan maar goed nieuws zijn.

El Ninjo schreef:
Dat zijn vooralsnog deze 10 nummers:

1. Maurizio - Domina [Carl Craig's Mind Mix]
2. Spellling - Boys at School
3. LCD Soundsystem - Losing My Edge
4. Nirvana - About a Girl
5. Woodkid - Run Boy Run
6. Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky.
7. John Hiatt - Have A Little Faith In Me
8. The Church - Antenna
9. Michael Kiwanuka - Hero
10. America - A Horse With No Name

Dit is een bijzonder mooi rijtje, die mogen zo'n beetje allemaal wel door. Opvallend trouwens dat 1, 4 en 5 allemaal uit Ladder 4 komen, die was dus relatief sterk over de hele breedte.

Gelukkig heeft nog net Money For Nothing het gehaald!

All Aplogies en Money for Nothing door en About a Girl mag hopen. ,

Karen Dalton onderaan.

Luisteren de mensen wel de nieuwe nominaties?
Zonde van Bony Man...

Helemaal niks aan, die Bony Man.

16. My Morning Jacket - One Big Holiday [1727] 315
17. Mogwai - Hunted By A Freak [1885] 294
18. Bony Man - A Hole in The World [aERodynamIC] 284
Stelletje cultuurbarbaren!

Koenr schreef:
Karen Dalton onderaan.

Dit en spijt dat ik My Morning Jacket niet hoger heb gezet. Dan had ik die kunnen redden en die verschrikkelijke Dire Straits (het minste nummer van de eerste 10 ladders bij elkaar) kunnen lozen. Twee vliegen, een klap, En dan ligt Mogwai er ook nog uit en worden Minutemen één na laatste. Geen uitslag om blij van te worden.

Outlaw104 schreef:
(quote)
Stelletje cultuurbarbaren!
Helemaal mee eens, maar ja, het is natuurlijk ook geen competitie voor fijnproevers! Al heb ik die hype rond Bony Man nooit helemaal begrepen. Ik heb de afgelopen jaren wel opvallendere “sing-a-song writers” gehoord.

johan de witt schreef:
Bijna 1000 punten voor de winnaar. Is dat een record?

Het was wel een ladder met maar liefst 89 stemmers (het op 1 na hoogste aantal stemmers) dus dan zitten er al meer punten in het spel natuurlijk....maar A Day In the Life voert voorlopig wel de ranglijst aan inderdaad met als 2e Talk Talk die met 6 stemmers minder slechts ongeveer 70 punten minder scoorden, das procentueel bijna even goed.

luigifort schreef:
Luisteren de mensen wel de nieuwe nominaties?
Zonde van Bony Man...

Ja ik geef vaak punten aan de nominaties, Bony Man vond ik echter weinig bijzonders

Gast
geplaatst: vandaag om 16:40 uur

geplaatst: vandaag om 16:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.