Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2022, 09:22 uur
Toch weer een paar nummers voor de onderste regionen erbij, het is daar reeds dringen geblazen. Hopelijk brengt de volgende ladder meer geluk!
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 november 2022, 09:23 uur
Ik probeer er nog iets positiefs in te zien... Thunder Road voor de verandering is... wel aardig. I Feel Love was geen finalezekerheidje, dus fijn dat ze het gehaald heeft. Black is ook fijn, maar dat was natuurlijk wel een zekerheidje.
Maar alles wat er in deze ladder echt toe deed (Comfortably Numb, Child in Time, Master of Puppets, Champagne Supernova en, kom, New Gold Dream er ook nog maar bij) kansloos weggevaagd. En dan wel Songs Ohia en Sufjan Stevens terug. Wat een aanfluiting.
Maar alles wat er in deze ladder echt toe deed (Comfortably Numb, Child in Time, Master of Puppets, Champagne Supernova en, kom, New Gold Dream er ook nog maar bij) kansloos weggevaagd. En dan wel Songs Ohia en Sufjan Stevens terug. Wat een aanfluiting.
0
geplaatst: 15 november 2022, 09:33 uur
Nou, om dan ook maar eens wat half positiefs te zeggen: dat laatste is nu net het enige wat goed is gegaan.
2
geplaatst: 15 november 2022, 09:46 uur
It's a town full of losers and Thunder Road is pulling out to win! 

3
geplaatst: 15 november 2022, 10:16 uur
Als Songs:ohia en Suffe Jan het wel halen en zoveel kleppers niet geeft het gewoon aan hoeveel suffe stemmers er op deze site zitten...
0
geplaatst: 15 november 2022, 10:59 uur
New Dawn Fades weer niet 
Ik heb nu een nummer of 6 in de finale gezien die ik normaal op #32 zou zetten.

Ik heb nu een nummer of 6 in de finale gezien die ik normaal op #32 zou zetten.
1
geplaatst: 15 november 2022, 11:14 uur
Mooi dat de beste artiest van de laatste honderd jaar en voornaamgenoot van mijn kat de finale gehaald heeft, ondanks de suffe stemmers die zijn grootheid niet kunnen waarderen! Al moet ik toegeven dat De Clown niet zijn allerbeste nummer is.
3
geplaatst: 15 november 2022, 11:22 uur
johan de witt schreef:
Ben Cramer?
Ben Cramer?
Nou, dat was wel beter geweest!
0
geplaatst: 15 november 2022, 11:23 uur
0
geplaatst: 15 november 2022, 11:31 uur
Wat betreft nieuwkomers moet ik toch zeggen dat Thunder Road, Cloudbusting en Find The River toch wel minder spannend zijn dan de hardcore hiphop, post-hardcore en jazz van vorig jaar.
Verder ook altijd mooi dat we in een heel jaar stemmen op onze favoriete songs, toch een finale met allemaal suffe nummers krijgen. Het lijkt onmogelijk, maar het lukt
Verder ook altijd mooi dat we in een heel jaar stemmen op onze favoriete songs, toch een finale met allemaal suffe nummers krijgen. Het lijkt onmogelijk, maar het lukt

1
geplaatst: 15 november 2022, 11:36 uur
Ja, echt bizar. Denk dat de helft van de finalisten uit suffe nummers bestaat. Maarre, gelukkig wel dat zalige pre-hardcore Find the River 

0
geplaatst: 15 november 2022, 12:04 uur
Oeh, blij dat er weer suffe nummers in de finale teruggekeerd zijn 

0
geplaatst: 15 november 2022, 12:11 uur
1
geplaatst: 15 november 2022, 13:02 uur
Arrie schreef:
Ik moet zeggen dat John Wayne best wel hardcore was
Knap om er dan zo'n suf nummer van te maken.Ik moet zeggen dat John Wayne best wel hardcore was
Ja, ik kop hem gewoon in.
0
geplaatst: 15 november 2022, 16:04 uur
laxus11 schreef:
Als de 2 Prince nummers in andere ladders zaten hadden ze veel meer kand gehad.
Als de 2 Prince nummers in andere ladders zaten hadden ze veel meer kand gehad.
Dat, en ze zaten elkaar in de weg. De meest ongelukkige loting denkbaar. Ik ben dan ook niet verrast dat ze het allebei niet gehaald hebben.
0
geplaatst: 15 november 2022, 16:15 uur
luigifort schreef:
Als Songs:ohia en Suffe Jan het wel halen en zoveel kleppers niet geeft het gewoon aan hoeveel suffe stemmers er op deze site zitten...
Pfffft, leuke vibes hier. Effe persoonlijk spelen doe jij. Uw smaak is niet beter of slechter dan een ander,gewoon anders.
0
geplaatst: 15 november 2022, 16:21 uur
Nee, gewoon slechter hoor. Suffer zou je ook kunnen zeggen.
0
geplaatst: 15 november 2022, 16:56 uur
Coma Cat schreef:
Wat betreft nieuwkomers moet ik toch zeggen dat Thunder Road, Cloudbusting en Find The River toch wel minder spannend zijn dan de hardcore hiphop, post-hardcore en jazz van vorig jaar.
Ja, als je ze zo tegenover elkaar zet, dan is de finale een heel stuk conventioneler geworden. Het is denk wel typerend voor het hele ladderjaar. Zo'n sterke finale als vorig jaar zullen we niet zo snel krijgen - al was het maar omdat de 3 nummers waar jij aan refereert alledrie in mijn persoonlijke top 50 staan - maar ik ben nog niet ontevreden tot nu toe. Meeste nieuwkomers vind ik prima tot geweldig en naast de top zijn er ook flink wat staartnummers afgevallen. Mochten Nina, DJ Shadow en Marvin het deze ladder halen - met Underworld als evt onverwachte bonus - dan kan ik gewoon een heel degelijk linkerrijtje maken.
2
geplaatst: 15 november 2022, 17:43 uur
Mijn punt is dat je in muziekdiscussies alles mag aanhalen. Maar zodra men begint te zeveren dat een ander zijn smaak op niets trekt, of dat nu serieus bedoeld is of niet, haak ik af. Wees een beetje sportief of niet zo closeminded, denk ik dan.
1
geplaatst: 15 november 2022, 18:56 uur
Mijn Nr. 32 is nu ook bekend hoor, met afstand het slechtste nummer in de Top 80:
Wat doe je voor je beroep?
De gekwelde geest uithangen, boehoe...
Bijnaam?
Jankbal of huilie huilie voor vrienden!
Genre?
Zeikmuziek
Waar voormalige #32 `s als Martha, So What & John Wayne Gacy flink wat aan momentum gewonnen hebben, blijft Lioness weer ijskoud in de onderste regionen vertoeven. Bah, vies gedrocht!
Bijnaam?
Genre?
Zeikmuziek
Waar voormalige #32 `s als Martha, So What & John Wayne Gacy flink wat aan momentum gewonnen hebben, blijft Lioness weer ijskoud in de onderste regionen vertoeven. Bah, vies gedrocht!
1
geplaatst: 15 november 2022, 19:00 uur
Goed dat je er op het einde nog even bij verteld dat je het over Lioness hebt, bovenstaande bio had net zo goed ook op The Smiths, The Cure, Pearl Jam of Radiohead kunnen slaan 

1
geplaatst: 15 november 2022, 19:05 uur
Klopt uiteraard, maar bij die nummers wijst de wijzer ( vaak ) de goede kant op. 
Voor Lioness voel ik alleen maar haat.....Een van de weinige diepe onvoldoendes in de Top 80.

Voor Lioness voel ik alleen maar haat.....Een van de weinige diepe onvoldoendes in de Top 80.
0
geplaatst: 15 november 2022, 20:44 uur
Ronde 6 - Ladder 4
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Nina Simone - Sinnerman [14] 587
2. Mazzy Star - Fade Into You [13] 500
3. Joy Division - Love Will Tear Us Apart [21] 482
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street [39] 482
5. Talking Heads - Once In A Lifetime [33] 471
6. Pixies - Debaser [82] 467
7. The Velvet Underground - Venus In Furs [24] 451
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog.
8. Fleetwood Mac - The Chain [163] 437
9. The Sound - Winning [63] 426
10. The National - Bloodbuzz Ohio [47] 423
11. Tori Amos - Winter [119] 417
12. Talk Talk - Living In Another World [35] 414
13. Lana Del Rey - Venice Bitch [55] 399
14. Alice in Chains - Would? [54] 397
15. DJ Shadow - Stem / Long Stem [59] 393
16. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come [108] 390
17. R.E.M. - Drive [89] 374
18. Orchestral Manoeuvres in The Dark - Maid Of Orleans (the Waltz Joan Of Arc) [187] 364
19. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [26] 336
20. Underworld - Born Slippy .NUXX [99] 290
85 stemmers deze ronde.
Uiteindelijk wellicht een te verwachten top 7, er zit wat mij betreft niet een echt verrassende naam bij die je niet zou verwachten al kwam The Chain wel behoorlijk dichtbij. Alleen Marvin Gaye deed het eigenlijk behoorlijk slecht voor een meervoudig finalist.
Wat betreft de afvallers gaan de eerste 5 afvallers, zoals volgens schema, door naar de herkansing.
Dat betekent dat er niets is veranderd aan de virtuele scheidslijn en dat Sonic Youth het toch nog als laatste net gered heeft.
De herkansers zijn uiteindelijk onderstaande 20 nummers, hier gaan er nog 4 van door naar de finale :
David Bowie - "Heroes"
Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
The Smiths - How Soon Is Now?
Fleetwood Mac - The Chain
Tame Impala - Let It Happen
The Doors - The End
Sufjan Stevens - Chicago
Marvin Gaye - What's Going On
Nick Drake - Northern Sky
Television - Marquee Moon
The Sound - Winning
The National - Bloodbuzz Ohio
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Talk Talk - Life's What You Make It
Radiohead - Paranoid Android
Tori Amos - Winter
dEUS - Instant Street
Talk Talk - Living In Another World
Joy Division - Decades
Sonic Youth - Teen Age Riot
En deze nummers liggen er definitief uit en halen de finale niet:
Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
Portishead - Roads
R.E.M. - Nightswimming
Kendrick Lamar - King Kunta
Portishead - Glory Box
Lana Del Rey - Venice Bitch
Alice in Chains - Would?
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
R.E.M. - Drive
Orchestral Manoeuvres in The Dark - Maid Of Orleans (the Waltz Joan Of Arc)
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Underworld - Born Slippy .NUXX
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Nina Simone - Sinnerman [14] 587
2. Mazzy Star - Fade Into You [13] 500
3. Joy Division - Love Will Tear Us Apart [21] 482
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street [39] 482
5. Talking Heads - Once In A Lifetime [33] 471
6. Pixies - Debaser [82] 467
7. The Velvet Underground - Venus In Furs [24] 451
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog.
8. Fleetwood Mac - The Chain [163] 437
9. The Sound - Winning [63] 426
10. The National - Bloodbuzz Ohio [47] 423
11. Tori Amos - Winter [119] 417
12. Talk Talk - Living In Another World [35] 414
13. Lana Del Rey - Venice Bitch [55] 399
14. Alice in Chains - Would? [54] 397
15. DJ Shadow - Stem / Long Stem [59] 393
16. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come [108] 390
17. R.E.M. - Drive [89] 374
18. Orchestral Manoeuvres in The Dark - Maid Of Orleans (the Waltz Joan Of Arc) [187] 364
19. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [26] 336
20. Underworld - Born Slippy .NUXX [99] 290
85 stemmers deze ronde.
Uiteindelijk wellicht een te verwachten top 7, er zit wat mij betreft niet een echt verrassende naam bij die je niet zou verwachten al kwam The Chain wel behoorlijk dichtbij. Alleen Marvin Gaye deed het eigenlijk behoorlijk slecht voor een meervoudig finalist.
Wat betreft de afvallers gaan de eerste 5 afvallers, zoals volgens schema, door naar de herkansing.
Dat betekent dat er niets is veranderd aan de virtuele scheidslijn en dat Sonic Youth het toch nog als laatste net gered heeft.
De herkansers zijn uiteindelijk onderstaande 20 nummers, hier gaan er nog 4 van door naar de finale :
David Bowie - "Heroes"
Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
The Smiths - How Soon Is Now?
Fleetwood Mac - The Chain
Tame Impala - Let It Happen
The Doors - The End
Sufjan Stevens - Chicago
Marvin Gaye - What's Going On
Nick Drake - Northern Sky
Television - Marquee Moon
The Sound - Winning
The National - Bloodbuzz Ohio
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Talk Talk - Life's What You Make It
Radiohead - Paranoid Android
Tori Amos - Winter
dEUS - Instant Street
Talk Talk - Living In Another World
Joy Division - Decades
Sonic Youth - Teen Age Riot
En deze nummers liggen er definitief uit en halen de finale niet:
Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
Portishead - Roads
R.E.M. - Nightswimming
Kendrick Lamar - King Kunta
Portishead - Glory Box
Lana Del Rey - Venice Bitch
Alice in Chains - Would?
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
R.E.M. - Drive
Orchestral Manoeuvres in The Dark - Maid Of Orleans (the Waltz Joan Of Arc)
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Underworld - Born Slippy .NUXX
0
geplaatst: 15 november 2022, 20:46 uur
Dance Lover schreef:
Mijn Nr. 32 is nu ook bekend hoor, met afstand het slechtste nummer in de Top 80:
Bijnaam?
Bijnaam?
Ik vind dit behoorlijk cru om te zeggen over iemand die uiteindelijk overleden is door zijn eigen gekwelde geest (en het daaraan verbonden alcoholisme).
* denotes required fields.