MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Ronde 1 - Ladder 11:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Kate Bush - Wuthering Heights [8] 813
2. Portishead - The Rip [419] 685
3. David Bowie - Wild is The wind [501] 597
4. Talking Heads - Crosseyed And Painless [274] 593
5. The Waterboys - This Is The Sea [680] 471
6. Mariee Sioux - Wild Eyes [jordidj1] 387
7. David Bowie - Let's Dance [828] 378
8. Editors - Papillon [160] 353
9. Bob Dylan - Simple Twist of Fate [1500] 350
10. Al Green - Take Me To The River [1457] 340
11. The xx - Crystalised [1438] 315
12. Glen Hansard & Markéta Irglová - Falling Slowly [1902] 295
13. Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee [800] 295
14. Elvis Presley - In The Ghetto [1335] 283
15. Frans Halsema - Voor Haar [jeroentjuhh] 237

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. The xx - Islands [1809] 227
17. Magnapop - Lay it Down [Mexicanobakker] 224
18. Courtney Barnett - History Eraser [1762] 211
19. Queens of The Stone Age - Make It Wit Chu [1720] 173
20. Mark Knopfler - Speedway at Nazareth (Live) [Chevy93] 73

73 stemmers deze ronde.

Slechts 73 stemmers deze ronde maar die zorgen er wel voor dat de nieuwe nominaties van jordidj1 en jeroentjuhh de ladder van 2022 instromen. Ik heb geen hoop voor de 5 afvallers.
Oh ja...Kate Bush neemt de leiding over van the Beatles in het voorlopige tussenklassement van Ronde 1

Frans in de lijst

Ah, tof dat Voor Haar het gehaald heeft!!

Leuk voor haar, maar laten we er geen halszaak van maken..

Casartelli (moderator)
Ik had op grond van What It Is en Sailing to Philadelphia (het nummer) weinig aanknopingspunten om te denken dat ik nog eens wat met die soloplaat van Mark Knopfler moest, maar Speedway at Nazareth was toch wel bijzonder fraai en spannend te noemen, dank Chevy voor de nominatie.

Dat die hier potten zou breken had je zelf ook niet echt verwacht, neem ik aan? Keurig 1 puntje per stemmer, dat toch nog wel.

Vond dit de minste ladder tot dusver. Alleen The Waterboys en vooral Heads moesten absoluut door.

Casartelli schreef:
Dat die hier potten zou breken had je zelf ook niet echt verwacht, neem ik aan? Keurig 1 puntje per stemmer, dat toch nog wel.
Geen idee. Speedway at Nazareth is wel een fanfavoriet en altijd een groot hoogtepunt tijdens zijn concerten. Ik durf te wedden dat als hij dit met Dire Straits uitgebracht had dit één van de grote klassiekers geworden zou zijn.

Sowieso is hij live een stuk spannender dan op de plaat, ook bij Dire Straits waren de live-versies vaak al een stuk minder gepolijst dan de studioversies.

Fijn dat Frans aan de goede kant van de ladder zit!

Een van de mooiste van QOTSA voor die vrolijke Frans

Kudos voor de nominatie van Mariee Sioux, jordidj1, vond ik een erg fraaie ontdekking!

Viel me nog mee voor Magnapop, ach ja

AOVV schreef:
Kudos voor de nominatie van Mariee Sioux, jordidj1, vond ik een erg fraaie ontdekking!

Volgens mij de all time nr 1 van Arrie. Zal hij vast ook blij mee zijn.
Komt ongetwijfeld nog hoog terug in de Plastic Bitch House lijst...

Inmiddels niet meer nr. 1 maar zeker een torenhoge favoriet Erg blij mee!

Als Voor Haar pas 15e wordt belooft dat niet zo veel goeds voor mijn nominaties. Maar ik hoop dat ik verrast wordt,

Marlee Sioux eindigt dan weer veel hoger dan ik verwacht had. Maar dat is een mooie verrassing.

Ook opvallend is dat The Editors 8e is terwijl dat op basis van vorig jaar tweede zou moeten zijn. Voorteken voor een flinke duikeling dit jaar?

Jammer van Islands, een van de mooiste van The xx. Maakt ie nog kans in de herkansing?

Titmeister schreef:
Jammer van Islands, een van de mooiste van The xx. Maakt ie nog kans in de herkansing?

El Ninjo schreef:
Ik heb geen hoop voor de 5 afvallers.

Erg jammer van QOTSA en dat in een vrij zwakke ladder.

Mausie schreef:
(quote)

(quote)

Erg jammer van QOTSA en dat in een vrij zwakke ladder.

Tis nog vroeg... Jammer, ook wel van QOTSA. De nieuwe binnenkomers zijn leuk voor de liefhebbers, maar niet mijn ding. Slechte ruil dus.

Donimo haalde het vorig jaar ook niet. Ik heb het op 1 gezet, aan mij ligt het dus niet. Ik vind het eigenlijk één van de mindere nummers op het album Treasure. Ik begrijp niet waarom men niet voor Lorelei of Pandora (for Cindy) gaat. Donimo is toch wat trager, heeft langere aanloop. Oké ja veel nummers zijn dat ook wel.

Maar op Spotify is het één van de minst beluisterde albums van het album. En zelfs op de MuMe pagina heb je

Lorelei (48 stemmen)
Ivo (41 stemmen)
Persephone (36 stemmen)
Pandora (For Cindy) (24 stemmen)
Donimo (23 stemmen)
Beatrix (13 stemmen)
Amelia (13 stemmen)
Otterley (12 stemmen)
Aloysius (9 stemmen)
Cicely (3 stemmen)

staat het maar 5e?

Kijk je naar RYM ratings per nummer (wat ik kan zien door pro-functie) - als iemand dit eens wilt weten van een ander album, let me know (en ik stuur een PM)

Ivo 4.2
Lorelei 4.4
Beatrix 3.9
Persephone 4.1
Pandora (for Cindy) 4.2
Amelia 4.1
Aloysius 4.1
Cicely 3.9
Otterley 3.7
Domino 4.1

Donimo springt er dan niet echt bovenuit als je daarnaar kijkt. Ik vind het album, ik vind alle nummers erg goed, voor mij maakt het veel niet uit. Bij mij hebben alle track ratings 4.5+, enkel Cicely (4.0) en Otterley (3.5) niet.

Het slotnummer van een CT album is meestal wel erg goed, vooral hier worden die enorm gewaardeerd: Musette and Drums, Donimo, The Thinner The Air, Frou-frou foxes in Midsummer Fires. Het is me beginnen opvallen nadat het hier eens werd gezegd, maar het is wel zo.

Verder begrijp ik niet goed waarom CT het niet haalt. Niet mannelijk genoeg in de perceptie, met verder een vrouwenstem, gothic oorsprong? Idk. Dit soort muziek doet het barslecht in de lage landen deels omdat de radio ze compleet negeert. Niet dat mensen iets hebben tegen vrouwen in het algemeen, maar blijkbaar is een vrouwenstem wel taboe...

Te lang kan het niet zijn, want zo'n ultravervelende Kapitan Korsakof of andere vervelende prog duurt ellenlang, voor je gevoel wel een uur. Ws is het te gevoelige muziek voor de meeste mensen hier...

luigifort schreef:
Te lang kan het niet zijn, want zo'n ultravervelende Kapitan Korsakof of andere vervelende prog duurt ellenlang, voor je gevoel wel een uur. Ws is het te gevoelige muziek voor de meeste mensen hier...

Ja, dat bedoel ik met "niet mannelijk" genoeg.

luigifort schreef:

Kapitan KorsakoV is geen prog, maar noiserock.

All the same to me...

TornadoEF5, is het weleens in je opgekomen dat men keuzes niet altijd maakt op basis van vrouwelijk/mannelijk, maar gewoon op wat ze mooie muziek vinden? Musette and Drums valt bij mij makkelijk in de punten, het lag echt aan het nummer

Mausie schreef:
TornadoEF5, is het weleens in je opgekomen dat men keuzes niet altijd maakt op basis van vrouwelijk/mannelijk, maar gewoon op wat ze mooie muziek vinden? Musette and Drums valt bij mij makkelijk in de punten, het lag echt aan het nummer

Lijkt me gezien de top 2 van de afgelopen ladder inderdaad de enige juiste conclusie

Ik vond afgelopen ladder eigenlijk vrij zwak, waarbij ik inschatte dat de wel essentiële nummers wel door zouden gaan, wat ook gebeurde. Dit heeft er voor gezorgd dat ik niet gestemd heb.

Wat betreft Cocteau Twins, ik vond er weinig aan. Maar dat geldt voor meer in dat genre, doe mij Kapitan Korsakov of ellenlange prog maar

luigifort schreef:
Te lang kan het niet zijn, want zo'n ultravervelende Kapitan Korsakof of andere vervelende prog duurt ellenlang, voor je gevoel wel een uur.

Kom kom niet gelijk zo lelijk doen. Net of Prog zo ruimvertegenwoordigd is in de ladder laat staan de ellenlange tracks. Ik denk in totaal zo'n 4 echt lange tracks en dan tel ik voor t gemak het voor iedereen toegankelijke Fools Overture ook nog mee.

Een progvriendje zal ik wel nooit helemaal worden denk

luigifort schreef:
Een progvriendje zal ik wel nooit helemaal worden denk

Gezien je cijfer/waardering voor die ene Ayreon en sommige Dream Theaters ben je toch al een heel eind

Ik ga t genre ook steeds minder waarderen hoor (in ieder geval de nieuwe aanwas zeg maar) dus we komen elkaar vanzelf een keer tegen

Ms bij de noiserock van Kapitan Korsakof

Ja, ik kijk er nu al naar uit

Gast
geplaatst: vandaag om 16:16 uur

geplaatst: vandaag om 16:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.