Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2022, 22:46 uur
Twee dagen niet gestemd en opeens wordt het lastig voor How Soon is Now én Paranoid Android. :O
0
geplaatst: 13 november 2022, 22:46 uur
Joren999 schreef:
Volgend jaar beginnen we gewoon op 0. Geen enkel nummer automatisch genomineerd: alle platen gewoon direct uit de nominatie.
Dat zal waarschijnlijk in de top weinig verschil maken, tenzij iedereen vergeet om bijvoorbeeld A Forest te nomineren omdat men verwacht dat iemand anders dat toch wel doet.
Ik denk juist dat A Forest heel snel genomineerd gaat worden, want dan heb je in ieder geval een nominatie in de finale. Volgend jaar beginnen we gewoon op 0. Geen enkel nummer automatisch genomineerd: alle platen gewoon direct uit de nominatie.
Dat zal waarschijnlijk in de top weinig verschil maken, tenzij iedereen vergeet om bijvoorbeeld A Forest te nomineren omdat men verwacht dat iemand anders dat toch wel doet.

1
geplaatst: 13 november 2022, 22:48 uur
luigifort schreef:
Roads staat hoger...
Roads staat hoger...
Klopt maar er zijn toch nog een hoop mensen die Glory Box juist hoger hadden. Als die Roads op de plek van Glory Box hadden gezet, had Roads het gehaald. Ik denk dat Remco dat bedoelt.
2
geplaatst: 13 november 2022, 23:43 uur
Shit, een dagje niet gestemd en we hebben een duffe R.E.M. in de finale, en Elliott Smith, Portishead en Kendrick liggen eruit. 

0
geplaatst: 14 november 2022, 03:40 uur
Pfft, ik baal nu al dat ik Let It Happen, The End of What's Going On niet een plekje hoger heb gezet... Aan de andere kant was, met het eerder afvallen van U2 en Pulp, mijn nummer 32 nog vacant. Die is bij deze wel gevuld, tenzij - god forbid - Nightswimming de finale ook nog haalt...
Verder opvallend: de tweede vaste top 10-kandidaat die het niet rechtstreeks haalt. Radiohead ondervindt hinder van 2 nummers in dezelfde ladder in een jaar waarin ze toch al niet zo sterk scoren. Wel verwacht ik ze, net als The Smiths, door via de herkansing.
Tot slot had ik toch wel een klein beetje de hoop dat dit het jaar was dat Decades weer eens de finale zou halen, maar het mag wrs niet zo zijn...
Verder opvallend: de tweede vaste top 10-kandidaat die het niet rechtstreeks haalt. Radiohead ondervindt hinder van 2 nummers in dezelfde ladder in een jaar waarin ze toch al niet zo sterk scoren. Wel verwacht ik ze, net als The Smiths, door via de herkansing.
Tot slot had ik toch wel een klein beetje de hoop dat dit het jaar was dat Decades weer eens de finale zou halen, maar het mag wrs niet zo zijn...
0
geplaatst: 14 november 2022, 05:38 uur
Met Enjoy the Silence komt er weer een valabele kandidaat bij voor mij nummer 32. Verder heel opvallend dat het voor dEUS net wel of net niet zal worden. Hopelijk net wel dan.
0
geplaatst: 14 november 2022, 07:18 uur
Mijn nummer 32 is bekend. Wel leuk dat Curtis de finale haalt, misschien wel het fijnste nummer in dit genre, al is er tussen al het indiegeweld soms geen ruimte bij mij voor dat soort liedjes terwijl ik ze toch zeer waardeer.
Wel bagger dat Instant Street zo tegenvalt, maar je kunt niet alles hebben.
Wel bagger dat Instant Street zo tegenvalt, maar je kunt niet alles hebben.
0
geplaatst: 14 november 2022, 07:50 uur
Was ook een hele sterke ladder ..
Heb 3 uit 7. Vooral mooi dat die rivier de weg naar boven heeft gevonden. En ETS terug in de finale
Heb 3 uit 7. Vooral mooi dat die rivier de weg naar boven heeft gevonden. En ETS terug in de finale

0
geplaatst: 14 november 2022, 08:06 uur
En om nu te zeggen dat Rebellion echt soepel door is...die had met 1 stem minder ook zo naar de herkansing verwezen kunnen worden....ben benieuwd naar de uiteindelijke top3 aan het eind van de rit, maar het lijkt er zo wel op dat A Forest dit jaar fluitend met 2 vingers in de neus gaat winnen.
0
geplaatst: 14 november 2022, 08:08 uur
chevy93 schreef:
Ik denk juist dat A Forest heel snel genomineerd gaat worden, want dan heb je in ieder geval een nominatie in de finale.
Ik denk juist dat A Forest heel snel genomineerd gaat worden, want dan heb je in ieder geval een nominatie in de finale.
Ja, gelijk aan het begin een lijstje A Forest, There's a Light..., Street Spirit, Heroes, Wuthering Heights etc indienen dan en je bent de keizer van de finale

1
geplaatst: 14 november 2022, 08:24 uur
El Ninjo schreef:
En om nu te zeggen dat Rebellion echt soepel door is...die had met 1 stem minder ook zo naar de herkansing verwezen kunnen worden....ben benieuwd naar de uiteindelijke top3 aan het eind van de rit, maar het lijkt er zo wel op dat A Forest dit jaar fluitend met 2 vingers in de neus gaat winnen.
Dat zeg jij ook elk jaar rond deze tijd

0
geplaatst: 14 november 2022, 08:34 uur
Titmeister schreef:
Wel verwacht ik ze, net als The Smiths, door via de herkansing.
Wel verwacht ik ze, net als The Smiths, door via de herkansing.
Om daarna, net zoals The Smiths, Top 10 te halen.
0
geplaatst: 14 november 2022, 08:38 uur
0
geplaatst: 14 november 2022, 12:38 uur
Titmeister schreef:
Aan de andere kant was, met het eerder afvallen van U2 en Pulp, mijn nummer 32 nog vacant. Die is bij deze wel gevuld, tenzij - god forbid - Nightswimming de finale ook nog haalt...
Niks aan toe te voegen. Aan de andere kant was, met het eerder afvallen van U2 en Pulp, mijn nummer 32 nog vacant. Die is bij deze wel gevuld, tenzij - god forbid - Nightswimming de finale ook nog haalt...
Op Move On Up na wel een brakke uitslag trouwens. De tweede op rij.
1
geplaatst: 14 november 2022, 12:51 uur
Een prima uitslag dus 
Alleen de nummers 1 en 2 hadden voor mij niet gehoeven

Alleen de nummers 1 en 2 hadden voor mij niet gehoeven

0
geplaatst: 15 november 2022, 00:37 uur
Ronde 6 - Ladder 3
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. New Order - Blue Monday [7] 559
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [1] 557
3. Bruce Springsteen - Thunder Road [70] 495
4. Pearl Jam - Black [12] 492
5. Songs: Ohia - Lioness [90] 454
6. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [49] 452
7. Donna Summer - I Feel Love [23] 442
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog.
8. David Bowie - "Heroes" [6] 439
9. Sufjan Stevens - Chicago [71] 410
10. Nick Drake - Northern Sky [72] 409
11. Pink Floyd - Comfortably Numb [95] 360
12. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon [15] 359
13. Joy Division - New Dawn Fades [50] 357
14. Deep Purple - Child In Time [107] 353
15. Prince - Sign O' The Times [37] 344
16. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) [41] 336
17. Metallica - Master Of Puppets [256] 317
18. The Clash - London Calling [73] 309
19. Prince and The Revolution - When Doves Cry [20] 304
20. Oasis - Champagne Supernova [195] 252
80 stemmers deze ronde.
De Bruce fans hebben het eindelijk voor elkaar om na jarenlang strijden Thunder Road de finale in te krijgen. En dat zou best nog wel eens de verrassing van de finale kunnen gaan worden ook. Daarnaast keert Songs: Ohia ook weer terug in de finale. Van de finalisten van vorig jaar gaan we Echo and the Bunnymen en Prince daar dit jaar zeker niet meer terugzien. Beide ijzers van Prince redden het trouwens niet in deze ladder, daar waar Sufjan Stevens er nog wel eentje de finale in loodst want ook de clown keert terug in de finale.
En dan hebben we ook nog een afvaller in een vaste top 10 klant en dat is Heroes. Het wordt straks echt dringen om de laatste finaleplaatsen in de herkansing.
Opvallend puntje nog, de titelverdediger wordt geklopt door New Order....gaan die in de finale nog stunten want er zit een langzame stijgende lijn in.
M.b.t. de afvallerslijst, de afvallers uit deze ladder scoorden niet heel hoog en daardoor zakt de scheidslijn en deze ligt nu bij Sonic Youth. Je kan het nooit met zekerheid zeggen maar ik schat obv de percentages in dat alles t/m Decades de herkansing wel gaat halen...van Sonic Youth ben ik nog niet zo zeker.
De afvallerslijst ziet er nu als volgt uit, de top 20 gaat herkansen:
David Bowie - "Heroes"
Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
The Smiths - How Soon Is Now?
Tame Impala - Let It Happen
The Doors - The End
Sufjan Stevens - Chicago
Marvin Gaye - What's Going On
Nick Drake - Northern Sky
Television - Marquee Moon
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Talk Talk - Life's What You Make It
Radiohead - Paranoid Android
dEUS - Instant Street
Joy Division - Decades
Sonic Youth - Teen Age Riot
--------virtuele scheidslijn------------------
Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
Portishead - Roads
R.E.M. - Nightswimming
Kendrick Lamar - King Kunta
Portishead - Glory Box
En deze nummers liggen er definitief uit en halen de finale niet:
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Parts I-V)
Pink Floyd - Comfortably Numb
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Joy Division - New Dawn Fades
Deep Purple - Child In Time
Prince - Sign O' The Times
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
Metallica - Master Of Puppets
The Clash - London Calling
Prince and The Revolution - When Doves Cry
Oasis - Champagne Supernova
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. New Order - Blue Monday [7] 559
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [1] 557
3. Bruce Springsteen - Thunder Road [70] 495
4. Pearl Jam - Black [12] 492
5. Songs: Ohia - Lioness [90] 454
6. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [49] 452
7. Donna Summer - I Feel Love [23] 442
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog.
8. David Bowie - "Heroes" [6] 439
9. Sufjan Stevens - Chicago [71] 410
10. Nick Drake - Northern Sky [72] 409
11. Pink Floyd - Comfortably Numb [95] 360
12. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon [15] 359
13. Joy Division - New Dawn Fades [50] 357
14. Deep Purple - Child In Time [107] 353
15. Prince - Sign O' The Times [37] 344
16. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) [41] 336
17. Metallica - Master Of Puppets [256] 317
18. The Clash - London Calling [73] 309
19. Prince and The Revolution - When Doves Cry [20] 304
20. Oasis - Champagne Supernova [195] 252
80 stemmers deze ronde.
De Bruce fans hebben het eindelijk voor elkaar om na jarenlang strijden Thunder Road de finale in te krijgen. En dat zou best nog wel eens de verrassing van de finale kunnen gaan worden ook. Daarnaast keert Songs: Ohia ook weer terug in de finale. Van de finalisten van vorig jaar gaan we Echo and the Bunnymen en Prince daar dit jaar zeker niet meer terugzien. Beide ijzers van Prince redden het trouwens niet in deze ladder, daar waar Sufjan Stevens er nog wel eentje de finale in loodst want ook de clown keert terug in de finale.
En dan hebben we ook nog een afvaller in een vaste top 10 klant en dat is Heroes. Het wordt straks echt dringen om de laatste finaleplaatsen in de herkansing.
Opvallend puntje nog, de titelverdediger wordt geklopt door New Order....gaan die in de finale nog stunten want er zit een langzame stijgende lijn in.
M.b.t. de afvallerslijst, de afvallers uit deze ladder scoorden niet heel hoog en daardoor zakt de scheidslijn en deze ligt nu bij Sonic Youth. Je kan het nooit met zekerheid zeggen maar ik schat obv de percentages in dat alles t/m Decades de herkansing wel gaat halen...van Sonic Youth ben ik nog niet zo zeker.
De afvallerslijst ziet er nu als volgt uit, de top 20 gaat herkansen:
David Bowie - "Heroes"
Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
The Smiths - How Soon Is Now?
Tame Impala - Let It Happen
The Doors - The End
Sufjan Stevens - Chicago
Marvin Gaye - What's Going On
Nick Drake - Northern Sky
Television - Marquee Moon
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Talk Talk - Life's What You Make It
Radiohead - Paranoid Android
dEUS - Instant Street
Joy Division - Decades
Sonic Youth - Teen Age Riot
--------virtuele scheidslijn------------------
Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
Portishead - Roads
R.E.M. - Nightswimming
Kendrick Lamar - King Kunta
Portishead - Glory Box
En deze nummers liggen er definitief uit en halen de finale niet:
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Parts I-V)
Pink Floyd - Comfortably Numb
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Joy Division - New Dawn Fades
Deep Purple - Child In Time
Prince - Sign O' The Times
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
Metallica - Master Of Puppets
The Clash - London Calling
Prince and The Revolution - When Doves Cry
Oasis - Champagne Supernova
1
geplaatst: 15 november 2022, 00:47 uur
Bruce

Wel zeer jammer van When Doves Cry, hopelijk volgend jaar meer geluk! En de herkansingsladder wordt een nagelbijter dit jaar.

Wel zeer jammer van When Doves Cry, hopelijk volgend jaar meer geluk! En de herkansingsladder wordt een nagelbijter dit jaar.
0
geplaatst: 15 november 2022, 06:35 uur
Helaas geen leuke verrassing met Metallica of Oasis. Het wordt daarentegen toch nog drummen om die laatste plek met I Feel Love en Thunder Road.
0
geplaatst: 15 november 2022, 06:52 uur
ArthurDZ schreef:
Bruce

Bruce

Als de 2 Prince nummers in andere ladders zaten hadden ze veel meer kand gehad.
Dit was ook wel een bizar sterke ladder alleen jammer van dat zeiknummer van Sufjan
0
geplaatst: 15 november 2022, 07:49 uur
Zou mezelf niet per se een Bruce-fan noemen, maar Thunder Road 
Verder blijkt wel uit de uitslag dat dit de minste halve finale was. Gelukkig wel de juiste nummers door

Verder blijkt wel uit de uitslag dat dit de minste halve finale was. Gelukkig wel de juiste nummers door

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 15 november 2022, 08:00 uur
Slechts twee liedjes direct door maar who cares: Thunder Road door is alles wat telt

0
geplaatst: 15 november 2022, 08:21 uur
Waardeloze uitslag, alleen Lioness écht blij mee. En dat in een ladder met toch al minder favorieten.
0
geplaatst: 15 november 2022, 08:47 uur
dumb_helicopter schreef:
Helaas geen leuke verrassing met Metallica of Oasis. Het wordt daarentegen toch nog drummen om die laatste plek met I Feel Love en Thunder Road.
Dit, met John Wayne Gacy Jr. er ook nog bij. Dit was veruit de zwakstee van de 3 ladders en dan gaan ook nog 3 enorm zwakke nummers door.Helaas geen leuke verrassing met Metallica of Oasis. Het wordt daarentegen toch nog drummen om die laatste plek met I Feel Love en Thunder Road.
Mexicanobakker schreef:
Waardeloze uitslag, alleen Lioness écht blij mee. En dat in een ladder met toch al minder favorieten.
Exact dit dus. Laat ik vandaag niet vergeten om te stemmen.
0
geplaatst: 15 november 2022, 09:10 uur
hmm....voor mij was het juist een bizar sterke ladder...het meest blij met de nummers 2 en 7 door en van Sufjan blijft Chicago mijn voorkeur houden. Met Songs: Ohia erbij en kijkende naar de andere finalisten moet er toch wat gebeuren in de laatste ladder om de nummer 32 van de finale al niet te weten.
0
geplaatst: 15 november 2022, 09:15 uur
Nou, t/m ronde 5 ging het helemaal niet zo slecht, maar die finale is wel eens beter geweest. Al moet ik zeggen dat het zeker niet de slechtste Bruce is en hij natuurlijk niet op mijn 32e plaats gaat eindigen omdat jullie vast de slechtste Pixies en de slechtste Joy Division nog door gaan stemmen.
* denotes required fields.