MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Winter , Op The End na de beste keus om door te gaan, naast de 3 us's
Op de valreep toch nog een flinke kwaliteitsinjectie voor de finale met vier maal linkerrijtje noteringen.

Wow, die zag ik niet aankomen. Winter

Een kleine aardbeving in de herkansingsladder.

Arrie schreef:
Een kleine aardbeving in de herkansingsladder.
ICWYDT

WINTER!!!!! Jaaaa!!!!
Er is elk jaar wel een leuke, spontane toevoeging aan de finale (vorig jaar Slint) en nu weer

Mooi, Winter in de finale. Nummers 2-4 zijn niet al te spannend, maar liever die drie dan nummers 5-7, wat denk ik de minste nummers uit de herkansingsladder waren.

Balen van die uitslag. Had op zijn minst zeer graag PA ingeruild voor Decades of Teen Age Riot.

Find the River én Winter zijn wel twee zeer mooie kwaliteitsinjecties.
Wie zijn er nog meer nieuw?

Liever The End of The Chain gezien maar Winter is ook wel prima

johan de witt schreef:
Find the River én Winter zijn wel twee zeer mooie kwaliteitsinjecties.
Wie zijn er nog meer nieuw?

Thunder Road is de enige andere debutant. Daarnaast 9 re-entries (Fake Empire, Cloudbusting, John Wayne Gacy Jr., Lioness, Jubilee Street, Enjoy the Silence, Once in a Lifetime, Move On Up en Debaser). 2 dingen die me daarbij opvallen:
1. Op die laatste 4 na, zou je alle nieuwkomers kunnen scharen onder 'stemmige poprock'. Als je kijkt welke nummers weg zijn gevallen, is de finale genrematig een stuk minder divers geworden.
2. Waar de modernere nummers het hele jaar moeilijk hadden, zijn 4/12 nieuwkomers uit deze eeuw. Daarmee is de finale iig iets moderner dan afgelopen jaar.

Modern en divers en daar gaat 't om...

Meer modern en minder divers dus dit jaar, prima

Winter

Die zeiksnorren gaan weer lekker hier.

laxus11 schreef:
Liever The End of The Chain gezien maar Winter is ook wel prima

Dat ik het nog eens met Lex eens mag zijn....

Verder helaas de usual suspects. Alhoewel How Soon Is Now en Paranoid Android wel beter zijn dan het Lichtje en Street Spirit, die natuurlijk ook niet misselijk zijn.

( Alhoewel oke ) volgend jaar graag weer iets meer nummers in de finale die wat minder op veilig spelen, maar wat meer eigenzinnige nummers die je in de kuiten bijten zoals bv. Slint, Mobb Deep of Fuck Buttons.

Dance Lover schreef:
(quote)

Dat ik het nog eens met Lex eens mag zijn....

Verder helaas de usual suspects. Alhoewel How Soon Is Now en Paranoid Android wel beter zijn dan het Lichtje en Street Spirit, die natuurlijk ook niet misselijk zijn.

( Alhoewel oke ) volgend jaar graag weer iets meer nummers in de finale die wat minder op veilig spelen, maar wat meer eigenzinnige nummers die je in de kuiten bijten zoals bv. Slint, Mobb Deep of Fuck Buttons.

Ik was ook al met je eens dat Lioness niks te zoeken heeft in de finale (al vind ik hem niet zo slecht als jij dat doet )

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Geweldig!!!! Tori, Bowie en Smiths was waar ik het meest op hoopte en ik had dEUS, Marvin of Nick ook leuk gevonden. Maar goed: Radiohead staat wel in mijn top 10 albums dus prima zo.

Wow Winter, waar komt dat vandaan? Aangename verrassing, zeker omdat ik zelf nog vergeten was te stemmen.

Als iedereen blij is met Winter in de finale, dan is het al minder een verrassing dat ie er ook daadwerkelijk bij is natuurlijk. Zal in elk geval in mijn linkerrijtje belanden.

This thread is Onweerwolf-approved.

Dance Lover schreef:
Is die laatste ooit in de buurt van de finale geweest? Kan het me moeilijk voorstellen, maar het zou wel grandioos zijn.

Arno schreef:
(quote)
Is die laatste ooit in de buurt van de finale geweest? Kan het me moeilijk voorstellen, maar het zou wel grandioos zijn.

Vermoed dat Marco in de war is met Burial verder heeft ie helemaal gelijk. Kwalitatief is er weinig mis met deze finale, maar vrij braaf is ie wel...

Traditioneel na 25 verwerkte lijstjes een eerste overzichtje van de punten.
2 duidelijke koplopers en 1 nummer wat duidelijk achterblijft.
2 nummers die 3x op 1 zijn gezet tot nu toe maar de 1 bevindt zich in de top 10 en de ander net niet bij de onderste 5.
1 nummer wat al 4x op 32 is gezet maar toch niet bij de onderste 5 staat. De nummer laatst wordt niet zo vaak op 32 gezet maar staat al in 11 lijstjes bij de onderste 5.
Verder even kijken hoe het zich gaat uitkristalliseren na meer lijstjes maar voorlopig - als ik het geheel bekijk - een hoop nummers die of veel hoger of veel lager staan dan ik ze verwachtte.

01. 559 pt.
02. 524 pt.
03. 490 pt.
04. 489 pt.
05. 488 pt.
06. 481 pt.
07. 469 pt.
08. 467 pt.
09. 462 pt.
10. 459 pt.
11. 458 pt.
12. 425 pt.
13. 424 pt.
14. 421 pt.
15. 418 pt.
16. 416 pt.
17. 409 pt.
18. 407 pt.
19. 404 pt.
20. 394 pt.
21. 392 pt.
22. 386 pt.
23. 368 pt.
24. 368 pt.
25. 362 pt.
26. 352 pt.
27. 350 pt.
28. 323 pt.
29. 319 pt.
30. 317 pt.
31. 312 pt.
32. 287 pt.

En na 50 verwerkte lijstjes ziet e.e.a. er zo uit:

01. (01.) 1029 pt.
02. (03.) 1010 pt.
03. (05.) 995 pt.
04. (02.) 979 pt.
05. (07.) 954 pt.
06. (04.) 946 pt.
07. (13.) 929 pt.
08. (11.) 925 pt.
09. (06.) 906 pt.
10. (15.) 891 pt.
11. (09.) 880 pt.
12. (12.) 871 pt.
13. (20.) 870 pt.
14. (22.) 855 pt.
15. (21.) 825 pt.
16. (19.) 822 pt.
17. (24.) 820 pt.
18. (14.) 807 pt.
19. (18.) 798 pt.
20. (10.) 791 pt.
21. (16.) 777 pt.
22. (08.) 773 pt.
23. (29.) 766 pt.
24. (17.) 763 pt.
25. (28.) 762 pt.
26. (31.) 738 pt.
27. (23.) 735 pt.
28. (27.) 683 pt.
29. (26.) 677 pt.
30. (30.) 646 pt.
31. (32.) 594 pt.
32. (25.) 583 pt.

We zien de nummer 1 zijn positie vasthouden alhoewel de voorsprong is teruggelopen op de nummer 2 die vanaf 4 komt. De nummer 2 na 25 lijstjes is dan weer wat weggezakt naar 4. Er zijn 2 nummers de top 10 ingedrongen die daar vorige keer nog niet stonden en de nummer 8 na 25 lijstjes is in een enorme vrije val beland. Onderaan zijn er 2 nummers die toch wel aan het afhaken zijn bij de rest.
Er zijn 8 nummers nog niet op 1 gezet en 10 nummers nog niet op 32. Er zijn 4 nummers die zowel nog niet op 1 als op 32 zijn gezet en 2 daarvan bevinden zich in de top 10.

Het voordeel van een finale zonder afwijkende genres is wel dat ik nu echt geen duidelijk idee heb wie op 32 staat

ArthurDZ schreef:
Het voordeel van een finale zonder afwijkende genres is wel dat ik nu echt geen duidelijk idee heb wie op 32 staat
Toch tekent zich duidelijk een bottom 2 af. Mijn inschatting: Winter en Across 110th Street.

Die nr laatst moet wel dat gekweel van Sigur Ros zijn

chevy93 schreef:
(quote)
Toch tekent zich duidelijk een bottom 2 af. Mijn inschatting: Winter en Across 110th Street.
Dat zou balen zijn want mijn top 2.

chevy93 schreef:
(quote)

Bottom 2? Ik denk dan eerder aan Songs: Ohia en Bobby Womack.

Ik moet eens even gaan kijken hoe ik de ontknoping ga doen....want het is vrijdagavond natuurlijk Nederland - Argentinie.... dus wellicht dat ik pas zaterdagochtend ga posten.

22.00 uur al afgelopen

Ja, maar ik kijk ten eerste al niet thuis...en ten tweede moet ik dan eerst nog een verslag schrijven voor m'n voetbalpool....alles komt een beetje samen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:48 uur

geplaatst: vandaag om 19:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.