MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Tribulations heeft al in de lijst gestaan van 2007 t/m 2010... op deze posities:
1906 1819 1721 1884 en toen in 2011 eruit.

VladTheImpaler schreef:
IDLES haalt het gelukkig net wel, pfiew.

In de Witte Trui met een beter nummer dan weer vreemd genoeg niet...

dumb_helicopter schreef:
(quote)

In de Witte Trui met een beter nummer dan weer vreemd genoeg niet...

Mother is natuurlijk geen beter nummer dan Danny Nedelko, gekke Gertjan denk dat ze wel last hebben gehad van te veel gelijkaardige nummers in de ladder daar...

Titmeister schreef:
(quote)

Mother is natuurlijk geen beter nummer dan Danny Nedelko, gekke Gertjan denk dat ze wel last hebben gehad van te veel gelijkaardige nummers in de ladder daar...

Oh, jawel, veel meer emotie en een prachtige frase als 'The best way to scare a Tory is to read and get rich' maken het hun beste by far.

Mogelijk, hopelijk bieden de herkansingen soelaas.

vigil schreef:
(quote)

En over een paar maanden gaat iedereen weer klagen dat de lijst vast zit en weinig verrassend is, we doen het allemaal zelf heh mensen...

Ik heb er geen impact op hoor.

chevy93 schreef:
Met zoveel grote namen zal het toch weinigen moeten verbazen dat er in deze ladder geen nominatie doorgaat.

Grote namen zijn niet alles. Het is echt niet zo dat 20-30 groepjes verantwoordelijk zijn voor alle goede muziek, en dat de rest er niets van bakt. Echt een mythe die de wereld mag uitgeholpen worden.

cosmic kid (moderator)
Hoe dan ook, met het niet doorgaan van Push It is mijn ladderjaar al geslaagd. Nooit wat aan gevonden.

Ronde 1 - Ladder 8:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Tori Amos - Winter [119] 768
2. Slowdive - Sugar For The Pill [197] 638
3. The Doors - People Are Strange [389] 594
4. Portishead - All Mine [1527] 531
5. Santigold - Disparate Youth [295] 529
6. Franz Ferdinand - The Dark Of The Matinée [778] 493
7. Boards of Canada - Everything You Do Is A Balloon [635] 485
8. The Jam - That's Entertainment [1474] 464
9. PJ Harvey Feat. Thom Yorke - This Mess We're In [831] 455
10. Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt [1778] 438
11. Pavement - Range Life [1455] 426
12. The Sundays - Can't Be Sure [535] 420
13. Suede - The Wild Ones [1635] 375
14. Porcupine Tree - Russia on Ice [Joren999] 318
15. Billie Eilish - bury a friend [1112] 312

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Peggy Gou - Starry Night [1825] 268
17. Caribou - Sun [1278] 265
18. Barbara - Ma Plus Belle Histoire d'Amour [ECooper] 231
19. The Tea Party - The Ocean at The End [Poeha] 148
20. Two Gallants - Threnody [The Eraser] 142

83 stemmers deze ronde.

Porcupine Tree is de enige nieuwkomer die het redt. Caribou tuimtelt vanaf plaats 1278 gewoon de ladder uit...en ook Peggy Gou gaat het trouwens niet redden bij de beste afvallers.
Sundays scoren best wel slecht als je de eindstand van vorig jaar in acht neemt en vergelijkt met de tegenstanders in deze ladder.

Casartelli (moderator)
Stond Russia on Ice er nog niet in? Mooi dat we dat rechtgezet hebben. The Tea Party erbij had het feest helemaal compleet gemaakt, maar een mens kan niet alles hebben.

Peggy Gou, Caribou en Two Gallants niet door, dat moet wel de slechtste uitslag van dit nog prille ladderjaar zijn.

Jammer van The Tea Party, maar met de andere afvallers kan ik prima leven.

Teleurstellende uitslag weer. Barbara was een mooie aanwinst geweest.

7/7, prima uitslag

Eerste ladder die ik mis en ja hoor... Porcupine Tree en Tori Amos staan erin... Tori had mijn hulp niet nodig, maar gelukkig ook Porcupine Tree door

Russia on Ice wel door, maar het "aantrekkelijkere" (want veel korter) The Ocean at The End niet
Dan heeft een bekende naam lijkt me toch wel voordelen (gezien het puntenverschil).

Peggy en Caribou eruit dat wordt niet gecompenseerd door de binnenkomst van een van de betere PTs...

Deze Caribou ben ik nooit een groot fan van geweest, maar erg jammer van Peggy Gou. Mijn nominatieshortlist blijft maar groeien...

Casartelli schreef:
Stond Russia on Ice er nog niet in? Mooi dat we dat rechtgezet hebben. The Tea Party erbij had het feest helemaal compleet gemaakt, maar een mens kan niet alles hebben.
Volgens mij wel ooit, maar afgelopen jaar alleen korter werk als Trains en Lazarus. Werd tijd om daar weer iets aan te doen inderdaad, dat is gelukt!

Matige uitslag, maar de belangrijkste platen (uiteraard) wel door.

TornadoEF5 schreef:
Grote namen zijn niet alles. Het is echt niet zo dat 20-30 groepjes verantwoordelijk zijn voor alle goede muziek, en dat de rest er niets van bakt. Echt een mythe die de wereld mag uitgeholpen worden.
Dat zeg ik ook niet. Maar ik zou het causale verband dan ook omdraaien.
Niet: 'grote artiest > veel mensen vinden het goed'
Maar: 'veel mensen vinden het goed > grote artiest'

Ergo, de kans dat een niet-grote artiest hier doorgaat is door de bank genomen een stuk kleiner, omdat er domweg minder liefhebbers van de betreffende artiest zijn.

Mooie aanwinst Russia On Ice. Zal er volgend jaar wel weer direct uit vliegen, maar soit.

Jammer van Peggy Gou. Had die eerder als stijger dan als exit verwacht.

Even teruggezocht, Russia on Ice stond er van 2010-2014 in, het was langer geleden dan ik dacht.

Nog wel even melden dat ik graag The Tea Party en Two Gallants had verwelkomd, maar helaas.

De klad begint er alweer in te komen.... De kans gemist om Prince op 1, 2 en 3 te zetten in een Ladder. Ik hoop dat het voor de uitslag niet heel veel gaat uitmaken...

Ronde 1 - Ladder 9:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Prince - Sign O' The Times [37] 827
2. Portishead - We Carry On [155] 722
3. Slowdive - Star Roving [517] 600
4. Goldfrapp - Utopia [987] 550
5. Gang Starr Feat. Inspectah Deck - Above The Clouds [679] 549
6. Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son [770] 508
7. Derek And The Dominos - Layla [1813] 467
8. Prince - I Could Never Take The Place of Your Man [378] 433
9. Michael Jackson - Smooth Criminal [968] 430
10. Underworld - Shudder / King of Snake [1497] 421
11. Mazzy Star - Flowers In December [stardust_be] 419
12. Gerry Rafferty - Baker Street [961] 414
13. Prince - Controversy [319] 401
14. The Kinks - Days [1425] 343
15. Van Morrison - And It Stoned Me [1526] 332

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Protomartyr - Processed By The Boys [1964] 315
17. Fatal Flowers - Younger Days [johan de witt] 302
18. The Shamen - Ebeneezer Goode [1947] 241
19. Paolo Conte - Gli impermeabili [Gebruiker43757] 199
20. Sleeping at Last - Saturn [Joren999] 127

86 stemmers deze ronde.

Wederom maar 1 nieuwkomer (Mazzy Star) die de ladder overleeft en Prince overleefd met alle 3 de nummers.

Verder nog een kleine correctie op ladder 7 waar the Beach Boys 5 punten minder hebben (468 pt) en The Church 5 pt meer (318 pt) , heeft geen impact op de eindranking in deze ladder.

Maxzy Star
Fatal Flowers

3x Prince door en dan twee toppers eruit de uitslagen vallen over het algemeen nog niet mee dit jaar. Vorig jaar was het een grote polonaise, wat wss ook de reden is dat het nu wat moeizamer gaat.

Vergeten te stemmen (had mijn lijstje klaar staan), maar het had Sleeping at Last niet geholpen. Verrassend dat deze zoveel minder scoort dan Russia on Ice, had deze toch ook wel een kans gegeven. Of zijn er teveel Coldplay associaties?

Oei, jammer van Fatal Flowers. Zag 'm regelmatig voorbij komen in de lijstjes. Helaas nog niet genoeg...

Prima binnenkomer, ondanks dat ik er geen punten meer voor over had. Jammer van The Shamen en vooral Paolo Conte..

Ladder geluisterd tijdens werk, maar vergeten te stemmen. Had niet veel uitgemaakt denk ik. De nominaties waren fijn overigens, dus dank daarvoor.

En ik schrijf Prince alvast op als de grootste zakker deze editie.
Joren999 schreef:
Vergeten te stemmen (had mijn lijstje klaar staan), maar het had Sleeping at Last niet geholpen. Verrassend dat deze zoveel minder scoort dan Russia on Ice, had deze toch ook wel een kans gegeven. Of zijn er teveel Coldplay associaties?
Ik zie niet echt de gelijkenis met Russia On Ice? Helemaal niet zelfs.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.