MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
O.a. Mausie, aerobag, Dance Lover, madmadder, 123poetertjes, hoi123, TornadoEF5 en dan vergeet ik er vast nog wel een paar...

(wellicht dat taggen ze helpt terug te brengen )

Wees gerust Heiko, ik ga zeker weer aansluiten!

Ik vind het persoonlijk gewoon enorm intens, en in de praktijk betekenen de ladders minstens 15 nummers luisteren die ik niet ken, waarvan ik eigenlijk gewoon te weinig in ontdek. Vandaar dat dat snel tegensteekt als ik elke dag zou meedoen. Mijn smaak is gewoon 'te' anders om me ervoor te engageren. Mocht ik de meeste nummers nu beter kennen, zou ik wel nog stemmen hoor maar het is te intensief voor mij, en het meeste ken ik niet, en laten we eerlijk zijn, leer je niet beter kennen na één keer willekeurig te luisteren.

Ook zijn het vaak dezelfde nummers die terugkeren, soms zonder dat ik begrijp waarom dat nummer wel en dat nummer niet, want van sommige groepen die ik dan wel leuk vind of me liggen, zijn het niet altijd de nummers waar ik het meest warm van loop. Maar de echte reden is gewoon de intensiteit, en dat ik hier toch 1 a 2 uren per dag moet aan spenderen mocht ik elke dag opnieuw meedoen. 1 a 2 uur die ik nergens anders kan in steken, zoals muziek luisteren die ik al ken of waarvan de kans groter is dat het iets is voor mij.

Na mijn vakantie zal ik ook weer meestemmen. Tijd om de hetze tegen Pop/Rock wat extra zout in de wonden te strooien.

Nee geintje, ik kan van alles hebben alleen sommige dingen kan ik gewoon niets mee.

Titmeister schreef:
O.a. Mausie, aerobag, Dance Lover, madmadder, 123poetertjes, hoi123, TornadoEF5 en dan vergeet ik er vast nog wel een paar...

Doe maar niet want dan krijgen we die flauwe nummers juist weer door

laxus11 schreef:
(quote)

Doe maar niet want dan krijgen we die flauwe nummers juist weer door

Maar Lex, iemand moet jou toch voorzien in jouw dosis muziek van na je geboorte? Straks is je gemiddelde muzieksmaak zo oud, dat ie gratis met het OV mag

Joren999 schreef:
Nee geintje, ik kan van alles hebben alleen sommige dingen kan ik gewoon niets mee.

Gefeliciteerd, je hebt bij deze een nominatie te pakken voor de meest generieke opmerking van deze maand

Ja sorry Tit, ik deel je smart als ik zie welke nummers er allemaal uit gekegeld worden, maar ik heb niet de toewijding om iedere dag trouw te luisteren en te stemmen, song van het jaar trek ik nog net, maar verder vind ik dit niet leuk genoeg om er mijn eigen luisterlijst voor op te geven. Wie weet schuif ik richting het einde van het jaar weer aan, maar goed, ik weet dat het kwaad dan al geschied is.

chevy93 schreef:
Ben op zich wel benieuwd welke alternatieve gebruikers dan zogezegd afgehaakt zouden zijn.

Dat moeten er een hoop zijn want nu is die commerciële Q Music meuk van Sigur Ros zelfs 1ste geworden in die ladder en gaan de geijkte namen zoals Godspeed You! Black Emperor en
Zjef Vanuytsel door.

Of te wel de bedoeling is om wat meer gelijkgestemde te ronselen ipv het aan het haakje te hangen dat geen alternatiefspul meer te vinden is.

We missen natuurlijk vooral luigifort

Titmeister schreef:

Gefeliciteerd, je hebt bij deze een nominatie te pakken voor de meest generieke opmerking van deze maand
Ik sta dan wel bekend als chef open deuren, maar om dit op 2 augustus al toe te kennen...

vigil schreef:
Of te wel de bedoeling is om wat meer gelijkgestemde te ronselen ipv het aan het haakje te hangen dat geen alternatiefspul meer te vinden is.
Dat is dus het hele eieren eten...

vigil schreef:
(quote)

Dat moeten er een hoop zijn want nu is die commerciële Q Music meuk van Sigur Ros zelfs 1ste geworden in die ladder en gaan de geijkte namen zoals Godspeed You! Black Emperor en
Zjef Vanuytsel door.

Dit is natuurlijk spijkers zoeken op laag water; jij weet net zo goed als ik wat Gertjan bedoelt met 'alternatieve' muziek... Als je het vergelijkt met mainstream radio is vrijwel de hele Ladder 'alternatief'.

En ja, ik zou graag zien dat wat meer liefhebbers van de muziek buiten pop en rock weer mee gaan stemmen, want de recente uitslagen bevallen mij niet. Dat is geen diskwalificatie van de pop/rock die wel doorgaat, maar meer een reflectie dat de lijst minder een representatie is van op zijn minst mijn persoonlijke smaak, maar m.i. toch ook zeker die van de gemiddelde MuMe'er. Het proces heeft ook wel iets van een vicieuze cirkel: als persoonlijke favorieten afvallen en er steeds meer overblijft dat niet jouw ding is, dan wordt de motivatie om te blijven stemmen ook lager - zie ook het commentaar van sommigen hier.

vigil schreef:
(quote)

Zjef Vanuytsel door.

Sigur Rós haalt jaar in jaar uit de finale, op geen enkele manier is dat op MuMe alternatieve muziek.

Titmeister schreef:
Ik stel voor dat die vandaag allemaal even de moeite nemen te stemmen. Op Spellling......

Titmeister schreef:

Maar als wij die nummers doorstemmen, is er dan nog sprake van alternatieve muziek

Ik zal mijn best doen om misschien weer wat meer deel te nemen, maar ik ga niets beloven. Misschien (als ik het niet vergeet) dat ik ga trachten (permanent) aan te sluiten bij de laatste rondes. Dan denk ik aan ronde 5 en 6, evt. ronde 4 ook al. Dat zijn 32 ladders. En voordeel is dan ook dat ik de meeste nummers uit ronde 6 bijvoorbeeld al eerder ben tegengekomen. Ook zal ik daar door mijn deelname van de voorbije jaren ook wel al een groter percentage v. kennen.

Ik zie dat ronde 2 eindigt op 15 augustus, dus ik zal zien kijken of ik selectief enkele van de rondes eruit kan pikken om mee te doen in ronde 3 (en reminders zetten om te stemmen dan aan mezelf).

Ronde 2 - Ladder 84

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Killing Joke - Love Like Blood [56] 558
2. Bill Withers - Ain't No Sunshine [251] 428
3. Joy Division - The Eternal [352] 377
4. dEUS - Suds & Soda [406] 371
5. Editors - The Racing Rats [299] 359
6. Archive - Bullets [643] 319
7. Sigur Rós - Glósóli [1523] 305
8. Moderat - Bad Kingdom [1065] 283
9. Spinvis - Aan De Oevers Van De Tijd [694] 271

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog.

10. The xx - Crystalised [1438] 268
11. Muse - Time Is Running Out [1524] 259
12. France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son [830] 253
13. Amy Winehouse - You Know I'm No Good [1126] 247
14. Damien Rice - The Blower's Daughter [859] 237
15. Françoise Hardy - Comment Te Dire Adieu [1314] 221
16. Alvvays - Plimsoll Punks [1694] 218
17. Tool - Sober [577] 208
18. Steak Number Eight - The Sea Is Dying [1638] 199
19. Spellling - Boys at School [Edgar18] 172
20. Sevdaliza - Joanna [1714] 147

57 stemmers deze ronde.

Een ladder waarin alle afvallers er ook al direct definitief uitliggen...ofwel, de virtuele scheidslijn gaat weer 1 plaatsje omlaag (Nina Simone - Feeling Good staat er nu net boven, Regina Spektor - Samson is de 1e er net onder).
We zien ook dat we France Gall, Damien Rice en Tool (die duikelt erg hard) uit de top 1000 verliezen en dat we er Sigur Ros en Moderat voor terugkrijgen.

We nemen ondertussen definitief afscheid van de volgende nummers die de top 1000 nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

The xx - Crystalised
Muse - Time Is Running Out
France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son
Amy Winehouse - You Know I'm No Good
Damien Rice - The Blower's Daughter
Françoise Hardy - Comment Te Dire Adieu
Alvvays - Plimsoll Punks
Tool - Sober
Steak Number Eight - The Sea Is Dying
Spellling - Boys at School
Sevdaliza - Joanna

Ben ik nu gister vergeten te stemmen?! Hoe dan?
Ik had het verlies voor Tool en Damien iets dragelijker kunnen maken

Arrie schreef:
(quote)

Sigur Rós haalt jaar in jaar uit de finale, op geen enkele manier is dat op MuMe alternatieve muziek.
Maar volgens zo'n redenatie zou Africa van Toto relatief alternatief zijn.

Of alles van Muse.

Nou dat is een niet te beste uitslag: Steak, Tool, Muse, Xx, Damien die niet doorgaan.

Male Chauvinist Pigs

dumb_helicopter schreef:
Nou dat is een niet te beste uitslag: Steak, Tool, Muse, Xx, Damien die niet doorgaan.

Mwah, Steak en Tool is jammer ja, maar we krijgen er wel een prachtige Sigur Rós en een fantastische Moderat voor terug!

Glósóli is inderdaad wel een beetje ondergewaardeerd binnen het oeuvre van SR (hoewel dat natuurlijk bijzonder is om te zeggen over een nummer dat zojuist ruim is doorgegaan).

Ronde 2 - Ladder 85

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. David Bowie - "Heroes" [6] 651
2. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) [408] 456
3. Björk - Human Behaviour [159] 421
4. King Crimson - The Court Of The Crimson King [705] 398
5. Don Henley - The Boys of Summer [1185] 387
6. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song [713] 382
7. The Afghan Whigs - Debonair [1129] 363
8. Led Zeppelin - Whole Lotta Love [529] 337
9. Morrissey - Suedehead [1326] 337

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog.

10. The Jam - A Town Called Malice [870] 336
11. Prince and The Revolution - I Would Die 4 U [288] 314
12. White Lies - Farewell To The Fairground [865] 305
13. Warpaint - Undertow [1363] 298
14. Godspeed You! Black Emperor - The Dead Flag Blues [866] 296
15. Frank Zappa - Willie The Pimp [1668] 274
16. Chromatics - Kill For Love [1810] 246
17. De La Soul - Me, Myself and I [1287] 188
18. Prefab Sprout - Appetite [1473] 185
19. Pantera - Cemetery Gates [Spul] 167
20. Porcupine Tree - Russia on Ice [Joren999] 159

65 stemmers deze ronde.

En toen ging de virtuele scheidslijn weer 1 plaats omhoog..ofwel zowel The Jam als Prince (waardoor Prince ternauwernood ontsnapt aan een giga daling) gaan door naar de volgende ronde via de afvallerslijst. White Lies en Godspeed You! Black Emperor verliezen wel hun top 1000 notering. Don Henley, Afghan Whigs en Morrissey daarentegen gaan er dit jaar op vooruit.

We nemen ondertussen definitief afscheid van de volgende nummers die de top 1000 nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

The Stooges - Dirt
Elvis Costello & The Attractions - I Want You
White Lies - Farewell To The Fairground
Warpaint - Undertow
Godspeed You! Black Emperor - The Dead Flag Blues
Frank Zappa - Willie The Pimp
Chromatics - Kill For Love
De La Soul - Me, Myself and I
Prefab Sprout - Appetite
Pantera - Cemetery Gates
Porcupine Tree - Russia on Ice

Debonair weer de top 1000 in, all's well.

Jammer dat Appetite onder het niemendalletje van Bowie eindigt. En Prince heeft mazzel dat ie in een ladder met PS zat (anders was ie niet door geweest).

Ik weet dat het momenteel erg warm is buiten, maar The Boys of Summer de top 1000 in (en vrij dik ook) is van de zotte natuurlijk.

Suedehead, The Weeping Song en Debonair!

The Dead Flag Blues, Willie the Pimp en Kill For Love

De gifbeker lijkt deze ronde helemaal leeg te moeten.

En dan gaat ook nog eens de virtuele scheidslijn weer een positie verder van Samson weg.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:56 uur

geplaatst: vandaag om 15:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.