Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 17 januari 2022, 10:48 uur
johan de witt schreef:
Dus gemiddeld 1 van iedereens nominaties zou het moeten redden. Op zich niet verkeerd. Het zou ook mooi zijn als mensen niet alleen zouden nomineren op basis van wat ze mooi vinden maar ook op wat ze kansrijk achten. Nu zie je elk jaar heel veel kansloze nominaties die slechts als opvulling dienen terwijl er ook steevast een aantal vergeten oudere songs zijn die dan dik in de top 1000 debuteren.
Dus gemiddeld 1 van iedereens nominaties zou het moeten redden. Op zich niet verkeerd. Het zou ook mooi zijn als mensen niet alleen zouden nomineren op basis van wat ze mooi vinden maar ook op wat ze kansrijk achten. Nu zie je elk jaar heel veel kansloze nominaties die slechts als opvulling dienen terwijl er ook steevast een aantal vergeten oudere songs zijn die dan dik in de top 1000 debuteren.
Ook hier ben ik het heel, heel erg mee oneens. Een van de charme's van dit spel vind ik nou net dat veel mensen hun eigen smaak presenteren. En dan kan ik het ontdekken. Of niet. Dat het dan kansloos is is jammer maar veel mensen hebben het dan wel gehoord. Een van de leukste nominaties tot nu toe vond ik yeule de 20e werd en de minst leuke was dat afgezaagde Metallica nummer dat het wel haalde. Ik ben al jaren geleden gestopt met na te denken of mijn nominaties kans maken en vind het vaak prettig onvoorspelbaar) en hoop juist dat mensen dat zo min mogelijk doen.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 14:04 uur
vigil schreef:
Nee, vind ik niet. Dat zou zo zijn als alle nominaties voor iedereen nieuw waren maar dat is niet zo. Stel iemand nomineert Paradise by the Dashboardlight dan wordt die toch gewoon op kwaliteit wel of niet gekozen. Die hoeft zich niet eerst "te bewijzen".
(quote)
Nee, vind ik niet. Dat zou zo zijn als alle nominaties voor iedereen nieuw waren maar dat is niet zo. Stel iemand nomineert Paradise by the Dashboardlight dan wordt die toch gewoon op kwaliteit wel of niet gekozen. Die hoeft zich niet eerst "te bewijzen".
Je hebt altijd uitzonderingen en omissies die ongetwijfeld rechtgezet gaan worden over de tijd. Maar uiteindelijk zijn de nominaties waarvan je echt uitgesproken zonder twijfel verwacht dat ze doorgaan toch ook allemaal wel doorgekomen?
Feit blijft natuurlijk 'gewoon' dat de nominaties moeten opboksen tegen platen die vorig jaar de eerste ronde allemaal overleefd hebben. Dat er daarvan het dan een groot deel niet redt is niet gek.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 14:59 uur
jordidj1 schreef:
Dit. Bovendien zijn de nominaties die al zijn afgevallen niet al te denderend.
(quote)
Dit. Bovendien zijn de nominaties die al zijn afgevallen niet al te denderend.
Ik ga nog steeds elke avond huilend naar bed omdat The Delines in de eerste ladder zijn afgevallen. Eerste jaar dat ik vanaf het begin mee doe; vind het harstikke leuk en ook wat luisterinspiratie gekregen. En niet gek dat de lijst geen spectaculaire wijzingen krijgt; het is toch een bepaalde doelgroep met een kleine afwijking die hier enthousiast van wordt. Ben zelf heel blij met die afwijking

1
geplaatst: 17 januari 2022, 17:40 uur
starbright boy schreef:
Ook hier ben ik het heel, heel erg mee oneens. Een van de charme's van dit spel vind ik nou net dat veel mensen hun eigen smaak presenteren. En dan kan ik het ontdekken. Of niet. Dat het dan kansloos is is jammer maar veel mensen hebben het dan wel gehoord. Een van de leukste nominaties tot nu toe vond ik yeule de 20e werd en de minst leuke was dat afgezaagde Metallica nummer dat het wel haalde. Ik ben al jaren geleden gestopt met na te denken of mijn nominaties kans maken en vind het vaak prettig onvoorspelbaar) en hoop juist dat mensen dat zo min mogelijk doen.
Ben het haast nooit eens met je muzikale keuzes (quote)
, maar wat je hier zegt, slaat de spijker op zijn kop. Het leukste aan je eigen nominaties presenteren, is juist dat op zijn minst een enkele user ze hopelijk oppikt.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 20:33 uur
Ronde 1 - Ladder 14:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Kate Bush - Cloudbusting [100] 968
2. Talk Talk - It's My Life [192] 756
3. Japan - Nightporter [308] 650
4. Noir Désir - Le Vent Nous Portera [614] 604
5. Blur - Tender [1146] 502
6. Jon Hopkins - Open Eye Signal [489] 499
7. Jaydee - Plastic Dreams [1258] 470
8. Iggy Pop Feat. Kate Pierson - Candy [1324] 459
9. The Smashing Pumpkins - Mayonaise [883] 453
10. Arcade Fire - We Used To Wait [686] 420
11. Aphex Twin - Windowlicker [858] 387
12. Editors - Blood [1686] 387
13. Nico - These Days [Poek] 354
14. Pearl Jam - Given To Fly [1772] 350
15. Wilco - Art of Almost [1039] 335
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Nick Cave & The Bad Seeds - Papa Won't Leave You, Henry [1793] 291
17. Common - Be (Intro) [Klassiekers 22] 226
18. Beirut - Postcards From Italy [1598] 222
19. Jay-Z & Kanye West - Niggas in Paris [dumb_helicopter] 217
20. Enter Shikari - Juggernauts [JoaMuse] 50
86 stemmers deze ronde.
Kate Bush gaat voorlopig lekker want Cloudbusting nestelt zich boven Wuthering Heights aan kop van de voorlopige virtuele ranglijst. Verder is Poek de enige die deze ladder een nieuwkomer de lijst in krijgt.
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Kate Bush - Cloudbusting [100] 968
2. Talk Talk - It's My Life [192] 756
3. Japan - Nightporter [308] 650
4. Noir Désir - Le Vent Nous Portera [614] 604
5. Blur - Tender [1146] 502
6. Jon Hopkins - Open Eye Signal [489] 499
7. Jaydee - Plastic Dreams [1258] 470
8. Iggy Pop Feat. Kate Pierson - Candy [1324] 459
9. The Smashing Pumpkins - Mayonaise [883] 453
10. Arcade Fire - We Used To Wait [686] 420
11. Aphex Twin - Windowlicker [858] 387
12. Editors - Blood [1686] 387
13. Nico - These Days [Poek] 354
14. Pearl Jam - Given To Fly [1772] 350
15. Wilco - Art of Almost [1039] 335
16. Nick Cave & The Bad Seeds - Papa Won't Leave You, Henry [1793] 291
17. Common - Be (Intro) [Klassiekers 22] 226
18. Beirut - Postcards From Italy [1598] 222
19. Jay-Z & Kanye West - Niggas in Paris [dumb_helicopter] 217
20. Enter Shikari - Juggernauts [JoaMuse] 50
86 stemmers deze ronde.
Kate Bush gaat voorlopig lekker want Cloudbusting nestelt zich boven Wuthering Heights aan kop van de voorlopige virtuele ranglijst. Verder is Poek de enige die deze ladder een nieuwkomer de lijst in krijgt.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 20:38 uur
Fijn dat Nico het haalt, ik heb haar weleens (ik dacht met een ander nummer, maar ik twijfel welke ook weer) zonder succes genomineerd. Common had ook wel gemogen. Jammer dat het Beirut is dat sneuvelt en niet The Editors. Nick Cave heeft dan weer zoveel betere nummers dat ik deze niet echt zal missen.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 20:50 uur
Beirut 
Indie klassiekers blijven het zwaar hebben voor mijn gevoel. Heb het gevoel dat die nummers het meest last hebben van andere genres die meer vertegenwoordiging krijgen zoals hiphop en electronic/dance. Dat laatste juich ik overigens toe, ik zie alleen liever andere nummers vertrekken

Indie klassiekers blijven het zwaar hebben voor mijn gevoel. Heb het gevoel dat die nummers het meest last hebben van andere genres die meer vertegenwoordiging krijgen zoals hiphop en electronic/dance. Dat laatste juich ik overigens toe, ik zie alleen liever andere nummers vertrekken

0
geplaatst: 17 januari 2022, 20:53 uur
Had nu wel verwacht dat die knaller van Niggas in Paris zich makkelijk in de top 2000 zou nestelen. Wat een desillusie...
0
geplaatst: 17 januari 2022, 20:56 uur
dumb_helicopter schreef:
Had nu wel verwacht dat die knaller van Niggas in Paris zich makkelijk in de top 2000 zou nestelen. Wat een desillusie...
Kanye en de ladder, het blijft een moeilijk huwelijk helaas. Runaway staat er steady in, verder blijft er niks plakken. En Jay Z staat er al helemaal niet in. Ik vind het niet gek dat ie het niet gehaald heeft, wel jammer natuurlijk. Misschien dat No Church In The Wild van die twee meer kans maakt. Hoewel ik die ook eens onsuccesvol voor de Trui genomineerd heb, maar daar heeft hiphop het al helemaal een lastig verhaal

2
geplaatst: 17 januari 2022, 21:09 uur
Yay, Nico door! Al is het jammer dat het ten koste van Beirut gaat.
Ik heb wel begrepen dat dit betekent dat statistisch gezien al mijn andere nominaties zullen afvallen...
Ik heb wel begrepen dat dit betekent dat statistisch gezien al mijn andere nominaties zullen afvallen...
0
geplaatst: 17 januari 2022, 21:24 uur
Mooi dat Given to Fly er weer bij is. Ik had geen plek voor Nico in mijn top 7, maar wel een fijne binnenkomer.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 21:31 uur
Hopkins wederom boven Jaydee en Aphex Twin. Yeehah!
Ik moet zeggen, heb helemaal niets met Nico, maar deze viel me niet tegen. Die van Cave is vorig jaar eindelijk geland. Had ik liever gezien dan dat flauwe Art of Almost.
Ik moet zeggen, heb helemaal niets met Nico, maar deze viel me niet tegen. Die van Cave is vorig jaar eindelijk geland. Had ik liever gezien dan dat flauwe Art of Almost.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 21:37 uur
Titmeister schreef:
Oef, dat is wel een sterk rijtje afvallers
Oef, dat is wel een sterk rijtje afvallers
Dit, ja.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 22:06 uur
Sowieso wel een sterke ladder, maar de uitslag had beter gekund ja.
0
geplaatst: 18 januari 2022, 08:51 uur
chevy93 schreef:
Wat wel gebeurde is dat de luisterdruk extra hoog werd, omdat er relatief meer onbekende(re) nummers per ladder waren.
(quote)
In het verleden hebben we de eerste 800(?) wel eens een vrijstelling gegeven voor ronde 1. Weet niet of het echt uitgemaakt heeft. Voor mijn gevoel niet in ieder geval.Wat wel gebeurde is dat de luisterdruk extra hoog werd, omdat er relatief meer onbekende(re) nummers per ladder waren.
Dat is mijn probleem. Ik ken 80% van de top 2000 niet, dus daarom dat ik vaak eigenlijk niet meedoe. De luisterdruk is veel te hoog, en het overgrote deel daarvan doet me ook niets of ligt me ook niet. Dat motiveert gewoon niet echt. Heeft ook weinig zin, want het zijn toch steeds dezelfde nummers die doorgaan of afvallen. Van nieuwe nominaties zijn het enkel misschien af en toe eens een oud nummer die zich erin nestelt. Qua genres heb ik weinig met de muziek die in de top 2000 staat, leuk voor wie daar veel aan heeft, maar voor mij is het gewoon tijdsverlies dat ik liever wil spenderen aan andere muziek omdat het voor mij niet veel oplevert.
Soms ontdek je wel eens iets (zoals Kerosene), maar te weinig voor dat het echt waarde zou hebben.
En als ik bvb. zoveel naar David Bowie heb geluisterd of naar Arcade Fire, en iedere ladder ben ik verplicht om weer een nummer van die te luisteren omdat nummer 17 van hun erin staat, heeft dat ook echt niet veel zin. Het voelt zeer geforceerd aan.
Zelfs van mijn favoriete artiesten is het maar bepaald werk dat geapprecieerd wordt (bvb. Art Angels van Grimes en niets anders, vooral het reünie album van Slowdive en Souvlaki in veel mindere mate, en niets van Pygmalion).
Ik wil gewoon niet in een bubbel leven waarin ik enkel naar "top 2000 muziek" luister en niets anders, en vooral wat anderen top 2000 muziek vinden en niet wat ik goed vind.
1
geplaatst: 18 januari 2022, 09:24 uur
TornadoEF5 schreef:
Dat is mijn probleem. Ik ken 80% van de top 2000 niet, dus daarom dat ik vaak eigenlijk niet meedoe. De luisterdruk is veel te hoog, en het overgrote deel daarvan doet me ook niets of ligt me ook niet.
Maar dan gaat het vrijstellen van de bovenste 800 voor jou ook niet veel veranderen, sterker, ook voor jou zal de druk waarschijnlijk nóg hoger worden.(quote)
Dat is mijn probleem. Ik ken 80% van de top 2000 niet, dus daarom dat ik vaak eigenlijk niet meedoe. De luisterdruk is veel te hoog, en het overgrote deel daarvan doet me ook niets of ligt me ook niet.
Bedenk ook dat het voor de meesten jaren heeft geduurd eer ze alle nummers een beetje kenden. En zelfs na ruim 10 jaar sla ik nog regelmatig ladders over, omdat ik er te veel niet (goed) ken en niet de tijd heb/neem om de rest te leren kennen.
Er is niets mis mee om ook 80% van de ladders over te slaan. Dat percentage wordt in de loop der jaren als het goed is steeds kleiner.
0
geplaatst: 18 januari 2022, 22:52 uur
Ronde 1 - Ladder 15:
1. David Bowie - Sound And Vision [174] 702
2. Bruce Springsteen - The River [66] 676
3. The National - England [329] 586
4. Fairport Convention - Who Knows Where The Time Goes [1224] 584
5. The National - Slow Show [457] 545
6. Marc Almond - Tears Run Rings [615] 532
7. Sigur Rós - Untitled #1 [652] 451
8. Pet Shop Boys - Rent [1255] 436
9. Steven Wilson - Routine [1827] 430
10. Daryl Hall & John Oates - Maneater [1141] 426
11. The Zombies - She's Not There [1922] 398
12. Muse - Starlight [1090] 386
13. Fischer-Z - The Worker [1274] 385
14. Camille Yarbrough - Ain't It A Lonely Feeling [starbright boy] 346
15. Madrugada - Valley of Deception [1835] 342
16. Edwyn Collins - A Girl Like You [955] 330
17. Misc. - Metroland [Mausi] 303
18. Sault - Stop Dem [bonothecat] 269
19. Julien Baker - Turn Out The Lights [1982] 252
20. Hot Chip - Spell [Ries_72] 121
85 stemmers deze ronde.
Camille Yarbrough is de enige nieuwkomer die het redt. Edwyn Collins gaat zich ook gewoon via de afvallerslijst handhaven. Misc. staat volgens de kort door de bocht statistiek nu nog net boven de streep, maar gezien de score kan ik me niet voorstellen dat ie daar aan het eind van de rit nog staat.
Fairport Convention scoort - kijkend naar de uitslag van vorig jaar - best verrassend hoog in deze ladder.
1. David Bowie - Sound And Vision [174] 702
2. Bruce Springsteen - The River [66] 676
3. The National - England [329] 586
4. Fairport Convention - Who Knows Where The Time Goes [1224] 584
5. The National - Slow Show [457] 545
6. Marc Almond - Tears Run Rings [615] 532
7. Sigur Rós - Untitled #1 [652] 451
8. Pet Shop Boys - Rent [1255] 436
9. Steven Wilson - Routine [1827] 430
10. Daryl Hall & John Oates - Maneater [1141] 426
11. The Zombies - She's Not There [1922] 398
12. Muse - Starlight [1090] 386
13. Fischer-Z - The Worker [1274] 385
14. Camille Yarbrough - Ain't It A Lonely Feeling [starbright boy] 346
15. Madrugada - Valley of Deception [1835] 342
16. Edwyn Collins - A Girl Like You [955] 330
17. Misc. - Metroland [Mausi] 303
18. Sault - Stop Dem [bonothecat] 269
19. Julien Baker - Turn Out The Lights [1982] 252
20. Hot Chip - Spell [Ries_72] 121
85 stemmers deze ronde.
Camille Yarbrough is de enige nieuwkomer die het redt. Edwyn Collins gaat zich ook gewoon via de afvallerslijst handhaven. Misc. staat volgens de kort door de bocht statistiek nu nog net boven de streep, maar gezien de score kan ik me niet voorstellen dat ie daar aan het eind van de rit nog staat.
Fairport Convention scoort - kijkend naar de uitslag van vorig jaar - best verrassend hoog in deze ladder.
0
geplaatst: 18 januari 2022, 22:56 uur
Zonde dat Metroland het wellicht net niet redt. De ontdekking van deze editie tot nog toe.
3
geplaatst: 18 januari 2022, 22:56 uur
Hopelijk wordt Fairport Convention de Mazzy Star van dit jaar, zou zeker terecht zijn 

1
geplaatst: 18 januari 2022, 22:58 uur
Camille
De mooiste ontdekking tot nu toe voor mij. Erg leuk en verrassend dat ze het heeft gehaald.
De mooiste ontdekking tot nu toe voor mij. Erg leuk en verrassend dat ze het heeft gehaald.
6
geplaatst: 18 januari 2022, 23:13 uur
Camille heeft het gehaald! Onverwacht voor me, maar de aanhouder wint. Vorig jaar nomineerde ik het nummer ook en toen werd ze 18e. Ik heb vandaag niet zo'n goede dag dus deze meevaller voelt wel erg goed.
0
geplaatst: 18 januari 2022, 23:22 uur
Misc. is een toffe ontdekking, zou mooi zijn als die het haalt. Fairport kon deze mindere ladder makkelijk de toppositie pakken, zeker terechte notering.
En Camille
En Camille

1
geplaatst: 18 januari 2022, 23:23 uur
Julien 
Wat ben ik toch bevoorrecht dat ik wel hoor hoe magistraal Turn Out the Lights is!
❤️

Wat ben ik toch bevoorrecht dat ik wel hoor hoe magistraal Turn Out the Lights is!
❤️
0
geplaatst: 18 januari 2022, 23:34 uur
Schitterend dat Camille Yarbrough de lijst haalt, erg fraai liedje. 

3
geplaatst: 19 januari 2022, 01:08 uur
TornadoEF5 schreef:
Dat is mijn probleem. Ik ken 80% van de top 2000 niet, dus daarom dat ik vaak eigenlijk niet meedoe. De luisterdruk is veel te hoog, en het overgrote deel daarvan doet me ook niets of ligt me ook niet. Dat motiveert gewoon niet echt. Heeft ook weinig zin, want het zijn toch steeds dezelfde nummers die doorgaan of afvallen. Van nieuwe nominaties zijn het enkel misschien af en toe eens een oud nummer die zich erin nestelt. Qua genres heb ik weinig met de muziek die in de top 2000 staat, leuk voor wie daar veel aan heeft, maar voor mij is het gewoon tijdsverlies dat ik liever wil spenderen aan andere muziek omdat het voor mij niet veel oplevert.
Soms ontdek je wel eens iets (zoals Kerosene), maar te weinig voor dat het echt waarde zou hebben.
En als ik bvb. zoveel naar David Bowie heb geluisterd of naar Arcade Fire, en iedere ladder ben ik verplicht om weer een nummer van die te luisteren omdat nummer 17 van hun erin staat, heeft dat ook echt niet veel zin. Het voelt zeer geforceerd aan.
Zelfs van mijn favoriete artiesten is het maar bepaald werk dat geapprecieerd wordt (bvb. Art Angels van Grimes en niets anders, vooral het reünie album van Slowdive en Souvlaki in veel mindere mate, en niets van Pygmalion).
Ik wil gewoon niet in een bubbel leven waarin ik enkel naar "top 2000 muziek" luister en niets anders, en vooral wat anderen top 2000 muziek vinden en niet wat ik goed vind.
(quote)
Voor iemand die 80 procent van de top 2000 niet kent en ze ook niet wil luisteren schrijf je opvallend veel berichten in het UITSLAGENTOPIC

* denotes required fields.